[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:48

ja wij noemen het wraak..maar een zekere vorm van vergelden hebben paarden toch echt wel.

Onze 2 arabiertjes kunnen heel veel van elkaar hebben, maar soms is het echt ruzie. Meestal is de bruine de dominante en heeft de schimmel niet veel in te brengen. Maar de schimmel was eens in een jolige bui terwijl ze samen in de bak speelden. Ze vlogen langs elkaar heen en de schimmel trapt in alle joligheid tegen de buik van de bruine. De buik van de bruine is echt een zwak punt in haar lichaam. De bruine loopt in eerste instantie door, bedenkt zich dan en keert zich met zoveel woede om naar de schimmel..er volgt een rake klap en ze kunnen weer samen door 1 deur.

Dat was gerechtigheid, en ik observeer deze paarden al zolang dat dit echt niet alledaags gedrag was.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:04

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:10

ik wil het niet eens zien..... zou stiekem wel eens een gesprek met zo'n paard willen voeren, maar dat doe ik niet, want ik wil het eigenlijk niet weten...... en het is niet etisch zoies te doen zonder toestemming van de eigenaar..... doe ik dus ook nooit....

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:41

Kan hier echt van over m'n nek gaan, en dan zitten ze ook nog zo te grijnzen op die paarden. Dit wordt pas interessant als ze het bitloos gaan proberen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:45

Dit is ook niet aan mij besteed nee. Die monden van de paarden passen zo op die russische site met horrorfoto's....

Vanavond was ik ook weer trots hoor. Ik kom bij stal, en Walter staat me hinnikend te verwelkomen. Die associeert mij met aandacht en eten wink
Walter uit de wei gehaald, een stuk verder dan normaal gewandeld en weer terug naar stal. Daar hem vastgezet met hooi en ik de stal uitmesten en eten maken (tsja, dat water koken voor de maismeel slobber enzo kost wat tijd).
Ondertussen weer voetjes op tillen. Toen bedacht ik me dat het ook al een tijd geleden was dat ik hem het zadel eens op heb gelegd, dus zadel gepakt, Walter laten snuffelen en friendly gespeeld met het zadel. Een paard keer op de rug gelegd en lekker geaaid.
In het begin was ie nog wat onzeker, maar vind je het gek, een zadel met beugels en singel, daar beweegt heel wat aan. Binnenkort maar weer een stapje verder en wandelen met het zadel op zijn ruggetje!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:28

wauw wendy, succes verhaal! Ik denk dat jouw paard veel blijer is met de methode die jij gebruikt dan al die paarden met die kapotte lijven en open monden!

Ik had vanavond ook iets leuks. Ik kom aanrijden met onze auto (die hebben we nog maar 2 weken) en Arabel ziet me aankomen rijden. Ik zie haar vanuit de auto haar hoofd optillen en luid naar me hinniken. Nog voordat ik de auto geparkeerd had vloog ze in vliegende galop door het weiland in de stal waar ze op me stond te wachten..wat een lieverd is het toch

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:30

@ Wendy: goed zeg! Zo krijg je je paard op een lekker rustige manier zadelmak!

Heerlijk als de paarden je zo komen begroeten!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:31

Geweldig als paarden je verwelkomen he? Ik krijg er ook altijd een lekker gevoel van.

De hele omgang met paarden werkt trouwens erg ontspannend voor me, de paarden hebben me al door heel wat crissisen heen gesleept

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:17

ik vind uitmesten altijd zo geweldig werken om mijn gedachten op orde te krijgen. Gisteren ook, lekker buiten in de frisse lucht met kruiwagens sjouwen terwijl de paarden om me heen rennen omdat ze het een spelletje vinden. Beetje uitdagen, af en toe een knuffel echt gezellig.

De boer is trouwens met zijn Friese veulen naar de veearts geweest. Ze kon niet meer staan het arme ding, been vier keer zo dik als normaal en sterk vermagerd.
Er zat een abces wat ze lek hebben gestoken en wat leeg moet lopen. Het stinkt ontzettend maar het paardje leeft weer wat op. We brengen haar elke dag wortels en ze is zo dankbaar. Ook heb ik er een paard peniciline spuiten in moeten doen omdat de boer weinig controle over zijn handen heeft. Zelfs al steek je er zo'n knoeperd van een naald in, blijft ze je nog lief aan kijken van dankjewel dat je helpt. Gouden karakter voor een naarling.

Ik zal eens foto's maken van het been, ziet er niet prettig uit maar kun je zien wat er gebeurt als je er niet op tijd een veearts bij haalt...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:20

ik heb 5 jaar uitgemest voo rm'n werk, 4 dagen per week, van 80 paarden, wat zal ik m'n gedachten goed op een rijtje hebben gehad zeg ...... het was vooral goed voor de lijn, ik ben er 3 jaar geleden mee gstopt en ben intussen 20 kilo aangkomen die ik er nu weer aan het afhongeren ben.......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:24

kom je lekker een weekje bij ons uitmesten!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:10

daar draai ik m'n hand echt niet voor om hoor, ik mest iedere dag nog 1 box uit en zo'n 200 meter plaat waar mest van 7 paarden op ligt, zwaar met modder en hooi...... maar ja: baan, huishouding en eigen paard= geen tijd, dus je mag het lekker zelf doen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:13

smurf schreef:
ik heb 5 jaar uitgemest voo rm'n werk, 4 dagen per week, van 80 paarden, wat zal ik m'n gedachten goed op een rijtje hebben gehad zeg ...... het was vooral goed voor de lijn, ik ben er 3 jaar geleden mee gstopt en ben intussen 20 kilo aangkomen die ik er nu weer aan het afhongeren ben.......

ik moet zeggen dat ik door het poepscheppen in baarle ook weer helemaal bijgekomen ben. Ik zat toen psychisch zo ongeveer helemaal aan de grond. Ik heb me er letterlijk uitgeschept...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:17

*ziet gat in de markt*

Therapeutisch poepscheppen bij Pelgrims Park.....

Ara, mail jij Wanda of doe ik het

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:30

Hahaha, daar kun je ook nog flink geld voor vragen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:37

wij hebben de meest fantastische ideeën om veel geld te verdienen, er komt alleen nooit iets van terecht.....

we hebben het al zeker 10 jaar over het oprichten van een mobiele horse- en kokerwash..... we kopen een oude SRV-wagen op, bouwen hem om en gaan van stal naar stal...... iedere keer als de SRV-man langs kwam (2 x per week) hadden we het erover en werd het plan verder uitgewerkt........ alleen de uitvoering nog....

Sinds ik Parelli met Morrie is de kokerreiniging heel eenvoudig: ik doe friendly ergens op z'n rug, hij laat het zaakie hangen en ik kan gewoon de losse velletjes eraf halen..... vroeger liet ie hem nooit hangen als ik erbij was en als ie zich een keer vergiste, trok ie hem gauw weer in als ik er alleen maar naar keek.......

Nu trekt ie hem snel in als ie de boer aan ziet komen...... beetje dubieus....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:37

Ik had vroeger ook altijd zo'n moeite om de tingeling van mijn ruintje eruit te laten en schoon te maken. Toen heb ik eens gezien hoe ze dat deden bij de Friese hengsten..er zit een speciaal plekje waar je op kan duwen zodat het ontspant....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:44

eigenlijk ben ik er niet voor om het schoon te maken, de eigenaar van de jachtpaarden die ik vroeger reed, deed dat nogal fanatiek en dat ontaarde wel eens in nare ontstekingen....

Maar als ie hem toch laat hangen en er hangen vellen aan die ik er zo'n beetje af kan blazen, dan doe ik dat toch.

Private parts aanraken zit in level 2, is geen probleem bij Morrie dus!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:38

je paard en jij moeten idd wel ultieme vriendjes zijn voor dit soort aanrakingen.

Als je te fanatiek schoonmaakt komen er misschien ontstekingen, maar als je het helemaal niet schoonmaakt dan kan het nog veel erger. Op mijn vorige stal stond een quarter met een tumor op zn toverstokje (hij heette magic). Dat hebben ze toen heel succesvol weggehaald.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:49

ik ga een weekendje naar Terschelling, uitwaaien. Hoop dat het af en toe toch droog is...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:51

veel plezier, neem een regenpak mee...... hier valt het nu echt met bakken uit de lucht....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:19

Hier in het oosten is het ook niks...
Maar veel plezier op het strand evatinkle!

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:32

Hier in Drenthe is het droog.

evitatinkle, heel veel plezier op Terschelling!!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:08

smurf schreef:
veel plezier, neem een regenpak mee...... hier valt het nu echt met bakken uit de lucht....

of beter nog een zwempak

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:13

Morgen heb ik m'n Reiki II cursus. Daar heb ik ook wel zin in. Het is twee jaar geleden dat ik Reiki I heb gedaan.