Nou, Reina stond er prima bij vanmorgen, hoor. Ze heeft het onweer overleefd. Toen ik Sam terug bracht wilde ze lekker kroelen met hem, maar helaas kwam Tjitse weer even 'klieren'.
Ja, ik vind het ook jammer dat Reina er even tijdelijk uitgaat en ik snap je gevoel helemaal. Maar ze moet goed eten, ze groeit nog..... En wel laten ze nog regelmatig knuffelen, dus..... En je kunt haar ook af en toe bij de groep zetten, toch? Ga je er lekker bij zitten in het zonnetje ofzo.
En het is inderdaad maar tijdelijk. M vroeg mij vanmorgen hoe ik er tegenover stond, maar ja, het zijn jullie paarden en ik zou het jammer vinden als Sam alleen bij de Shets blijft staan (de Shets zijn wat saai voor hem
), maar ik wil ook dat Tjitse en Reina het goed doen op het land. Inge houdt Tjitse in de groep, want hij doet het nog goed. Overigens stond Reina vanmorgen van die rietachtige planten te eten. Die lust Sam ook heel graag en daar staat nog genoeg van.
Morgen ben ik er weer en ook langer, dus kom je dan?
. Nu valt het inderdaad allemaal wel weer mee, alleen rijden ze niet op tijd waardoor ik mijn aansluitingen mis en dus héél lang onderweg ben, overigens is het nu ook de moeite niet meer om nog die kant op te vertrekken.
. Ik heb er met Sam (achteraf gezien) zeker een half jaar tot een jaar over gedaan om hem echt goed te leren kennen tijdens het grondwerken. Je leert een paard niet in 3 maanden kennen, nee, het contact heeft echt tijd nodig om zich te verdiepen..... En daarbij moet je paard vaak ook nog wennen aan de hele verhuizing, nieuwe omgeving, nieuwe eigenaar..... Fijn dat jij dat ook de tijd geeft.
. Dan smelt ik en dan ben ik wat minder consequent, waar hij dan ook meteen grondig gebruik van maakt.
. Maar het lukte alsnog redelijk snel, gelukkig.
), kreeg ik de wind van voren min of meer. Toen heb ik haar heel duidelijk gemaakt dat mijn paard echt niet sneller beter wordt, als hij zo ongelukkig is. Hij kreeg toen zelfs nog andere klachten (agressie/de witte lijn in zijn hoeven begon los te laten/energieloos doordat zijn weerstand was verminderd).

. Wil nu wel weer eens graag een keer naar het bos. Dus Inge? Dani? Gaan jullie mee eerdaags? Volgend weekend????