Citaat:
n Brabant had ik ook zoveel dazen, echt een drama Ja maar op de wei juist NIET Clown
Op het erf en op straat werd ik er gek van, buitenrijden kon ik wel vergeten... Waarom? Omdat dazen voornamelijk op loofbomen af komen en de wei was te 'open'
Dat werd toen iig tegen mij gezegd als reden dat er op de wei zo weinig last was.
Zeg dat hier ook tegen deze dazen....
De wei is open, ook niet veel bos in de buurt. (ja 2km verder op)
Maar toch zoveel dat de paarden gaan schuilen.
Ik ben er wel zeker van dat 2km verder, waar wel bos is, het nog erger is
Maar of er nu 50 of 60 per paard zitten, dat maakt ook niks meer uit.
Citaat:
En je kan ze ook de KEUZE geven, RK..
Je kan ze laten kiezen tussen stal of buiten. Clown
Helemaal vergeten zeker?
Lezen is voor sommige moeilijk
Ik liet ze kiezen en dan staan ze tussen de 12 en 14 uur in een snikhete schuilstal
Als ik kan haal ik ze er dan liever uit en zet ze koel binnen neer.
Vorig jaar had ik 5 jonge paarden en daar had ik binnen geen extra plaats, die stonden dan met z'n 5en op elkaar in dat hete hok...oooh wat zullen ze dat fijn gevonden hebben....
Citaat:
Hier heb ik dus over nagedacht en toevallig met een vriendin over gehad... Wij zijn dus tot de conclusie gekomen dat juist de duurste stallen het meest paardonvriendelijk zijn Clown maar wél luxe Clown
Vreemd vind ik dat, want je wil toch het beste voor je paard Verward
Je hebt idd dure stallen zonder buiten en wel luxe
Dan heb je stallen zonder luxe en wel buiten
Maar wil je dan een stal met buiten en luxe, dan betaal je helemaal een vermogen.
Citaat:
Och jee, iemand heeft paarden in de OPFOK gezien die voernijd ontwikkelden, DUS zal het bij natural paarden ook wel zo gaan, WANT ze lopen allebei buiten.
Wat een onzinnige redenatie.
Niemand zegt dat, dat maak jij ervan (zoals zo vaak dat je het verdraaid)
Wij zijden dat het dus óók kan buiten
En de pony die ik kende stond niet in de opfok, hij werd zo gewoon gehouden door zijn baasje en ze kregen op verschillende plekken voer.
Citaat:
als jij net als Rk paarden van anderen ter verzorging op stal heb staan... dan ga je ze niet zomaar ergens bij pleuren. Dan loop je namelijk het risico dat de eigenaar je aansprakelijk stelt.
Idd
Ik ga echt een paard wat dragend is en hier tijdelijk staat, niet socaliseren met de kudde
Risico voor blessures is me te groot
En dan is de kudde eindelijk gevromd is het paard weer weg.