Wie heeft er ervaring met de ghost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:58

Submodopmerking:
Verzoekje om ontopic te blijven Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:42

Wat is nou eigenlijk het grote verschil met de oude en de nieuwe bar?
Ik ken de oude,maar hoe ziet de nieuwe eruit?
En wat is nou het verschil?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:03

met de nieuwe bar is het zadel veel flexibeler.
mijn ijslander loopt er losser in de rug mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:05

ik heb met beide gereden en merk totaal geen verschil.....zowel op Morrie al op de KWPNer.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:15

Ik heb de oude getest,en daar liep ze als een kieviet onder.
Voor mij hoeft het niet NOG flexibeler,die oude bar is mij best.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:53

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CGE8RRZB-1.jpg
ah daar waren die plastic dingetjes dus voor Ja

ik vind die beugelriemen van innovatack ook erg prettig aan de ghost (en andere zadels).

skessa je bedoelt nog steeds dat zwart/groene pad? geen problemen met een wintervacht. tuurlijk steekt er wel wat haar in maar niet noemenswaardig vind ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:09

Iemand nog interesse in mijn Ghost ? Mag weg met 20% korting tov de nieuwprijs , heb hem een uurtje of 10 gebruikt , rij nu steeds weer met m'n Barefootje Bloos

Ik heb er beugelriemhoesjes bij en de originele Ghost pad , eventueel nog een smal voorboogje.

Is dus een donker rozige. framboos kleurtje lijkt het wel iets op.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:25

Pellie schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CGE8RRZB-1.jpg
ah daar waren die plastic dingetjes dus voor Ja

ik vind die beugelriemen van innovatack ook erg prettig aan de ghost (en andere zadels).

skessa je bedoelt nog steeds dat zwart/groene pad? geen problemen met een wintervacht. tuurlijk steekt er wel wat haar in maar niet noemenswaardig vind ik.

Pellie, geen idee of het zo bedoeld was, maar iets anders kon ik er niet van maken Haha!

Ja, die zwart/groene pad bedoel ik inderdaad.
BZ kwam met het idee om de achterkant van de Equitex omhoog te sjorren met een veter aan de staartriemring, kijken of dan de ruggegraat wel vrij blijft. Ga ik zeker proberen. Is hetzelfde idee als bij de budgetpads van innovatack , maar daar gaat dat met klittenband . Waarom had ik dat zelf niet kunnen bedenken? Verward

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:38

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:37

waarom is het niks voor jullie Shyla?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:54

hij ligt mooi, mag misschien zelfs nog wel ietsjes naar voren.

skessa twijfel je op de ruggegraat vrij blijft?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:04

Shy liet het duidelijk merken dat hij niet fijn was, we hebben alle verschillende optomingen geprobeerd.
Helaas drukt het zadel elke keer op het laatste stukje van de shoft, vandaar dat hij dus ook verder naar achteren ligt (dit hielp helaas niet genoeg).

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:39

Inmiddels ben ik al een flinke tijd aan het "Ghosten" en wil jullie mijn ervaringen tot nu toe vertellen. Aangezien ik nog niet zoveel onderwerpen/reacties heb gepost mag ik nog geen foto's toevoegen ( heb er wel veel; jammer ). Als iemand foto's wil zien dan moet je me maar even pm'en.

De eerste 2 weken heb ik nog wat gewisseld tussen mijn boomzadel en de Ghost, maar van lieverlee merkte ik dat ik voor 100% was overgestapt naar de Ghost. Het rijdt en zit heerlijk en ik vind dat het contact met je paard veel directer is. Ook mijn paarden ( 2 IJslanders ) lopen er lekker onder. Mijn zit is ook een stuk verbeterd doordat je nu gelijk gecorrigeerd wordt ( je duvelt er gewoon af ) als je niet goed recht zit.

Het was ook even flink uitproberen welke stand voor de beugelriemen en de singelstoten het fijnste zat. Daarbij kwam ook dat ik het zadel op allebei mijn paarden wil kunnen gebruiken zonder het steeds te moeten verbouwen. Het is overigens wel grappig om te voelen dat zo'n zadel op het ene paard toch echt anders ligt/rijdt dan op een andere.

Tot nu toe heb ik al ervaring met de volgende dekjes/pads. Uiteraard zijn dit persoonlijke ervaringen.

1. De Ghostpad: ligt goed, rijdt lekker maar er zitten na het rijden bijna altijd streepjes in de vacht. Of dat nou lekker is voor het paard?

2. De Equitex voor de Ghost: Wat een ramp!!!! Opstijgen was onmogelijk want het zadel hing gelijk aan de zijkant. Toen maar zo snel mogelijk opstijgen en het zadel weer recht getrokken d.m.v. de beugels. Ook het rijden beviel mij niet.

3. Bontonderlegger( kort model dus geen sjabrak ): dit staat bij zowel mijn paarden als mijzelf met stip op de eerste plaats. Het blijft super goed liggen; zelfs opstijgen als de singel nog niet 100% vast zit. Het sluit prima aan op de paardenrug en je hebt een supercontact. Zo'n onderlegger is wel dik maar je hebt geen inlage en ook geen ruggengraatvrijheid. Of dit een probleem is/kan worden weet ik niet. ik gebruik hierbij zelfgemaakte singelstootbeschermers.

4. Budgetpad: past qua maat mooi onder de Ghost. Ik vind de dubbeldikke inlages te dik voor bij de Ghost en ik gebruik er nu enkele inlages bij. Dus als iemand belangstelling heeft voor die dubbeldikke inlages; ze zijn te koop!!!!!!!!!!

Aju.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:52

@hrokur: dank voor je verslagje! Ik ben nog aan het sparen voor een boomloos zadel en neig ook naar de Ghost, dus ik lees hier regelmatig mee om op de hoogte te blijven van de pro's en contra's.

Dat van die streepjes van de ghostpad vraag ik me eigenlijk ook af, misschien dat iemand hier antwoord op kan geven? Blond Ik snap wel dat dit anti-slip werkt, maar geen idee of het voor het paard vervelend kan voelen of niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:01

de oplossing is veel eenvoudiger: gewoon het pad onder de Ghost vandaan halen en zonder pad rijden, wel even singelstootbeschermer kopen of zelf maken......

doe ik ook sinds een week en mijn paard loopt stukken vlotter en ik zit geen 5 cm boven mijn paard meer!~

Door de panelen (die ik zo dicht mogelijk bij elkaar gezet heb) hou je ruggegraatvrijheid

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:07

Super verslag Hoskur! Mij bevalt ie ook nog steeds ERG goed! Ik heb inmiddels een HAF pad eronder, bvlijft mega mooi liggen en valt niet plat op de schoft. En dat ie wat uitsteekt vind ik niet erg, want ik wil juist dat je kan zien dat ie rood is... Haha!
Afbeelding

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:43

Morrie schreef:
de oplossing is veel eenvoudiger: gewoon het pad onder de Ghost vandaan halen en zonder pad rijden, wel even singelstootbeschermer kopen of zelf maken......

doe ik ook sinds een week en mijn paard loopt stukken vlotter en ik zit geen 5 cm boven mijn paard meer!~

Door de panelen (die ik zo dicht mogelijk bij elkaar gezet heb) hou je ruggegraatvrijheid

Wat leg jij er dan onder?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:56

niets...... helemaal niets, na het rijden maak ik de panelen ven schoon met een vochtige spons

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:04

Morrie schreef:
niets...... helemaal niets, na het rijden maak ik de panelen ven schoon met een vochtige spons

Heb je dan geen ribbeltjesmotief op je paard, want onder de panelen zitten ook van die ribbeltjes?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:15

ja een beetje, maar wat is daarmis mee?
borsteltje erover en het is weg....... dat hebben de paarden van mensen die als ze met zo'n sjabrak met vierkantjes met hun boomplankjes gereden hebben ook...... kan 's morgens nog zien welk paard 's avonds opgezadeld is geweest

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:18

Ik zie ook geen probleem met de ribbels van de Ghost, ik zou mij alleen voor kunnen stellen dat er bijvoorbeeld haren tussen blijven zitten maar dat heb ik nog niet gehad, het spul van de pad en de panelen van de Ghost is een stuk minder stroef en "plakkerig" dan het spul wat onder sommige pads zit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:30

tussen het spul van de panelen zitten geen losse haren bij mijn zadel, overal elders (vooral op het klittenband waar niets aan vast geklit zit) wel, mijn paard is al volop wintervacht aan het maken namelijk......

De panelen kan ik ook veel makkelijker schoonmaken dan het pad, dat zelfs na een biotex badje nog steeds smerig bleef. Panelen neem ik af met vochtige spons en laat ik terwijl ik paard wegzet even drogen

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:41

mooi verslag hrokur! we blijven toch uitkijken naar je foto's! (ik heb er lekker al veel mooie gezien Tong uitsteken )

Eh, mijn weidegenoot heeft een ijslander met boomzadel met een standaard dekje eronder. Heeft iemand zich al eens afgevraagd hoeveel last het paard na de rit heeft van het ruitpatroon dat dan in zijn / haar vacht staat afgetekend? Haha! Zou datr echt anders zijn dan de streepjes/ribbeltjes patronen van de ghost?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:00

mmm, ik denk dat het verschil tussen de ribbeltjes van de ghost (als voorbeeld) of de ribbeltjes/afdruk van een sjabrak met motief onder een boomzadel niet bestaat Lachen
alleen is het zo dat mensen met een boomlooszadel heel erg heftig op drukkingen/drukverschijnselen letten
heel positief...maar niet ieder afdrukje (in dit geval de ribbeltjes in de vacht) hoeft slecht te zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:17

toevoeging...leuk verslag ... de ghost blijft interessant, en word steeds interessanter moet ik zeggen