[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:18

mooie chaps lenneke! ik heb ze ook gepast maar voor mij zijn ze te kort... ze lijken me echt heerlijk!!

ik had weer een penny moment met netam Haha! ik moest nog even in de paarden agenda schrijven. ik wilde netam nog even aan de himalaya steen laten likken. dus ik liep met de steen de wei en en liep voorbij mijn stoel om die steen neer te leggen... vervolgens blijft netam bij mijn stoel staan zo van ik wil bij jou eten... dus ik heb zitten schrijven en netam aan zijn liksteen staan likken naast me Haha! hij ging af en toe ff knuffelen Lachen zo hebben we 10 minuten gezeten!! alleen de paarden agenda zat daarna wel onder het netam kwijl Tong uitsteken

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:19

Ik heb mijn Parelli paket verkocht Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:20

gefeli Tong uitsteken weer wat euris voor je sidepull Tong uitsteken

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:21

ja en straks nog het geld er bij voor het maken van die website Nagelbijten / Gniffelen Tjee, als ik zo door ga kan ik misschien ooit weer kleding kopen Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:23

ik heb een hek gesloopt en ben nu zelf gesloopt......
hier staan de foto's van het winterlandje, degene die debiel doet op de foto's is B. mijn "huurbaas" de geiten zijn van de buren maar grazen door de omheining heen bij ons.
Waar nu ons wagenpark staat, komt een grondwerkbak

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:25

kleding kopen *pfff* dat zit er voor mij niet in voorlopig, mijn auto moet volgende week weer een vette reparatie maar de oorzaak van de voortdurende lekkage is dan wel meteen verholpen...... 's morgens starten wordt problematisch van de week, als ie eenmaal gelopen heeft, blijft ie wel starten de rest van de dag (retourslangen zijn poreus)

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:43

hey!
heeft 1 van jullie misschien een goed adres voor touwhalsters en leadropes?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:44

dat wordt mooi Morrie!

Gefeli e-horse!

Mooie chaps Lenneke, helemaal in stijl Knipoog

Had Kaya vandaag weer voor het eerst bij de grote kudde in het grote land gedaan. Het voelde goed en ze was de laatste tijd zo braaf met uit het land halen, ze komt zelf steeds bij me.
Dus loopstal uitgemest, konijnenhok ook gelijk gedaan, halstertouw in mn zak gedaan en het land in gelopen.
Natuurlijk is de rest van de kudde wel heel blij me te zien dus we hadden een gezellig thee kransje. Ik zag Kaya al kijken en op een gegeven moment ben ik op haar afgestapt. Mn hart klopte in mn keel want de vorige keer dat ik dat deed zag ik 2 achterhoeven langs mn slaap flitsen...
Ze bleef staan! Heb dr lekker geaaid en kon zo het halstertouw aanklikken en dr meenemen. Onderweg naar de stal nog een paar keer laten grazen omdat ze zo braaf was, en nog even in het kleine weilandje gelaten. Wat een lieverd. Daarna nog langs de weg gewandeld, ze loopt toch niet lekker op het harde maar dat komt door haar bolle zool. Trekker vond ze toch wel wat eng en toen had ik ineens een torenhoog dansend monster achter me. Gelukkig hebben we al steeds geoefend met leiderpositie en kon ik haar redelijk goed achter mijn schouder houden. Ik vind dr echt leuk, Arabel ook trouwens, zijn helemaal verliefd. Beetje zielig voor hengstige Shaomi, die wordt hard aangepakt in de stal. Dus ondanks de mok shaomi en arabel toch maar in de wei gedaan voor vannacht. Voelt toch beter paardjes in de wei, en achter in het land is het mooi droog.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:45

Yentl_ schreef:
hey!

lovelance even pb-en Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:46

Yentl_ schreef:
hey!

ja hoor.... bij Lovelance of mag ik hier ook geen reclame maken.....ach dan halen ze het wel weg....... Clown

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:47

okey! heb haar inderdaad al gemaild en wat teruggekregen Tong uitsteken

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:19

heeey

ik meld me ook !
ik ben sinds pas bezig met me vzShetje met NH het gaat al goed Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:25

@miirthe: de foto komt van visconti hoor, niet van mij Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:30

Pfffffffffff
Even een peiling houden om te zien of ik nou gek word....
Euh...

Vinden paarden, die geen trauma's of andere afwijkingen hebben, seks een aangename activiteit of doen ze het omdat ze toch niks beters te doen hebben?
A ) Ze vinden het leuk
B ) Ze hebben er een hekel aan maar ze doen het omdat de mens ze dat heeft aangeleerd
C ) Ze vinden er niks aan, maar ze doen het toch.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:36

Ik vind mijn antwoord er niet bij staan Arno. Hoe weet jij zo zeker dat paarden genieten van de seks?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:39

anders doen ze het niet.
Ik zeg niet dat ze het alleen doen omdat ze het leuk vinden. Maar als ze het ook nog eens niet leuk zouden vinden, dan zou het toch ontzettend dom zijn om aan seks te doen, terwijl het allerlei risico's (hoge kwetsbaarheid voor roofdieren) met zich mee brengt?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:40

voortplanten hoort bij een van de tekenen van leven.... maar of ze er van genieten... vraag jij het ze? er zijn wel ruinen die nog steeds merries bespringen (in de oude kudde van sietske stond er zo een Scheve mond ) maar of ze het echt lekker vinden.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:42

dekoezegtboe schreef:
mooie chaps lenneke! ik heb ze ook gepast maar voor mij zijn ze te kort... ze lijken me echt heerlijk!!

Er zijn verschillende lengtes

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:43

D) ze doen het instinctmatig

Vroeger had Wanda 2 groepen merries met ieder een eigen dekhengst.
Was er een merrie hensgtig en lette de hengst even niet op, dan sloeg de merrie de hengst ze tanden uit z'n mond: dekken moest ie....
De hengst maakte nooit de fout een niet hengstige merrie te dekken, hij keek wel uit, dan zou ie klappen krijgen

Morrie is een poosje schouw-ruin geweest, als we twijfelden of een merrie drachtig was, zetten we haar bij Morrie. Hij denkt namelijk nog wel als de dame dat wil itt tot Rubin, die vroeger wel dekhengst geweest schijnt te zijn, maar die zich nu verrot laat slaan door de dames omdat ie niet meer weet wat de bedoeling is....

Volgens mij doen ze het niet voor de lol, alleen bonobo-apen en dolfijnen schijnen het voor de leut te doen, en mensen....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:45

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:48

Volgens mij is het ook instinct, maar volgens mij werkt instinct zo: je krijgt opeens 'ergens' zin in. Een behoefte die je wil bevredigen. En als die bevredigd wordt, vind je dat leuk.

Hoe zou het anders moeten werken? Je hebt ook het overlevingsinstinct, en dat roept: Je gaat toch niet midden in de prairie zo kwetsbaar op een merrie duiken? Dalijk komt er een wolf aan!

Dan moet het andere instinct kunnen zeggen: Ja, maar als je het wel doet, is het leuk!

Er moet iets tegenover staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:50

Mee eens arno.
Bijv. zodra een veulen geboren is, wil het graag zo snel mogelijk naar de melkbar van mama. Dat is 'm niet geleerd, ze gaan zelf op zoek naar die uier. Dat is instinct. En verdomd wat is die melk lekker zeg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:50

voortplanting.... geloof mij maar zowel de merrie als de hengst hebben er echt geen lol van hoor.....itt van wat HC beweert maar die heeft last van projectie Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:51

Ik geloof niet zo snel mensen die 'geloof mij maar' zeggen Tong uitsteken
Eerst mijn logische verhaal omvergooien en zelf met een logischer verhaal komen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:53

ga een maandje naar Wanda, zet Tommy tussen de merries en ga observeren, zou ik zeggen.... dan kan je jezelf geloven.

Ik heb meerdere malen knokpartijen uit elkaar moeten halen en paarden uit de groep moeten vissen en ik vond dat geen lollejte met zo'n hengst erbij. ben zelf een keer het ziekehuis in gebeten door zo'n beest en sinds die dag blijf ik ver uit de buurt van hengsten, ben er doodsbang van