[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:53

Anya schreef:
Volgens mij is het niet zo lief en tegen de bokt regels om uitgebreid een ander topic te becommentariëren.

Ik was toch best braaf, heb geen commentaar gegeven althans hier niet, zal dit beslist op nette manier morge wel in betreffend topic doen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 01:44

ging niet specifiek over jou John. We deden het allemaal. Ik ook. En daar zijn inderdaad regels voor. Was ik zelf ook even vergeten.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:48

NH = nieuwe harmonie, das een mooi uitgangspunt.... zijn we ook van het gezeur af dat horsemanship niet natuurlijk KAN zijn.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:51

Gisteren trouwens een klein uur bezig geweest om Wit na het rijden de trailer op te krijgen. Uiteindelijk hebben we het aan de instructrice overgelaten. Haar is het met 10 minuten gelukt. Stapje voor, stapje naar achteren, net zo lang tot hij snapte dat hij moest doen wat zei deed. en dat was vrij snel. met uiteindelijk een tik tegen zijn kont omdat ie niet meer meeliep, liep ie rustig de trailer op.

Ik wil het zo graag zelf goed leren, en hem ook alleen kunnen laden. Heeft iemand goede suggesties???

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:01

ken je de dvd troublefree trailerloading van Parelli en het verhaal van Arabesk?

Zij heeft haar panische arab er na het bekijken van die dvd in 1 middag op gekregen en het is geen quick fix, hij gaat nu gewoon zonder problemen de trailer op!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:09

een uur?? da's niks
Het heeft mij een dag gekost om hem zover te krijgen om erop te gaan
En vervolgens nog een dag om hem 'verrijdbaar' te krijgen, dwz vastbinden en stang erachter, klep dicht en stukjes rijden.

zie verder link in mijn onderschrift.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:10

ik kan nu zelf buiten de trailer blijven staan en hem erin sturen. (Als ik voor hem uitloop lukt niet niet eens, en ik wil bovendien niet het risico lopen geskwisjt te worden)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:45

Ik ben erg benieuwd naar die DVD, ik heb hem nog nooit gezien. Ara, heb jij de DVD gekocht, of van iemand kunnen lenen?? en als je hem gekocht hebt, wat kost zoiets???

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:47

Uhm wat zal k zeggen
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 03-02-06 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:48

Ik zou dus ook ERG GRAAG willen dat Wit er zelf op loopt, dan zou ik hem dus alleen kunnen laden...

ik zie net je antwoord, ga ik meteen ff doen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:49

smurf heeft het nog net gelezen, dvd;s kan je bij www.parelli.nl of op Ebay kopen!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:52

Je kan de mijne ook wel ff lenen. Dan stuur ik m wel op en stuur je m weer terug als je er mee klaar bent

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:05

evitatinkle schreef:
Ben geen NH-er, ben geen normal...ben gewoon lief voor mijn paard.

hihi die vind ik leuk!

Ik heb het topic niet doorgelezen, en ik ben dit ook niet van plan.

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:51

Anya schreef:
ging niet specifiek over jou John. We deden het allemaal. Ik ook. En daar zijn inderdaad regels voor. Was ik zelf ook even vergeten.

Ik ga niemand beleren Anya, als anderen dit nu ook eens doen waren we veel eerder op de plaats waar iedereen graag zou willen zijn.

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:22

Hmm, heb het topic ook zien staan, maar geen behoefte het te lezen... Tis toch zo'n welles-nietes verhaal steeds... jammer genoeg.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:26

iedere keer als ik dat topic lees, hoor ik mijn stalgenoten praten..... doodziek word ik ervan, ik hoop dat ik de emotional fitness heb om niet te reageren...... dat heeft namelijk totaal geen zin.......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:29

Ik heb even een vraag aan de naturals. Misschien een heel stomme vraag hoor, maar het kwam ineens in me op.
Anouar heeft geen dekens op en heeft een aardig dikke vacht. Met deze kou kan hij z'n haren natuurlijk overeind zetten en heeft hij een perfecte isolatie laag. Maar wat als hij onder de modder zit? Dan zit het haar aan elkaar geplakt en kan het bijna niet omhoog.
Hij zit dagelijks van top tot teen onder de modder.
Maar ik hoor altijd de elke dag poetsen de beschermlaag weer aantast.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:35

hoe krijg je hem onder de modder, bij ons is alles stijf bevroren en ik zit nog geen 10 km bij je vandaan???

Morrie ziet er stinkend smerig uit, maar ik poets niet anatiek, ik veeg het vlas er een beetje uit en borstel z'n staart en manen uit, als de boel ontdooid is en het is weer bagger dan spuit ik z'n voeten en benen iedere dag af voor hij op stal gaat en dat is het.

Morrie heeft geen problemen met de kou, wel met teveel warmte als hij op stal staat, maar dat is dan ook de laatste winter geweest dat ik hem binnen heb staan.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:41

Walter rolt zich ook altijd in de modder als het kan (tis nu al een aantal dagen bevroren hier in het oost'n). Ik laat het maar zitten, eigenlijk heb ik het idee dat het isoleert, maar waarom weet ik niet.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:40

Hier is het hele weiland opgeploegd door de paarden en de bovenste laag wordt snel nat als het iets gaat dooien en het water niet weg kan door de bevroren onderlaag.
Hij heeft ook nog eens jeuk van het verharen en hij rolt er flink op los. Elke dag vind ik hem aan het eind van de dag van top tot teen onder de plakaten modder.
Ik ben wel blij dat hij zoveel rolt, het maakt z'n rug enzo lekker los.
Maar het is dus niet vervelend voor hem om de modder te laten zitten.
Als ik ga rijden haal ik het er natuurlijk wel af (om vervolgens zelf zwart te zijn )

Tanja

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:52

@Anouar15, ik poets ook niet en heb ze zonder dekens dag en nacht buiten. Bij mij zitten ze regelmatig onder de modder en zijn dat van die dikke plakken dan frot ik dat los met mijn vingers (als het opgedroogd is) of ik pak een gewone mensen haarborstel (vind ik makkelijker werken) en borstel daarmee de plekken met modder weg zodat het haar weer los is en alles weer als een beer overeind kan staan zo doe je alleen het buitenlaagje en niet de onderlaag.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:55

Anouar15 schreef:
Ik heb even een vraag aan de naturals. Misschien een heel stomme vraag hoor, maar het kwam ineens in me op.
Anouar heeft geen dekens op en heeft een aardig dikke vacht. Met deze kou kan hij z'n haren natuurlijk overeind zetten en heeft hij een perfecte isolatie laag. Maar wat als hij onder de modder zit?
Dan zit het haar aan elkaar geplakt en kan het bijna niet omhoog.
Hij zit dagelijks van top tot teen onder de modder.
Maar ik hoor altijd de elke dag poetsen de beschermlaag weer aantast.

Ik riep altijd dat modder ook beschermd.

Maar hier zit wel wat in ja.

Zowieso niet heftig borstelen hoor! Je hebt kans dat je ook het vet aantast.

Ik ga hier nog eens over nadenken

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:10

Ik doen niet veel aan modder behalve aan hele dikke natte plekken. Dan haal ik wiz een uurtje binnen en zet hem in de binnenbak. Dan rolt hij zichzelf droog. De meeste modder valt er dan af maar eenmalig oppervlakkig borstelen met een harde borstel kan geen kwaad.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:12

moet je wel net een binnenbak hebben, als het modderig is hier, is de buitenbak ook 1 grote bagerzooi

volgens mij heeft Anouar ook geen binnenbak, of ze moeten er razendsnel eentje uit de grond gestampt hebben daar.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:16

is waar, maar je kunt het paard ook even in de stal of desnoods een klein dekentje iets laten drogen zodat je de ergste plakken er af kunt halen met je hand en dan een lichte borstel. Droogwrijven met stro houdt de vetlaag ook wel instand trouwens.