[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:04

Ik klik dat soort topics heel snel weg, voordat ik ontplof. Maar ik vind over het algemeen mensen in paardenland vaak begriploos voor elkaars opvattingen. Ik heb een oude man als buurman naast mijn wei en hoewel ik het helemaal oneens ben met hem, kunnen we geanimeerde gesprekken voeren over paarden. Diep van binnen heeft hij namelijk best door hoe een paard werkt, maar als je hem hoort praten zou hij zijn paarden dagelijks in elkaar slaan, maar ik weet dat het niet zo is.

ik ga eens even mijn beesten verzorgen. Lekker zo later op de avond is het stil en rustig op de wei..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:21

Zwerte. dat klinkt super van die merrie. Erg leuk.

Inge... ach.. toen mijn zoon een tijd geleden kookte, moest ik daarna drie pannen weggooien omdat die dusdanig verbrand waren dat er geen redden meer aan was Het eten... tja.... als je van sigarettenas houdt...(daar rook en smaakte het naar)'We hebben toch maar een boterham gegeten.
Overigens kookt hij meestal best aardig. Maar het kan natuurlijk altijd mis gaan.

Wat omgang met paarden betreft... een paardeman zei eens dat een paard als geen ander dier in staat is het slechtste in de mens naar boven te halen.
Vaak is dat inderdaad zo

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:24

Oooohhh, ik houd juist ontzettend van koken (en vooral van lekker eten), ik zeg niet dat ik er al helemaal geweldig in ben, maar ik ben in ieder geval creatief en probeer iedere week wel iets nieuws. Ik houd wel van een beetje uitdaging :D. Ik ben wel blij dat ik samenwoon (met één van mijn beste vriendinnetjes) want koken alleen voor mezelf vind ik weer helemaal niets... Mijn huisgenootje is in ieder geval erg blij met me, en sinds ze met mij samenwoont ook gedwongen vegetariër, haha! Mijn vriend heeft een tijdje in de keuken gewerkt en is al helemaal een ster in koken :j.

Liljebo: bij mij is dat precies andersom, paarden (en katten ook wel :P) halen bij mij het beste naar boven! Als kind kon ik het zelfs veel beter vinden met dieren dan met mensen. Dat is tegenwoordig gelukkig wel iets gelijkgetrokken ;).

JEEEEEEJ, mijn laatste dagje werken vandaag en dan tot 3 juni vakantie!!!!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:27

Paarden kunnen eigenschappen naar boven halen waarvan je niet wist dat je ze had, positief en negatief. Ik ben ook relaxer en vrolijker als ik lekker met de paardjes aan de slag kan. Als ik geen paarden zou hebben, dan zou ik niet bij mezelf in de buurt willen zijn hoor.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:35

Hmm tja laten we er maar op houden dat het eten niet echt goed gelukt was en dat we daarom maar pizza hebben besteld. :x
Dani dus een kooktalentje. Lijkt me wel een goed plan als jij dan een keertje gaat koken voor Natas en mij? O:)

Paarden halen goede en slechte eigenschappen naar boven ja... Ik ben zeker wel veranderd sinds Tjitse in mijn leven is. We lijken ook wel op elkaar qua innerlijk. Dus in ons geval is dat gezegde ook zeker waar; paarden en baasjes lijken op elkaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:50

Kooktalent ben ik ook niet... wij eten vaak wereldgerechten, dat lukt me nog wel! Pasta e.d. lukt ook nog wel, potje chicken tonight.... dat soort kant en klare dingen krijg ik wel voor elkaar. Maar dan houd het ook echt wel op!

Over eigenschappen naar boven halen, daar merk ik eigenlijk weinig van, ik ben niet veranderd door twan of rock. Niet dat ik zelf doorheb althans. Maar ik ben mn hele leven al intensief met dieren bezig, ze spelen altijd al een belangrijke rol in mn leven, vanaf de wieg al. Dieren hebben zeker mijn karakter gevormd, dat durf ik wel zeker te zeggen. En ze halen wel het beste in me naar boven! Sowieso heb ik geen last van mn te drukke hoofd als ik met dieren bezig ben, geeft heel veel innerlijke rust die ik normaal niet kan vinden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:08

ik ben ook opgegroeid tussen de dieren en met een moeder die dat heel belenagrijk vind. Maar de paarden hebben wel een extra verdieping in mijn geest aangeboord.

Nu was mijn eerste maatje sonja geen gemakkelijke en dus was het een voorwaarde om me echt in haar te verdiepen ipv de gebaande wegen te volgen en dat als 12 jarige. Ik heb daar echt mijn belangrijkste levenslessen uitgehaald. Liefde voor de mensen en dieren om je heen gaat voor materialisme en je krijgt wat je geeft.

jimmy is net zo een, luister naar hem en je wereld wordt rijker, luister je niet naar hem, dan is er nog maar een antwoord op zijn gedrag en dat is heel hard wegrennen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:17

mooi gezegd sonjim! Moest stiekem wel even lachen om je omschrijving van jimmy.
Met jullie voorbeelden moet ik toch ook toegeven dat ze wel degelijk veel hebben gedaan met mij. Alleen al het spiegelen, bewust worden van je eigen lichaamstaal en uitstraling! Dat kan je ook in het dagelijks leven toepassen en is echt een verrijking

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:23

Inderdaad, maar Jimmy is echt zo, ik heb hier wel eens mensen gehad, waarvan ik dacht verlegen maar wel aardig en meneer ze echt gericht aanvalt totdat ze niet meer komen. Ik heb een weidepitbull, zeg ik wel eens. Terwijl er komt een jongetje van 3 bij mijn pony´s en die kan met hem wandelen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:30

een weidepitbull :D Dan zal jimmy toch echt iets merken aan die mensen wat hem niet aanstaat. Ik verbaas me wel vaker over instinct en inzicht van dieren, ze zien zoveel meer dan wij als simpele mensjes.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:16

Inderdaad en Jimmy beslist op mijn wei, moet hij ze niet dan kunnen ze gaan. Kost me best wat verzorgsters, maar als het niet klikt houdt het op.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:20

Mwjaaah... ik zei het ook wat ongelukkig. Ik bedoel natuurlijk dat paarden in staat zijn de slechte eigenschappen van de mens zichtbaar te maken. Maar natuurlijk ook de goede.
Paarden spiegelen en versterken emoties. Je krijgt terug wat je geeft en dat kan voor veel mensen verschrikkelijk confronterend zijn.
Zelf was ik erg onzeker met paarden en ook dat kreeg ik dik op mijn brood omdat de paarden er dan nog een schepje bovenop gooien. Spiegeltje dus. Nou ja, een vergrootspiegel eigenlijk

Zelf wordt ik ook niet boos of gefrustreerd met dieren, maar ik zie vaak het tegendeel. heb dat ook nooit begrepen als ik mensen in de manege zag vechten met hun paard en schelden, te keer gaan, slaan. Dan dacht ik... hej ... paardrijden doe je toch voor je plezier? Dat is toch een hobby?
Maar de meeste mensen vonden dan dat ik het verkeerd begreep. Want die rotknol....
Zal dan wel aan mij liggen...
Ik ben zelf ook opgegroeid met dieren en heb ze ook nodig. Zonder dieren voel ik mij niet prettig.
Maar ik heb zeker van paarden veel geleerd en ben nog steeds aan het leren.
En iedere keer toch even die confrontatie met mijzelf
(bij mij dan vooral op gebied van onzekerheid, niet assertief genoeg...) Maar het wordt beter....

Dieren voelen trouwens idd feilloos mensen aan. Daarom gaat het ook zo vaak fout tussen eigenaar en paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:35

Hoi allemaal......

Heb de laatste dagen te weinig tijd voor Sam gehad :\ . Wel geweest, maar te weinig kunnen doen. Hopelijk is het vanavond droog, zodat ik nog wel even met hem aan de slag kan, want door zijn insuline resistentie is veel beweging echt belangrijk. Mijn dochter is vannacht behoorlijk ziek geweest van haar DKTP-inenting, heel zielig. Dus ze is nu thuis en niet op school....... Gelukkig gaat het inmiddels wel beter met haar, want pfff, wat was ze huilerig en zielig. Het was ook zo'n gemene rotprik. :(

Hmmm, ik ben ook dol op heerlijk eten, vegetarisch en ik hou van van alles (van pasta tot couscous, hollandse pot tot maaltijdsalades, enzovoort. Ben dol op gezond eten, ben niet zo van de frituur en de snelle happen). Alleen dat koken, hahaha, het is echt niet mijn ding. Ik doe het wel, hoor, en het gaat best aardig, maar ik vind het gewoon niet leuk. :+

Hahaha, liljebo, herkenbaar, die vergrootspiegel die je van je paarden krijgt op jezelf. Het zijn zulke heerlijke dieren daardoor, mits je er maar voor open staat, anders krijg je idd strijd en gedoe en helaas willen nog steeds te veel mensen nooit naar zichzelf kijken met alle gevolgen van dien, waarin het paard meestal de dupe is. Ik vind het juist heel interessant om te zien wat mijn zwakke plekken zijn en daar vervolgens aan werken........ Dat is DE uitdaging van het leven, aan jezelf blijven werken en leren van dingen.......

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 06:03

Gisteravond rond 22.20 is Candy van 't Sonneke geboren.
Wieneke maakte al 3 dagen de boel gek door melk te druppen en zelfs te spuiten, maar iedere keer als we dachten nu komt het bijna dan hield het weer op en ging mevrouw staan eten. Gisteravond ben ik lekker naar huis gegaan en mijn moeder heeft ieder half uur ongeveer een check gedaan. Om 21.45 was er nog niks te zien van een aanstaande bevalling. Toen mijn moeder om 22.20 de honden uitliet en zich klaarmaakte om te gaan waken (het is een schat dat ze dat een nacht van me over wilde nemen), zei mijn vader voor de grap ligt er nog niks naast en jawel hoor. Madam heeft het weer alleen gedaan. Om 22.30 lag Candy achter mama Wieneke de navelstreng was nog verbonden. Mijn moeder heeft mij gebeld en ik ben als een gek erheen geraced.
Inmiddels stond Wieneke al recht en toen ik binnen kwam lag Candy nog maar probeerde op te staan en stond ook heel snel daarna. Toen ze een half uur was, was de nageboorte er al af en had Candy met een beetje hulp de malkbar ook gevonden, ze moet ervoor bukken en dat snapte ze eerst niet. Daarna heeft ze zowaar al getracht te galoperen dat belooft wat voor later. Mijn moeder was heel bang dat ik de bles niet mooi vond, maar ik vind haar schitterend en ze kwam ook al murmelend naar me toe lopen en knuffelen gisteren.
Nu genoeg geklets tij voor foto's:
Zo lag ze bij aankomst
Afbeelding
Opstaan gaat moeilijk met die lange benen
Afbeelding
Wieneke is een echt moedertje
Afbeelding
En wat vinden jullie van haar bles. Wieneke heeft geen aftekeningen en pa een hele bescheiden aftekening.
Afbeelding

En dit is haar grote broer die toevallig gisteren 1 jaar geworden is dus 2 jarige op een dag. Zijn aftekening is vergelijkbaar met die van Papa
Afbeelding

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:42

PROFICIAT sonjim... wat een leuk ding. Ik vind zo'n bles juist hartstikke leuk. Natuurlijk krijgen we vanaf nu regelmatig foto's. Ben wel een beetje jaloers... lijkt me geweldig om zelf zo'n veulen groot te brengen. Maar wij hebben al meer dan genoeg paarden. Dus geniet ik maar met jou mee.
Broertje vind ik ook erg leuk
:+:
Twiggy, arme dochtertje... :(:)

Van paarden en hun spiegelen leer ik ook veel. Probeer er ook veel bij stil te staan. Maar er zijn natuurlijk ook mensen bij wie het frustratie oplevert. Maar ja... over wie zegt dat dan iets? :7

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:23

Gefeliciteerd Sandra!!! *\o/* Fijn dat ze helemaal gezond is en ik vind haar bles harstikke leuk, heel apart! Schattig veulentje, veel foto's plaatsen he. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:43

Sandra, gefeliciteerd met je knuffelige Candy!! Wat een schatje!!!
Grappig, die brede bles!!! Geniet maar lekker van je baby.

Liljebo, mooi verwoord, je verhaal in dat topic over 'verkeerde voorlichting'. En herkenbaar, ik hoor van veel 'leken' dat ze bitloos rijden veel logischer vinden. :D

Met mijn dochter is het weer helemaal goed gekomen, maar wat had die een last van die inenting gehad, zeg..... :\

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:06

Rustig hier zeg!

Hoe gaat het met Candy Sandra? Is ze al de wei ingeweest?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:09

Foto's van Candy graag, Sonjim. :+:
Gaat alles goed?

En met alle anderen?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:14

Gezellig zo, Natas, met z'n tweeen. :))

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:32

Hihihi, jaaaa, gezellig...... :D

Heb je nog wat aan je middag gehad? Ik heb vanmiddag liggen slapen op de bank, ik was kapot.
Sta nu te koken (gezonde broccolihap), beetje laat allemaal, maar ach, we zijn morgen vrij, dus als Nik later gaat slapen, so be it. Ze speelt nu nog heerlijk buiten.

Het was heerlijk, he, vanochtend in het land in het zonnetje. Bij de grazende en slapende paarden. Wel jammer dat we geen foto's konden maken. :+

Ga je voor morgen worteltaart maken voor Tjits? :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:15

goedenavond dames!

Prachtige veulentje is er eindelijk!! Wat een schattig poppie!! Ik vind deze bles ook best mooi maar zie ze liever smaller. Ons welshje heeft er eentje die nog breder is dan deze, daardoor ook 2 blauwe ogen.

Verder wel alles gelezen maar ik ben volledig gesloopt dus even geen puf om overal op te reageren (mn hoofd is een volledige chaos momenteel). Druk familieweekend gehad (schoonfamilie...die krijg je dr gratis bij...) en nu 2 dagen op en neer gereisd naar drenthe voor de smid. Zou maandag komen maar in zijn agenda stond dinsdag dus maandag stond ik dr voor niks. Nouja natuurlijk niet helemaal voor niks want ik kan dan nog altijd even met rock spelen. Vandaag dus weer en ik ben helemaal blij dat ik er zelf bij ben geweest want het ging heel erg goed! Heb hem bezig gehouden met brokjes, beetje afleiding helpt namelijk. Voorbenen ging eigenlijk perfect, echt totaal geen reactie van hem. Achterbenen vond hij wel wat spannend. Eerst proberen los te schoppen dus eerst been onder zn lijf brengen en wachten op kalmering. Dan pas naar achteren brengen en na 2 keer kon hij gaan bekappen. Het duurde rock blijkbaar wat te lang want pas na een tijdje begon hij iets los te trekken. Wel met weinig kracht, smid kon het makkelijk nog tegen houden. Erg fijn dat hij in die situatie ook alleen maar rustig maar wel duidelijk op rock inpraatte. Had ik uiteraard ook met hem overlegd maar hij heeft zelf ook al goed door dat rock gewoon bang is. Daardoor is er geen echt protest gekomen en accepteerde rock vrij vlot dat hij nog even geduld moest hebben. Kortom, bijna perfect!! En dat terwijl hij de vorige keer de achterbenen bijna niet kon bekappen omdat hij zo heftig aan het slaan was... Ik merkte aan rock nu ook alleen een klein beetje gespannendheid bij zn achterbenen. Oortjes iets naar achter en wat alerter en schrikkeriger. Maar dit was erna ook direct over, terwijl hij vorige keren er nog in bleef hangen. Al mn oefening en geduld heeft zeker effect gehad dus :D Ben helemaal apetrots nu!

Ik duik nu al mn bed in, lees morgen even bij en reageer overal op.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:23

Slaap lekker Zwerte!
Fijn dat het goed ging met Rock en de hoefsmid. :)

Heb nog wel een drukke middag gehad, ja. Geen tijd gehad om te slapen, zoals jij! Helaas helaas. ;) Moest ook weer koken vanavond, omdat mn ouders er weer niet waren. Nouja 'koken', ik heb pizza's laten bezorgen. O:) Wilde niet weer zo'n fiasco in de keuken. :D

Haha nee geen worteltaart, Natas. :D Heb wel wat appels, wortels en witlof gekocht. En dat geef ik hem dan met een pavo-koek en die kruiden. Als dat geen lekker maaltje wordt voor hem dan weet ik het ook niet meer. :P
Heeft ie wel verdiend dan want we hebben natuurlijk voor het eerst sinds tijden weer les, dus hij moet ook nog eens aan de bak. :+ Op zijn verjaardag nog wel! :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:09

Even een voorproefje van de droogfoto's buiten morgen volgt een topic. Hier is ze net 12 uur oud.
Afbeelding
Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:17

Wat schattig!!! :+: