[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:35

Liljebo, dat maakt het weer even wat meer onzeker en nog moeilijker... maar toch heb ik nog steed hoop dat deze dame weer lol in het leven en mensen kan krijgen met veel geduld, liefde en duidelijkheid!

Wat een prachtige foto's weer! Wandelen met rock is momenteel nog niet zo erg leuk, alhoewel hij dat wel vind hahaha. Voor mij is het nog een hele workout want meneer gaat echt sjouwen van de spanning dan. Knietjes omhoog, koppie omhoog en snork snork oh wat mooi allemaal! Alles is spannend, alles moet bekeken en besnuffeld. Braaf meelopen gaat buiten nog niet optimaal maar ach dat komt vanzelf wel! Het is al wel leuk om hem zo enthousiast te zien.

Sonjim, hoe ver is wieneke nu?

Nog even over rock en zn voetjes, ik heb het nu eindelijk helemaal uitgevogeld. Hij is dus drie, al vanaf half jaar leeftijd regelmatig bij de smid geweest en vorig jaar zomer kregen we het voor elkaar om zn hoeven uit te krabben. Wel was het altijd met stress, vooral achterbenen. Schoppen, maaien hij was vrij heftig. Maar afgelopen weekend vielen alle stukjes voor mij op zn plaats. Wat ik namelijk denk, is dat hij altijd alleen maar heel heftig aangaf dat zn balans niet goed is. Elke keer dan stug dooroefenen werkt dan natuurlijk niet... er wordt niet naar zn signalen geluisterd dan. We hebben nu gewerkt met zn balans en ik zorg dat ik hem stabiel neerzet voordat ik zn voetje optil. Zelf corrigeren kan hij op dit moment gewoon niet, of iig doet hij gewoonweg niet. Dus dat moet je nu nog voor hem doen.
Heb gister weer uitgekrabd en ingemeerd met hydraterende zalf want ze zijn weer vreselijk droog. Ging weer helemaal top! Totale rust, hij viel half in slaap! Achterbenen schopt hij nog wel als je oppakt. Maar dat is een kwestie van naar voren brengen (onder zn lijf houden dus) zodat hij zn balans opzoekt. Dan kan je rustig been naar achter halen en doet hij ook helemaal niks meer. Hoezo duidelijk een balansprobleem? Verder superduidelijk zijn over je bedoelingen. Aanraken is allang geen probleem meer gelukkig, hij snapt dat je dan niks raars doet. Heel duidelijk signaal met commando voetje erbij zodat hij niet kan twijfelen wat de bedoeling is.
Dat waren de ingredienten om een "probleem" dat al 2 jaar bestaat in een paar weekjes op te lossen :D
Echt genieten, dat vertrouwen van hem! Hij is zo ontzettend lief, wil echt graag alles goed doen. Hij snapt het vaak gewoon niet en geeft dit vreselijk heftig aan. Maar hij wordt al milder, de signalen worden subtieler :D Veel sneller dan ik had gedacht!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:43

Liljebo, zonnen doe ik niet meer zo aan. Heb er geen tijd voor en daarbij ben ik al dagelijks heel veel buiten, dus een kleurtje gaat vanzelf wel. Vind alleen die 'strepen' van je kleding e.d. nooit mooi, dus eerdaags ga ik toch even een zonnebankje doen, denk ik. :D
Om de boel wat te egaliseren. :+

Wat fijn dat Amber gewoon bij jullie kan blijven :) . Wat je tot nu toe over haar geschiedenis weet is al triest genoeg ;( . Bah, wat heb ik dan soms toch een hekel aan mensen, als ik dat lees....... Ze hebben geen idee waar ze aan beginnen met een paard en wie is er de dupe van???? Juist...... ;(
Maar je hebt er ook aardig wat werk aan zo (en kosten van de DA). :+
Amber mag zo ontzettend blij zijn dat ze bij jullie terecht is gekomen. De meeste paarden hebben dat geluk niet......

Zwerte, mijn Sam kan ook een enorme hittepetit zijn buiten, hoor ;) . Je moet geen aangespannen wagen langs sturen, want dan wil hij er meteen achteraan. :\
En lukt dat niet (want ik laat hem niet los natuurlijk), dan gaat hij gerust pogingen wagen om te steigeren of zich los te rukken...... Dus ik heb op bepaalde momenten ook mijn handen vol aan hem. En waarom hij nou zo idioot op die wagens reageert? Geen idee, want mennen doen ze altijd al op onze stalling. Hij wil er gewoon achteraan racen, is er ook echt niet bang voor ofzo. Net als van ijzers op asfalt, raakt hij ook helemaal opgewonden van. Is ook geen angst, nee hoor, hij wil er achter aan. Beetje gevaarlijk als je ernaast loopt, maar nog gevaarlijker als je er op zit. Verder is hij aan de hand heel braaf. Op de weg ook, gaat super. Alleen probeert hij elk groen sprietje of blaadje te pakken en daar probeer ik ook heel consequent in te zijn. Pittig soms. :D

Wat je over Rock vertelt, ja, dat kan heel goed, dat hij enorm heftig reageert op bepaalde zaken. Die balans kwijt raken is ook heel eng voor (sommige) paarden. Met geduld, rust en oefening komen jullie er wel. Hij is ook nog jong.........

Sam zit echt in de pubertijd nu (5 jaar). Pffff, vanmorgen met rijden wil hij het liefst alle kanten opvliegen, maar hij moest van mij gewoon op de hoefslag blijven. Dan probeert hij onder de draf uit te komen, dus ik moest hem een paar keer aantikken. Als je hem een beetje aanraakt, dan zwiept hij al met zijn staart, maar nu moest ik ietsje harder doordringen (en dan stelt het nog niet veel voor, volgens mij, als je het vergelijkt met wat je in een gemiddelde manegeklasje ziet :+ ), bokkerdebok, hahaha.... D'r zit zo'n enorme kop op en wat kan hij dan eigenwijs zijn, zeg. Hij geeft ook niet snel op, maar ik ook niet, dus helaas voor hem. Dit is dus het beruchte 'doorrijden'. Nou, we zijn op dat punt beland dus. 8-)

Uiteindelijk deed hij heel braaf wat ik van hem vroeg. Hij was lekker voorwaarts, heerlijk om zo te kunnen rijden. Maar het is me een typje, hoor, hahaha.... Morgenochtend mag hij weer aan de bak. :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:51

Klinkt alsof je je handen vol hebt aan hem, twiggy. Pubertijd is dan ook bepaald geen gemakkelijke tijd, maar ik vind het wel knap dat je doorzet.
Ik denk dat hij in parellitermen onder de Leftbrain Extrovert valt, als ik dat zo hoor en dat zijn nogal uitdagingen voor de eigenaar: zeer levendig en nergens van onder de indruk. Heb je wel iets om je in vast te bijten.

Wat Amber betreft... ach... ik zie het maar als een boeiend project. Komt vast wel goed met ons. Ik vraag veel om advies als ik vastloop en ben lid van die savvyclub van parelli. Daar heb ik erg veel aan, omdat ik daar ook mijn vragen kan stellen en echt goede tips krijg. Ik staar bij niet blind op een stroming, maar wat handvaten en adviezen zijn altijd handig.

Zwerte... je bent al erg ver gekomen met rock. Super hoor, dat je daar op die manier mee bezig bent.
Petje af.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:19

Amber is zeker een boeiend project. Fijn dat de savvyclub je zo kan helpen bij problemen. Kan me daar wel iets bij voorstellen en het is gewoon heel fijn als je wat hulp van buitenaf hebt, als je een keer met je handen in het haar zit. Het blijft natuurlijk pittig bij die gecompliceerdere paarden.
Ik ben overtuigd dat het goed gaat komen bij jullie!!! De manier waarop jij paarden benaderd, is juist heel fijn voor haar, lijkt mij.........

Pffff, nou, ik heb de laatste maanden soms best mijn handen vol aan Sam. Wat jij zegt over 'Leftbrain Extravert', jaaaa, daar herken ik hem helemaal in, hoor. Denk dat je gelijk hebt. Kan zoveel hiervan leren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n paard als Sam ingereden heb. De voorgaande paarden waren naar mijn idee makkelijker in een bepaald opzicht. Toch is Sam ook echt makkelijk in zijn doen en laten, maar hij is erg uitgekookt, heel sterk en zit een beetje te vol met eigen initiatief. Hij vindt het zo moeilijk om dat los te laten. Ben overtuigd dat hij het niet uit gemeenheid doet, nee, hij is juist een supervriendelijk paard, zit geen kwaad in. Maar wel een pittig karaktertje. :D

Maar als ik zie hoe hij het uiteindelijk toch oppakt, dan heb ik zeker goede hoop. Ik moet wel weer nodig aan les ofzo, maar dat schiet om allerlei redenen niet zo op momenteel. Heb dit hele jaar nog geen les gehad, dus ik doe alles alleen. Ik vind dat wel pittig, moet ik eerlijk zeggen, met zo'n paard. :+

Zwerte, ik vind ook dat je het super doet met Rock. Hou jij het thuis bij in een dagboekje ofzo? Kan ik je echt aanraden. Doe ik ook met Sam, want achteraf zie je pas echt waar je samen vandaan gekomen bent, zeg maar...... ;)
Je vergeet bepaalde issues ook weer heel snel, als je er doorheen bent.

Dani, had je nog spierpijn van zaterdag? Ik was vooral gevloerd van die lange wandeling, heuveltje op, heuveltje af, ruiterpaden met mul zand, pffffff...... Ik voel het nu nog, geen spierpijn, maar moeheid in mijn benen..... Ik word oud. :+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:44

Zwerte: een tip wat betreft wandelen; neem een ervaren en ouder paard mee. Dat scheelt echt de wereld! Dat is de beste manier voor jonge paarden om vertrouwd te raken met alles wat hun vreemd is. Met Reina wandel ik ook (nog niet) alleen hoor, mede door de drukke, smalle weg die we langs moeten vind ik dat onverantwoord :j.
Op haar vorige plek deed ik dat wel, maar daar zaten we mídden in de polder en kwamen we niet eens langs andere huizen, laat staan auto's of ander 'eng' verkeer.

Twiggy: ik was zaterdagavond ook helemaal uitgeteld :D. Ik merkte wel dat ik het best in beweging kon blijven, als ik even een uurtje op de bank bleef liggen kon ik daarna haast niet meer opstaan :o . Gelukkig was mijn vriend er, en die kan heel goed masseren :P. Ik heb ook (nog) geen spierpijn, misschien morgen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:28

Dani, dat is een hele goeie tip aan Zwerte, was ik helemaal vergeten.... Inderdaad Zwerte, neem iemand mee met een ouder, ervarener paard :)* . Heb ik met Sam ook altijd gedaan. Ik ga ook weinig alleen wandelen, af en toe maar eigenlijk. En dan ook meteen op die nare drukke dijk. :+
Soms wandel ik wel eens naar mijn huis, maar veel verder ben ik mijn eentje nog niet gekomen.
Sam vindt het ook fijner met andere paarden, hoor, nog steeds. Maar in het begin steigerde hij als hij schrok en dat eerste stuk wat wij altijd over moeten, voordat we uberhaupt op een rustiger gedeelte komen, is echt een ramp met dat fijne verkeer langs je (ze rijden echt vlak lang je heen daar)......

Dani, ik had ook geen spierpijn, wel enorme hoofdpijn (veel te weinig gedronken die dag). :9k
Heb ook echt voor pampus op de bank gelegen 's avonds. :O ;)
Helaas geen fijne masseur in de buurt, hahaha...... :\

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:24

Ik ga met de jaarling ook vaker met een van de oudere samen wandelen, alleen met mijn ukken, heb ik beiden dan vast, en in het bos beiden aan een lange lijn, heerlijk vinden ze dat. Laatst voor het eerst met Billy alleen geweest en inmiddels een keer of 6 en wat is het toch een stoere knul, nergens bang voor. Vind alles leuk en interessant en is altijd vrolijk.

Jimmy ziet er nu ook goed uit, na een jaar overgewicht gehad te hebben en het niet kwijt te komen, lijkt hij nu alles af te voeren. Hij glimt en komt goed uit zijn haar, beter dan andere jaren en hij is afgevallen. hij krijgt nu dagelijks magnesium en zeewier. Of dat het verschil maakt?

Wieneke zit op dat 345 en nog niks, wel een behoorlijk uier en buikje, mijn moeder zegt woensdag en ik vrijdag dus ik ben benieuwd. Vrijdag is Billy jarig dus dat zou wel grappig zijn.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:36

Sonjim.... na vrijdag dus misschien babyfoto's hihi. Spannend. Fijn dat het met de andere paardjes ook goed gaat. Foto's????

Zwerte..een ouder paard meenemen met wandelen is natuurlijk het fijnst. Wat ook kan helpen is beginnen met een piepklein stukje wandelen (misschien beginnen met gewoon de wei uit en weer terug?) en dat stapje voor stapje opbouwen. Ook goed voor je eigen zelfvertrouwen.

Twiggy... kan mij voorstellen dat het moeilijk is om het in je eentje te doen. Dit soort paarden vergen alles van je. Inderdaad niet uit gemenigheid maar door de combinatie slim zijn, houden van een uitdaging, veel energie en niet bang. Maar volgens mij ben je aardig op de goede weg.

Verder allemaal moegewandeld. Hihi. Zijn dus niet alleen de paarden die de spiertjes trainden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:54

Zonnen... doe ik niet aan, enige kleur die ik krijg komt van het rondlopen buiten. Maar goed ik ben ook raar en kan niet tegen warmte en zon. Hecht ook totaal geen waarde aan een kleurtje daardoor. Roomwit is ook een kleur :D

Zo klinkt Sam inderdaad ook als een uitdaging! Pubertjes he? Ik vind het stiekem ook altijd wel leuk, dat geklier. Beetje karakter moet er wel inzitten. Altijd braaf zijn is ook zo saai!
Sam klinkt echt als het tegenovergestelde van rocky, das wel erg grappig. Rock is wel sterk maar zich daar zelf nog niet van bewust. Verder niet erg snugger en miniem initiatief (maar het komt wel! is al ietsje beter) Maarja hij kan nog wel veranderen, ik kijk nergens meer raar van op bij hem, hij verbaasd me vaker.
Ik moet er nog niet aan denken om zonder les bezig te zijn, daarvoor ben ik zelf ook te onzeker. En rock is gewoon ook niet makkelijk.

Wat betreft het wandelen, ik heb nu 2 keer echt een wandeling met hem gemaakt. 1 keertje op de enige rustige straat hier in de buurt (doodlopend met 1 huis eraan) en dat was in zn eentje. Op zich gaat dat prima omdat hij mij zo vertrouwd dat hij dichterbij komt als iets eng is. Wegstuiteren zou hij dus ook niet doen, hij springt eerder bijna in mn armen. 2e keer was langs de weg (weinig keus hier...) met twanneke ervoor. Die sjokt overal op zn dooie akkertje langs en is rock zn grote vriend. Eigenlijk maakte dat het alleen maar lastiger! Ik wil namelijk dat hij iets afstand houd en zelf ergens langs gaat, ipv in mijn persoonlijke ruimte. Dat lukt niet met twan erbij want dan duikt hij in de kont van twan om daar zn vertrouwen te zoeken. Sowieso is twan nu weg en de enige andere die ik dan kan gebruiken is ruben. Maar die stuitert overal voor weg, mietje eerste klas. Dus momenteel heb ik geen leidpaard voor hem en zal hij het zelf moeten doen. Maar dat komt helemaal goed hoor, tis alleen vermoeiend voor mezelf. Vooral omdat hij zn tempo erg hoog heeft als iets spannend is. Gevaarlijk is het nog nooit geweest. Hij vind het veel te leuk om af te wachten tot twan er weer is.
Maar tnx voor de tips! Kleine stukjes doen we sowieso omdat zn aandacht snel verslapt.

sonjim, dag 345 is nog totaal normaal he. Draagtijd van een paard is 320 tot 360 dagen gemiddeld. De 11 maand en 11 dagen is gewoon echt een heeeeel globaal gemiddelde. Pas boven de 360 dagen kan je spreken van overtijd maar dat eigenlijk nog niet eens... paarden zijn vrijwel nooit overtijd. Wel erg spannen hoor!! Ben ook echt benieuwd wanneer ze bevalt. We krijgen wel gelijk foto's toch??

liljebo, fijn dat je zoveel hulp van de savvyclub krijgt. Toch altijd fijn, wat extra tips!
En tnx voor het compliment, wordt er verlegen van... :o

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:29

oh ik kwam een opmerking van twiggy tegen in een topic van een probleempaard met buitenritten waar ik de kriebels van krijg: het paard schreeuwt naar je, fluisteren heb je wrs al niet gehoord.
Dit is precies mijn gedachte bij rock. Hij heeft zn hele leven al geschreeuwd, van veulen af aan. Hier is volgens mij te weinig naar geluisterd want nu ik er wel naar luister wordt hij elke week subtieler! Hij begint nu meer te fluisteren alhoewel hij nog altijd superduidelijk is. Moest er gelijk even aan denken bij die opmerking! Het heeft echt mijn ogen geopend en voor het eerst begrijp ik echt wat iedereen daarmee bedoeld.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:37

Ik weet METEEN welk topic je bedoelt...... *kotserdekotskots* 8)7

Ik zit al de hele ochtend op mijn handen om het topic niet te 'verzieken' ;).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:38

Zwerte... ik denk dat een groot deel van de paarden staan te schreeuwen tegen hun eigenaars als ik de topics over gedrag zo lees. Sommige schreeuwen oorverdovend en dan wordt het nog niet gehoord.... En owee als je er iets van zegt... :(
Ik neem mij altijd voor om er niet meer op te reageren. Maar soms kan ik het niet laten.

Met Rock komt het zeker goed. Je bent supergoed bezig.

En pubertjes... breek me de bek niet open.. hihi. Ik heb er twee. Maar het scheelt dat die maar 75 cm hoog zijn. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:41

Net dat bewuste topic doorgelezen :+ . Goh, wat ben ik blij dat de meesten van hen mijn paard niet in handen hebben. Moet er niet aan denken. :n

Dat het gros hier op bokt het normaal vindt om zo met paarden om te gaan, om zo je frustraties te botvieren, brrrrrrrr...... Maar ach, ik sta er ook niet van te kijken >;) . En gelukkig zijn er een hele hoop mensen die niet zo denken.

Sommigen snappen het ook echt niet, he? :n

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:27

ik zit ook vaak op mn handen bij zulke topics. Als je je ermee gaat bemoeien krijg je toch alleen maar te horen dat paarden geen suikerklontjes zijn ;)
Rock krijgt momenteel alleen een corrigerend tikje tegen zn borst als hij gaat maaien, puur omdat dat nogal gevaarlijk is. Verder werk ik bij hem niet met correcties, is hij te onzeker voor. Twan daarentegen heeft gewoon af en toe een schop nodig. Maar dan wel terecht, op het juiste moment en niet door woede... Ik heb zelf vroeger ook genoeg fout gedaan omdat ik het fout heb geleerd. Maar oh wat krijg ik de kriebels van zulke topics!!! ook iemand die zei dat je niet altijd met wederzijds respect kan werken....waarom in vredesnaam niet? Ik word soms zo moe van die redenaties... net zoals dat je vroeg moet inrijden, anders wordt hij te sterk.... diepe zucht!
Ben bij zulke topics ook altijd weer blij dat rock bij mij is...ik doe ook veel fout maar ik luister wel naar hem. Het is mij ook opgevallen dat veel topics bij omgang en gedrag heeeeeeeel duidelijk zijn waar de oorzaak ligt. Bij het merendeel denk ik gelijk: geef em ff aan mij en het is opgelost... klinkt arrogant maar veel paarden zijn zo ontzettend duidelijk!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:50

En of....
Zo zijn er ook verschrikkelijk veel mensen die een paard pas hebben gekocht en in de problemen komen (na twee weken vaak al)
Niemand schijnt erbij stil te staan dat paarden veel tijd nodig hebben om te wennen en willen weten wat ze aan hun nieuwe baas hebben en of hij of zij wel geschikt is om hem te leiden

Of de kinderen met de gevaarlijke shetproblemen, meestal een verzorgpony. Blijkt vaak toch niet zo makkelijk en zo leuk als in de boekjes.

Pffff zoveel van die standaard problemen....

en liefst alles oplossen met een flinke schop
Kinderen die problemen hebben met aanvallende shet de wei insturen met een zweep??? Levensgevaarlijk,... zie ze al helemaal staan met knikkende knieeen en een pony tegenover hen die denkt ' make my day'. Niet omdat ie gemeen is, maar omdat ie leider is.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Wordt er ook erg moe van.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:46

Ik ben er eerlijk gezegd al doodmoe van, zowel hier op bokt als in het echte leven. En ik neem ook geen blad meer voor de mond ook :n . Ik hoef ook niet de hele wereld te vriend te houden, kost me veel te veel energie, heb ik ondervonden. Mensen die hun paarden zo behandelen, zijn sowieso mijn vrienden niet en andere onaardige mensen wil ik ook niet in mijn buurt hebben. :n :n :n

Onwetendheid is weer iets anders misschien, al hoewel ik daar ook problemen mee heb, zo langzamerhand. We hebben zoveel keuzes om ons makkelijk te kunnen verdiepen in paarden, zo moeilijk is dat toch niet? Verdiep je gewoon eerst in een paard, voordat je er uberhaupt aan begint. Of zoek deskundige hulp, maar realiseer je in elk geval dat je met een levend wezen te maken heeft, die niets van ons snapt en zeker niet als we zelf zo onduidelijk zijn. En onwetende ouders die hun onwetende kids een pony cadeau doen, snap ik ook niets van. Zorg dan als ouder dat je er minstens wat van af weet, maar hoe vaak zie je niet dat de pony alle kanten op geramd wordt, terwijl pa en ma er lachend bij staan te kijken? Ik snap niet dat die mensen dat normaal vinden en wat voor boodschap geef je je kinderen hiermee? ;(

En dan nog een volwassene die zich zo gedraagt tegenover haar paard, tja.... Ik kan er niets, maar dan ook niets van begrijpen, maar ach, het barst van die mensen, zie in dat topic. :roll:

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die heel anders denken. Niemand is perfect, we maken allemaal fouten, maar je op je paard afreageren door je frustraties, dat is wel heel erg laag.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:17

Leuke foto's Dani! Ben benieuwd naar de rest. :D
Trouwens, je was je vest vergeten zaterdag! Heb hem in je kast gelegd. :)

Geen tijd om bij te lezen. Drukke dag vandaag, wilde vanavond naar Tjits maar dat gaat niet meer lukken. Morgen dan maar weer.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:17

ik erger me er dus ook vreselijk aan. Het zit echter ook in mijn aard om altijd te proberen vriendelijk te reageren en me in de ander te verplaatsen, hoe erg ik het er ook niet mee eens ben. Daarom reageer ik altijd nog wel rustig en vriendelijk, bereik je vaak ook meer mee. Ik heb op bokt ook nog maar zelden ruzie of problemen met iemand gehad (heb 1 persoon waar ik altijd mee in de clinch lig dus die ontwijk ik gewoon...)
Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat eeuwige geduld op kan brengen, verbaas me er zelf ook wel eens over hoe ik toch elke keer tot 10 kan tellen. Omdat dat zo ingebakken zit kost het mij gelukkig niet teveel energie. Maar als iemand dan niet luistert ben ik dr ook echt snel klaar mee. Onwetendheid kan ik wel tegen, tenzij de persoon dus zich niet WIL verdiepen.
Verder WILLEN denken is toch lastig voor veel mensen en daar kan ik dus ook totaal geen begrip voor opbrengen...

Even iets heel leuks trouwens. Om de sfeer weer wat positiever te krijgen over paardenland :D Afgelopen weekend ben ik met christa naar een manege geweest, merrie kijken. Leuke welsh x arabier, fokmerrie en die zoekt christa nog vanwege een dekking die ze nog tegoed heeft. Schat van een beest maar niet meer geschikt voor de manege vanwege wrs een lichte hoefkatrolontsteking o.i.d. Ik dus al met erg veel twijfels erheen. Beestje liep echter ontzettend soepel en met enthousiasme. Rechtsom ietwat onregelmatig maar niet eens te zien aan welk been. Wat was nou het hele probleem? mevrouw gaf na 1 uurtje les aan dat ze niet meer wilde. Werd wat nukkig en minder meewerkend. Reden genoeg voor de eigenaresse om te stoppen met haar te laten werken en een priveplekje te zoeken. Hoe geweldig is dat? De DA kon ook niet echt wat vinden, alleen linksvoor was het tijdens de buigproef niet echt fijn voor dr maar ze draafde wel weer soepel weg. That's it. Prachtige merrie en kan zo als sportpaard verkocht worden maar dat wilde ze niet. Ook wilde ze recht op terugkoop als wij dr kwijt willen. Sowieso super daar, bijna alles stond buiten, behalve wat pensionpaarden en 2 met exceem (met deken, staan alleen vliegvrije uren lekker buiten). Stuk voor stuk gezellig, vrolijke en superlieve paarden. Zo kan het dus ook!!! Werd er echt helemaal blij van! De dame kopen we uiteraard ook maar staat nu nog met veulen. Was ook nog hengstig trouwens en nog steeds lief en makkelijk :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:27

Inge_ schreef:

Oopsssss, die is van mijn vriend :oo! Hee, ik hoop trouwens dat je hem niet echt ín mijn kast hebt gelegd, want als het goed is zit daar een slot op!?

:D

Fantastisch hoor Zwerte, dat er ook zulke maneges bestaan! Begrijp ik nu goed dat je er een paard bij krijgt???

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:30

Ik niet, christa koopt deze dame. Maar wat van christa is, is stiekem ook een beetje van mij. In het weekend verzorg ik haar paarden er vaak ook bij namelijk, is ze zelf aan het werk. Dus vandaar dat ik meestal over "we, ons en onze paarden" praat. Rock is mn enige eigen en hopelijk twan over een tijdje ook.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:35

Ahhaaa, leuk en spannend! (ik neem aan dat Christa degene is waar Rock gehuisvest staat?)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:38

jep dat heb je goed aangenomen :D Vriendin van me met boerderij en ongeveer 2 ha weiland :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:40

Zwerte schreef:
met boerderij en ongeveer 2 ha weiland

Ik is jaloers!!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:40

Dani62 schreef:
Inge_ schreef:

Oopsssss, die is van mijn vriend :oo! Hee, ik hoop trouwens dat je hem niet echt ín mijn kast hebt gelegd, want als het goed is zit daar een slot op!?

Fantastisch hoor Zwerte, dat er ook zulke maneges bestaan! Begrijp ik nu goed dat je er een paard bij krijgt???

Wees maar niet bang, je kast zit goed op slot. :D Maar er zit toch een opening, boven de deur? Daar heb ik hem door heen geduwd. :P

Ah en Zwerte, wat leuk dat je er een zogoedalseigen nieuw paard bij krijgt! :D

Oei, ik moet zo gaan koken. := Mijn ouders zijn er niet vanavond dus vroegen ze of ik wilde koken voor m'n broertjes. Geen goed idee, ik kan namelijk echt níet koken. Laatste keer dat ik het probeerde is het handvat van de pan eraf gesmolten, de aardappelen waren zwart en te zout en de sperziebonen waren als puree zo zacht. Hmmm dat was smullen. :9 :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:21

Zwerte, ik vind het knap dat jij vriendelijk probeert te blijven. Ik deed dat vroeger ook, maar inmiddels ben ik een stuk harder geworden door het leven, zullen we maar zeggen. :)
Maar goed, ik sloeg misschien door, maar wordt er ook zo moe van...... :Z

Maarre.... spannend, wat die merrie betreft!! Hou ons op de hoogte. :) :) :)

Inge, hoe was het eten? :D
Ik ben ook geen keukenprinses, hoor, maar ik moet zeggen dat als je het vaker doet (koken ;) ), het prima gaat. Mijn dochter eet in elk geval heel tevreden mijn prakkies op, dus het valt mee, geloof ik. ;)