[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:33

Aanvulling namenlijst:

Inge - Tjitse
Sonjim- Sandra/ Jimmy, Wieneke en Billy
Twiggy2008 - Natascha met Sam(my)
speedy_cindy - Renalda/ Amira, Atish, Speedy, Maggy, Knoert, Tweeny
diphranil - Laura / ChaplinLaura1986 - Laura / Frodo
fitzchivalry: pem en pablo
RianneH - Rianne/Rikst, Iemkje, Melissa, Liberty, Donja, Guus (enz)

Wordt zo'n arrogante lijst als ik ze allemaal op noem Tong uitsteken Die ze niet allemaal alleen hoor, ben super blij met mn bijrijdsters Haha!

En Laura, welkom! Lang niet gesproken, hoe is het met je kerel? Hij ziet er goed uit zeg! Ook nog steeds Fred als bekapper?
Trouwens, ik weet niet of het je leuk lijkt en je vervoer kan regelen, maar zondag gaan we met Margo en Silke met haar fjord uit Weidum op buitenrit, zin om mee te gaan? Als je niet bij margo kan opstappen kan het wel bij ons Haha!

@Zwerte. Je paardjes staan in drenthe? Woon je toevallig wat aan de grens met Friesland? Mijn instructisce komt uit de buurt van Drachten en is echt geweldig. Die heeft een hoofd vol paardenkennis en haalt uit alle stromingen de dingen voor jou en je paard. Als je les zoekt is zij misschien een idee?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:59

RedPassion, hahaha, net zo'n nachtbraker als ik ben dus. Knipoog
Vriendjelief heeft een optreden met zijn band vanavond, dus die is niet voor 4en thuis en ik ben nog wel eventje op, denk ik. Als ik alleen ben kan ik helemaal mijn bed niet inkomen (zo saai in m'n eentje Clown ).... Gelukkig slaapt mijn dochtertje regelmatig uit in het weekend, dus dat komt wel goed (dat heeft ze van haar mama, hoor Haha! ). Daar heb ik het maar mee getroffen Ja .

Inge, met Sam gaat het SUPER!!! Ben zo ontzettend trots op mijn geweldige lieve schat, dat ik het wel van de daken kan schreeuwen!!! Haha! Haha! Haha!
Maar we mailen nog...... Met Tjitse gaat het ook goed, he???? Moet nog steeds eens langs bij K. Lief dat ze voor Tjits zorgt!!! En jij kan straks gaan aftellen daar, hahaha..... Haha!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:01

RianneH schreef:
En Laura, welkom! Lang niet gesproken, hoe is het met je kerel? Hij ziet er goed uit zeg! Ook nog steeds Fred als bekapper?
Trouwens, ik weet niet of het je leuk lijkt en je vervoer kan regelen, maar zondag gaan we met Margo en Silke met haar fjord uit Weidum op buitenrit, zin om mee te gaan? Als je niet bij margo kan opstappen kan het wel bij ons Haha!

Hey Rianne,

Lijkt me superleuk om mee te gaan zondag.. Zal morgen even overleggen met de boer of ik de trailer mag gebruiken.. En dan hoop ik dat Chap niet helemaal uit zijn doen is na een ritje in de trailer en dan nog opzadelen.. Tong uitsteken Hoe laat zijn jullie van plan om te gaan? Als ik mee ga dan zou het mooi zijn als Chap wel even tijd heeft om te aclimatiseren na de rit op de trailer. Bv even wat grazen ofzo. Zal Margo morgen ook nog wel even bellen.

Heb idd Fred nog als bekapper. Gaat heel goed. Hij heeft zoveel geduld met Chap. Van de meeste mannen moet hij niet zoveel hebben, maar Fred mag hij wel graag Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:03

Ik meld me denk ik ook maar even hier. Ik pik eigenlijk overal dingetjes van, maar 'van nature' is toch wel een deel van het forum wat blijft trekken.

Even voorstellen dus, alhoewel ik al een aantal mensen ken hier...
Wendy, 28 jaar, paard: waiting for Walter: ik noem hem gewon Walter Haha!

Helaas is Walter ziek, ik denk dat je het op die manier het beste kunt omschrijven. Walter loopt sinds zondag weer slecht, onregelmatig tot heel erg kreupel. Het lijkt heel erg op wat hij vorig jaar ook had bij hevige regenval. Alleen nu is het overdag dus wel gewoon 17 graden.
Vandaag heeft de DA bloed afgenomen zodat we kunnen gaan bekijken wat er met Walter is. Voorlopig gaat hij niet 's nachts naar binnen, omdat beweging me beter lijkt. Het lijkt er namelijk op dat dit een spierkwestie is: aan de benen en hoeven is niets te zien of te voelen, en het wordt beter als je hem meer laat lopen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:05

Hey Wendy, wat vervelend van Walter. Beterschap met hem!!! Ach gut
Ben wel benieuwd wat het is, als je het al eerder gehad hebt.......

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:08

Och Wendy dat is balen. Hopen dat het droog blijft.

@Laura. We hebben zo rond 11 uur bij margo (nouja, overkant van de weg) afgesproken, altands, dat dacht ik. Zal haar even sms-en over hoe laat ik nu gezegd heb. Zoja, dan vertrekken wij zelf om half 11, gezien het we meestal toch vertraging hebben zal dat wel kwart voor 11 worden Tong uitsteken Hoor maar even of je bij margo op stal mag opstappen of dat je bij ons komt. We hebben helaas tijdelijk geen bakomheining maar even bijkomen kan altijd.
Ik hoor het wel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:08

Ik heb het al eerder gehad ja, maar dat was echt alleen met heftige regenval. Tot vorig jaar had Walter eigenlijk nooit wat, en nu dus wel.
Walter staat gewoon dag en nacht buiten, maar nu wel met een deken op, omdat het voor hem belangrijk lijkt om warm te blijven.
Een stalgenoot denkt aan lyme, zou best kunnen, maar nu wordt eerst even op simpele dingen getest. Als daar niks uitkomt gaan we verder zoeken.

Eigenlijk ben ik best wel ondersteboven. Walter is toch mijn vriendje, het is heel erg als hij zich niet goed voelt. Toen ik dat liet blijken vanmorgen tegenover Anya, ging hij ons troosten, de schat Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:10

Tuurlijk ben je ondersteboven als je maatje ziek is, niet goed in zijn vel zit. Kan me dat heel goed voorstellen, hoor.
Ik heb precies hetzelfde als er iets met Sammy is. Ik voel zijn pijn of 'verdriet' zelfs, maar ja, als je dat aan mensen vertelt verklaren ze je voor gek (jullie mij nu misschien ook wel Haha! ).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:13

Ik in ieder geval niet Haha!

Ik voel wat mensen voelen en ik voel wat paarden voelen. Vooral als ze dicht bij me staan. Niet zo handig soms, maar soms ook wel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:18

Het is idd wel eens moeilijk als je zoveel voelt, vooral als je negatieve vibes voelt.....
Heb het bij mensen ook. Ik kan er letterlijk ziek van worden....

Maar goed, hopelijk kom je er snel achter wat Walter mankeert.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:25

Dat hoop ik ook, ook voor Walter.
DA begon al over pijnstillers. Tsja, heel leuk, maar ik wil nu echt weten wat er aan de hand is eigenlijk...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:32

Ja, terecht dat je wilt weten wat er nu echt aan de hand is. Dan kunnen jullie daarna er echt wat aan doen.....
Nou meis, geef Walter een dikke beterschapsknuf Kusje van Sam en mij en ik hoop dat je snel meer weet en actie kunt ondernemen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 06:31

Goedemorgen!
Het wordt weer een prachtige (verf-)dag! Haha!

Wendy, veel sterkte en beterschap met Walter.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 06:49

Goeiemorgen allemaal.. lekker geslapen? ik denk dat ik zo ook nog een paar uurtjes naar bed ga..
Ik moet erg uitgerust zijn, want maandag komen ze filmen van BNN.. Je zal het maar hebben.. ik ga dus ruben nikolai ontmoeten.. en dat vind ik echt een cool persoon..

@ wendy.. echt balen dat je maatje ziek is.. hopelijk ontdekken ze snel wat hij heeft, en komt hij er gauw weer bovenop..
@ laura.. gave appie.. ik houd toch enorm van spikkels en vlekken.. (pablo heeft ook 3 stippen, op zijn rechter achterbeen)
@ joviban.. ga je schilderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 06:51

Goedemorgen Lachen

Wendy, wat ontzettend rot dat het niet goed gaat met Walter. Ik vind het logisch dat je daar zelf ook onder lijdt. Ik heb dat ook als er iets met 1 van mijn dieren of mijn naasten is. Ik heb vaak meer verdriet voor anderen dan voor mezelf. Hopelijk kom je er gauw achter wat er precies met hem aan de hand is, dat onwetende lijkt me heel erg.

Natascha, wat ideaal dat jouw dochter uit kan slapen Haha! Ik vroeg me namelijk al af hoe dat gaat als je een nachtmens bent met een klein kind, maar dat gaat in jouw geval dus prima Knipoog

diphranil schreef:
Maar gezien zijn kenmerken en karakter denk ik wel dat het een appaloosa is.

Lijkt me wel Knipoog
In Nederland mag alles wat appaloosa kenmerken heeft qua vachtpatroon geloof ik in het stamboek, daar zou die van jou in elk geval onder mogen vallen dus.
En hoe is zijn karakter?
(sorry, ik ben nieuwsgierig aangelegd en heb zelf ook een appaloosa Knipoog)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:52

Zal ik ook even wat foto's laten zien van mijn paarden Haha!

Afbeelding
Rach, een 12 jarige vos snowflake Appaloosa merrie.

Afbeelding
Indy, een 7 jarige bruine pintaloosa Appaloosa merrie.

Afbeelding
Bo, een 4 jarige bruine fewspot Appaloosa merrie.

Verder staat er nog een 4de bij ons op stal, mijn oude sportpony, nu pony van mijn zusje. Andor, 16 jarige NRPS vos ruin.

Wij hebben op het moment een eigen stalletje met wat ruimte.

Vanaf 1 december gaan wij verhuizen en komen de paarden aan huis te staan.
En het is echt heel grappig, bijna dezelfde soort stal die we nu hebben staat dan aan huis alleen dan in het donkerbruin ipv het lichtbruin Clown

Mijn paarden staan voornamelijk 24/7 buiten in een grote zandpaddock + een ruimte op de stenen waar voerbakken en waterbakken staan en als het weer het toelaat mogen ze op het gras.

Bij ons nieuwe huis gaan ze ook 24/7 naar buiten, hebben ze een nog grotere zandpaddock en krijgen ze een zelfde stuk op de stenen voor de stallen. Zit ook een soort afdak voor de stallen en stal staat mooi op het zuidwesten dus gelijk mooie schuilgelegenheid!
Ze krijgen dan ieder wel een eigen stal, maar meer om ieder makkelijk apart bij te voeren, bij ziekte of het moet zulk slecht weer zijn dat ze wegspoelen uit de paddock want ik weet niet of we bij het nieuwe huis drainage hebben... Verder heb ik daar dan 500m verderop een ruime halve hectare 0.7 h oid, waar ze ook lekker kunnen lopen, is een mooi hoog droog land.

Nouja dat was het wel zo'n beetje Haha!

Verder rijd ik op het moment nog een heel lief paard van iemand, een connemara met een een cremmello kleurtje en hij heet E.T. Haha! en ik train nog een mini-paardje (american miniature horse) in het grondwerk/vrijheidsdressuur, Thriller.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:57

Morgee Doei!

Gave foto's Bojangles

Wendy sterkte met Walter, hopen dat het niet iets ernstigs is!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:59

Dank je!
Diphranil, wat heb je een leuke Appy! Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:59

hallo,

T leek me niet nodig een nieuw topic te openen, Ik wil mn vraag hier ook even stellen Lachen
Vanmiddag ga ik naar een arabiertje kijken, en ik vertelde dat laatst op stal.. Ik huur daar geen stal, alleen land.. Nu vertelden ze me met zn allen dat een arabier eeeeeeeecht niet 24/7 buiten kan..
Dat zal toch wel meevallen?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:03

Op 1 van mijn stages hadden ze ook een volle arabier die 24/7 buiten stond. Die stond eerder bijna altijd op stal Lachen

Snap niet waarom het niet zou kunnen.....
Als ze vanaf de zomer al 24/7 buiten staan kunnen ze zich gemakkelijk aanpassen hoor.

Ik heb er nu eentje op stal staan, die heeft 13 jaar op een manege gestaan. Altijd geschoren geweest in de winter, dekens op etc etc. Hij is 16 jaar.
Staat nu vanaf mei 24/7 buiten. Tot nu toe maakt hij een goede vacht aan en heeft hij nog geen 1 keer op stal gestaan of een regendeken op gehad.
Hij werd op een gegeven moment stijf en kreupel/onregelmatig, kon niet meer springen, uiteindelijk niet meer rijden.
En nu kan hij weer hele parcoursen springen met gemak omdat hij buiten staat.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:05

Volgens mij maakt dat niks uit hoor, als ik jou was zou ik gewoon kijken wat bij het paard past. De een heeft het wel nodig de ander niet.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:06

Tja, het is een fjordenstal, en die mensen houden zich voornamelijk daar mee bezig, T kon volgens hun niet, omdat het een warmbloedig paard is.. maar als het nodig mocht zijn, heb ik altijd nog een deken...
Ik weet natuurlijk niet wat dit paardje gewend is... Maar t lijkt me gewoon niet zo dat je een arabiertje niet buiten kunt houden..

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:07

Bojangles schreef:
Hij werd op een gegeven moment stijf en kreupel/onregelmatig, kon niet meer springen, uiteindelijk niet meer rijden.
En nu kan hij weer hele parcoursen springen met gemak omdat hij buiten staat.

Dat vind ik zo mooi he, dan zie je toch hoe goed het is dat ze gewoon dag en nacht beweging kunnen hebben. Ik weet wel dat het niet voor iedereen mogelijk is, maar wat je ook vaak ziet is dat ze het gewoon niet willen of denken dat het niet goed is voor een paard.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:08

Miska hier op Bokt heeft ook 2 arabieren en die staan ook 24/7 buiten ook in de winter Haha!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:08

Elma_ schreef:
Tja, het is een fjordenstal, en die mensen houden zich voornamelijk daar mee bezig, T kon volgens hun niet, omdat het een warmbloedig paard is.. maar als het nodig mocht zijn, heb ik altijd nog een deken...
Ik weet natuurlijk niet wat dit paardje gewend is... Maar t lijkt me gewoon niet zo dat je een arabiertje niet buiten kunt houden..

Als ik jou was zou ik gewoon kijken hoe het gaat je kunt hem snel genoeg nog op stal doen of een deken op doen.