Wat een prachtige foto's weer! Wandelen met rock is momenteel nog niet zo erg leuk, alhoewel hij dat wel vind hahaha. Voor mij is het nog een hele workout want meneer gaat echt sjouwen van de spanning dan. Knietjes omhoog, koppie omhoog en snork snork oh wat mooi allemaal! Alles is spannend, alles moet bekeken en besnuffeld. Braaf meelopen gaat buiten nog niet optimaal maar ach dat komt vanzelf wel! Het is al wel leuk om hem zo enthousiast te zien.
Sonjim, hoe ver is wieneke nu?
Nog even over rock en zn voetjes, ik heb het nu eindelijk helemaal uitgevogeld. Hij is dus drie, al vanaf half jaar leeftijd regelmatig bij de smid geweest en vorig jaar zomer kregen we het voor elkaar om zn hoeven uit te krabben. Wel was het altijd met stress, vooral achterbenen. Schoppen, maaien hij was vrij heftig. Maar afgelopen weekend vielen alle stukjes voor mij op zn plaats. Wat ik namelijk denk, is dat hij altijd alleen maar heel heftig aangaf dat zn balans niet goed is. Elke keer dan stug dooroefenen werkt dan natuurlijk niet... er wordt niet naar zn signalen geluisterd dan. We hebben nu gewerkt met zn balans en ik zorg dat ik hem stabiel neerzet voordat ik zn voetje optil. Zelf corrigeren kan hij op dit moment gewoon niet, of iig doet hij gewoonweg niet. Dus dat moet je nu nog voor hem doen.
Heb gister weer uitgekrabd en ingemeerd met hydraterende zalf want ze zijn weer vreselijk droog. Ging weer helemaal top! Totale rust, hij viel half in slaap! Achterbenen schopt hij nog wel als je oppakt. Maar dat is een kwestie van naar voren brengen (onder zn lijf houden dus) zodat hij zn balans opzoekt. Dan kan je rustig been naar achter halen en doet hij ook helemaal niks meer. Hoezo duidelijk een balansprobleem? Verder superduidelijk zijn over je bedoelingen. Aanraken is allang geen probleem meer gelukkig, hij snapt dat je dan niks raars doet. Heel duidelijk signaal met commando voetje erbij zodat hij niet kan twijfelen wat de bedoeling is.
Dat waren de ingredienten om een "probleem" dat al 2 jaar bestaat in een paar weekjes op te lossen

Echt genieten, dat vertrouwen van hem! Hij is zo ontzettend lief, wil echt graag alles goed doen. Hij snapt het vaak gewoon niet en geeft dit vreselijk heftig aan. Maar hij wordt al milder, de signalen worden subtieler
Veel sneller dan ik had gedacht!
. Wat je tot nu toe over haar geschiedenis weet is al triest genoeg
. Bah, wat heb ik dan soms toch een hekel aan mensen, als ik dat lees....... Ze hebben geen idee waar ze aan beginnen met een paard en wie is er de dupe van???? Juist......
. Je moet geen aangespannen wagen langs sturen, want dan wil hij er meteen achteraan.
. Gelukkig was mijn vriend er, en die kan heel goed masseren
. Ik heb ook (nog) geen spierpijn, misschien morgen.
. Heb ik met Sam ook altijd gedaan. Ik ga ook weinig alleen wandelen, af en toe maar eigenlijk. En dan ook meteen op die nare drukke dijk. 

. En gelukkig zijn er een hele hoop mensen die niet zo denken.

! Hee, ik hoop trouwens dat je hem niet echt ín mijn kast hebt gelegd, want als het goed is zit daar een slot op!?
Mijn ouders zijn er niet vanavond dus vroegen ze of ik wilde koken voor m'n broertjes. Geen goed idee, ik kan namelijk echt níet koken. Laatste keer dat ik het probeerde is het handvat van de pan eraf gesmolten, de aardappelen waren zwart en te zout en de sperziebonen waren als puree zo zacht. Hmmm dat was smullen.