Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:Een ongeduldig persoon moet mij idd niet de les spellen over geduld hebben. Dat klopt.
Een promiscue persoon persoon moet mij geen relatietips geven. Dat klopt.
In dat opzicht denk ik persoon idd niet los van methode.
Cassidy schreef:Gini schreef:Dat ervaring niet uitmaakt?
Van wie zou je het liefst leren schansspringen. Iemand die al 30 jaar ervaring heeft in schansspringen en over de hele wereld de hoge schansen heeft afgesprongen of van iemand die iedere jaarlijkse skivakantie een schansje van 30 m springt?
Van geen van beiden. Omdat degene die 30 jaar springt en legio ervaring heeft het gevoel met de basis kan hebben verloren en zich mogelijkerwijs niet kan verplaatsen in de leerling. De tweede kan je wat basis bijbrengen, maar de finesses niet. Ik ga voor iemand daar tussenin.
Gini schreef:[***], ik snap dat jij je nu aangevallen voelt en dat was zeker niet mijn bedoeling. Het is niet omdat je maar 1 paard in handen hebt dat ik jouw visie helemaal naast me neerleg, maar ik kan het wel beter plaatsen.
Er is ook een klein verschil tussen 1 paard en 100en paarden, niet in extremen gaan trekken.
Gini schreef:Een ongeduldig persoon moet mij idd niet de les spellen over geduld hebben. Dat klopt.
Een promiscue persoon persoon moet mij geen relatietips geven. Dat klopt.
In dat opzicht denk ik persoon idd niet los van methode.
Cassidy schreef:Een psycholoog kan heel goed zijn in het helpen van anderen, maar met zichzelf compleet in de knoei zitten.
Een relatietherapeut kan heel goed zijn bij het helpen van anderen met huwelijksproblemen, maar er zelf in een relatie niets van terecht brengen.
Een pedagoog kan kinderopvoeding in theorie goed begrijpen en goede tips hebben, maar kan zomaar bij zijn eigen kinderen opvoedkundige missers hebben gemaakt....
Gini schreef:Jessix, ik weet niet wat je opeens gevangen heeft, maar hier was een rustige discussie bezig, waarom ineens al die kribbige berichten achter elkaar. Als er iemand met radicale waardeoordelen strooit dan ben jij het.
De uitspraak 'ik moet janken van Parelli', zal je niet uit mijn mond horen komen. Jij schuwt die uitspraken echter niet.
Ik denk dat het door mensen zoals jou is dat ik Parelli argwanend bekijk. Ik wil jou niet bekeren naar de niet-Parelli kant, wil jij dan alsjeblieft die gunst ook aan mij verlenen?
Shadow0 schreef:Jessix schreef:Weer zo'n vooroordeel! Wie zegt dat ik me niet al die jaren heb afgevraagd waarom het zo gaat en waarom het niet anders kan? Hoe ik het zou kunnen doen? Willen doen? Ook jij kent mij blijkbaar??!
Ik heb geen oordeel over jou, ik geef aan hoe je reactie overkomt op mij.
Maritje1991 schreef:Gini schreef:Ja, niet dat jouw inbreng nu niet interessant. Maar 1 paard is tja, 1 paard.
Als ik alleen maar van mijn paard zou uitgaan, dan zou ik alleen maar nuttig kunnen zijn in verband met doodbrave en intelligente paarden. Het is juist door verschillende paarden in handen te hebben dat je leert van de verschillende karakters.
Ik heb inderdaad maar 1 eigen paard.
Maar dat betekend niet dat ik niet met andere paarden werk of heb gewerkt.
Daarnaast volg ik ontzettend veel interessante mensen, onderzoek ik in mijn vrije tijd graag paarden gedrag, ga op excursie neem lessen van verschillende mensen, help mensen met hun paarden, heb op een dressuurstal stage gelopen, gereden op een spring stal, veel verzorgpaarden gehad.
Maar helaas maar 1 eigen paard.
Eigenlijk vind ik het helemaal niet uit moeten maken, als ik nou wel veel kennis heb opgedaan door andere dingen te doen? Wat maakt het dan uit?
justkid schreef:Jammer hoor![]()
Als je op deze manier reageert kun je toch geen discussie voeren?