Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sim0ne schreef:Nee, een paard vindt het heerlijk om gekluisterd te worden...
fojoe schreef:het kan net zo goed ieder paard van voordeel zijn dat hij wél gaat knokken om vrij te komen.
het is niet voor niets een instinct
Cassidy schreef:Het een is het neerleggen van een paard door middel van het opbinden van een voet, waarbij het paard helemaal bij is en bewust gaat knokken tot hij zich aansluitend overgeeft.
Het tweede is een truukje toepassen dat hij even knock out gaat en daardoor gaat liggen.
Het resultaat is hetzelfde, de weg er naartoe niet.
Payal schreef:volgens mij heeft ze het over de filmdaar gebeurt het idd in.
polly2 schreef:Je kunt geen enkel wezen dwingen om je te vertrouwen.... Vertrouwen en respect moet je verdienen...niet afdwingen.
Aanhangers van HH lijken te zeggen dat je een paard kunt dwingen om jou te vertrouwen.
Het enige wat ze bereiken is dat het dier zich volledig onderwerpt vanuit angst voor ergere dingen dan jij...
Fijn....daar zou ik echt trots op zijn als ik dat heb bereikt
Cassidy schreef:Sim0ne schreef:Nee, een paard vindt het heerlijk om gekluisterd te worden...
We gaan nu gigantisch offtopic, maar realiseer je je wel waarom er mensen zijn die hun paarden leren om om te gaan met kluisters? Realiseer je je de voordelen van het feit als het paard heeft geleerd dat hij, als hij per ongeluk met een been ergens in vast komt te zitten, niet blind gaat knokken om vrij te komen en zichzelf zo meer schade toebrengt dan dat hij rustig wacht tot hij losgemaakt wordt? Kun je je niet voorstellen dat het voor IEDER paard (en niet alleen de merries die eventueel ooit gedekt gaan worden) van voordeel kan zijn dat ze dit leren?
Payal schreef:wat ik me eigenlijk afvraag. Beginners bijvoorbeeld lopen ook wel eens te hannessen met die teugels, waarom gaat er daar dan niet een af en toe knock out?