Het is overigens veiliger om op je paard te blijven zitten bij het overtsteken van een treinrails, kun je ff aandraven als het moet, of als een speer omdraaien mocht het fout gaan (ik noem maar een extreem voorbeeld). En je hebt je been om hem daarbij voorwaarts te laten gaan. Maar het scheelt, sinds die schok is mijn paard dusdanig bang voor de rails dat ik er wel af moet stappen omdat hij het nog steeds eng vind (het gaat wel al beter). Het beste is overigens om de overgang dravend te nemen, dan tilt hij zijn benen alsof het balkjes zijn en door de 'vaart' twijfeld hij minder. Dus ik moet idd altijd rennend de rails oversteken!
Er gebeuren idd bijna net zoveel ongelukken op de grond, en dat is vaak ook onkunde (net als de meeste ruiter-op-paard ongelukken). Vaak prima te voorkomen, door altijd alert te blijven, net als je paard. Omgang met het paard word vaak een gewoonte. En dat is het gevaar, als je iets op de automatische piloot doet, ben je niet scherp meer...
En nee, ik ga ook geen cap opzetten als ik mijn paard sta te knuffelen, dan kan ik dat ding ophouden in bed (ik woon boven de stallen van de paarden)! Het verschil is, dat de meeste ongelukken bijtwonden, trappen of omvallende objecten zijn, allemaal niet echt dodelijk... Meestel geen blijvende schade (littekentje wellicht), en ja ook hier zijn uitzonderingen op (voordat ik daarop terecht word gewezen), maar als je met je kop op het asfalt valt is dat vaak minder onschuldig. Je valt algauw zo'n 2, 5 meter (paard is 1.70, jij zit erop en krijgt soms nog een zetje mee..)
Hc. Misschien begrijp ik het, maar toch niet helemaal. Jij lijkt me juist een heel boeiend persoon om mee in discussie te gaan...
Ik vind dat dit jou geen biet aangaat.
Mijn hengst beschérmd me zelfs
).
Ik zit nog weleens zonder zadel op een paard, en dan glijd ik er soms weleens af als het een tijdje geleden is