[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:19

Jovarna schreef:
Goedenavond allemaal.
Het was een heerlijke rit vanmiddag. Zonder schoenen dit keer en Jovi liep goed! Het gaat dus echt de goede kant op!

Anya, welke spelletjes zijn volgens Bit zoal gevaarlijk?

ik denk dat ze echte paardenspelletjes bedoelen. Dus stijgeren tegenover elkaar. Achter je paard gaan staan en hem dan in zijn kont bijten En door het weiland heen scheuren (daar krijg je een hartklap van en ik heb de conditie van een krant)

Goed dat Jovi zo goed liep en dan ook nog zonder schoenen. Ik vond het ook geweldig toen ik weer zonder schoenen kon met Ponto.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:33

Nee er staat expliciet dat je niet moet spelen met je paard. Wel samen leren (d.w.z. de standaard ruiterdingen en longeren). Maar niet je paard los in de bak en dan spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:33

Cookies schreef:
Gaaf! Ik heb een paar maanden geleden reiki 1 gedaan. Was echt geweldig, dat had ik echt nodig. De sfeer in huis is nu ook anders. Meer ontspannen en rustiger.
Ik gebruik het ook op de paarden. Werkt perfect.
Schrijf je een verslagje van je cursus?

Ik heb Jovarna ooit reiki staan geven toen ze wat koliekerig was. Ze wilde toen absoluut niet lopen, dus werd het reiki, in combinatie met ttouches. Tussendoor probeerde ik haar weer te laten lopen, maar nee, dat wilde ze absoluut niet. Dus ben ik reiki blijven geven. Tot er weer geluidjes in haar darmen te horen waren en er weer van alles begon te borrelen; toen wilde ze met me lopen en knapte ze weer helemaal op. Dat vond ik één van de mooie ervaringen met reiki.

Ja, is goed, ik zal wel verslag doen hier.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:35

Anya schreef:
Nee er staat expliciet dat je niet moet spelen met je paard. Wel samen leren (d.w.z. de standaard ruiterdingen en longeren). Maar niet je paard los in de bak en dan spelen.

Omschrijven ze het 'spelen' dan niet? Want misschien wordt er ook 'op- en wegjagen' bedoeld, of iets anders?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:36

Nee. Ze omschrijven allerlei spelgedrag van paarden onderling. Roepen dan iets dat rijden voor paarden ook een soort spelen combineert en dat je vooral niet zelf met je paarden moet gaan spelen omdat ze geen onderscheid tussen mensen en paarden zien. En dat laatste ben ik het dus al niet mee eens.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:42

Ze weten juist veel te goed het verschil tussen paarden en mensen!
Vreemde redenering zeg!
Zo praat je mensen een onveilig gevoel aan...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:43

Toen Ponto zulke zere hoeven had hebben we ook Reiki (dat deed ik) en magnetiseren (dat deed mijn vader) gedaan. Je zag Ponto met 2 minuten de ogen dichtdoen en dan zo vergenoegd zuchten. Dan weet je waar je het voor doet.
Gisteren had het paard van mijn stalgenoot een enorme bloeduitstorting op de hals. Die heb ik behandeld en vandaag was het stukken minder en niet meer pijnlijk.
Mijn man vind het ook allemaal best, hij gelooft er niet in, maar als hij ergens pijn heeft dan moet ik toch even "dingesen".

Tja die paardenspelletjes kon ik niet helemaal wijs uit wat ze daar nu mee bedoelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:44

Cookies schreef:
Goed dat Jovi zo goed liep en dan ook nog zonder schoenen. Ik vond het ook geweldig toen ik weer zonder schoenen kon met Ponto.

Jovi kon al vrij snel zonder de achterschoenen en had ze tijdens onze bosritten alleen de voorschoenen aan.
Hoe lang heeft Ponto de schoenen nodig gehad? Was dat na het verwijderen van de ijzers of was er iets anders?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:46

terwijl ze zelf zo lekker "veilig"bezig zijn: ..hun paard voor het rijden compleet rightbraind maken door hem los te gooien en op te jagen of te longeren om het zot eraf te krijgen.... dan weet ie weer wie de baas is en krijgt ie weer respect voor de zweep zeker......

Ze bellen bij ons al 112 als ik achteruit ren in de bak en Morrie op me af komt draven...... levensgevaarlijk, pak die stok en sla hem bij je weg, roepen ze dan... maar o wee en o zo zielig als Morrie het gras induikt en ik hem eerst met fase 1 en dan heel snel 2,3, en 4 op de schoft "vertel" dat dat niet de bedoeling is, dan ben ik een grote dierenbeul.... hem zo slaan met die gemene zweep, wat denk ik wel

Kan er beter maar een stang in hangen en een hengstenketting aan doen, dat werkt stukken beter, krijgt ie veel meer respect van.....

Dagelijkse kost voor mij,......
Laatst bijgewerkt door Morrie op 17-02-06 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:47

Paarden zien geen onderscheid tussen paarden en mensen?
Wie is de auteur van dat artikel? }>

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:07

Ponto heeft in allebei de voorhoeven een hoefzweer gehad. De DA dacht dat ie hoefbevangen was. En in combinatie met cushing was het eigenlijk einde verhaal voor de pony. Maar gelukkig luisteren we niet altijd en is Ponto er weer bovenop gekomen met de juiste medicijnen (die volgens de DA niet bestonden,knurft) ponto heeft de hoefschoenen maar een paar weken nodig gehad. Soms rijd ik er nog wel mee als ik veel over de weg moet.

Ja smurf en je zit ook nog met zo'n pendel voor zijn neus te zwaaien, daar wordt ie ook misselijk van.
Mijn gependel had het bij het rechte eind. Paard van stalgenoot had echt een hoefzweer en is vanmiddag doorgeprikt. Gelukkig geen hak en snijwerk in de hoef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:10

Willen jullie iets vertellen over het pendelen?!
Klinkt erg interessant!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:11

Cookies, hoe is die zweer eruit gesneden? Heeft een vakkundige DA dat gedaan ,of Ellemieke misschien???

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:15

Pendelen ken ik eigenlijk alleen van de natuurgenezer waar ik onder behandeling ben geweest.
Zij vergeleek het met touch for health. Ook zoiets 'zweverigs', maar dat zweverige heeft mijn zus met voedselintolerantie enorm geholpen. Met touch for health kun je testen wat ze mocht eten op een bepaald moment. Dat hielp dan heel snel, haar klachten waren dan zo over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:19

De voorstelling die ik bij pendelen heb, is wat de holistische DA o.a. doet, met zo'n metalen (?) flexibel dun ding. Dat is toch ahw communiceren via het onderbewuste? Komt dit met elkaar overeen?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:21

Antheman schreef:
Cookies, hoe is die zweer eruit gesneden? Heeft een vakkundige DA dat gedaan ,of Ellemieke misschien???

Ellemieke is geweest. Ze heeft de voet bekapt en het kanaaltje iets uitgegraven. Daarna heeft ze een hoefnagel in het kanaaltje gestoken en voila: pus. Daarna even badderen met warm water en betadine. Weer even steken toen kwam er na nog een beetje pus bloed uit. Weer even badderen en daarna betadine erop. Je kunt nu al zien dat ze iets beter loopt. En geen gaten in de hoef, nou ja een kleintje dan.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:22

Klopt. Dat pendelen hebben ze bij mij op die manier ook gedaan.

Touch for health lijkt er op, maar daar testen ze het door een soort weerstand in je arm. Als de arm soepel naar beneden bewoog was het goed, als het blokkereerde was het niet goed. Gek genoeg kon je het niet tegenhouden met spierkracht, ja was ja, of je je arm nu stilhield of niet.
Dus ook een vorm van communicatie met het onderbewuste

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:23

Cookies schreef:

Ellemieke is geweest. Ze heeft de voet bekapt en het kanaaltje iets uitgegraven. Daarna heeft ze een hoefnagel in het kanaaltje gestoken en voila: pus. Daarna even badderen met warm water en betadine. Weer even steken toen kwam er na nog een beetje pus bloed uit. Weer even badderen en daarna betadine erop. Je kunt nu al zien dat ze iets beter loopt. En geen gaten in de hoef, nou ja een kleintje dan.

Ik kreeg gisteren nog een mail van Ellemieke, dat ik op een foto op haar site sta, of ik dat niet erg vond

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:25

Leuke meid is het, we hebben vanmiddag ook weer gelachen hoor.

@AM; het lijkt een beetje op die laatste foto van jackie op het bekapperstopic.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:27

Ik pendel niet met zo'n langwerpig ding (biosensor), smurf wel. Ik heb een gewone pendel aan een kettinkje en stel dan vragen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:31

ik pendel met beide, thuis pak ik zo'n pendel aan een kettinkje, de biosensor ligt altijd in de auto

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:37

Cookies schreef:
Leuke meid is het, we hebben vanmiddag ook weer gelachen hoor.

@AM; het lijkt een beetje op die laatste foto van jackie op het bekapperstopic.

Ohja
Even terug bekeken.

ik hoop dat het paard snel opknapt!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:40

Ja ik hoop het ook want ze moet dinsdag naar Eric Laarakkers om naar die kreupelheid te laten kijken. Als ze dan niet kan lopen van de pijn aan die hoefzweer dan heeft dat niet zo veel zin. Dat paard is echt de wandelende wet van Murphy. Ze heeft ook 2 bulten op haar hoofd van een schedelbreuk.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:47

Cookies schreef:
Ja ik hoop het ook want ze moet dinsdag naar Eric Laarakkers om naar die kreupelheid te laten kijken. Als ze dan niet kan lopen van de pijn aan die hoefzweer dan heeft dat niet zo veel zin. Dat paard is echt de wandelende wet van Murphy. Ze heeft ook 2 bulten op haar hoofd van een schedelbreuk.

ja, zielig, ik heb haar gezien.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:28

[quote="Cookies] Ellemieke is geweest. Ze heeft de voet bekapt en het kanaaltje iets uitgegraven. Daarna heeft ze een hoefnagel in het kanaaltje gestoken en voila: pus. Daarna even badderen met warm water en betadine. Weer even steken toen kwam er na nog een beetje pus bloed uit. Weer even badderen en daarna betadine erop. Je kunt nu al zien dat ze iets beter loopt. En geen gaten in de hoef, nou ja een kleintje dan.[/quote]

zijn die hoefnagels toch nog ergens goed voor....