[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:59

super. 3 weken kenia.. op safari en de laatste 4 dagen aan het strand liggen. Helemaal geweldig. zoveel gezien.. en vooral ook veel mooie hoefjes.. Haha! . heerlijk die wilde dieren ik zou zo nog een maand of 3 op safari willen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:11

Dat lijkt me een geweldige belevenis!
En lekker dat je het hebt kunnen afsluiten met luieren. Cool

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:21

was idd lekker..

De paarden waren erg blij om thuis te zijn. Witte stond echt te dansen in de uitloop, en ging vervolgens kei hard door het pad naar de wei, om daar heel hard te galloperen, hapje te eten en weer weg te galloperen. bokken en stijgeren, alles door elkaar. Omdat de wei erg glad was, heb ik ze in de rijbak gezet, pas na een minuut of 10 was ie klaar met racen en gek doen. Orlanda stond erbij en keek ernaar...

Oost west, thuis best blijkbaar. En dat terwijl ze op hun logeer adres toch op wenken bediend werden. Heerlijk onbeperkt hooi, loopstal, heel veel vriendjes om naar te kijken en je aan te showen.. en dan ook nog de hele dag werkloos zijn...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:34

klinkt als een fijne vakantie angela!

Len: proficiat! Ik had al gelezen ergens dat er hele stukken slecht terrein tussen zaten......

Ik zit naar André Rieu (bij gebrek aan beter) te kijken, allemaal koetsjes met hitteptitten in Wenen voor Schönbrunn en niet 1 Noriker erbij...... terwijl Morrie dus gewoon eigenlijk Schönbrunn Elmar heet omdat ie in de dierentuin van Schönbrunn geboren is..... het Mekka van de Norikers......

Morrie was voor het eerst deze week weer een beetje levendig en vrolijk, had zeker telepatisch opgepikt dat ik de DA wil gaan bellen voor z'n hoest en algehele malaise,......

Ik heb wat brokkels van de hoeven van de haf gevijld, die woensdag door Wout van de ijzers verlost is. Die Haf had met ijzers altijd hele rare bolle voorbenen, ze waren naar voren gebold, heel vreemd, dat is nu over, ze loopt uiterst gevoelig maar niet kreupel, ik denk dat ze vet spierpijn heeft, altijd op ijzers met zolen en wiggen en nu op blote voeten...... wel eitje hoor dat vijlen, als ik zo'n paardje had, zou ik Wout niet nodig hebben, dan zou ik het zelf kunnen. De eigenaren vinden dat ze moeilijk voetjes geeft, maar op de Parelli manier doet ze het zo en ik kan ze goed beetpakken, tussen m'n knieen klemmen etc. dat hoef je bij Morrie niet te doen, dan vlieg je zo het terrein over......

Er ziten 2 rijen nagelgaten bij alle 4 de hoeven met een cm ertussen,.... dus we zitten nog wel ff met de brokkels.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:10

Nog iemand naar de wilde beesten Haha! Wel lekker Angela.

Ik ben net een bejaarde. Echt alles doet zeer, kan zelfs m'n tenen niet bewegen.
Lekker vroeg naar bed vanavond.

De koekjes waren echt een uitkomst. Anouar liep als een trein bij de keuringen. Hij was overal meteen goed. Anders moesten ze eerst altijd overleggen omdat hij zo liep te sloffen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:56

Wat gaaf Angela! Waar ben je allemaal geweest? Ik ben dit voorjaar naar Kenia geweest. In Masai Mara onder andere en in Mombasa. Ons bedrijfje zit in Nairobi. Ik hoop op een reisverslag van je en foto's!!

Goed joh Lenneke!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:25

_angela_ schreef:
super. 3 weken kenia.. op safari en de laatste 4 dagen aan het strand liggen. Helemaal geweldig. zoveel gezien.. en vooral ook veel mooie hoefjes.. Haha! . heerlijk die wilde dieren ik zou zo nog een maand of 3 op safari willen..

Machtig Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:57

je weet dat het herfst wordt als je 's avonds om 23.20 de stofzuiger tevoorschijn moet halen om een giga dikke spin in de slaapkamer op te zuigen.... en vervolgens een woedende benedenbuurvrouw te woord moet staan, die absolute stilte eist tussen 23.00 en 08.00 uur.... Clown

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:59

Omg Nagelbijten / Gniffelen Dat is niet grappig Scheve mond Ik houd niet zo van spinnen Scheve mond
Woon je in een flat?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:03

ja anders had ik geen benedenbuurvrouw..... Haha!
maar volgens haar woon ik in en zwijnenstal, met al die beesten (2 katten), als ik eens keurig schoon zou maken en op zou ruimen zou ik geen ongedierte hebben, heeft zij ook niet. De volgende dikke spin zal ik dus mar door haar slaapkamerraam mikken, als dat al opens taat, want een nette dame slaapt natuurlijk met gesloten ramen Cool

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:07

Whaaaaaa dat zou een stunt zijn Cool *LOL*
"Last van ongedierte buurvrouw? Goh Clown "

Echt dikke onzin, iedereen heeft last van spinnen Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Liedje op 06-08-06 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:11

ik zat dus net vrijdag te bedenken dat ik al in geen jaren zo'n dikzak in huis had gehad, dat had deze zeker telepatisch opgepikt en dacht: kom laat ik Els es verrassen....... en als ik in bed lig en ik kan zelfs zonder bril de pootjes tellen, is ie te groot en moet ie weg..... (ik ben héél erg kippig)

Ik denk dat mijn katten de huiskamer aardig spinvrij houden

Als er nog (bijna) niemand op stal is, ga ik Morrie even aan de fiets ophalen, altijd weer spannend, niet omdat Morrie zo vervelend is, maar omdat het me verboden is omdat zonder steek (bit) in de bek te doen......

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:13

Hoezo is dat je verboden? Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:15

omdat Morrie er laatst weer vandoor is gegaan en alleen op stal aan kwam, zonder mij, want ik lag met een omgeklapte enkel ergens op het fietspad.
Morrie gaat gewoon weg als hij welg wil, daar helpt geen bit aan en dat is ook de reden dat ik niet meer met hem buiten de bak/wei rijd. Hij heeft ooit in Oostenrijk geleerd dat hij altijd sterker is dan wie dan ook en dat gebruikt hij.
Hij werd b.v ingezet op het plaatselijke dorpsfeest: alle sterke kerels van het dorp touwtrekken tegen Morrie.....

dat gaf in het begin leuke situaties bij longeren, wist ik veel, wist hij veel, hij zag dat touw en ging achteruit lopen en sleurde mij gewoon mee......

Tip van de dag: leeer je paard nooit hoe sterk hij is.....

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:18

Jemig wat jammer Scheve mond
Nee idd, als ze echt weg willen dan gaan ze wle hoor Scheve mond

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:22

De HKO kan je ook voelen, ze reageerde gevoelig op de achterkant van de hoef en daarom is ze dus verkeerd kaan landen, op de teen.
Dan kan je weer een verbeend hoefbeen krijgen enz enz.
Om dit dus op te vangen moet de hoef weer goed op 1 lijn komen met de koot.
Dan moet dus helaas de achterkant omhoog zodat de voorkant korter kan.
Dus de ijzers zijn dus om de slijtage weg te nemen.
Dan kan ze na het groeien gecorrigeerd worden Pling

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:43

Of met een goede opzet en een mustangroll het afwikkelpunt naar achteren brengen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:46

Hey Lenneke, nieuwe ava Haha! Leuk ! Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:49

Morrie is keurig in de wei gebleven, ik had even gespot welke auto's er bij stal stonden en dat deed me beslissen om hem maar niet op te halen Cool

Hij heeft weer 1 x gehoest dus de bak had ik sowieso niet gesleept, daar was om verzocht namelijk..... ze nemen er maar een ander paard voor, er zijn er genoeg betuigd bij ons op stal

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:01

Lenneke_ schreef:
Of met een goede opzet en een mustangroll het afwikkelpunt naar achteren brengen

Dat hebben we ook al geprobeerd, met als gevolg een pony die helemaal nietmeer wilde lopen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:03

Anouar was weer helemaal fit. Net even bij hem geweest.
Totaal geen last van spierpijn. Ik wel.
Stom ook eigelijk, ik kom moe thuis, plof neer op de bank en ga vroeg naar bed. Volgende dag kom ik niet meer overeind van de spierpijn.
Hij blijft lekker de hele nacht rustig bewegen en heeft nergens last van.
Hoe kunnen mensen dan nog roepen dat een paard op stal moet na een wedstrijd om uit te rusten Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:06

Citaat:
Hoe kunnen mensen dan nog roepen dat een paard op stal moet na een wedstrijd om uit te rusten

omdat de ijzertjes anders last krijgen van metaalmoeheid..... Frusty

volgende keer moet jij ook maar een nachtje de wei op dan.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:09

ik ben aan het afkicken van de hooikoortspillen, maar gezien de enorme berg volgensoten zakdoeken die hier om me heen ligt, denk ik dat ik zo toch maar een half pilletje ga nemen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:21

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:34

leuk weer Len en ook lekker weer geloof ik......

is er bij jou op stal toevallig iemand met een Frontera? Zo ja knoop daar de trailer dan ff achter van de week, dan weet je zeker dat het kan...... bij de trailer die ik geleend had, moest er steeds iemand op de dissel staan anders kregen we hem niet aangkoppeld, mijn trekhaak zit nogal laag blijkbaar (of die was dissel nogal hoog)