Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:21

'Mijn' boer heeft ooit een schuilhok gemaakt, maar dat moest afgebroken worden destijds. Dat is al jaren geleden en ondertussen staan er al jaren paarden. Er zijn aardig wat boeren hier en er staan zeer veel paarden buiten dit seizoen (ook veel dag en nacht). Bij zowel particulieren als boeren. Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:27

Lowara schreef:
hier zijn er ook niet veel boeren die het toelaten. de boer waar wij het van huren wil liever de hele winter het land leeg hebben en de paarden er niet op hebben.
tjah, hij heeft mooi pech, we betalen flink wat geld ervoor en dan wil ik wel dat het land gebruikt wordt dan.
wel hebben we een maximum aan paarden wat erop mag, niet meer dan 6 dieren. heel af en toe gaan we er een paar dagen overheen, maar verder niet, dus de beste man laat alles gelukkig toe.
maar weet niet wat hij ervan zou vinden als er een stal op zou moeten komen stel die regels komt erdoor eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

Houd je dan wel rekeing met de bepalingen en verplichtingen die gelden?
nl het houden van paarden mag tot een max van 5, meer dan 5 heb je vergunningen nodig. (weet het even niet meer precies, is nl al weer een poosje geleden toen met de aanvraag van de kapvergunning ed, toen is er iemand geweest van de gemeente en had een heel verhaal)

vwb die regels: die boer kan dat gewoon weigeren, de gemeente kan de bouwvergunning ook gewoon weigeren... het probleem ligt dan bij de paardeneigenaren en niet bij de grondbezitters.
Het is niet zo dat wanner er een wettelijke verplichting zou komen dat dan alle andere regels komen te vervallen.
Geen schuilstal zou dan kunnen betekenen een pensionstal zoeken of paard verkopen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:27

Ja we houden ons eraan, 3 eigen en binnenkort weer 2 pensiondieren maar we hebben op zaterdags altijd gastpaarden staan voor overdag en dat zijn er vaak 2 of 3 tegelijk. maar die gaan aan het eind van de dag weer weg Ja

dat de boer het kan weigeren snappen we, denk ook niet dat als het zover komt, we er echt iets zouden bouwen,puur voor anderen zodat hun paarden hier kunnen staan. maar het idee is wel iets voor mensen die geen stallen of schuilstallen hebben en niet op iets anders kunnen terugvallen. dat lijkt mij echt horror, dat je je paarden moet verkopen puur omdat je de stallen niet kan bouwen/betalen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:48

Lowara schreef:
.dat lijkt mij echt horror, dat je je paarden moet verkopen puur omdat je de stallen niet kan bouwen/betalen

...of de weidegang etc. niet meer kan betalen.

Bereid je er maar vast op voor.
Zal vast wel een compromis met overgangsregeling komen.
Schuilhut per direct. Minimale weidegang binnen 1 of 2 jaar. Overschakeling naar HIT-stal model voor grote bedrijven binnen 3 tot 5 jaar.
Met de 'redenering' van Arno8 zal dat de markt zich dan in 7 jaar stabiliseren op een veel lager aantal paarden.

Wen ook maar aan het idee dat er een door het CBR uitgegeven rijbewijs voor toegang tot de 'openbare weg' gaat komen, gekoppeld aan een persoonlijk kentekenbewijs.

Wen er ook maar aan dat er een vorm van een houderschapsbelasting zal komen.

Is een kwestie van tijd.
De kaderwet bestaat al járen en aan de normen voor paarden wordt nu druk gesleuteld.
Over het rijbewijs is al een convenant tussen het CBR en de stichting ruiterbewijzen gesloten.
Over 'paardenbelasting' kun je zelfs via internet notulen van verschillende gemeenteraads-vergadering nalezen. De enige reden dat het in verschilende gemeentes niet allang ingevoerd is, is een hoogbejaard wetje dat gemeentes dit voor voertuigen niet mogen en een paard voor de wet een voertuig is.

Neem bijvoorbeeld met zijn allen contact op met de ANWB. Die heeft een probleem door een teruglopend aantal leden en is tenslotte een algemene wéggebuikersbonds, dus ook voor ruiters.
Als ik in NL zou wonen had ik dat zeg 5 jaar terug al gedaan. Lid worden en eisen dat ze mijn belang als bestuurder van een paard vertegenwoordigen.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:55

Alane schreef:
.... het probleem ligt dan bij de paardeneigenaren en niet bij de grondbezitters.
Het is niet zo dat wanner er een wettelijke verplichting zou komen dat dan alle andere regels komen te vervallen.
Geen schuilstal zou dan kunnen betekenen een pensionstal zoeken of paard verkopen.

Dat is er vast één die het Zwaard van Damocles in de juiste proporties ziet hangen.

HC

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:58

Huertecilla schreef:
Dat is er vast één die het Zwaard van Damocles in de juiste proporties ziet hangen.

HC

Ik begrijp al 3 pagina's wat je bedoelt hoor HC, zie mijn reactie
"als dat gebeurt zullen dus veel mensen met een paard in de wei, of met een paard zonder deugdelijke stal in de problemen komen en het gaat een hele hoop geld en moeite kosten om dat op te lossen."

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:19

Huertecilla schreef:

HC

Maar wat ik mij nog steeds afvraag: zou de actie van PN hierop gericht zijn? En denk je dat PN niet ongeveer hetzelfde nastreeft: strengere regels voor paardenbezitters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:17

Nimmy schreef:
Alleen krijg je dan voornamelijk andere, minder lekkere grassoorten op de wei en veel meer onkruid dan als je een dichte grasmat houdt.

Als je het bemest en eventueel wat bijzaait, heb je hier geen last van en heb je weer een prima weide.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:55

JoviBan schreef:
Nimmy schreef:
Alleen krijg je dan voornamelijk andere, minder lekkere grassoorten op de wei en veel meer onkruid dan als je een dichte grasmat houdt.

Als je het bemest en eventueel wat bijzaait, heb je hier geen last van en heb je weer een prima weide.

En dat kost geld.. zeker op grote terreinen waar veel paarden lopen.. denk toch dat lang niet alle stallen de paarden 's winters de wei op willen. (na x aantal jaar moet je dan hoe dan ook her inzaaien en dat zou bij ons voor een halve hectare al ong 1500 euro kosten (doodspuiten omtrekken en opnieuw inzaaien dan). (en onze wei wordt bemest, maar toch merken we dat de kwaliteit langzaam afneemt)
@ HC Paardenbelasting, dat komt er hoe dan ook ooit wel van, liever niet, maar goed voorlopig is die er nog niet.
dat rijbewijs/ruiterbewijs zijn ze al jaren mee bezig, maar verplicht krijgen ze t nog niet.. heb me dr al eens in moeten verdiepen maar dit heeft niet met paarden ontmoedigen te maken maar het verminderen van de hoge kosten die blesures na val van een paard kosten te maken. Het ruiterbewijs helpt daar nl niet tegen, komt ook omdat iedereen t op een mak paard zo haalt.
Als laatste juist veel gemeentes zien paard ook als mogelijke invulling van de "groene ruimte" omdat de wetgeving veel boeren nekt en de paardenhoudererij een groeiende sector is. Er zullen vast regels komen over hoe een paard te houden (en in sommige dingen terecht) maar geheel ontmoedigt zal t volgens mij voorlopig nog niet worden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:13

jeetje daar komt die weer paardenbelasting *zucht*
iedere automobilist betaalt paardenbelasting...
Er is een wet die verbied belasting te heffen op dieren anders dan honden, waarvan de belasting weer gemeentelijk is.
Zeer vroegah werden er 2 soorten wegenbelasting geheven, die voor de werkhonden en voor de paarden. Trekhonden ed werden verboden en die belasting werd omgezet in de hondenbelasting zoals we die nu nog kennen. De paarden werden vervangen door fietsen, bromfietsen en auto's en de belasting (voor de onderhoud van de wegen) voor wegenbelasting, en motorvoertuigenbelasting of hoe het nu mag heten Bloos!
Dus stekum betaalt je antipaarden tante die wel een auto heeft, paardenbelasting Haha!

Dan de verzekering: De maatschappijen kunnen niet zomaar gaan uitkeren... en die kunnen een bepaalde zekerheid vragen (ala kunde) Dan heb je nog gemeentes die in hun APV bepaalde eisen kunnen opnemen die weer door je verzekering kunnen worden overgenomen.
En heb je bepaalde gebieden waar je niet mag komen als je geen ruiterbewijs of koetsiersbewijs hebt... wederom vanwege de verzekering dat eventuele schade vergoed zal worden

Maar dat heeft wederom niets met dit topic te maken, maar mischien wel handig voor dit topic Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:03

De kaartenaktie had imo helemaal niet het doel wat HC hier schrijft.

Verder ben ik ook helemaal niet bang voor het doem scenario HC hier bedenkt.
Dat dit zijn gedachte gang is en zijn angst daarvoor zo groot dat hij NL uitvlucht, wil niet zeggen dat zijn gedachtegang ook waarheid word.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:29

Ik geloof ook niet dat HC's verhaal al snel waarheid zal worden in NL. Lachen
Ik heb wel het idee dat hij zeer negatief is over ons land en dat vind ik niet helemaal terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:32

Er zullen vast wel wat meer regeltjes gaan komen die dingen gaan kosten.
Want de paardhouderij groeit nog altijd en Nederland zal Nederland niet zijn als ze daar niet aan willen verdienen.
Maar het daarom nekken doen ze niet, want dan verdienen ze niks meer Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:48

Oh ja, er zal best iets gaan gebeuren. Maar als ik zie hoe het gaat met bv. de ruiterbewijzen, tja....
Ik maak me er geen echte zorgen om, hoor. In onze gemeente zijn ze trouwens behoorlijk paardvriendelijk, omdat er nogal wat staan hier. Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:02

Nadya schreef:
Ik geloof ook niet dat HC's verhaal al snel waarheid zal worden in NL. Lachen
Ik heb wel het idee dat hij zeer negatief is over ons land en dat vind ik niet helemaal terecht.

Het negatieve is jouw perceptie van wat je tussen de regels méént te lezen. Nederland heeft veel te bieden, alleen niet voor iederen en dat is overal hetzelfde. Zoals wij hier leven is voor veel NL-ers een droom maar in werkelijkheid voor 99.9% helemaal niet 'beter' dan in NL.

Wat voor ruiterij een groot verschil is. is dat het paard hier, en zeker hier in andalucía, en nóg zekerderder hier in het agrarische hart, een integraal deel van de cultuur van de gewone man en vrouw is. Dat is in NL anders. Dat kan jij als een negatief beeld van mij ervaren, doch het is simpleweg realistisch.
De publieke opinie in NL is niet pro-paard of pro-ruiter en de politiek is hoofdzakelijk door maatschappelijk draagvlak gemotiveerd.
Je hoeft daarover slechts de reacties te lezen naar aanleiding van ongevallen met paarden.
Het ijs blijkt dan ineens héél dun.
Dat ontgaat de bestuurders echt niet.

Op zich zijn bestuurders niet geïnteresseerd in non-problemen en dus volledig voor zelfregulering.
Helaas is de sterk groeiende paardensport niet in staat de relatie met de niet-paardrijders wrijvingsloos te laten verlopen. Niet in de laatste plaats omdat het op dat punt helemaal niet georganiseerd is. Daar heeft het geen enkele grip op.

De hippische verenigingen zijn verder in het geheel geen sterke bonden om het belang van de modale ruiter te vertegenwoordigen. De bedrijfstak ja, de topsporter ja, maar de overóvergrote meerderheid van gezelligheidsrijders?
'Geloof' gerust dat het niet zo'n vaart zal lopen hoor. Slimmer lijkt het míj om als je er niet in gelooft toch zelf eens na te vragen wat er eigenlijk speelt mbt de welzijnswerkgroep en het rijbewijs-convenant. Dat wéét je.
Je weet dat er achter de schermen veel bewegings is, dat is zelfs voor de hardnekkigste struisvogel onmogelijk om te ontkennen.

Uiteraard zal de paardensport blijven bestaan en inderdaad alleen al vanwege het economisch belang. Of die paardensport voor de meerderheid van de ruiters dan nog financieel haalbaar is, laat staan leuk genoeg om die offers ervoor te doen? Dát wordt op het moment achter de schermen ingevuld en geloof gerust dat dit wel goed zal uitpakken. Of niet Haha!

En RK, dan 'geloof' jij toch dat PN daar geen boodschap over had. Doe dan met de mijne je voordeel Knipoog
Of niet Slapen

Vind je het niet leuk dat er op dit topic 'druk' op jouw hobby komt? Wel, schiet dan niet op de booschapper, maar doe er dan wat constructiefs mee. Of niet Cool

HC

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:09

Huertecilla schreef:
En RK, dan 'geloof' jij toch dat PN daar geen boodschap over had.

Denk jij dat PN daar wel een boodschap over had? Ben je niet bang dat PN evengoed meer regels wil die het voor velen onmogelijk maakt om nog paarden te houden? Ik ben zeer benieuwd naar jouw idee daarover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:15

Ik ben niet bang voor die druk als die er al is of komt
Waarom zou ik er bang voor zijn?
Waarom gebruik je daarin steeds mijn naam en niet die van een ander??
Ik zie hier verschillende personen met dezelfde mening als die van mij. Lachen
Dus het verzoek dit in vervolg te laten omdat het helemaal niet nodig is...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:09

Zucht............... wat een zendingsdrang hebben sommige mensen toch. Geld naar goede doelen prima, maar op deze manier en om zo op de man te spelen??? En dit moet promotie zijn om je paard natuurlijk te houden???? Jammer dat dat over de rug van een ander moet..... Hebben ze dat nou echt nodig??? Sneu hoor!!!!

Waarom kan ieder niet gewoon een paard houden op de manier wat hij/zij het beste vindt??? Ik hoor sommige "naturals" steeds roepen dat ze zichzelf elke keer moeten verdedigen. Helaas krijg ik het idee dat iemand die niet Natural is, zichzelf vaker verdedigen moet omdat ze als halve dierenbeulen worden gezien.

LIVE AND LET LIVE PLEASE????

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:38

Shadow0 schreef:
Denk jij dat PN daar wel een boodschap over had? Ben je niet bang dat PN evengoed meer regels wil die het voor velen onmogelijk maakt om nog paarden te houden? Ik ben zeer benieuwd naar jouw idee daarover.

Lees het topic....

Oh, en het is niet zomaar mijn 'mening'. De twee heel betrokken mensen achter PN zijn al twee keer bij ons geweest. Konden hier voor het eerst in extrema zíen wat er onbeslagen kan en hebben hier bv. ook kennis gemaakt met pzp.
Integere, keurige, fatsoenlijke, opgevoede mensen die onder meer juist déregulering willen. Heel ménselijk ook, dus met alle tekortkomingen die daarbij horen.
Verder hebben ze enkele lichtjaren voorsprong op haast iedereen in NL met informatie en kennis delen met betrekking tot paardenwelzijn. Dat lijkt graag vergeten te worden door de mensen die hun eigen spiegelbeeld niet graag zien en daarom een ontsierend 'puistje' bij een ander uitvergroot onder de aandacht brengen als afleiding.

@RK
RunningKawa schreef:
De kaartenaktie had imo helemaal niet het doel wat HC hier schrijft.

Dus ik mag jou niet antwoorden als je mijn naam gebruikt omdat jij dat niet leuk vindt?! Ok, dat kan je vinden en is een interessante gedachtengang.

@all
doe je voordeel met de informatie van PN, de info over de overheidsaandacht, of niet. Zeur niet tegen de boodschapper(s).

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:12

aha, nu is het duidelijk
vriendjes van PN en Nederland is al slecht..ja dan zijn deze conclusies snel getrokken natuurlijk..
Duidelijk Ja

En nee, ik wens niet dat mijn naam steeds gebruikt word als daar totaal geen enkel nut voor is...
Alles wat je wauwelt is namelijk algemeen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:44

ik heb een tijd meegelezen maar wil toch even zeggen dat ik het het goede van de actie wel in zie. ik hou er wel van als het beestje bij de naam wordt genoemd, anders komt de boodschap vaak niet over hè Ja en dan trek ik dit ook weer groter, kijkend naar alle andere opgehokte veedieren... de paarden horen daar net zo goed bij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:23

Huertecilla schreef:
Het negatieve is jouw perceptie van wat je tussen de regels méént te lezen. Nederland heeft veel te bieden, alleen niet voor iederen en dat is overal hetzelfde. Zoals wij hier leven is voor veel NL-ers een droom maar in werkelijkheid voor 99.9% helemaal niet 'beter' dan in NL.

Wat voor ruiterij een groot verschil is. is dat het paard hier, en zeker hier in andalucía, en nóg zekerderder hier in het agrarische hart, een integraal deel van de cultuur van de gewone man en vrouw is. Dat is in NL anders. Dat kan jij als een negatief beeld van mij ervaren, doch het is simpleweg realistisch.
De publieke opinie in NL is niet pro-paard of pro-ruiter en de politiek is hoofdzakelijk door maatschappelijk draagvlak gemotiveerd.
Je hoeft daarover slechts de reacties te lezen naar aanleiding van ongevallen met paarden.
Het ijs blijkt dan ineens héél dun.
Dat ontgaat de bestuurders echt niet.

Op zich zijn bestuurders niet geïnteresseerd in non-problemen en dus volledig voor zelfregulering.
Helaas is de sterk groeiende paardensport niet in staat de relatie met de niet-paardrijders wrijvingsloos te laten verlopen. Niet in de laatste plaats omdat het op dat punt helemaal niet georganiseerd is. Daar heeft het geen enkele grip op.

De hippische verenigingen zijn verder in het geheel geen sterke bonden om het belang van de modale ruiter te vertegenwoordigen. De bedrijfstak ja, de topsporter ja, maar de overóvergrote meerderheid van gezelligheidsrijders?
'Geloof' gerust dat het niet zo'n vaart zal lopen hoor. Slimmer lijkt het míj om als je er niet in gelooft toch zelf eens na te vragen wat er eigenlijk speelt mbt de welzijnswerkgroep en het rijbewijs-convenant. Dat wéét je.
Je weet dat er achter de schermen veel bewegings is, dat is zelfs voor de hardnekkigste struisvogel onmogelijk om te ontkennen.

Uiteraard zal de paardensport blijven bestaan en inderdaad alleen al vanwege het economisch belang. Of die paardensport voor de meerderheid van de ruiters dan nog financieel haalbaar is, laat staan leuk genoeg om die offers ervoor te doen? Dát wordt op het moment achter de schermen ingevuld en geloof gerust dat dit wel goed zal uitpakken. Of niet
HC

Sorry HC, maar gezien jouw posts (in meerdere topics) proef ik toch echt een hoop negativiteit en misschien wel een soort bitterheid over ons landje. Dat meen ik inderdaad te lezen, dat gevoel roep je op met sommige teksten. Ik proef ook wat denigrerends. Als ik het mis heb, ok, dat kan, maar zo kom je wel een beetje over. Dat jij in een provincie bent gaan wonen waar het paard een integraal deel van de cultuur van de man en vrouw is, prachtig. Dat meen ik oprecht. Lachen
Dat geldt trouwens echt niet voor alle delen van Spanje, hoor. Voor mij persoonlijk bestaat het leven uit nog veel meer dan alleen maar paarden. Ik heb zelf jarenlang in het buitenland gewoond, maar ik ben toch blij dat ik weer terug ben en in een prachtige omgeving mag wonen met mijn gezin en onze dieren. Wij zijn hier erg gelukkig, hebben onze vrienden en familie in de buurt en overal is wel wat. Mijn paard heb ik voor mijn (en zijn) plezier (daarom gun ik hem ook zoveel 'paardendingen') en ik geloof niet dat instanties mij dat zomaar af zullen nemen. Noem me een struisvogel, dat zijn jouw woorden. Ik zie het meer als dat ik geen paniekvogel ben. Ik laat me niet gek maken door horrorverhalen. Er zal best hier en daar wat veranderen, maar niemand maakt mij wijs dat ik mijn paard moet verkopen, hoor.
Of dat ik hem niet meer buiten mag houden.

Nogmaals, ik vind de site van PN erg interessant en kijk er regelmatig op. Ik haal de dingen eraf die me aanspreken en andere zaken laat ik voor wat het is. En dat doe ik wel met meerdere dingen, lijkt me niets mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:43

Nimmy schreef:
JoviBan schreef:

En dat kost geld.. zeker op grote terreinen waar veel paarden lopen.. denk toch dat lang niet alle stallen de paarden 's winters de wei op willen. (na x aantal jaar moet je dan hoe dan ook her inzaaien en dat zou bij ons voor een halve hectare al ong 1500 euro kosten (doodspuiten omtrekken en opnieuw inzaaien dan). (en onze wei wordt bemest, maar toch merken we dat de kwaliteit langzaam afneemt)

Nog even een reactie (niet zozeer specifiek naar jou hoor Knipoog ).
Zelf zou ik als pensionklant bereid zijn om de kosten met mijn mede-pensionklanten die hun paarden ook op de wei willen houden, willen delen, verspreid over het jaar, als pensiongeldverhoging. Als daardoor mijn paarden het hele jaar door - dus ook in de winter - op de wei mogen blijven lopen.

Nu ben ik in de bevoorrechte positie dàt mijn paarden 365/24/7 in de wei lopen, maar als ik dat niet was en het zou idd een financieel struikelblok zijn voor de betreffende stalhouder (of boer), dan zou dat zeker mijn voorstel zijn. Pling

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:44

Ik heb trouwens zojuist even naar de DB gebeld en mijn vragen gesteld m.b.t. de eventuele veranderingen voor het buiten houden van paarden. De vrouw die ik sprak begreep mijn betoog helemaal (ook die van de stalpaarden, die nooit of amper buiten komen Knipoog ) en als het goed is krijg ik eerdaags een telefoontje of mailtje van een persoon die me meer kan vertellen over de komende veranderingen.
Ze vertelde ook dat ze gek werden van de mensen die emotioneel bellen over paardjes buiten, die er vaak wel degelijk prima bij staan. Knipoog

Dus we zullen zien. Ze zei ook dat sommige gemeentes de weitjes e.d. aanpakken, omdat er teveel dieren en schuurtjes op worden gezet. Dat gaat dan dus niet om de dieren en hun welzijn zelf, maar wel om de inrichting van een gebied. Gelukkig heb ik daar persoonlijk geen last van, die van mij staat prima. Ze zei dat men bv. Almere snel aan gaat pakken, dus mensen uit die buurt, let op.

Ik ben benieuwd naar het officiele verhaal van de DB. Ik hou jullie op de hoogte.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:12

Huertecilla schreef:
Verder hebben ze enkele lichtjaren voorsprong op haast iedereen in NL met informatie en kennis delen met betrekking tot paardenwelzijn.

Over de kennis die ze hebben kan ik niet oordelen, ik ken ze niet. Maar de kennis die ze delen, loopt echt niet lichtjaren op wie dan ook voor. De informatie die ze aanbieden op de site is regelmatig onnauwkeurig en een aantal conclusies zijn zeer onzorgvuldig getrokken.

Daarnaast kan ik PN, als ze echt voor deregulering zijn en vooral een signaal willen afgeven tegen de aankomende maatregelen, alleen maar aanraden om de teksten wat aan te passen. Deze teksten kunnen heel wel verkeerd opgevat worden, en zelfs als ze dat niet zo bedoelen, opgevat worden als vragend om meer regels.

Citaat:
[...]in een kudde zonder dat hij werd opgesloten in een stal
Mijn paard stond vroeger altijd 's nachts en bij "slecht weer" op stal, maar omdat ik vind dat een paard niet mag worden opgesloten in een klein hokje,
We hopen dat u ook de boodschap van deze kaart begrijpt en aan uw inspecteurs overdraagt: Paarden en pony's horen niet in een stal thuis. Hun lichamelijke en psychische gezondheid is er mee gebaat wanneer ze te allen tijde de mogelijkheid hebben om buiten te kunnen lopen.

Dit LIJKT toch minstens te vragen dat de DB er op let dat paarden altijd buiten moeten kunnen lopen. Dat lijkt mij dus een vorm van meer regulering en niet minder.

Mocht dat niet zo zijn, dan is het misschien handiger om het misverstand te voorkomen.

Citaat:
Zeur niet tegen de boodschapper(s).

Sorry, daar kan ik niet aan beginnen. HOE de boodschap gebracht wordt is ook belangrijk, en deze manier kan mijn goedkeuring niet wegdragen. Dat is iets waar de boodschapper zelf heel wat invloed op heeft, en het lijkt me dus heel goed dat daar op gereageerd wordt. (Alleen zou ik het niet direkt zeuren willen noemen, uiteraard Lachen )