Daarbij zijn er mensen die hun paard in een gebied hebben waar je hem niet snel kan stelen of er uberhaupt bij komen.

Want zou mijn paard aan de weg staan, dan zou ik hem ook 's avonds binnen halen. Heel eerlijk gezegd heb ik er voor gezorgd dat mijn paard uberhaupt niet op zo'n plek staat, want ik heb begin jaren 90 nare ervaringen gezien van gestolen paarden in mijn directe omgeving en daarbij heeft mijn beste vriendin haar paard verloren door vergiftiging (overigens, overdag gebeurd) doordat mensen hem wat lekkers wilden geven, wat niet zo goed viel bij haar New Forest. Drama!!!! Dus ja, daar dacht ik wel over na, toen ik een plekje voor die van mij zocht destijds..... Bij ons kom je niet zo snel bij de paarden en stelen is al helemaal lastig.

Overigens vind ik het jammer dat je uitgehongerde paarden ter vergelijking stelt bij paarden die dolgelukkig zijn met 24/7 op het land? Waarom nou weer zo'n vergelijking?????

Ik zie het verband niet, hoor, maar het zal wel aan mij liggen

Vind jij dat dan een goede vergelijking voor de paarden die (dagdelen) op stal staan???

(En ik benader mijn paard wel uit idealistisch oogpunt. Vind namelijk dat ik ervoor moet zorgen dat hij het allerfijnste leven mag krijgen, wat hij verdient. Daarom doe ik ook mijn uiterste best hem het leven te bieden als 'halfwild' paard in een kudde).