[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:16

Nou het is hier in Denemarken nog steeds prachtig weer. Ben weer een beetje verbrand vandaag. Je kunt hier op de camping draadloos internetten, dus dat leek me wel wat voor vandaag. Ligt bokt er de hele dag uit Boos! dat heb ik weer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:30

en Bokt schrok daar zo van dat het er weer de hele avond uit lag.... Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:08

Scheelt wel met bijlezen, als bokt er uit ligt Haha!

Lenneke: ik heb nog een ideetje voor Anouar, het zou kunnen dat het werkt, moet je net geluk bij hebben.

Paarden reageren meestal op impulsen. Volare wilde eerst ook niet meedraven (zo half hangend in het halster, word je ook niet vrolijk van) en bij Vanilla was dat in het begin ook zo.
Als je een groep wilde paarden aan ziet draven, gebeurt dat meestal heel erg plotseling, net als een school vissen die weg schiet.
Dat moet je na proberen te doen. Het is het beste als je er van tevoren niet aan denkt. Je bent gewoon rustig aan het wandelen, er is niets aan de hand. En 'toevallig' besluit je dat het tijd is om te gaan draven. Je moet er als het ware zelf van schrikken, zo plotseling draaf je opeens aan.
Niet dat je zo hard rent dat je Anouar mee rukt, maar als je geluk hebt en hij reageert er op, dan draaft hij ook mee.
Als hij er niet op reageert, kun je op het moment dat je aandraaft ook wat klakgeluidjes maken.
Wel een beetje mee oppassen, een leidende merrie draaft ook niet zomaar aan, meestal is er dan gevaar en dan kan je paard wat paniekerig reageren.
Vandaag was ik zo stom om met Volare op die manier aan te draven terwijl er een vrachtwagen en een soort van megatractor op ons afkwamen. Eerste stukje ging goed, maar toen werd ik opeens meegesleurd door een steigerende Volare, hij dacht waarschijnlijk: Oei, Arno is in paniek door die rare voertuigen om ons heen, wegwezen!

Ook de manier van aandraven is belangrijk, eigenlijk doe je de achterbenen van een paard na met je eigen benen. Je veert jezelf naar voren en omhoog. Probeer ook die trots uit te stralen die een mooi dravend paard uitstraalt. Schouders overeind, rug recht, knieen overdreven hoog optillen en vooral niet naar voren hangen tijdens het rennen. Je loopt zeg maar op de achterhand, net als een paard hoort te doen.

Het zou wel heel toevallig zijn als het werkt, maar je weet maar nooit. Veel succes ermee.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:09

Scheelt wel met bijlezen, als bokt er uit ligt Haha!

Lenneke: ik heb nog een ideetje voor Anouar, het zou kunnen dat het werkt, moet je net geluk bij hebben.

Paarden reageren meestal op impulsen. Volare wilde eerst ook niet meedraven (zo half hangend in het halster, word je ook niet vrolijk van) en bij Vanilla was dat in het begin ook zo.
Als je een groep wilde paarden aan ziet draven, gebeurt dat meestal heel erg plotseling, net als een school vissen die weg schiet.
Dat moet je na proberen te doen. Het is het beste als je er van tevoren niet aan denkt. Je bent gewoon rustig aan het wandelen, er is niets aan de hand. En 'toevallig' besluit je dat het tijd is om te gaan draven. Je moet er als het ware zelf van schrikken, zo plotseling draaf je opeens aan.
Niet dat je zo hard rent dat je Anouar mee rukt, maar als je geluk hebt en hij reageert er op, dan draaft hij ook mee.
Als hij er niet op reageert, kun je op het moment dat je aandraaft ook wat klakgeluidjes maken.
Wel een beetje mee oppassen, een leidende merrie draaft ook niet zomaar aan, meestal is er dan gevaar en dan kan je paard wat paniekerig reageren.
Vandaag was ik zo stom om met Volare op die manier aan te draven terwijl er een vrachtwagen en een soort van megatractor op ons afkwamen. Eerste stukje ging goed, maar toen werd ik opeens meegesleurd door een steigerende Volare, hij dacht waarschijnlijk: Oei, Arno is in paniek door die rare voertuigen om ons heen, wegwezen!

Ook de manier van aandraven is belangrijk, eigenlijk doe je de achterbenen van een paard na met je eigen benen. Je veert jezelf naar voren en omhoog. Probeer ook die trots uit te stralen die een mooi dravend paard uitstraalt. Schouders overeind, rug recht, knieen overdreven hoog optillen en vooral niet naar voren hangen tijdens het rennen. Je loopt zeg maar op de achterhand, net als een paard hoort te doen.

Het zou wel heel toevallig zijn als het werkt, maar je weet maar nooit. Veel succes ermee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:33

Goede tip arno Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:21

Dank je Arno, ik ga het eens proberen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:22

ik zie lenneke al huppelen bij het voorbrengen *hehe*

ga es praten met van die kerels die dat op keuringen doen, die kan je inhuren, misschien doen ze het ook wel op een endurancewedstrijd Clown

bij ons zijn ze ook aan het oefenen met een Hackney met veulen, die moet binnenkort voor de keuring, maar dan mag de moeder er niet bijlopen ofzo......dat oefenen ze nu, gillen en springen dat veulen, geweldig!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:25

Laat Anouar ook maar eens gillen er springen, dan denken ze nog dat hij een arabier is Haha!

Ik heb gisteren geprobeerd met stukjes koek. 50 meter flink doordraven, stoppen, hapje koek, weer terug, weer stoppen en weer een stukje koek.
Hij liep wel door, maar hij dacht dat ik de koek was ipv dat ik de koek had. Hij at mij bijna op

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:29

Kay gaat weer niet naar buiten vandaag Verdrietig . Voel mij diepongelukkig en boos tegelijk. Vroeger stond ik daar geen eens bij stil vond ik dat normaal maar nu Op deze stal heeft ze al meer niet buiten gestaan dan op mijn vorige stal in een heel jaar! Ook stond ze daar dag en nacht buiten en moeten we nu al een flinke concessie doen doordat ze alleen overdag er op mag. En nu dus met de regen dus ook niet. Ben het echt ff flink zat om een paard te hebben want weet eerlijk gezegd niet wat ik hier nu weer mee aanmoet. Kan mij er niet bij neerleggen dat ze zo'n 22 uur binnen staat.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:32

Gisteren stonden er bij ons ook al weer een aantal paarden binnen omdat het regende.
De paarden buiten waren megavrolijk, die liepen te rennen en te dollen in de wei en geen van allen had het koud

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:33

Pfff, lastig zeg!

zullen we met alle naturals maar een grote boerderij in Duitsland kopen ofzo? Tong uitsteken

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:33

Voor de paarden is deze temperatuur ook veel lekkerder volgens mij.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:34

Wendy schreef:
Pfff, lastig zeg!

zullen we met alle naturals maar een grote boerderij in Duitsland kopen ofzo? Tong uitsteken

Ik ben voor!!!!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:40

Gatverdamme... ik hoor net dit!

Opnieuw pony mishandeld

Met messteken werden de geslachtsdelen verminkt. De familie heeft aangifte gedaan. De politie, die de zaak zelf niet in de openbaarheid heeft gebracht, stelt een onderzoek in. Henk ten Napel, van de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren is bang dat er opnieuw een beul actief is, iemand die de werkwijze van de tot levenslang veroordeelde Rudolf K. kopieert.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:42

Hoe kunnen mensen zoiets doen Scheve mond

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:50

Ik snap dat ook niet. die Rudolf K bleek gewoon zwaar gestoord te zijn, maar ze deden pas echt wat toen hij die zwerver had vermoord. Ben benieuwd of de politie nu wel echt actie onderneemt.

Het schijnt ook gewoon op klaarlichte dag te zijn gebeurd

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:50

En waar is het dit keer? Arm arm dier en eigenaren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:52

Usselo, bij Enschede.

Hier niet zover vandaan dus. Walter staat 10 km verderop.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:54

Wendy schreef:
Ik ben druk bezig met een vergeten opdrachtje... voordat ik mag presenteren moet ik al mijn vakken binnen hebben namelijk. Das stressen...

Dus ... niet meer zoveel Bokken Slim

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:56

opala schreef:
Wendy schreef:
Ik ben druk bezig met een vergeten opdrachtje... voordat ik mag presenteren moet ik al mijn vakken binnen hebben namelijk. Das stressen...

Dus ... niet meer zoveel Bokken Slim

Daar heeft het weinig mee te maken Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:09

poe he... was ik vanmorgen naar mijn stage... ik hoefde alleen type werk te doen had ik de verkeerde laptop bij me Scheve mond dus nu zit ik thuis te werken Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:11

ik krijg binnenkort het gewraakte artikel over het tegenovergestelde effect van biotine!

volgens een onderzoek gaan de hoeven langzamer groeien als je biotine bijvoert

ik ben benieuwd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:13

Gouda: dat is balen zeg! Ik zou vreselijk niet goed worden als mijn paarden opeens op stal zouden worden gezet. Ga je nu weer op zoek naar een andere plek?

Hè jasses, weer een paardenbeul opgestaan dus. Boos!

Ja laten we met een paar mensen een joekel van een boerderij kopen met mega land erbij. Dat is over de grens nog wel te vinden. Ik krijg regelmatig mailtjes binnen met zulke boerderijen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:19

Kijk zo wieso altijd rond voor een andere stal vind het nergens naar mijn zin hier in de buurt. Ben nu vooral aan het kijken naar stukken land die te huur zijn maar die zijn heel schaars en er mag geen stal op. Die heb ik helaas wel nodig voor de winter en natuurlijk om spullen/hooi ed op te slaan aangezien ik hier op een appartement woon. Ik geef nog niet op ooit zal ik ons stekkie vinden. Als ik een vaste baan heb wil ik een stuk land kopen per maand moet dat volgens mij wel te doen zijn.

Jessus wendy zo dichtbij?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:29

Arabesk schreef:
ik krijg binnenkort het gewraakte artikel over het tegenovergestelde effect van biotine!

volgens een onderzoek gaan de hoeven langzamer groeien als je biotine bijvoert

ik ben benieuwd Ja

Ben ik ook wel benieuwd naar