[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:32

Open avond op stal de measberg was erg interessant! Weer veel nieuwe en bekende dingen gezien.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:35

Citaat:
Wat moet ik hier nou mee?

Parelliën, dan leert ie dat ie niet terug mag komen tot jij hem vraagt

Waarom haal je Steffi v.d.Laarse er niet bij, die kan veel meer dan een gewone DA.

Ik snap het nut van longeren nooit: zo geestdodend voor een paard, doelloos rondjes lopen, zal het paard een rotzorg zijn dat het goed moet zijn voor z'n rug, rondjes lopen zonder doel is gewoon vervelend

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:37

Ik wilde Steffi v.d. Laarse ook bij onze paardjes hebben...maar ze kwam niet in Friesland...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:38

Lan is het met je eens Smurf. Die heeft echt ontzettend de pest aan longeren. We doen het ook vrijwel nooit.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:42

evitatinkle schreef:
Ik wilde Steffi v.d. Laarse ook bij onze paardjes hebben...maar ze kwam niet in Friesland...

dan zal jij naar Soest moeten gaan...... als de Mohammed niet naar de berg komt, moet de berg naar Mohammed.....

@Anya Morrie vindt level 2 ook veel leuker dan level 1: de games krijgen nu een doel.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:56

evitatinkle schreef:

Komt Mariette Kelfkens ook niet naar Friesland?

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:01

De clinic van João Pedro Rodrigues vandaag viel tegen. Het geluid deed 't niet, dus we konden de beste man niet horen lesgeven.
Verder veel bit- en zadel ellende gezien.
Oh ja, één ding was wèl duidelijk te horen: het geklik van de twee bitten in de mond van een Z-paard..

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:04

mohammed ging toen nog niet in de trailer...

Ik heb er iemand anders bij gehad die ook geholpen heeft.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:09

Wat ontzettend Jammer Jovarna.
Reden ze het Z paard ook tijdens de training/clinic op twee bitten?

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:13

dat vraag ik mij ook af...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:20

Anya schreef:
Wat ontzettend Jammer Jovarna.
Reden ze het Z paard ook tijdens de training/clinic op twee bitten?

Ja, tijdens de clinic / les.
Oordopjes waren welkom geweest. Ongelooflijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:21

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:24

niet te geloven...mensen...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:24

Ook maar een klein verslag van mijn bezigheden van vooral gisteren.
's morgens op tijd de paarden naar buiten gedaan. Ik merk dat ik heel snel eigenlijk over mijn angst heen ben gekomen.

Eergisteren zou ik een stalgenootje helpen met haar paard. Ik wil het paard meenemen naar de andere wei en het dier begint me toch te steigeren en echt met de voorbenen uit te slaan. Levensgevaarlijk. Ik stond te trillen op mijn benen. Toen ik weer bijgekomen was hebben we de merrie op dr plek gezet, en heb mijn stalgenoot op het hart gedrukt om vooral consequent te blijven, zoals ik haar al zo vaak verteld heb. Maar of ze luistert... ze is in ieder geval goed geschrokken en ik heb dr eerlijk verteld dat ze misschien beter een beleerd ouder paard had kunnen kopen en dat ik ook niet de ervaring of de tijd heb om haar goed te kunnen helpen.

Maar die merrie heb ik de volgende ochtend dus wel weer zelf op de wei gezet. Applaus voor mezelf

Ik heb nog wat leuke plaatjes geschoten van Walter en zijn appaloosa vriendje op de wei.

's Middags ben ik naar een vriendin geweest. Zij stond met haar paard bij een western stal in Ruurlo. Ze zijn met alle pensionklanten inclusief lesgever verhuisd naar een stal in Halle. Mijn vriendin is er heel erg over te spreken, en ik eigenlijk ook. Haar paard staat nu in een containerstal en kan de hele dag op de wei. Als ze op stal staat is er genoeg te kijken, ze staat namelijk naast de poetsplaats.
Haar paard heb ik ook een tijdje bijgereden, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik toen te bang was.

Mijn vriendin wilde voor het eerst alleen een buitenrit maken, en had dus gevraagd of ik meewilde op de fiets. In het begin vond haar paard het best eng, maar toen ze door had dat waar ik heen ging niet eng was, was het goed
Onderweg had ik regelmatig een paardensnuit aan mijn mouw om te checken of ik er nog was. Heel leuk.
Het paard lijkt ook opgeknapt, weidegang en de buitenstal doen haar echt goed!

Foto's staan hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=H7KIFUW4

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:25

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:27

Ik heb wat anders bedacht ipv longeren: hardlopen. In begin zou het meer wandelen worden, maar als ik een beetje doorzet kunnen we steeds langer hardlopen. Kunnen we lekker naar buiten en het is nog goed voor mij ook.
Is dat geen geweldige oplossing

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:28

Haha, super! Zo hebben jullie er allebei wat aan
Maar als het alleen om lopen gaat, wat is dan eigenlijk de functie van het longeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:29

Waar heeft je paard precies last van?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-06 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:32

Wendy wat schrikken! En wat goed.
Dat klinkt inderdaad als een eigenaar die er beter aan doet een wat ouder paard te kopen.

Leuke foto's!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:36

Hij moet veel onbelast bewegen (vooral draven). Hoe meer hij stil staat hoe erger het wordt, en aangezien hij in de wei ook niks uitvoert heeft hij af en toe even een schop onder z'n kont nodig (spreekwoordelijk)
Ik zou wel de een van de weinige zijn die het plan heeft om te gaan hardlopen daarom zou Gert Jan wel longeren adviseren.

Af en toe word ik nogal wanhopig. Ik weet dat het door mijn manier van rijden komt, ik doe er ook alles aan om dat te verbeteren, maar als het dan weer fout gaat word ik daar echt wanhopig van.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:37

Kan je paard goed overweg met een ander paard? Waar jij op kunt rijden. Dan kun je hem meenemen op buitenrit aan een leadrope. Longeren is ook niet zo heel goed, want dat belast de pezen op een cirkel.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:38

@anya: De eigenaar is 15, eerste eigen paard.

Ik heb ook nog een paar pennyfoto's van mezelf met het paard van mijn vriendin, maar die waren helaas te klein voor mijnalbum

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:40

Anya schreef:
Kan je paard goed overweg met een ander paard? Waar jij op kunt rijden. Dan kun je hem meenemen op buitenrit aan een leadrope. Longeren is ook niet zo heel goed, want dat belast de pezen op een cirkel.

Ik rij alleen op hem en ik zou niet weten welk ander paard ik mee zou kunnen vragen. Hij kan goed overweg met andere paarden, maar hij schrikt nogal eens ergens van.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:41

Anouar15 schreef:
Af en toe word ik nogal wanhopig. Ik weet dat het door mijn manier van rijden komt, ik doe er ook alles aan om dat te verbeteren, maar als het dan weer fout gaat word ik daar echt wanhopig van.

In het topic is al eens over centered riding gesproken. Een tijdje geleden heb ik het boek centered riding 2 gekocht bij de slegte voor 10 euro, nieuw. Misschien hebben ze hem nog?
Dat is echt een heel goede lesmethode voor dit soort problemen.
Op de site: http://www.centeredriding.org/ staat wat informatie in het engels, en ook een lijst met instructeurs in Nederland...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:41

@Wendy. Dat niemand haar tegengehouden heeft. Haar ouders bijvoorbeeld.

@Anouar: jammer, was een mooie oplossing geweest.