Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

We hebben eerst NH les gehad, wat heel goed ging, en daarna kreeg hij zijn feestmaal. Hij genoot er echt van.
Daarna heeft hij nog 2 uur in een wei gestaan met kniehoog gras, wat hij uiteraard ook geweldig vond. Die heeft wel een fijne dag gehad geloof ik.

We hebben er nu, op 3 jarige leeftijd, nog wel eens de handen aan vol want jeetje wat kan die eigenwijs zijn. Maar eigenlijk vind ik dat juist alleen maar leuk!
. Sam staat momenteel ook op kort gras, want ondanks de fructaanverhalen, doet hij het gewoon niet goed op een stuk met hoger en veel gras nu. Ik heb sinds vorig jaar te maken met insuline resistentie, ondanks dat hij geen krachtvoer krijgt, hij van zichzelf al veel beweegt buiten (zie hem regelmatig spelen en rennen), ik mijn uiterste best doe hem dagelijks te trainen om zijn conditie op peil te houden enzovoort...... Magnesium krijg ik er niet in, hij vertikt het te eten waar ik het ook mee vermeng.
, volg je gevoel en probeer dat echte dik worden voor te zijn. Want je krijgt het er lastig weer af bij dit soort sobere pony's.
!!!! Stap, draf, galop, een sprongetje, figuren rijden, Sam doet het allemaal. Omdat ik vorig jaar geen zadel had, heb ik lang gewacht met de draf en de galop in de bak, maar nu ik mijn Barefoot heb, is het een heel ander verhaal. Sam pubert af en toe, dan moet ik even streng zijn, maar hij doet alles SUPER de laatste weken!!! Hij is ook veel koeler in zijn hoofd geworden, lijkt wel. Gisteren schraapte de boer met zijn vorkheftruck over de grond op het erf. Dat maakte me een herrie en de grond in de bak trilde helemaal. Ik dacht 'nou, daar gaan we'
, maar Sam bleef zo rustig. Hij keek wel, maar geen angstsprongen en wegracen, niets. Als ik nog denk aan niet zo heel lang geleden, dat 'ie al wegrende van een plons van een kikker in de sloot naast de bak.
. Dat grenzen aftasten blijft pittig op zijn tijd, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we die pubertijd goed gaan doorkomen.
.)

. Vanochtend met het grondwerken was hij zo op me gericht, zo actief en speels. Echt gaaf!!!
. Grrr, kan daar écht chagrijning van worden zeg!
.
. Ik denk dat het haar goed zal doen om even lekker twee maandjes flink bij te kunnen eten op de wei met hoog gras, als buffertje voor de winter. Ik heb wel getwijfeld (en doe dat nog steeds). Ik wil eerst kennismaken met de merries waar ze evt bij komt te staan, en dat er misschien een veulentje bij komt vind ik wel heel leuk! Als het lieve merries zijn en het klikt met Reina, tsja, waarom niet. En dan elke keer als ik er ben laat ik haar even met Sam knuffelen hoor
!
.