Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pellie schreef:AM zat je wat teveel in je eigen verhaal om de eerste post van ellenlouise te lezen?
maar hé wel naar van je paardje dat 'ie nu weer zo begint te kreupelen. ik kan me indenken dat je je zorgen maakt.
AM, jou verhaal over overgroeide steunsels, daar had ik het laatst nu ook over. je weet dat het niet kan dus waarom zou het dat wezen dan?
Citaat:Nee hoor , ik had de post van ellenlouise wel gelezen. Misschien heb ik haar gemist, maar ik zou niet weten wie het is, sorry!
Dus ik dacht dat het een verkapte vraag was, van: "wat moet ik hiermee".
Sorry dat ik me onvoldoende heb ingeleefd hoor.
opala schreef:Coördinatieproblemen kunnen stoornissen zijn in de hersenfuncties. Een tumor, bloeding of ?? in de hersenen kan een oorzaak zijn. Het blijft gissen.
Buitenzinnig schreef:
Dit paard is totaal kapot gereden voordat deze mensen hem kochten. Ze hebben hem al weer een paar jaar en doen hun best het dier op te knappen...ik heb wel eens het idee dat niemand nog weet waar dit gedrag vandaan komt. Draven en galopperen schijnt normaal te gaan... (heb ik niet gezien)
Buitenzinnig schreef:Bij een aantal paarden die bij ons in de kliniek ter behandeling zijn geweest, bleek dat de hoofd- halshouding van invloed is op het optreden van een hanentred.
nienke07 schreef:Buitenzinnig schreef:
Dit paard is totaal kapot gereden voordat deze mensen hem kochten. Ze hebben hem al weer een paar jaar en doen hun best het dier op te knappen...ik heb wel eens het idee dat niemand nog weet waar dit gedrag vandaan komt. Draven en galopperen schijnt normaal te gaan... (heb ik niet gezien)
BV, doet ie het zowel aan de hand als onder het zadel?
...klinkt heel sneu voor het beest....
...en klinkt als een soort kortsluiting als bewegingen beheerst moeten zijn.... in het verlengde daarvan zou los stappen, bv in de weide oid, minder problemen moeten geven...
Heb niet echt een idee...zeker geen oplossing...probeer mijn gedachten er over te laten gaan en dit is wat eruit rolt....magertjes....![]()
Bij mensen bestaat er medicatie als de prikkelgeleiding niet helemaal 'je dat' is (denk bv aan parkinson)...maar dat is bij mensen al vaak een lastige..en voor heel veel van die prikkelgeleidingsproblemen is geen oplossing...of het zouden al spierverslappers moeten zijn (valium)..bv bij spasticiteit...kan je een paard ook geven hoor....maar om er dan nog op te gaan zitten![]()
lang verhaal, maar eigenlijk dus geen idee.....