[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:36

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:22

Dank je wel, Sonjim, voor al je info. :)
Nog geen veulentje (ben effe heeeeeeel nieuwsgierig). Wanneer ook al weer uitgerekend?

En Suus, SORRY, maar natuurlijk van harte welkom!!! Dus je gaat op zoek naar een nieuw paardje binnenkort. Hmmm, nou hier nog een, hoor, die superkritisch is op de plek waar haar paard mag staan, hahaha. Ik denk eigenlijk dat we dat hier allemaal wel een beetje hebben, aangezien we onze paarden liefst zoveel mogelijk buiten hebben met soortgenoten. En terecht, want dat is gewoon het fijnst voor de paarden. Waarom wil je trouwens iets heel anders nu (van KWPNer naar Hafje)????
Ben ik gewoon effe benieuwd naar..... :D

Toen ik ging rondkijken wilde ik een sterk, wat kleiner paardje, geen joekel. Ik ben zelf ook maar een kleintje (1,63) met een tenger lijfje, dus..... Ik keek rond naar een type IJslander. En kwam thuis met Sam. :+:
Nog nooit een moment spijt van gehad, hij is mijn soulmate tussen de paarden. Dus ik ben benieuwd waar jij straks voor gaat, haha.....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:34

Graag gedaan, Twiggy.

Wieneke is 1 mei uitgerekend.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:18

Aaaaah, dus het kan elk moment komen. :D
Nou, ik wens Wieneke en jou heel veel succes!!! En dat er maar een prachtige, lieve veulie uit mag komen. *\o/*

Dat wordt straks weer smelten bij de foto's van je veulentje. :) :) :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:23

Airiin, ik denk aan jou en Roxy vandaag............. ;(

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:33

Ik ook ...... Veel sterkte ...... ;(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:24

Airiin veel sterkte.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:37

goedemiddag dames

Allereerst Airiin ontzettend veel sterkte. Hier nog iemand die aan jullie denkt.

Suuzert, welkom! Ik heb dezelfde vraag, waarom een haf? Ik ben ook kritisch met huisvesting. Mijn kereltje staat nu lekker in het land en blijft daar ook. Ik moet er elk weekend voor naar drenthe (woon in utrecht) maar daar heeft hij goede verzorging, vriendjes en ruimte!

Sonjim: spannende tijd voor jou en wieneke dus! Begint het er al op te lijken dat het snel gaat gebeuren? Of laat ze nog helemaal niks zien?

Uiteraard zit ik weer vol verhalen over mn lieve sulletje, heb weer les gehad zaterdag. Maar het voelt niet gepast om nu vrolijke verhalen te gaan vertellen....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:45

Zwerte hoe is het met Twan of heb je niks meer gehoord?
Bij Wieneke dacht ik vrijdag dat het echt kwam, maar nog niks dus een fopmerrie.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:17

ik ben bij twan langs geweest en het gaat zoals verwacht niet zo best. Hij is wel samen met zn zwakke vriendje uit de kudde gehaald en staan in een ander stuk land. Dus geen extra verwondingen gelukkig! Nog een 3e paard stond erbij, de nieuwe haf. Supermooi dier, goed getraind en nu al vriendelijk terwijl hij dezelfde dag gebracht was dus heeeeel nieuw. Twan kan nu dus sneller stil gezet worden gelukkig.
Twan had een testritje gedaan die dag (nog geen half uur zei ze en het ging goed...) en had gelijk al 3 gevulde peesschedes :( Liep echter (nog) niet kreupel dus hebben ze het niet door.
Dat vriendje was wel sneu, die was vorig jaar al bijna "op" en nu helemaal. Wil niet eten, is mager en stond nu apatisch met spiertrillingen. DA had een koliekspuit gegeven en ze moesten maar afwachten.... lekker DA hebben ze ook dus... Ik vrees dat dit diertje nu al niet meer leeft. Maar ze hebben het iig wel geprobeerd (geven al een jaar braaf elke dag slobber omdat zn tanden slecht zijn etc) dus dat bewijst wel dat ze echt hun best doen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:38

airiin: ook ik denk vandaag aan jou en wens je sterkte! ook voor jouw vader veel sterkte, want hij moet mee en ook hij was gek met jouw Roxy.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:23

Heb eigenlijk geen tijd, maar wil toch ff tegen aiirin zeggen dat ik aan haar denk.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:59

Sonjim: is er al een veulie?! :D

Zwerte: wat erg voor Twan. Ik begrijp niet zo goed waarom ze het telkens nog blijven proberen. Het is toch helemaal niet efficient om zo'n paard voor je bedrijf te houden (even vanuit hun standpunt bekeken)? Misschien zijn ze 'op hun manier' toch wel gek op het dier ... Fijn dat er een nieuw paard is aangeschaft, die kan wat werk van hem overnemen.

Ik heb lekker 2 en halve week vakantie opgevraagd vanaf 13 mei en ben van plan om op vakantie te gaan in de buurt van Reina. Lekker elke dag zorgeloos van haar en haar kudde genieten zonder op m'n horloge te moeten kijken of rekening te moeten houden met de reistijden van het OV. Heerlijk.

P.S: Reizen met het OV is echt één van de meest arelaxte bezigheden die er bestaan. Trust me ...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:15

Nog niks nee een echte fopmerrie is het.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:44

Tja dani, de reden waarom ze het nog proberen is omdat hij alleen vorig jaar echt kreupel liep. De blessures van zn voorbenen hebben zij weinig van gemerkt (en een verdikte pees zien ze gewoon niet). Ik ben erg benieuwd of hij vrijdag alweer terug is (dan ga ik dr even langs), hij is in principe tot zaterdag verhuurt voor zover ik weet.

OV is idd rottig... ik heb zo'n hekel aan openbaar vervoer!! Ben nu gelukkig gezegend met een werkend vriendje met auto :D Dus ga elk weekend met de auto ipv 3 uur reizen met OV!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:57

Mijn vriend heeft nog niet eens zijn rijbewijs ...... :roll: maar verder is hij wel lief hoor!!

Lekker lang weekend *\o/* :# *\o/* .

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:09

IK BEN WEER IN NEDERLAND!

Heb een ongelofelijk leuke tijd gehad, had ik niet willen missen. Enige nadeel was dat ik Tjitse ontzettend miste.
Maar dat is nu voorbij! Gisteren kwam ik op schiphol aan en meteen langs mijn paardje geweest en ooohhhh wat was het fijn om hem weer te zien!! :+: :+: :+: Hij was boos op me, dat merkte ik meteen, maar dat gaat wel weer over. Gewoon lekker weer veel tijd samen doorbrengen.

Moet even rustig wakker worden van mn ouders (ivm jetlag) en dan stap ik zo in de auto, naar hem toe. Lekker de hele dag bij hem in de wei zitten.

Dani, ik hoorde van Natas dat jij er morgen bent, ik ook, dus ik zie je morgen! Wat is Reina trouwens veranderd in die 3 maanden! :wow: Allemaal witte haartjes gekregen en flink gegroeid ook!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:57

Airiin, wat een prachtig verhaal met een ongelofelijke afloop (het lijkt wel een sprookje!!!) :D . Wat ben ik blij voor je dat je Roxy kan houden en dat ze op het gras nog een fijn leventje kan hebben, aangevuld met wat andere dingetjes die je alsnog samen met haar kunt doen. Super!!! Ik heb echt heel erg aan jullie gedacht maandag, want het leek me verschrikkelijk. We weten allemaal dat we ooit afscheid van ons paard moeten nemen, maar als het (onverwachte) moment daar is, brrrrrr.... Nou ja, daar weten Liljebo en Sonjim alles van. ;(
Ik heb het alleen meegemaakt van een aantal hele goede vriendinnen, die hun paard ook verloren hebben op onverwachte momenten, dat was afschuwelijk. Die hebben hun paard laten inslapen..... ;(

Maar goed, echt geweldig dat het zo is afgelopen!!! Geef Roxy maar een dikke knuf en wat lief trouwens dat ze zo trouw met haar maatje is. Mooi is dat, he? Paarden kunnen zulke mooie, diepe vriendschappen hebben, echt zo mooi. Dat is echt ontroerend....

En jaaaa, Inge is weer terug :) bij haar Tjitse!!! Ing, we misten elkaar woensdag, jammer, maar ik zie je heel snel!!! Misschien fiets ik zo met Nikki wel even richting paarden. Het is schitterend weer, Dani komt ook vandaag en ik ga vanavond Sammy nog even trainen. Zo heerlijk dat de avonden langer zijn!!! :) :) :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:14

Airiin super zeg, ik krijg nu spontaan het beeld van een springende spirit (tekenfilm) in mijn hoofd, die een vreugdedansje doet, zo zal jij je ook wel voelen nu.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:38

He airiin, dat is toch wel goed nieuws! Fijn dat Roxy niet naar de eeuwig groene weides hoeft (voorlopig). Als je nog eens iemand naar de rug van Roxy wil laten kijken heb ik ook nog wel een adres voor je. Hij is ook wel eens bij ons op stal geweest om te kijken naar paardenruggen. (doet ook mensjes by the way). Dit is echt een goeie hoor. Laat het maar weten of je daar belang bij hebt.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:25

Aiirin wat super. Ik wist niet dat het alleen pijn bij het rijden was, dus wat je voor haar doet nu is echt fijn.
Mijn paardje had helaas altijd pijn, ook in de wei.

En inge terug bij tjitse... fijn hoor.

Na een analyse van roos (en extraatje) besloten om amy's naam te veranderen in Amber. Om een aantal redenen.
Het gaat steeds beter met haar en ze begint meer ontspannen te raken.

Afgelopen week hele week bezoek gehad, veel in de wei geweest en kampvuur in de wei gehad en worstjes en marshmellows gegrild. De paarden vonden het reuze gezellig.
De shetten probeerden knus op schoot te klimmen en pikten alles wat los zat. Silja vrat de aardappelsalade op (hele neus wit) en zelfs Amber kwam wat dichterbij staan om het hele tafereel te bekijken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:12

Airiin, wat een ontzettend fijn nieuws!!! Ik hoop dat roxy inderdaad als grasmaaier pijnloos door het leven kan. En met een grasmaaier kan je ook nog een hoop doen! Twanneke zal ook nooit meer meer worden vrees ik.

Welkom terug in ons kikkerlandje Inge! Dat boze ken ik, twan kan ook zo demonstratief boos doen als ik lang niet geweest ben en ook als ik hem niet meeneem naar huis. Maar tsjitse is vast al bijgetrokken denk ik?

Ik kom morgen denk ik nog bij jullie in de buurt langs gefietst, ga op de fiets naar hoofddorp namelijk! Gister nieuwe mountainbike gekocht (mn vriend had dr al 1 en nu is mn knie weer goed genoeg dus kan ik mee gaan doen! Lekker boscrossen enzo) en die moet wel goed getest! Dan kom ik in ieder geval in de buurt, kan iemand mij pb'en waar de kudde precies staat? Misschien kan ik de route dr langs laten gaan!

Met rock gaat het super trouwens. Hij begint alles steeds sneller op te nemen! Hij kan na 1 keertje oefenen nu al keurig op commando achteruit (met vinger tegen schouderblad aan) en eindelijk snapt hij dat als ik vraag of hij wil stappen, dat het ook werkelijk op dat moment wel kan ipv 1 minuut later :D Voetjes gaan ook steeds beter, voorbenen kunnen we al gewoon rustig vasthouden! Nu achter nog.
Zn plekjes worden ook steeds beter! Groeit weer mooi haar op en hij heeft er geen last meer van. Hij begint ook eindelijk goed te verharen want hij heeft besloten toch lijnzaadolie te accepteren :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:42

Airiin, wat fijn voor Roxy en voor jou!!!!!! Wat een bijzonder verhaal over een bijzondere merrie. Dat ze de trailer niet inwilde ... Ze heeft het echt aangevoeld, het moet gewoon een teken zijn geweest dat ze nog niet klaar is hier :).
OOOhh, wat zul jij je gelukkig voelen, veel plezier met haar, ze ziet er goed uit op de foto!!!

Zwerte, ik lees je berichtje nu pas |o . Je bedoelt onze kudde toch? Of niet? (sorry, maandagochtend) Zo ja: leuk als je een keer langskomt! Fijn dat het goed gaat met Rock. Ik vond Reina er ook goed/beter uitzien. Toen ik een borstel over haar haalde kwam er echt drie kilo haar uit en in het zonnetje glanst haar (nu nog) zwartje vachtje.

Inge, ik heb foto's teruggekeken van de verhuizing en je hebt gelijk, Reina is echt veranderd. Ze komt al hoger op haar benen, wordt nu echt een grijs/zilvere slungel :D. Is Tjits snel bijgetrokken wat zijn boosheid betreft?

Liljebo, zo te horen heb je het gezellig gehad met de familie +:)+ .

Zo, nog 8 daagjes werken en dan twee en een halve week VAKANTIIIEEE!!!!!!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:42

Ojah ... Reina is hengstig, voor het eerst in haar leventje (zó schattig). Mijn kleine meisje wordt GROOT!

:+:

Ik merkte het aan haar geplas de hele tijd (zelfs toen ze op de grond lag plaste ze gewoon door) en ze is wat luidruchtiger dan normaal, ze piepte en gilde als een echte pismerrie ... >;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:13

ik bedoeld idd jullie kudde Dani! maar geeft niet want we zijn toch met de auto gegaan vanwege het slechte weer. Maar ik kom zeker een keertje kijken, op de mountainbike ben ik dr zo :D

Reina wordt een echte pismerrie zo te horen? Hoop voor je dat het mee gaat vallen! Sommige dames en hormonen... ik ben echt een ruinen/hengstenpersoon geloof ik! Op een of andere manier heb ik daar meestal toch meer een klik mee (of zou ik zelf teveel pismerrie zijn? hihihi)