Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wiseke schreef:hoi,
ik heb de meesten van jullie hun verhalen en meningen gehoord ,maar WAT is de CONCLUSIE? Uit al hetgene wat er verteld wordt?
DendroFleur schreef:Er zijn mensen die het zielig vinden dat er hengsten zijn die weinig contact met andere paarden hebben. Ze vergeten dan dat heel veel paarden in NL boxrust hebben en alleen als het baasje zin heeft er uit mag en gelijk aan de bak moet.
viola schreef:DendroFleur schreef:Er zijn mensen die het zielig vinden dat er hengsten zijn die weinig contact met andere paarden hebben. Ze vergeten dan dat heel veel paarden in NL boxrust hebben en alleen als het baasje zin heeft er uit mag en gelijk aan de bak moet.
Maar op die manier wil ik (en veel andere) liever geen enkel paard houden, ook geen ruin of merrie.
Echt een stoer stel zo voor de kar
DendroFleur schreef:Een hengst houden heeft meestal meer nadelen dan voordelen maar ik denk dat het voor de hengst zelf weinig uitmaakt.
DendroFleur schreef:Nee, ik ben ook erg blij dat mijn paarden naar buiten kunnen. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
DendroFleur schreef:Ik heb nu een eenjarige hengst en de zesjarige naast elkaar gezet gescheiden door een schrikdraadje. Gaf geen problemen. Ze kennen elkaar want op stal staan ze ook naast elkaar. Alleen durf ik ze dus niet echt bij elkaar te zetten. Met mijn ruin was dat vaak stoeien maar hierdoor ook veel wonden. Heb ik geen zin in.
VeerenAshley schreef:Er komen veel reacties van mensen voorbij die heel positief zijn over het paardvriendelijk/natuurlijk houden van hun hengsten, maar daarbij even vergeten dat écht natuurlijk paardenhouden betekent dat ook de hengst in een kudde hoort!
bij onze hengst moet ik zelf nog wel eens kijken of "ze" er nog onder zitten dat is soms echt gewoon een sukkeltje 
marialva schreef:ik heb er geen problemen ermee onze hengst staat in een open box waar hij zijn buurvrouw gewoon kan besnuffelen en overdag gaat hij de padock in,
Caira schreef:Wanneer hou je een hengst hengst? Er blijven altijd bokkers die vinden dat een hengst gelijk zijn ballen eraf moet. Maar hoe zit het met de hengstenhouders hier, is het paardwaardig om een hengst alleen te houden?
Argumenten van voorstanders voor alleen houden: hengsten vermoorden of verwonden veulens van andere hengsten.
Hengsten kunnen niet samen met een merrie gehouden worden, want ze blijven doordekken.
Met een ruin samen kan ook niet want die slopen ze ook.
Wat zijn jullie bevindingen en hoe houden jullie je hengsten?
Huertecilla schreef:DendroFleur schreef:Nee, ik ben ook erg blij dat mijn paarden naar buiten kunnen. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Dan heeft die ´iedereen´ niet de mogelijkheden om een paard te houden.
Als je geen aquarium hebt kan je geen zeepaardje houden. Met landpaardjes is dat niet anders...
hc
sherif schreef:Vind het te kort door de bocht door te zeggen te mensen dan maar geen paarden moeten houden.