Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Tja, en hij is nog wel erg jong om afgespeend te worden (3 maanden en 10 dagen)
Faux schreef:@ Arno; okee dat zal ik proberen. Gewoon wachten. En als hij dan na een tijdje omdraait en wegloopt ?
Morrie schreef:2 meter afstand vind ik een geweldige afstand, ik zou willen dat Morrie dat deed, maar die komt altijd meteen bovenop me staan en dat vin dik te dichtbij, dan moet ik hem weer achteruit zetten enz.
paarden leren inderdaad zooo snel, ik heb nu geen zin om het hek door te gaan, want dan ga ik tot m'n knieen de bagger in, dus ik wil over het hek het halster aan doen, dat heeft 2 dagen geduurd, toen snapte ie het.... alleen jammer dat ie vanmorgen door de onderdirecteur door de omheining de sloot in werd geslagen toen ik aan kwam rijden, toen moest ik er wel in om dat dominante heerschap weg te jagen bij hek, want Morrie durfde er niet meer in de buurt te komen
Als ik hem nu ook es kon leren z'n voet op een bekapbokje te laten staan en niet meteen het been door te strekken en het bokje om te smijten..... maar dat is al 4 jaar een probleem
Citaat:Dat wordt dus maar weer een nieuwe kopen
arno8 schreef:Faux schreef:@ Arno; okee dat zal ik proberen. Gewoon wachten. En als hij dan na een tijdje omdraait en wegloopt ?
Dan weet je zeker dat er iets mis is gegaan. Kan zijn dat hij het niet begrepen heeft (jij was niet duidelijk genoeg). Ik vind het zelf ook moeilijk hoe je daar mee om moet gaan. Sommige paarden merken het meteen of zijn er gevoelig voor als je ze dan negeert. Bij anderen werkt het goed als je dan, zodra hij ook maar aanstalten maakt om om te draaien (leren herkennen), roept: "Hee!" en dan meteen opnieuw het uitnodigende signaal geven.
En je kunt nog tal van andere dingen doen, maar ik ben ook nog maar een beginneling hoor. Je moet in ieder geval zorgen dat het hem geen voordeel oplevert als hij omdraait en wegloopt. (Met rust gelaten worden kan ook al voordeel zijn voor een paard).
Lenneke_ schreef:Het was een hondenriem, misschien is dat het