[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:14

Nou slaapkoppen Tong uitsteken , fijne dag vandaag! Ik ga op pad!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:24

gaap, ik vind het echt weer voor een winterslaap, met de hitte was ik om 7 uur er wel uit, maar nu word ik pas om 8 uur wakker,.....

maandag is de begrafenis van die oudtate, maar m'n oom en tante en moeder nemen liever een taxi naar Emmen (!) dan dat ze mij in de auto van m'n oom laten rijden. Met mijn auto durven ze niet, die is te oud en kapot..... mij best hoor, scheelt me een dag ellende

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:30

Morrie schreef:
en kennis van me rijdt in Brugge met een koetsje, haar man als groom mee, als je hoort wat een slecht opgevoede en afgerichte parden ze soms mee krijgt, dan stap je echt niet in ...... zou ik sowieso niet doen, ik boycot paarden op ijzers

Shy ook?

Goede morgen.
Succes Lenneke, ik hoop dat je het een beetje droog houdt Haha!

Ik ga als het droog is vanmiddag een rondje Oude Maas rijden, met mijn vriend Ja
Hij wil eindelijk eens mee op de fiets OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:38

Citaat:
Shy ook?

afgezien van dat die niet voor een koetsje loopt en ik veel te zwaar ben op erop te stappen, ja, zou ik ook laten staan, zitten ijzers onder.....

Ik heb begin dit jaar een enorme consessie gedaan door paarden op ijzers binnen te zetten voor de boer, maar doorgaans laat ik ze helemaal met rust. Ze hoeven voor mij geen stap te lopen. Als er een vliegenmasker oncomfortables scheef hangt, haal ik het er wel af voor ze, maar aan dekens ga ik ook niet lopen sjorren. Dan bel ik de eigneaar wel, want dat bind ik toch geheid verkeerd vast

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:44

Morrie schreef:
Citaat:
Shy ook?

afgezien van dat die niet voor een koetsje loopt en ik veel te zwaar ben op erop te stappen, ja, zou ik ook laten staan, zitten ijzers onder.....

Ik heb begin dit jaar een enorme consessie gedaan door paarden op ijzers binnen te zetten voor de boer, maar doorgaans laat ik ze helemaal met rust. Ze hoeven voor mij geen stap te lopen. Als er een vliegenmasker oncomfortables scheef hangt, haal ik het er wel af voor ze, maar aan dekens ga ik ook niet lopen sjorren. Dan bel ik de eigneaar wel, want dat bind ik toch geheid verkeerd vast

Ik stap er wel op omdat ik weet dat het een noodingreep was en 1 malig Knipoog

Gisteren was ik bij de wei en aan de overkant stond een paardje met een deken.
Dus ik beter kijken, is dat ding helemaal gedraaid en hangt ie op de grond.
Dat arme dier ging er telken op staan.
Hij heeft al veel problemen bv een extreem holle rug (en toch rijden ze erop) en dan ook nog eens zo'n rotdeken die gaat broeien en draaien

Ik heb het wel laten hangen Bloos de eigenaar haalt het dier elke avond op om in stal te zetten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:50

Jovarna schreef:
Goedemorgen.
Ik was al om half 7 wakker. Lag er gisteravond ook al om half 10 in. Gaaaap
Gisteren heeft Jovarna een gebitsbehandeling gehad en vandaag komt de bekapper.

Oh wat lekker zeg! Ja

Ik ben weer even bij mijn ouders. Ze zijn op vakantie en mijn zusje (19) is alleen en moet werken bij de Bijenkorf in A'dam. We hebben heerlijk in het bed van onze ouders geslapen Dromen . Ik heb haar net de deur uitgewerkt, ontbijtje voor haar klaargezet etc. Morgenavond eet ik weer hier.

Mams is uberbezorgd en belt haar elke avond Haha!. Ze gaan dit jaar ook maar twee weekjes weg, omdat ze mijn zusje niet zo lang alleen willen laten. Volgens mij zit mijn moeder ook helemaal niet rustig in Frankrijk, ze wil liever hier zijn Haha!. Gisteravond antwoordde mijn zusje niet meteen op een smsje van haar, krijg ik er gelijk vier, of alles goed was. Ziek

Ik denk dat ze meer uitrust als ze gewoon thuis zit Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:05

Citaat:
Ik stap er wel op omdat ik weet dat het een noodingreep was en 1 malig

jouw paard, jouw keus.... je hebt die dingen er toch onder laten zetten omdat je wilde rijden? Als je er nu niet op zou stappen, zou je het nog voor niets hebben gedaan ook.....

Ik heb andere keuzes gemaakt: een kerngezond paard in de bloei van zijn leven in de VUT gedaan om zijn hoeven de gelegenheid te geven ook kerngezond te worden..... mijn paard, mijn keuze....

@Ara je moeder lijkt op mij..... ik wil nog geen halve dag weg en dan nog niet te ver ook.... bij Morrie vandaan

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:41

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:44

in the States is er ook een eigen tv zender (staat op het nh forum) met wekelijks een show van Pat himself...

ik ga ff peerd voederen..... als ie maandag nog hoest, ben ik aan de beurt: DA.... en iets zegt me dat die geweldige verzekering dit ook weer niet gaan dokken voor me

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:45

Morrie schreef:
jouw paard, jouw keus.... je hebt die dingen er toch onder laten zetten omdat je wilde rijden? Als je er nu niet op zou stappen, zou je het nog voor niets hebben gedaan ook.....

Ik heb ze er niet onder gezet om te kunnen rijden maar om de stand te verbeteren zodat ze geen HKO zou krijgen (was al bijna zover).
Ze stond te vlaken had dus een gebroken lijn.
De hoef moet nu wat stijler worden zodat hij overeenkomt met haar koot en ze dus beter kan lopen.
Nu zakt ze met haar kogel tot aan de grond en daardoor overbelast ze haar strekpezen.
Ze heeft daardoor ook gallen.

Het is mij en de mensen die ik erbij heb gehad niet gelukt om die stand zo te veranderen dat ze goed was.
Nu moesten we vanwege de HKO ingrijpen en het corrigeren op de "normale" manier doen.

Ik heb zelfs staan janken toen de ijzers eronder gingen, 3 jaar werk was niet goed genoeg gewoon niet snel genoeg.
Ze had er ook in de wei last van, ze heeft dit jaar al 2 maanden stilgestaan in de wei maar dat verbeterde niets.
Dus het was of de stand veranderen binnen een kortere tijd of adios Shy Huilen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:54

Goedemorgen allemaal. Heb lekker uitgeslapen vandaag Haha!

Werd Shy eerst door een professionele NB'er bekapt of niet?
Die zou namelijk het tegenovergestelde van de hoefsmid doen.
De hielen verlagen zover de zool dat toelaat. Volgens Ramey zal een zool nooit toelaten dat de hielen zo laag worden dat het belastend is voor de pezen.

Ben het trouwens niet met Morrie eens als ze zegt dat je er voor jezelf ijzers onder hebt gedaan. Dat geloof ik niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:42

Dat HKO verhaal vind ik vreemd, sorry. Heeft die smid rontgenogen dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:05

he hele HKO verhaal gaat mij ver boven (of onder) de pet..... HKO voorkomen met ijzers, dat vind ik wel een erg normal gedachte.....

Over normal gesproken, bij ons op stal is een nieuwe term ontstaan: een buitengewone normal noemen we een SUPER..... hoe het gekomen is, weet ik niet, maar ineens was het er....

we hebben nu 4 hokjes waar je in mag naar wens:

exteme natural (niet te verwarren met een extreme makeover Clown )
natural
normal
super

De super is in alles het tegendeel van de extreme natural: doet alles om het zichzelf zo prettigmogelijk te maken, het welzijn van het paard is daarbij absoluut niet interessant, sterker nog, een paard heeft geen welzijn, die is er om de mensch te plezieren, anders had ie maar geen paard moeten worden....... Cool

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:20

Ik haat hokjes! En ik verdom het ook om in 1 te gaan zitten of om in 1 geplaatst te worden.

Waarom moet je altijd 'iets' zijn, kun je niet gewoon jezelf zijn?

@Shyla, ik begrijp dat je alles doet om je paard het beste te geven. IJzers eronder zijn je eigen keus en ik hoop echt voor jullie dat het de oplossing is. Ik had een andere keus gemaakt maar dat terzijde...

Wij hebben heerlijk door het bos gereden zonet. Paarden heel erg lief maar zeer fris! Heleboel heuveltjes gereden, goed voor achterhand Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:23

ik ben dol op hokjes, geef zo heerlijk duidelijkheid..... heb thuis ook heel veel kastjes met vakjes en laden, helpt me ook om duidelijkheid te scheppen.... zou het liefst ook alles op alfabeth hebben..... heb ik van m'n moeder, maar die sorteert altijd weer net verkeerd in mijn ogen

ik ga pas weer een stukje op Morrie meeliften als hij een week hoestvrij is..... het zou al een hoop schelen als mijn stalgenoten zouden toegeven dat ook hun paarden hoesten en maatregelen zouden nemen...... nu blijven we aan de gang.

Kreeg net een mailtje dat er bij de buren een nieuw paard staat en dat onze ruinen daar erg opgefokt op reageren, zal over een uurtje eens gaan kijken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:27

Morrie leuk onderschrift, maar het is wel vernieling met een rrrrrrrrrrrrrrrr Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:29

Hokjes op zich heb ik niet zo'n probleem mee. Wel met de vele bijbehorende vooroordelen. Sigaar

Evita, hebben jullie geen dazen in het bos?
Ik tel de dagen af: nog 10 en dan zijn ze weg! En dan gaan wij het er lekker van nemen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:32

goh je bent de eerste die het ziet opala.... als Bokt meewerkt zal ik het veranderen, maar het vliegt bij mij om de 2 minuten op wit.....

ik heb al zeker een week geen daas meer gezien, helaas wel miljoenen vliegen en horzels, heel veel horzels ineens en ik kan me indenken dat paarden daar knettergek van worden: die blijven om je kop zoemen.......

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:38

Veel dazen maar we rijden met vliegendeken, dus geen last van Haha!

Midden in het bos zijn ze niet trouwens, alleen aan de rand.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:39

uh, waarom nog 10 dagen eigenlijk??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:48

15 augustus is DDAY Go jij! Go jij!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:56

in Brabant hadden we altijd tot ver in sept. dazen,...... maar daar zijn ze dan ook uitgevonden, in de rest van het land is het import.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:49

Ik ben weer thuis.
Heb heerlijk gereden, de wedstrijd was best zwaar. Hele stukken waren weggespoeld door de regen en het was redelijk berg op berg af.
Anouar was doodmoe na afloop.
Maar wel een 5e plaats, van de 23. Ik ben dus dik tevreden en super trots op mijn mannetje.
Nu nog één wedstrijd, Katwijk. Daar mag hij lekker rustig aan doen en daarna aftrainen en 2 maanden met vakantie in de wei

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:52

Ik ben weer terug van vakantie. Wat een hoop geklep zeg.. ik ga de afgelopen 100 pagina's maar niet doorlezen... is er nog iets spannends gebeurt de afgelopen tijd??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:53

Nee, helemaal niks volgens mij Haha!

Hoe was je vakantie?