Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Geen idee wat het is, maar ik heb ook momenten hier dat ik denk "laat ook maar", zoals ook al eerder aangegeven. Ik doe erg mijn best om dingen uit te leggen zoals ik ze zie en ervaar, en als dan mensen beginnen over "welke ervaring hebben de posters hier nu eigenlijk" en dergelijke zaken dan voel ik me "aangevallen" (aangevallen is een groot woord natuurlijk) omdat ik zo het idee krijg dat mijn reacties toch niet van waarde zijn omdat ik niet dit of dat aan ervaring heb, of zolang in de paarden zit (nog maar 20 jaar
), of geen 100 paarden in handen heb gehad of ... En als de discussie steeds weer op hetzelfde puntje terugkomt (zoals op de laatste pagina's) dan zit ik me ook af te vragen "waarom doe ik eigenlijk moeite om dingen (uitgebreid) op te schrijven?". Als mensen dan gaan beginnen met reacties als "och meisje toch.. " dan hoeft het voor mij ook niet meer
Jessix schreef:Anti is in mijn beleving het tegenover gestelde van pro. En een discussie wil ik best voeren, maar alles is ondertussen wel gezegd en 20x herhaald. Ik voel me niet beledigd en heb geen moeite met ruis in de communicatie. Duidelijke taal, lijkt mij zo.
fransje23 schreef:Jessix schreef:Anti is in mijn beleving het tegenover gestelde van pro. En een discussie wil ik best voeren, maar alles is ondertussen wel gezegd en 20x herhaald. Ik voel me niet beledigd en heb geen moeite met ruis in de communicatie. Duidelijke taal, lijkt mij zo.
Tussen anti en pro zit nog een hele wereld, anders zou alles wel erg zwart wit worden.
Jessix schreef:Absoluut, vandaar dat ik ook niet zeg anti of pro, maar anti is het tegenovergestelde van pro.
Jessix schreef:De discussie duurt al 87 paginas. En ik hoef geen extra leden te werven. Het kan mij echt niet schelen of ze Parelli wel of niet wat vinden. Ieder moet lekker zelf weten wat hij/zij met zijn paard doet. En blijkbaar heeft de anti-groep een beeld van een Parelli student die toch niet uit te wissen is. We zijn nou eenmaal kortzichtige beginners met geen ervaring en geen recht van spreken. Ook goed.. Ik kan er niet wakker van liggen.
Jessix schreef:Heb je er iets aan overgehouden dan, Fransje23? Is je mening veranderd in de loop van dit topic?
fransje23 schreef:Jessix schreef:Fijn dat je wat geleerd hebt van dit topic en dat je open staat voor andere stromingen en methodes.
Tja, wat zijn andere stromingen en methodes? Je bedoeld naast het standaard traditioneel, wat dat ook mogen zijn?
[***] schreef:Ik vraag me af hoeveel mensen die hier in het topic zitten Parelli het heilige der heilige vinden, denk dat dat nogal wel eens kan tegenvallenIk heb er tot nu toe heel veel aan, vooral het horsenality-gedeelte dan, en de 7 games omdat ik nu werkelijk elk stukje van mijn paard apart kan besturen (waar hij eerst 1 blok was zeg maar) maar verder ... verder speel ik er gewoon mee, ik gebruik die inzichten en technieken om te spelen met mijn pony's. Wil verder met horse agility en wil de bossen in (met handpaard), wil trachten mijn pony in die tijd zo goed mogelijk te laten bewegen zodat hij nog een aantal jaartjes mee kan en that's it. Heb vandaag dingen gedaan die weet ik veel waar bij Parelli zitten (met het paard werken vanuit zone 5, vanachter de staart dus) maar het lukte wel, nog veel verbetering mogelijk maar pony en ik hebben lol gehad, en daar draait het allemaal om. "Vroeger", zonder Parelli ging het ook, maar anders. Alleen vrees ik dat je dat soort dingen niet kan weten of beseffen zonder dat je het zelf ontdekt, en daarvoor moet je het allemaal wel een kans geven, en er ECHT open voor staan (niet zeggen dat je er open voor staat en in jezelf denken dat het toch maar niks is, heb ik geprobeerd, werkt niet
). En hoeveel "anti"-mensen hier in het topic zijn daartoe bereidt?
Jessix schreef:Nee, ik bedoel openstaan in de breedste zin. Dat wanneer je dressuur rijdt, je best nog wel eens wat zou op kunnen steken van een springtraining. Het vergroot je kennis en dat is alleen maar goed.
fransje23 schreef:Jessix schreef:Nee, ik bedoel openstaan in de breedste zin. Dat wanneer je dressuur rijdt, je best nog wel eens wat zou op kunnen steken van een springtraining. Het vergroot je kennis en dat is alleen maar goed.
Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk overal voor open te staan. Soms bedenk ik dan dat het niet mijn weg/ wijze zou zijn maar ook dat is leerzaam. Ik probeer ook niets af te wijzen zonder eerst enige verdieping erin.
[***] schreef:Ik vraag me af hoeveel mensen die hier in het topic zitten Parelli het heilige der heilige vinden, denk dat dat nogal wel eens kan tegenvallenIk heb er tot nu toe heel veel aan, vooral het horsenality-gedeelte dan, en de 7 games omdat ik nu werkelijk elk stukje van mijn paard apart kan besturen (waar hij eerst 1 blok was zeg maar) maar verder ... verder speel ik er gewoon mee, ik gebruik die inzichten en technieken om te spelen met mijn pony's. Wil verder met horse agility en wil de bossen in (met handpaard), wil trachten mijn pony in die tijd zo goed mogelijk te laten bewegen zodat hij nog een aantal jaartjes mee kan en that's it. Heb vandaag dingen gedaan die weet ik veel waar bij Parelli zitten (met het paard werken vanuit zone 5, vanachter de staart dus) maar het lukte wel, nog veel verbetering mogelijk maar pony en ik hebben lol gehad, en daar draait het allemaal om. "Vroeger", zonder Parelli ging het ook, maar anders. Alleen vrees ik dat je dat soort dingen niet kan weten of beseffen zonder dat je het zelf ontdekt, en daarvoor moet je het allemaal wel een kans geven, en er ECHT open voor staan (niet zeggen dat je er open voor staat en in jezelf denken dat het toch maar niks is, heb ik geprobeerd, werkt niet
). En hoeveel "anti"-mensen hier in het topic zijn daartoe bereidt?
Jessix schreef:Tegenstellingen zijn ook prima en de discussie heeft ook best waardevolle stukken. Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn of te worden. Maar ik heb mijn redenen en motivatie wel heel vaak genoemd en daarbij geprobeerd uitleg te geven over Parelli. Wanneer het dan nog je ding niet is, dan houdt het gewoon op, toch?
fransje23 schreef:Opvallend, ik heb helemaal niet het gevoel dat er een echte anti-groepWel mensen die er kritisch tegen aan kijken maar dat is niet per definitie anti, toch?
Snap sowieso niet dat zoveel mensen zich hier telkens aangevallen voelen... Het is een discussie dus standpunten liggen uit elkaar, ander ben je snel klaar.