[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:09

Wendy schreef:
Ik zoek nog iemand die zijn/haar paard op een wei met schuilstal wil stallen omg Enschede. Buitenkansje

Wendy, heb je al bij de advertenties op PN gekeken? Ik heb even gekeken voor je, maar heb geen zin om al die plaatsnamen op te zoeken, of die met Enschede matchen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:07

Had ik al wel naar gekeken ja

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:35

Even spammen met een mooie foto van afgelopen zaterdag...
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:36

Lief koppie hoor!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:48

Wat een lieve foto

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:41

Schatje hoor! en met foto's mag je altijd ff spammen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:00

yessssss m'n bestelling die ik bij Parelli in Amerika had gedaan is vanmiddag om 3.48 in NL aangekomen...... nu maar hopen dat het vlot door de douane komt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:13

Dan kun je weer een hele tijd vooruit?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:03

het zijn geen level pakketten maar andere dingen van Parelli, maar ik hoop dat ze inderdaad lang meegaan. De level pakketten hebben we alle 3 al in huis, zowle de oude als de nieuwe.

Er gaat een gerucht (in Amerika) dat Parelli bezig is met een pakket te maken voor aangespannen rijden, ik hoop dat het waar is, dan ben ik van dat nare rijden af!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:28

smurf schreef:
yessssss m'n bestelling die ik bij Parelli in Amerika had gedaan is vanmiddag om 3.48 in NL aangekomen...... nu maar hopen dat het vlot door de douane komt

leuk, leuk! En, wat heb je allemaal besteld???

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:30

sterker nog, het is door de douane gesneakt zonder invoerrechten en het is er al, werd net bezorgd! heb ik ook es mazzel, zei de postbode ook al

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:48

Ik weer weer een vraag aan de naturals
De zomer komt er weer aan (al zou je dat niet zeggen gezien het weer ) en nu zou ik Anouar graag dag en nacht buiten willen. Vorig jaar heb ik het geprobeert, maar meneer bleef de hele nacht bij het hek staan hinniken. Ik heb het een paar dagen genegeerd, maar hij bleef het doen.
Hoe kan ik hem nou laten wennen aan het 's nachts buiten staan? Hij staat niet alleen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:54

Ik wil wel met je meedenken.

Krijgt Anouar, wanneer hij op stal gaat, 's avonds op stal altijd eten (brokkies of andere lekkers)? En krijgt hij dit niet meer wanneer hij in 's avonds de wei blijft?

Kan hij goed opschieten met de paarden die 's nachts ook op de wei blijven?

Was er afgelopen zomer - toen je het probeerde - genoeg gras en/of werd er hooi bijgevoerd in de wei?

Bleef z'n beste vriend of vriendin die periode 's nachts op stal?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:57

Hij krijgt 's avonds eten, ook als hij buiten blijft, ze krijgen hooi in het land als er niet genoeg gras meer is en hij heeft niet echt een hele goede vriend, hij kan met iedereen wel overweg.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:00

Maar het zou wel met eten te maken kunnen hebben. Ze krijgen eten als ze naar binnen gaan en Anouar krijgt het dan wat eerder of later als hij buiten blijft omdat ik het dan zelf moet geven.
Maar aan de andere kant, als ik hem binnen laat eten en hem daarna weer buiten wil zetten krijg ik hem z'n stal niet uit.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:02

kan je hem vanaf nu niet elders voeren?
Ik voer Morrie nooit in z'n box, ik doe het voer in een emmer en hij krijgt het waar het zo uitkomt, maar nooit op stal

De boer voert wel kuil op stal, maar daar heb ik niets mee te maken, dat geef ik hem niet....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:06

Ze krijgen allemaal te gelijk brokjes, zit bij de prijs in

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:08

ja bij ons ook, maar voor die brokjes heb ik bedankt, ik voer m'n eigen spulletjes........ op m'n eigen tijden en op plaatsen waar het zo uit komt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:10

Ik heb al eens tegen m'n ouders gezegt dat Anouar minder brokjes moet, maar dan zeggen ze: we betalen daarvoor, dus dan eet hij ze ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:15

Gaan ze deze periode iedere dag om dezelfde tijd naar binnen?
Ik denk dat het goed is om dit tijdstip dan nu al steeds later te maken, zodat hij geleidelijk went aan het langer buiten blijven.
Is dat een optie?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:05

Ik sta op een pensionstal waar alles gedaan wordt. Dat is juist zo lastig. Alle paarden gaan te gelijk naar binnen en krijgen te gelijk eten en de eigenaresse van de stal heeft daar vaste tijden in. En ik kan niet gaan bepalen wat zij met alle 20 paarden moet gaan doen.

Ik kan misschien wel de eerste week dat hij 's nachts buiten blijft hem eerst mee naar binnen nemen rond etenstijd, laten eten en dan weer naar buiten, daarna de brok rond etenstijd buiten geven en dan een beetje wisselen met de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:20

Je kunt het inderdaad niet voor haar bepalen.
Je kunt het wèl met haar overleggen.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:17

Anouar15 schreef:
Maar het zou wel met eten te maken kunnen hebben. Ze krijgen eten als ze naar binnen gaan en Anouar krijgt het dan wat eerder of later als hij buiten blijft omdat ik het dan zelf moet geven.
Maar aan de andere kant, als ik hem binnen laat eten en hem daarna weer buiten wil zetten krijg ik hem z'n stal niet uit.

Lijkt Veseo wel, die moet ik ook vaak naar buiten "jagen" Wil veel liever binnen staan. Gelukkig staat zij niet te bleren, maar ze staat wel heel vaak zielig bij het hek te kijken. Totdat ik weg ga en dan gaat ze maar bij de rest staan. Arm paard met zo'n strenge mammie

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:14

Jovarna schreef:
Zo, en dan nu de laatste voor vandaag :

Wie heeft de Paardenkrant??
In de (of een) Paardenkrant van december 2005 stond een artikel over de zoon of dochter van de bonte hengst Glamour. Wie wil dit artikel voor me scannen of kopiëren? Je zou me er een enorm groot plezier mee doen!!

Is iemand al iets op 't spoor gekomen?