[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:23

inge... hij krijgt toch wel een feestelijk gedekte tafel, mag ik hopen??
Zwerte... goed bezig met rock. Super
Sonjim... wat een heerlijk ding.

Tegenwoordig neem ik een shet mee op de ochtendwandeling met de honden omdat ze te dik worden.
Soms aan het halster, soms met neckrope (doe ook grondwerk met afwisselend halster en neckrope)

Foto's op bokt geplaats..(verwacht wel het nodige commentaar omtrent gebruik neckrope, gevaarlijk ed... maar ach... Leg maar eens uit dat je al twee jaar met die pony werkt, hem van binnen en buiten kent en echt wel weet wat kan en wat niet kan.)

liljebo @ [GVL-ITP] wandelen met neckrope

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:19

Wat schattig zeg, Sandra! Heel lief. :)

Sandra, wat een leuke foto's van Tommy! Leuk, dat commentaar er ook bij. :D

Mijn Tjitse is vandaag 8 jaar geworden!! *\o/* We hebben eerst NH les gehad, wat heel goed ging, en daarna kreeg hij zijn feestmaal. Hij genoot er echt van. *D Daarna heeft hij nog 2 uur in een wei gestaan met kniehoog gras, wat hij uiteraard ook geweldig vond. Die heeft wel een fijne dag gehad geloof ik. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:29

Ik heb net goed bijgelezen maar zie dat ik weinig heb om nog op te reageren. Scheelt weer werk :D

Leuk topic met Tommy! Heerlijk gezicht, zo'n eigenwijze shet in het bos. Hij vermaakt zich er zo te zien erg goed!
En het commentaar is er vast wel, of komt nog... maarja mensen hebben nog altijd het rare idee dat je met hulpmiddelen en kracht ineens van 600 kg paard kan winnen... Vals gevoel van veiligheid zeg ik altijd maar. Vertrouwen en duidelijke commando's werkt veel effectiever! Als een paard wil gaan, gaat ie echt wel, al hang je er kettingen aan... Een halstertje doet dan niks meer of minder dan een neckrope. Maargoed dat hoef ik hier natuurlijk niet te vertellen :D

Candy al heerlijk buiten aan het stuiteren! Blijft altijd mooi, dat ontdekken van de grote boze wereld samen met mama. Kan er altijd uuuuuuren naar kijken.

Gefeliciteerd met tjits! Klinkt als een fijne verjaardag met veel eten voor em :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:31

Liljebo, wat leuk met Tommy!!! :D

Inge, gefeliciteerd met Tjitse!!! Hoe ging je les vandaag? Mail je me nog? Ben wel nieuwsgierig... Het lukte mij niet meer om even langs te komen, helaas.

Lief, Candy vrolijk rond springend. :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:37

Ze maakt ook al hele tochten zonder mama en als ze plassen moet of slapen wilt loopt ze naar de box toe en dan moet mama maar zien of ze mee loopt of niet. Echt leuk om te zien.
Vandaag is de smid geweest, ze staan er allemaal weer netjes op. Alleen Wieneke was het er niet mee eens dat ze vast moest staan en Candy ongestoord kon rondlopen. De smid is een paar keer gebeten, maar moest er stiekum wel om lachen, zo'n lekker beschermend moedertje.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:50

Hihi het is ook best wel komisch toch? de smid gaan bijten omdat je het er niet mee eens bent?
Candy klinkt al lekker brutaal! Zo'n brutaaltje was milkyway ook al vanaf dag 1, hij maakte het zijn moeder erg moeilijk om hem bij te houden :D We hebben er nu, op 3 jarige leeftijd, nog wel eens de handen aan vol want jeetje wat kan die eigenwijs zijn. Maar eigenlijk vind ik dat juist alleen maar leuk!
Wanneer komen al die andere foto's nou? Hier nemen we natuurlijk geen genoegen mee he ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:38

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:24

Bedankt voor de tommycomplimentjes. Het is ook echt mijn kereltje. Billy trouwens ook.
Voor mijn parellitijd kon ik er nauwelijks iets mee. We hebben veel geleerd sindsdien.

Inge.. proficiat met tjitse. Hij zal best hebben genoten.

En meer foto's van candy zijn gaaf-.

Heb trouwens een dilemma. Ik merk dat de shetten dik worden. Ze staan dan ook op een grote wei met de grote paarden (6ha) Geen rijke wei, maar wel veel gras voor zo'n onderdeuren. Ze krijgen vetrolletjes op de nek en billy schuurt zich veel, wat door de suikers kan komen.

Vraag me af of ik ze dan apart moet zetten. Ik vind het zo sneu om de kudde uit elkaar te halen. Ze zijn altijd met zijn vieren. Bovendien... hoe klein moet hun wei dan zijn. Misschien is zelfs de winterwei te groot....
En is kort gegeten gras niet een extra glucosebron?
Pfff ik weet het niet. Ben wel begonnen met meer beweging, maar of dat voldoende is.....
Ik ben toch bang voor hoefbevangenheid of andere problemen door overgewicht en dat Billy's jeuk met suikers te maken heeft....
Wat zouden jullie doen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:27

Ik merk bij Jimmy echt een enorm verschil als ik ze nu met alleen de ukken in mijn wei hou, 2 stukken van ongeveer 800 m2. Ten opzichte van het op de andere wei zetten, daar staan ze nu een week en ik was trots hoe goed hij eruit zag en nu is hij weer helemaal vervet en heeft weer diarree, dus zo snel mogelijk gaan ze terug (ik heb mijn wei behandeld ivm onkruid). Ik vind het splitsen van de kudde wel opwegen tegen het probleem voor de shetten bij te veel gras. Je zou kunnen beginnen met overdag samen en s'nachts apart op een mini wei of andersom. (mijn huidige mini afgezette stuk is nog niet eens 20 bij 20 en dat is al te veel)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:49

sonjim... geef je er dan hooi bij?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:54

Nopy Billy wel wat krachtvoer in mijn wei, maar in deze niet is echt vet gras. Verder niks, behalve in de winter als er niks meer staat.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:45

Maar wordt het gras dan niet erg kort en dus rijk aan fruktaan? sorry voor de vele vragen....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:03

Liljebo, ik herken je probleem heel goed :j . Sam staat momenteel ook op kort gras, want ondanks de fructaanverhalen, doet hij het gewoon niet goed op een stuk met hoger en veel gras nu. Ik heb sinds vorig jaar te maken met insuline resistentie, ondanks dat hij geen krachtvoer krijgt, hij van zichzelf al veel beweegt buiten (zie hem regelmatig spelen en rennen), ik mijn uiterste best doe hem dagelijks te trainen om zijn conditie op peil te houden enzovoort...... Magnesium krijg ik er niet in, hij vertikt het te eten waar ik het ook mee vermeng. :+
Terwijl hij van nature graag eet. :Y)
Hij wordt gewoon al vol van een grasspriet. Zelfs afgelopen winter, toen er geen gras stond, bleef hij wat aan de volle kant, er mocht van mij nog wel wat af.

Zijn manenkam voelt zachter (het is nog niet wat het moet zijn) en hij is nog steeds heel actief qua training. Vorig jaar heeft hij een periode houterige gangen gehad, wat me enorme zorgen baarde, maar wat gelukkig ook weer over is gegaan. Ook zie ik nu dat zijn hoeven weer van betere kwaliteit worden (we hebben even een dip gehad, toen de lente net begon, van die traumaringen). Al hoewel ik dat laatste ook bij de voeten van vele andere paarden zie momenteel. Sam krijgt weer gezondere voeten, gelukkig.

Ik heb dus een dubbel gevoel over dat fructaanverhaal. Het zal allemaal best waar zijn, hoor, maar ik kijk naar waar mijn paard het het beste op doet en dat is toch deze manier. Sam krijgt niets bijgevoerd momenteel. En ik doe mijn best hem minstens 6 dagen per week goed te laten werken bij het grondwerken en/of het rijden.

Sterkte ermee :(:) , volg je gevoel en probeer dat echte dik worden voor te zijn. Want je krijgt het er lastig weer af bij dit soort sobere pony's. :\

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:11

OK bedankt twiggy. We hebben een klein super'arm' stuk afgezet voor de kleintjes. Het is de bedoeling dat ze daar gaan lopen en dan een dagdeel op de grote wei, of snachts, zodat ze dan kunnen rennen. Verder ben ik ook begonnen met een strak bewegingsschema- Om de beurt mee wandelen met de honden en de pony die niet is meegeweest, doet die dag grondwerk
Wordt tijd dat ik ze gaan inspannen.....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:11

jimmy doet het ook beter op kort gras dan op lang en ik mis nu echt de haffies, die het vorig jaar vooraten, fructaan kan maar ik zie meer reactie op hoog dan op laag gras en ik ga dan toch op mijn gevoel af.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:22

Ik zou als aanstaande DA hier wel meer over moeten kunnen zeggen maar dat is jammergenoeg niet zo. Ik denk dat je meer hebt aan de verhalen met ervaring! Nou word ik ook geen paardenarts, dat scheelt weer... Maar mn kennis is op dit gebied niet toereikend dus ik ga er weinig zinnigs over zeggen.
Wel vind ik ook dat je ze uit elkaar moet halen, desnoods voor een dagdeel zoals je van plan bent. Het gewicht is toch echt even belangrijker. Wij doen dat trouwens ook, de shet staat samen met ruben 'snachts in de bak met een klein plukje hooi. Overdag mogen ze wel de wei in.
Ik heb juist het tegenovergestelde probleem: rock wil niet echt lekker aankomen. Het is al wat beter maar zn ribben zijn nog steeds zichtbaar. Iemand daar nog tips voor? Hij staat dus in het land, ze krijgen een paar keer per week een stukje erbij. Verder elke dag een half schepje muesli voor zn biotinemix en lijnzaad.

Ik heb gister weer les gehad en rock gaat echt lekker vooruit. We hebben wat meer TTouches gedaan want hij is nog erg 'kriebelig' met aanrakingen. En jeetje wat had hij het moeilijk met die touches! Ze zijn erg prettig maar hij wordt vreselijk onrustig van aanrakingen. Wordt veel oefenen want het is wel erg goed voor hem. Grondoefeningen gingen heel goed, af en toe krijgen we hem gestimuleerd om zelf na te denken. Dan zie je hem ook echt moeilijk kijken en stapje voor stapje nadenken. Maar verder dan wat balkjes lopen, zigzaggen etc komen we nog niet. Zn voeten gericht neerzetten is nog erg lastig voor hem maar hij gaat vooruit! Tevens begonnen met leren vast te staan, dit accepteerde hij al heel goed! Was er volledig rustig onder dus daar verwacht ik geen problemen. Maar wat is het toch een heerlijke sul. Zo lief, vriendelijk, rustig maar oh zo traag van begrip en niet de slimste... Tonnen met geduld heb ik voor hem nodig maar doordat hij zo lief is en zo graag alles goed doet is dat makkelijk op te brengen!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:29

Klinkt alsof de lessen erg waardevol zijn zwerte.
En wat het fruktaangedoe betreft...
Je hoort daar zoveel verschillende dingen over..

Maar ik kies dus ook voor een deel van de dag op de arme wei, al vinden ze het niet leuk. Ik wil geen zieke pony's. Dat is nog minder leuk.
Zekerheidshalve laat ik hen binnenkort nog een keer bekijken door de da, omdat die toch moet komen voor amber. Ze heeft opgezette klieren, briest veel en heeft snot. Ik denk allergie, maar het kan geen kwaad om tanden en rest van paard toch ff na te kijken.

Met het apart zetten van de shetten kijk ik een beetje naar weersomstandigheden en wanneer fruktaan het hoogst is. Dan zet ik ze dat dagdeel apart in hun veilige weitje.

Eens kijken hoe dat gaat.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:19

De lessen zijn heeel erg waardevol. Gevoelsmatig pak ik het altijd blijkbaar toch al goed aan maar wat extra hulp met een lastig jonkie is toch altijd wel prettig. Ook leer ik zo nieuwe truukjes en methodes, echt ideaal. Het kost wat maar daar krijg je ook genoeg effect voor! We gaan echt met sprongen vooruit, sneller dan ik alleen zou kunnen doen.
Zo te horen kan amber ook gewoon een luchtweginfectie hebben. Ik zou bij snot tenminste eerder aan een infectie dan aan allergie denken. Ben benieuwd wat de DA denkt. Heb je al een afspraak?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:21

Ja hij komt woensdag. Ben benieuwd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:08

Liljebo, dank voor je steun, he. ;)

Hoe gaat het nu met je Shets? Merk je al verschil of nog niet? En woensdag dus ook even de DA bij Amber. Ben benieuwd.....
Sam doet het momenteel steeds beter op het korte gras stuk. Gek he, met al die fructaanverhalen....... Ik snap er niets van, maar ik ben ook iemand die liever haar gevoel volgt en kijkt naar het paard. Sam doet het echt beter op kort gras, maar gelukkig staan ze wel alsnog op een groot stuk, zodat er nog lekker gerend en gespeeld kan worden. Reina van Dani62 gaat waarschijnlijk wel tijdelijk even naar een andere groep, hoorde ik vandaag, omdat zij nog in de groei is en wel gras nodig heeft. Er komen een paar merries met veulens op het land eerdaags, geloof ik, dus daar kan zij tijdelijk gezellig bij. Wel jammer dat ze dan even bij Sammy weggehaald wordt. ;(

Oh jongens, ik ben zo trots op mijn paard :+: !!!! Stap, draf, galop, een sprongetje, figuren rijden, Sam doet het allemaal. Omdat ik vorig jaar geen zadel had, heb ik lang gewacht met de draf en de galop in de bak, maar nu ik mijn Barefoot heb, is het een heel ander verhaal. Sam pubert af en toe, dan moet ik even streng zijn, maar hij doet alles SUPER de laatste weken!!! Hij is ook veel koeler in zijn hoofd geworden, lijkt wel. Gisteren schraapte de boer met zijn vorkheftruck over de grond op het erf. Dat maakte me een herrie en de grond in de bak trilde helemaal. Ik dacht 'nou, daar gaan we' :+ , maar Sam bleef zo rustig. Hij keek wel, maar geen angstsprongen en wegracen, niets. Als ik nog denk aan niet zo heel lang geleden, dat 'ie al wegrende van een plons van een kikker in de sloot naast de bak. :+

Ik merk echt dat hij volwassen wordt. Gek om je dat te beseffen. Voor mij is het nog steeds een 'jonkie' met zijn 5 jaar, maar als ik zie hoe goed hij zijn best doet, hoe ontspannen hij is. Ok, hij gaf vanmorgen een keer een enorme bok, omdat hij het vertikte in galop te gaan en ik hem corrigeerde }> . Dat grenzen aftasten blijft pittig op zijn tijd, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we die pubertijd goed gaan doorkomen. :)

Ik ga ook weer eens wat lesjes plannen, heb ik besloten. Heb ik ook hard nodig, hoor. :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:58

Tja twiggy, ik vond het ook zo belachelijk. Over vooroordelen gesproken en lezen wat je wilt lezen....
Eerlijk gezegd wordt ik toch al vaak moe van de topics. Ik probeer niet meer te veel te reageren.
Als ik in de gedragstopics kijk over al die paardjes die baasje aanvallen, zich niet laten zadelen enz wil ik wel eens tips proberen te geven, maar vaak is het dweilen met de kraan open. Tips worden ook vaak niet opgevolgd (mijn tips nemen meestal wat meer tijd in beslag en zijn bepaald geen snel klaar oplossingen) en ertegenover staat een hele rits tips waarbij je ' maar es ff moet laten zien wie de baas is'.
Jeee-
Amber had een verschrikkelijke hekel aan het zadel en singeldwang toen ik haar kreeg. Ik zag het al bij de vorige eigenaresse, maar weet dat zoiets best op te lossen is.
Maar niet met schelden en slaan. (zeker niet bij een paard wat de mens toch al niet hoog aangeschreven heeft en het vertrouwen kwijt is)
Ik heb er gewoon de tijd voor genomen, grondwerk gedaan om elkaar te leren kennen, met longeertouw om het middel haar laten wennen aan iets om de buik, wat niet meteen pijn betekent en uiteindelijk veel gespeeld met het zadel.
Nu is het opzadelen een enkel issue meer. Maar ik blijf letten op haar uitdrukking als ik het doe en hou daar rekening mee. Dat weet ze, dus heeft ze niets om bang voor te zijn.
En dan de tips om dan maar kort vast te binden...
Wij zadelen ze op terwijl het touw los over de arm ligt. Op die manier zie ik tenminste meteen als mijn paard ergens moeite mee heeft. Bovendien wil Amber de kans krijgen om overal met de neus op te staan. :+

Ik heb haar gisteren trouwens voor het eerst gereden. :D
We hadden al een paar keer met zadel op in het bos gewandeld en eergisteren is mijn man voor het eerst sinds lang weer op silja gestapt. Omdat we van beiden paarden nog niet wisten hoe ze zouden reageren, bleef ik lopen (lekker vermoeiend, want sil stapt nogal door :+ .)
Maar gisteren ben ik, na een stuk wandelen, ook op amber gestapt.
Toen ik haar kocht en zag rijden bij de vorige eigenaar was ze enorm gespannen, liep met neus in de lucht en weggedrukte rug. Ik meende te zien dat ze doodsbang was voor het bit, maar was natuurlijk stiekem toch bang dat er ook iets anders aan de hand kon zijn.
Maar nu ik erop zat, was ze volledig ontspannen (ik gebruik een cross rope briddle) Ze sloeg niet met het hoofd (wat ze bij spanning doet) en haar hoofd en hals was volledig relaxt. Super. Was dus toch het bit.
Alleen het stukje dat we weer op de weg kwamen om naar huis te gaan, heb ik gelopen. Ze loopt nog erg gevoelig op stenen en we moesten langs een dekhengst, die alles uit de kast haalde om indruk te maken.
Daar had amber het even erg moeilijk. Sil niet. Die gunde de hengst geen blik waardig. :+
Maar ik ben dus ook trots om mijn paardje.

Wat de shetten betreft merk ik nog geen verschil. Maar misschien is dat ook te snel. Ben alleen bang dat billy ook staart en maan eczeem heeft.... |(

Twiggy, wat super dat sam het zo goed doet en zo groeit. Je bent met recht trots op hem.
Die puberteit is toch al best moeilijk
De twee shetten hier zijn ook pubers en dat merkt je ook wel als je met hen wilt werken. Ze halen soms alles uit de kast...
Maar jouw vorderingen met sam geven mij goede hoop op straks twee brave volwassen shetten. :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:07

Liljebo, het is inderdaad een kwestie van vooroordelen en lezen wat je wilt lezen. En ook nog eens allerlei aannames doen, erg kinderachtig. En erg vermoeiend. :Z ;)
Je hebt gelijk en misschien moet ik mijn energie er ook maar niet meer aan besteden. :+

Wat geweldig dat Amber zich nu wel rustig laat opzadelen en dat je naar haar blijft kijken. Ik doe dat ook altijd. Een soort van 'toestemming vragen'. Je krijgt zoveel van je paard terug, als je ook respect hebt voor hen, he. Zo mooi. Je krijgt, wat je geeft......
Kort vast binden? Tja, dat is zo traditioneel. :D
Sam staat zelfs altijd helemaal los en je wilt niet weten hoe vaak men 'waarschuwend' zegt 'hij staat los, hoor'. :D
'Ja, dat weet ik', denk ik dan. :)*
Mensen vinden het vaak raar, valt me op. Ik zou niet weten wat er raar aan is, want hij blijft braaf staan. Hij loopt me hoogstens achterna, als ik even naar een andere plek wandel. :P

Leuk om te lezen dat jullie er ook zo relaxt mee omgaan. Zo hoort het uiteindelijk, vind ik dan. Ik vind dat een deel van de opvoeding. En inderdaad, paarden zijn vaak nieuwsgierig en van mij mogen ze het allemaal zien, hoor.

Wat goed dat je op haar gereden hebt en dat het zo goed ging!!! Bitloos en wel. :D
Het gaat helemaal goed komen met haar bij jullie, daar ben ik wel van overtuigd. Fijn, zeg!! Wat heeft zij een geluk gehad.
Je mag ook heel, heel trots zijn op Amber. En op jezelf!! Met rust en geduld bereik je zoveel meer......

Billy eczeem? Oh, wat vervelend..... Schuurt hij veel? Ik zie een Shet bij ons ook veel schuren momenteel en die zit niet lekker in zijn vel naar mijn idee. Hij heeft allemaal van die 'kwaaltjes', lijkt wel.... Hahahaha, ja, ik ken dat van 'alles uit de kast halen'. :+ :+
Ik vrees dat Shets dat blijvend in hun karakter hebben, hoor. ;)

Wat het fructaan betreft, ja, je kan er nu natuurlijk nog niets van zeggen. Even bekijken over een langere periode. Sam doet het momenteel aardig goed, maar het is nog niet optimaal, hoor. Zijn manenkam is nog wel te hard, maar hij is zachter dan hij geweest is. Sam lijkt ook wat af te vallen, gelukkig. Maar verder zit hij heel goed in zijn vel, is echt gelukkig, hij glanst en is lekker alert en actief. Ik mag niet klagen. Ben benieuwd wat mijn NBer volgende week over zijn hoeven zegt.....

Zag Inge vanmorgen nog even, gezellig. Helaas moest ze op tijd weer weg. Ik heb alleen maar grondwerk gedaan met Sam. Ik wil niet elke dag rijden en daarbij waren de bakken echt erg nat. Vannacht is het noodweer geweest hier. Onweer, zware regen.... Gelukkig hebben alle paarden het overleefd. 8-)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:10

Zulke vooruitgang mag je zeker trots op zijn twiggy! Puberteit is zeker lastig, helemaal met zo'n paardje als de jouwe volgens mij!

Welk topic gaat het over eigenlijk? kan iemand mij dat even pb'en? Ik kan me ook kapot ergeren aan zulke topics... sowieso ben ik erg geinteresseerd in gedragsproblemen en wil dr ook in mn beroep later wat meer van weten en meer kunnen dus ik pik alles mee wat ik mee kan krijgen (lezingen e.d.). De meeste problemen hier zijn echt heel makkelijk op te lossen: de ruiter moet eens bij zichzelf stil gaan staan ipv alles op het paard te schuiven... probleem nr 1 in de paardenwereld!
Je leest bij alle problemen dezelfde adviezen: aanpakken, op zn plek zetten, niet laten winnen, hij kliert etc. Allemaal dingen waar ik niet in geloof, tenzij je een vreselijk dominante hebt die geen respect voor je heeft. Zelfs bij angst geven ze zulke adviezen! Kheb altijd zwaar medelijden met die paardjes...

Zo te horen gaat het supergoed met Amber! Wat een beetje liefde, geduld en een luisterend oor al wel niet kunnen bereiken he!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:24

In desbetreffend topic ging meer om de kunst van het begrijpend lezen. ;)
Maar ach...... ik ben het van bepaalde types wel gewend inmiddels.

Wat geweldig trouwens dat je je daar je beroep van wilt maken!!!! Helemaal geweldig. Dat lijkt mij ook wel wat, maar ik ga geen DA studie meer doen op mijn leeftijd. :o
Als ik het over mocht doen, zou ik hele andere keuzes maken, denk ik. Al hoewel, ik heb toch ook een hele leuke carriere gehad in de muziekbizz, dus nee, het is goed zo.

Oh Zwerte, echt, ik ben zo trots op Sam. Het is me er eentje, maar wel eentje met een gouden hartje. Wat heerlijk he, als je zo verliefd bent op je paard, hahaha.... Ben ook overtuigd dat ze je trots aanvoelen. Hij is altijd al heel graag bij me, maar nu helemaal. Zwaan kleef aan, de hele tijd :D . Vanochtend met het grondwerken was hij zo op me gericht, zo actief en speels. Echt gaaf!!!
Moet wel zeggen dat ik behoorlijke spierpijn heb van het rijden van afgelopen week. Op Sam zit je best breed en al helemaal met een Barefoot er op. Ik ben niet meer zo lenig als vroeger en voel het echt. Dus even rust is wel goed voor mijn spiertjes. Inge en ik willen wel eerdaags weer eens een keertje naar het bos toe. Kijken of hij daar nog steeds zo braaf is. }> :D

Bah, ik moet schoonmaken en opruimen hier. Geen zin in...... :7

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:30

Hoi allemaal! Daar ben ik ook weer eens ...

Wat een weer he?! Stond vanmorgen helemaal kant en klaar om naar Reina te vertrekken, kom ik op het station, rijden er geen treinen vanwege het noodweer :(. Grrr, kan daar écht chagrijning van worden zeg!

Verder ben ik lekker aan het genieten van mijn vakantie en daarom niet zo vaak meer online te vinden. Ik had gehoopt wat meer dagen te kunnen ontspannen, maar uiteindelijk heb ik het hartstikke druk :+ .

Twiggy: ik vind het ook jammer om Reina uit de groep te halen. Ik sta daarom ook zó in tweestrijd. Maar aan de andere kant zal het maar voor een maand of twee zijn en ze blijft natuurlijk op hetzelfde 'terrein' daarom denk ik dat ze het wel aan zal kunnen :j. Ik denk dat het haar goed zal doen om even lekker twee maandjes flink bij te kunnen eten op de wei met hoog gras, als buffertje voor de winter. Ik heb wel getwijfeld (en doe dat nog steeds). Ik wil eerst kennismaken met de merries waar ze evt bij komt te staan, en dat er misschien een veulentje bij komt vind ik wel heel leuk! Als het lieve merries zijn en het klikt met Reina, tsja, waarom niet. En dan elke keer als ik er ben laat ik haar even met Sam knuffelen hoor :D!

Sonjim: gefeliciteerd met je lieve knappe veulentje! Wat een schatje zeg!! En ik vind de bles erg mooi!

Verder heb ik alles bijgelezen, maar het is even teveel om bij te reageren :+ .

Ik ga ook maar schoonmaken en opruimen dan, verder niet veel te doen met zulk weer ....