Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isapaardje schreef:
Als ik kon had ik daar ook wel gereageerd, maar ja, ben geblokt he![]()
Arabesk schreef:Isapaardje schreef:
Als ik kon had ik daar ook wel gereageerd, maar ja, ben geblokt he![]()
Jij??? Waarom dat??
Sugarmiss schreef:Voor sommige (te dikke) paarden is te veel regen ook niet goed, op de rug kan het regenwater blijven staan en zo rainrot veroorzaken.
nienke07 schreef:IP: Ik kan niets raars ontdekken kwa steunsels bij jouw paardje..(wat niets zegt, want ik ben absolute beginner/leek/blondine!)Wel grappig om te zien hoe prachtig 'parelmoer' de zool van een zwart hoefje is!
Margreet schreef:Net gereden en hij loopt als een trein!
Citaat:Antheman, om nog even terug te komen op die wel/niet te lange wand. Ik heb er nog eens goed naar zitten kijken (en een foto gemaakt, freak) en volgens mij kan daar echt niets meer vanaf zonder aan de zool te komen. Zo'n opstaande rand van hoefwand is er helemaal niet.
De foto vertekent een beetje en is ook niet helemaal schoon, maar het is echt helemaal vlak, geen randen ergens van.
http://home.zonnet.nl/mgreet/Neshoef.jpg[/img]
Citaat:Waarom de rest van het de steunsels/bars nu zo extreem groeien bij sommige paarden (ik heb zelfs het idee dat het vaker wel erg groeit dan niet) is mij nog een raadsel.
Citaat:Mw Strasser zegt dat - waar op de celniveau te veel stimulatie is (de
opwarming of een ontsteking bijvoorbeeld) vindt een versnelde stofwisseling
plaats en de cellen groeien dan overmatig.
De hoefbevangen paarden worden bijvoorbeeld 3x per week getrimt om de
snelgroeiende plaatsen te corrigeren!
Ik denk zelf niet dat te veel groei door (alleen) te veel trimmen
(materiaal wegnemen)is ontstaan.
Het is naar mijn mening de stimulatie in de aanmaakcellen van die
betreffende plaats.
(Misschien druk op de steunsel plaats die de prikkeling veroorzaakt heeft.)
Als de oorzaak is weggenomen komt de plaats tot rust.
Isapaardje schreef:*knip*".
Maar over jouw foto ... ik denk dat de zool aan het terugtrekken is. Isa had ook zoiets soortgelijks, maar dan minder extreem als bij jouw paard. Bij HN dachten ze dat ik met een renet de zool aan het uithollen was naast de straal. Was niet zo. En zie op de foto die ik hier zetten (van die parelmoer zool) hoe mooi strak de zool nu geworden is.
Op mijn site zie je ergens een foto van die "guts" in de zool.
Groeten
Ingrid
Isapaardje schreef:Overigens wat een vrolijk hoofdstel heeft Andor
Antheman schreef:Maakt de straal grondcontact?
gouda schreef:Even wat anders. Trof Kaylee gister om 5 uur bibberend aan in de paddock daar staat ze vanaf een uur of 8 in. Ze staat wel al een paar weken zonder deken en heb het afgebouwd . Nu heb ik gister (met oog op weer regen vandaag) haar een regendek op gedaan en even op stal gezet. Ben ik een tut of terecht bang dat ze ziek word vanwege dat bibberen? Ze bibberde over heel haar lichaam. Mijn oudje had dat ook maar wist niet dat van die jonge paarden dat ook konden hebben. Heb ze wel 's-avonds toen het zo goed als droog was nog een klein uurtje op de weide gezet. Deze week is de laatste week van opbouwen voor op het land gaan en volgende week gaat ze de hele dag. Zaterdag en zondag gaan we de haf er ook tussen zetten met rondom ijzersanders is het de hele zomer paddock voor Kaylee vrees ik.
Margreet schreef:Het is smid niet smit... Muts...
Ik heb net zand gehapt
Cookies schreef:Margreet schreef:Het is smid niet smit... Muts...
Ik heb net zand gehapt
Ben je eraf gevallen???
Pellie schreef:ja daar wil ik ook wel meer van weten![]()
nu we toch hebben geaccepteerd dat het overgroeide steunsels zijn... (ik kom er maar niet doorheen met het botte hoefmesje van stal) hoe halen jullie dat eraf?!?!