Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:58

@mariekie: In de natuur krijgen paarden geen atrose

dat is bullshit artrose is slijtage !!!!!!!!

Heel veel ziektes komen niet voor in t wild. Bronchitis wordt mede veroorzaakt door stof op stal. Mijn vorige paard had het en toen was ik nog 'normal' en de VA zei 'dit paard mag nooit meer op stal'

dan heb je het wel ver laten komen zeg!!!!!!!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:59

Nicolletje schreef:
Pipo, hoe komt het dan dat het gros van de mensen denkt dat ze het koud hebben of ziek worden van geen deken Verward

ga jij na het sporten in je blote toedeledokie naar buiten???

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:00

terorita schreef:
ben eerlijk gezegd benieuwd wie z'n paard in de opfok in polen doet.....denk eerlijk niet dat dit dure KWPNertjes zijn

Noujuist de profecionele bedrijven die veel paarden in de opfok hebben maken gebruik van de ruimte van Polen, lekker goedkoop en over het algemeen worden de paarden er gehard door en daardoor gezond (sterke weerstand) En problemen als OCD komt bij deze paarden nauwlijks voor. Dus je zou wel gek zijn als je er geen gebruik van zou maken als profesioneel bedrijf Haha!

@Pipo: heb nooit op stallen gelopen, heb de knollen heerlijk bij huis staan en ik weet best wel dat paarden dekens opkrijgen omdat ze dan mooier in de vacht blijven en dat mooier staat op een wedstrijd. (vaak word met vacht niet eens geprobeerd) en paarden ijzers onder krijgen omdat ze de benen wat mooier optillen of omdat ze anders uitglijden op het gras en niet omdat de hoeven te snel slijten of andere redenen. Maar als ik aan iemand vraag waarom het paard een deken op heeft krijgen ik als reactie "anders krijg ik het koud" vandaar dat ik dat er neer zette Knipoog

Citaat:

en waarom ontstaat er sluitage? Door het extra gewicht van de ruiter en door het heel lang meegaan van een paard (ouderdom) laten deze twee situaties toevallig niet voorkomen in het wild.

@terorita: heb jij een vacht? *LOL*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:00

mariekie schreef:
Hoe doen naturals dat met dekken:?

Als je een hengst voor een merrie zet is toch ook niet natuurlijk.
Misschien wil die merrie die hengst wel niet.
Dat is toch ook ander dwang dan Verward Haha!

Ik zou het andersom doen Knipoog
En als ze niet wil dan mept ze hem wel weg hoor!!! Dieren doen nou eenmaal niet aan liefde zoals mensen. Die doen aan voortplanting en overleven.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:01

terorita schreef:
Nicolletje schreef:
Pipo, hoe komt het dan dat het gros van de mensen denkt dat ze het koud hebben of ziek worden van geen deken Verward

*LOL* Nou hun paarden wel Bloos

maar de paarden van pipo zijn geschoren en hebben dus wel een deken nodig om niet te hard af te koelen na de training. Julile paarden hebben een dikke vacht die hun warm houd Knipoog

Nammie

mariekie schreef:
Hoe doen naturals dat met dekken:?

Als je een hengst voor een merrie zet is toch ook niet natuurlijk.

Misschien wil die merrie die hengst wel niet.
Dat is toch ook ander dwang dan Verward Haha!

Ten eerste ; de hengst voor de merrie zetten lijkt me niet de goede manier Haha!

Er word hier en daar geadverteerd met het samenstellen van een kudde , met een hengst , dat zou mijn eerste optie zijn!

Nic

dowie schreef:

Dowie, wat is dit nou voor aanname? Scheve mond

terorita schreef:

Ik sport niet Haha!

En een paard is niet bloot net als ik/ik heb geen vacht zoals een paard dus dat is geen vergelijking.
Ik ga namelijk sowieso niet bloot naar buiten Vork
(beter ook voor de buren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:02

Nicolletje schreef:
Pipo schreef:
Daar sla je de plank al mis. Paarden krijgen geen deken op omdat ze het koud hebben of krijgen,

Omdat het gros van de mensen zich nooit verdiept hebben in een paard. Maar wat ik al zei: Ik ken maar heel weinig van dat soort mensen.

Het gros van de mensen die ik ken, die denken in ieder geval niet zo. Maar ik gooi mijn paarden gerust dag en nacht op het land als ik ze niet in de sport gebruik Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:02

Visconti schreef:
@terorita: heb jij een vacht? *LOL*

dus omdat ik een velletje heb...en het paard een vachtje mag ie nat naar buiten....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:03

Ik vind raar dat mensen zo veel weten wat andere mensen denken en doen

mariekie

Citaat:

en waarom ontstaat er sluitage? Door het extra gewicht van de ruiter en door het heel lang meegaan van een paard (ouderdom) laten deze twee situaties toevallig niet voorkomen in het wild.

In de paarden wereld ook niet.

Bewijs staat bij mij op stal Knipoog

Anoniem

SAKKIA schreef:
*LOL* Nou hun paarden wel Bloos

maar de paarden van pipo zijn geschoren en hebben dus wel een deken nodig om niet te hard af te koelen na de training. Julile paarden hebben een dikke vacht die hun warm houd Knipoog

Toen mijn Havidoff 3 maanden geleden nog drachtig was stond ze gewoon zonder deken dag en nacht op het land Knipoog

xxLientjexx

SAKKIA schreef:
dowie schreef:
even aan alle naturals ......................... stel je paard loopt kreupel en de kliniek constateerd artrose en raad speciaal beslag aan om zo min mogelijk pijn te hebben .... doen jullie dat ????

stel je paard heeft bronchites ......... geef je ventipulmin of laat je hem lekker zo erbij staan in sta volkomen achter pipo ik vind het onzin als je paard zijn been breekt laat je hem dan op natuurlijkewijze overlijden of geef je hem eem spuit ik vind naturals zulk onzin gooi je paard in het wild en kijk er niet meer naar om dat vind ik een natural

Je kan die eerste vraag ook nog breder maken!
Paard heeft artrose en heeft speciaal beslag nodig om pijnloos door het leven te gaan EN er nog op te kunnen rijden. Wat doe je dan?
Dank je je paard af om je principes of help je het dier voor een pijnloos leven en voor je eigen plezier?

Ik zou in ieder geval het paard voor mijn verdriet van overlijden laten gaan. Als ik er niet op zou kunnen rijden, dan toch maar een heerlijk weide-paardje... Maar ik zou het paard (ik heb er geen eetnje hoor) liever in laten slapen dan dat ie dood gaat van de pijn...

Nic

terorita schreef:
dus omdat ik een velletje heb...en het paard een vachtje mag ie nat naar buiten....

Dan zou ik als ik jou was de werking van de paardenvacht eens goed bestuderen ja Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:04

en waarom ontstaat er sluitage? Door het extra gewicht van de ruiter en door het heel lang meegaan van een paard (ouderdom) laten deze twee situaties toevallig niet voorkomen in het wild

slijtage word voor merendeel veroorzaakt door verkeerde stand in de benen en het is erfelijk!!!!!!!!!!als jou paard koliek heeft laat je hem dan doodgaan dat is natuurlijk wel het meest natuurlijk

Anoniem

Dat artrose komt door werk of iets dergelijks is niet te bewijzen, want er is nooit onderzoek naar gedaan met paarden die in het wild gehouden worden.

Anoniem

ik ken dat gros ook niet.. Lachen
Een deken doe je idd voor het gemak van het rijden
Paard heeft het minder snel te heet, blijft minder lang nat
En als hij buiten staat geen natte blub waar je het zadel wilt leggen..ook handig Lachen

Koud heeft een paard het niet met voldoende ruwvoer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:05

paarden die om wat voor rede kreupel staan in de natuur zijn vandaag nog een smakelijk hapje

Anoniem

dowie schreef:

Dowie, wat is dit nou voor aanname?

is de waarheid

terorita

Nicolletje schreef:
Dan zou ik als ik jou was de werking van de paardenvacht eens goed bestuderen ja Lachen

dus jij zet je paard na het werk...bezweet in het land???

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:06

dowie schreef:
en waarom ontstaat er sluitage? Door het extra gewicht van de ruiter en door het heel lang meegaan van een paard (ouderdom) laten deze twee situaties toevallig niet voorkomen in het wild

slijtage word voor merendeel veroorzaakt door verkeerde stand in de benen en het is erfelijk!!!!!!!!!!als jou paard koliek heeft laat je hem dan doodgaan dat is natuurlijk wel het meest natuurlijk

Nee , maar ik weet wel zeker dat door de manier waarop mijn paarden leven , ze geen koliek krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:06

ja, de PN mensen doen dat Ja

dat een paard in de natuur nooit op de plek waar het zadel ligt zweet en het zadel de haren platdrukt en zo de werking teniet doet wordt ff vergeten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:07

pipo ik ben het helemaal met je eens

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:08

Kawa ik ken ze wel hoor Lachen of het een gros is weet ik niet, maar ze bestaan.
dowie schreef:
is de waarheid

Nee vind ik niet, want misschien heeft Arabesk dit paard wel zo gekocht.
Je kan er niet over oordelen als je niet weet wat het hele verhaal is.

@terrorita: nee niet meteen, in de winter staat ie sowieso niet 24/7 op het land.
*edit* maar de paardenvacht stoot al gauw het zweet af en wat overblijft is de bovenste laag die bezweet is en de onderste laag is al droog.
Laatst bijgewerkt door Nic op 09-03-07 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:08

euhhmmm ik heb mijn paardje vorig jaar heel de zomer buiten gehad...(omdat mensen zeiden het is beter bla bla) ja ja !!!

gevolg verkoudheid + een bacterie op de hartklep (is blijvend) dussssss wat is nou zo goed aan 24/7 buiten.......

ps. het is dus het gevolg van 1 dag hevige regen.... en ze hadden beschutting etc

en nog eentje onze ivo (shetje) staat ook 24/7 buiten.........
wat denk je diertje heeft longontsteking ?????

ik zet men vraagtekens bij 24/7 buiten paarden zijn nu veel gevoeliger voor kou enzo....

ps met die hartklep mag ik nog wel alles hoor ook topsport maar ze kan er last van krijgen als ze oud wort ik moet ieder jaar op controle...