Waarom ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: Waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:15

cle0o_o0 schreef:
Ik vind de opmerking van zo dicht mogelijk bij de natuur staan een beetje vreemd, het is honderden jaren geleden dat de paarden allemaal in het wild stonden. Al lange tijd zijn paarden werkdieren geworden en dus uit te natuur gehaald, tijden veranderen en de manier van paarden houden ook. De paarden zijn honderden jaren als werkdier gebruikt en nu is het fout als je ze in een stal zet

Tja en het paard op zich is echt al vele duizenden jaren ouder.. die 500 jaar dat wij ze gebruiken vallen daarbij echt wel in het niet...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:17

e_horse schreef:
Gewoon een kwestie van de gemeente bellen en informeren waar er ergens nog een stukje groen te huur is.

en zo simpel is het, daarom gebeurd het volop in Nederland Haha! Haha! Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:18

Tja... waar een wil is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:19

24/7 is niet overal haalbaar in nL
Maar een plek waar ze iig dagelijks uit hun stal komen (naast rijden) dat wel.
Alleen is het erg duur als je er luxe bij wilt en dat willen vele niet opgeven.
Dus gaan ze maar goedkoper staan, zonder paddockje of ook maar iets

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:20

MissEvil schreef:
cle0o_o0 schreef:
Ik vind de opmerking van zo dicht mogelijk bij de natuur staan een beetje vreemd, het is honderden jaren geleden dat de paarden allemaal in het wild stonden. Al lange tijd zijn paarden werkdieren geworden en dus uit te natuur gehaald, tijden veranderen en de manier van paarden houden ook. De paarden zijn honderden jaren als werkdier gebruikt en nu is het fout als je ze in een stal zet

Waarom is het 'fout' om fouten van je 'voorvaderen' te erkennen?
Tuurlijk tijden veranderen. De laatste tijd vooral met invloed van de mens.
Dus moet de rest daar maar onder lijden?

Waarom zouden paarden niet als werkdier gebruikt moeten worden?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:21

Er is altijd wel een tussenweg te vinden.. je moet alleen goed zoeken en willen, inderdaad wat Runningkawa zegt. Ik heb er bijvoorbeeld een hele goede bak voor opgegeven en de mogelijkheid om mijn paard schoon van stal te halen. Nu is hij vaak vies, want hij vindt het heerlijk om in de modder te rollen haha. Bij regen (en wanneer hij maar wil) kan hij lekker binnen schuilen en eten.
Verder mis ik de luxe echt niet.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:22

Miss Evil: volgens mij bedoelt ze de manier van paarden houden.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:22

Ik bedoel Cleo0..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:23

Citaat:

is ook een muur Haha! Haha!

kom nou toch............ zoek jij voor mij in de omgeving van 20 km van Delft een land, met een goede baan, waar mijn paard betaalbaar kan staan..... ( hij kost mij nu 375 euries per maand dus dat budget heb je)

ga het voor mij vinden... en ik ga er staan.

moet je wel in je achterhoofd houden dat ik door mijn werk alle stallen in de regio al wel gezien heb........

En wel in het achterhoofd houdend dat ik mijn paard elke dag zwaar in het werk moet hebben, ik moet dus ook in vriestijden, regentijden moeten kunnen werken
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 19-02-07 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:24

e_horse schreef:
Miss Evil: volgens mij bedoelt ze de manier van paarden houden.

Onder houden hoort ook het gebruiken van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:19

KiWiKo schreef:
Citaat:

is ook een muur Haha! Haha!

kom nou toch............ zoek jij voor mij in de omgeving van 20 km van Delft een land, met een goede baan, waar mijn paard betaalbaar kan staan..... ( hij kost mij nu 375 euries per maand dus dat budget heb je)

ga het voor mij vinden... en ik ga er staan.

moet je wel in je achterhoofd houden dat ik door mijn werk alle stallen in de regio al wel gezien heb........

En wel in het achterhoofd houdend dat ik mijn paard elke dag zwaar in het werk moet hebben, ik moet dus ook in vriestijden, regentijden moeten kunnen werken

Nederland is slechts 4 miljoen hectare en daarvan is 10%, dus 350.000 hectare bebouwd met gebouwen en dergelijke. Daar gaan nog van af wateroppervlak, recreatiegebied (90.000 hectare), natuurgebied, bosbouw, en ruimte voor wat er op het land verbouwd wordt.
Er zijn zeg 500.000 paarden in NL. Laten we zeggen 5 per hectare? (dat ís al veel. Wij hebben er 6 op 2 hectare en daar moeten we alles al drie keer voor in de rondte plannen om het land duurzaam geschikt te houden) = 100.000 hectare. Welnu, laat ik dat naar het land der fabeltjes verwijzen.

Als er voor 16½ miljoen mensen 90.000 hectare beschikbaar is, dan geloof je toch niet echt dat er voor meer dan 10% van de paarden meer dan incidentele weidegang is?! Wie hou je dan voor de gek?!

Kijk verdorie naar de Oostvaardersplassen. Die zijn bijna 6000 hectare en daar staan ongeveer 800-900 paarden!
Een voor Nederlandse begrippen ENÓRM gebied, zeg 850 paarden. Nu 500.000....

Dat was slechts één rekensom. Je kan het ook op de prijs van landbouwgrond losaten. Wat kost landbouwgrond? Wat is dan een rendabele opbrengst als je er paarden opzet inclusief de kosten van de faciliteiten die de modale ruiter verwacht. Dat kan Kim dus niet betalen. Zelfs als die grond er zou zijn in Nederland Haha!

Stél dat maar liefst 10%van de paarden paardgericht gehouden zou worden, dan nóg is het een vraag of het realistisch is dat de ruiterij voor paarden een onevenredig groot oppervlak in beslag neemt.
Let op. 90.000 hectare voor de recreatie van 16½ miljoen mensen. Is 10.000 hectare voor één hobby dan te verantwoorden?

Waarom? Omdat er geen fokking plék is!!!!!!!!!!!!

HC

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:45

Hoe klein NL ook is, er is altijd plek voor een HIT actiefstal. Een goed alternatief voor rijen met boxen in gebieden met beperkte ruimte.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:32

Nederland is slechts 4 miljoen hectare en daarvan is 10%, dus 350.000 hectare bebouwd met gebouwen en dergelijke. Daar gaan nog van af wateroppervlak, recreatiegebied (90.000 hectare), natuurgebied, bosbouw, en ruimte voor wat er op het land verbouwd wordt.
Er zijn zeg 500.000 paarden in NL. Laten we zeggen 5 per hectare? (dat ís al veel. Wij hebben er 6 op 2 hectare en daar moeten we alles al drie keer voor in de rondte plannen om het land duurzaam geschikt te houden) = 100.000 hectare. Welnu, laat ik dat naar het land der fabeltjes verwijzen.

Als er voor 16½ miljoen mensen 90.000 hectare beschikbaar is, dan geloof je toch niet echt dat er voor meer dan 10% van de paarden meer dan incidentele weidegang is?! Wie hou je dan voor de gek?!

Kijk verdorie naar de Oostvaardersplassen. Die zijn bijna 6000 hectare en daar staan ongeveer 800-900 paarden!
Een voor Nederlandse begrippen ENÓRM gebied, zeg 850 paarden. Nu 500.000....

Dat was slechts één rekensom. Je kan het ook op de prijs van landbouwgrond losaten. Wat kost landbouwgrond? Wat is dan een rendabele opbrengst als je er paarden opzet inclusief de kosten van de faciliteiten die de modale ruiter verwacht. Dat kan Kim dus niet betalen. Zelfs als die grond er zou zijn in Nederland Haha!

Stél dat maar liefst 10%van de paarden paardgericht gehouden zou worden, dan nóg is het een vraag of het realistisch is dat de ruiterij voor paarden een onevenredig groot oppervlak in beslag neemt.
Let op. 90.000 hectare voor de recreatie van 16½ miljoen mensen. Is 10.000 hectare voor één hobby dan te verantwoorden?

Waarom? Omdat er geen fokking plék is!!!!!!!!!!!!

HC[/quote]

Dattttt bedoel ik duss Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:36

Och jee, iemand heeft paarden in de OPFOK gezien die voernijd ontwikkelden, DUS zal het bij natural paarden ook wel zo gaan, WANT ze lopen allebei buiten.

Wat een onzinnige redenatie.

Ik heb ook een opfok gezien waar ik niet vrolijk van werd. Tja, ik kan wel een heel verhaal gaan houden over voldoende ruwvoer op genoeg verschillende plaatsen geven etc. etc. etc. Maar waar het op neer komt: Als je niet DOM doet ontwikkelen je paarden geen voernijd.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:42

CherokeeChum schreef:
Dattttt bedoel ik duss Cool

En dat is nog steeds geen excuus om paarden op te stallen. Stel dat de NL bevolking zegt:
"Goh, ik heb gister 300 katten gekocht, maar ik heb maar een paar vierkant meter ruimte in mijn huis... oeps. Maar ja, ik heb nou eenmaal 300 katten, niks aan te doen! Ik vind ze veels te leuk om ze te verkopen... Dus ik moet ze wel in een boodschappenkratje stoppen... Oh ja, morgen koop ik er gewoon weer wat katten bij, want er is niemand die zegt dat het gemeen is om een kat in een kratje te stoppen en er kunnen best wat kratten bij in mijn huisje. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat het goed is om een kat in een kratje te stoppen dus waarom zou ik het laten?"

Daarom is het belangrijk dat er op gewezen wordt dat een box of een krat niet acceptabel is.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:44

Mijn paarden,komen elke dag buiten,in de zomer 10 uur,s'winters
4 uur.Mijn hengst komt elke dag een halfdagdeel buiten zomers
s'winters 2uur maar heeft een box van 3.5 maal 7 meter met binnenluik en buitenluik en contact met de buurman.
Dit vind ik realistisch paardenhouden,graag had ik wat meer weide gang gehad,alleen dit is NL.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 04:03

Zo ik kom ook in het topic zeilen Haha!

Toevallig heb ik er namelijk vandaag aan gedacht om een topic hierover te openen, maar dan net iets anders...
Meer over waarom dure pensionstallen met de meeste luxe feitelijk het meest paardonvriendelijk zijn in mijn ogen...
runningkawa schreef:
24/7 is niet overal haalbaar in nL
Maar een plek waar ze iig dagelijks uit hun stal komen (naast rijden) dat wel.
Alleen is het erg duur als je er luxe bij wilt en dat willen vele niet opgeven.
Dus gaan ze maar goedkoper staan, zonder paddockje of ook maar iets

Hier heb ik dus over nagedacht en toevallig met een vriendin over gehad... Wij zijn dus tot de conclusie gekomen dat juist de duurste stallen het meest paardonvriendelijk zijn Clown maar wél luxe Clown
Vreemd vind ik dat, want je wil toch het beste voor je paard Verward

Want joepie, ze mogen er een keer uit om te rijden en als ze geluk hebben in de paardendroogmolen lopen, maar weidegang mag niet, of alleen in zijn uppie en als je erbij blijft, want stel dat de dure paardjes elkaar bezeren Lachen
Ja, idd als ze nooit vrij lopen, gaan ze die ene keer helemaal los ja Ja

cle0o_o0 schreef:
En dan nog iets dat ik me toch sterk af vraag: Hoe weten jullie dat een natural paard gelukkiger is dan een normal paard? verteld het paard dat jullie ofzo?

Ik wil geen stempeltje "natural" op mijn voorhoofd maar die krijg ik nou toch al
(en ja daar word ik schijtziek van maar zo zijn mensen nu eenmaal, doe je niet mee met de dekens en ijzers dan ben je algauw een natural tegenwoordig, terwijl ik 15 jaar geleden toen ik mijn paard kocht nog normaal was Verward )

maar ja Ja Ja mijn paard vertelt mij dat.
Ik ben begonnen met 24/7 op stal, heb dit een jaar of 9 volgehouden, ben toen verhuisd naar Brabant waar hij zomer en winter buiten kwam en nu staat hij (in de winter, wel met buiten op het pad lopen helaas is de wei te blubberig) in de randstad in een loopstal met mijn andere paard en ik heb zo'n enorme verandering gezien de laatste 8 jaar. Echt niet normaal. Het trappen, de voernijd, onhoudbaar en gefrustreerd zijn, bijten, alles is gewoon over. De oortjes staan naar voren als ik kom ipv. dat meneer de stal kapot trapt.
Nu hij in de loopstal staat vind ik hem zelfs nog veel blijer en rustiger dan toen hij in de gewone getraliede stal met alleen overdag buiten stond.

katiavl schreef:
Mee eens, ik ben het ook niet eens met 24 op een stal, maar heb eigelijk nog maar weinig of geen paarden gezien die dat krijgen.

Niet Verward
Ik heb ze gezien hoor Ja pensionstallen en maneges vól met paarden die er alleen uit komen om te rijden en heeft het baasje geen tijd, dan mogen ze een halfuurtje (als je geluk hebt, want het is vaak dringen) in de bak losgegooid worden...

KiWiKo schreef:
[Ik kan zo een aantal paarden opnoemen die je geen, maar dan ook absoluut geen plezier doet om het dier met soortgenoten op het land te zetten.... Wordt een grote sjagarijnige knokkende bende.

Dit snap ik dus niet... Ik heb met mijn knol (arm beest Nagelbijten / Gniffelen ) op een stuk of 10 verschillende stallen gestaan en nérgens heb ik ooit een knokkende bende gezien... Die ene keer dat het paard een lesje werd geleerd, was wel sneu, maar achteraf was zijn baasje er ook blij mee dat hij zijn praatjes grotendeels kwijt was...

Ik las ergens ook over het kneusje van de opfok, nou je had mijn (inmiddels) twenter moeten zien toen die kwam Nagelbijten / Gniffelen
Kneuzeriger kon haast niet... Hij heeft juist veel eigenwaarde gekregen in de kudde (zó ingepleurd Clown tussen de hengsten en de ruinen Clown )

runningkawa schreef:
Ik wil overigens ook wel weten wat zij zou doen in mijn omgeving waar de paarden vrijwillen tussen de 12 en 14 uur op stal gaan staan in de dazen tijd?

In Brabant had ik ook zoveel dazen, echt een drama Ja maar op de wei juist NIET Clown
Op het erf en op straat werd ik er gek van, buitenrijden kon ik wel vergeten... Waarom? Omdat dazen voornamelijk op loofbomen af komen en de wei was te 'open'
Dat werd toen iig tegen mij gezegd als reden dat er op de wei zo weinig last was.

Ik heb overigens mijn paardjes nu samen in een loopstal staan (een ruin die ik al 15 jaar heb en een hengst van 2, totaal verschillend van temperament en behoeftes) en het gaat perfect OK dan!
Ook met voeren gaat het prima, ondanks dat die ruin alles probeert op te vreten, maar ik haal mijn hengst dan even van stal om te voeren, en nee dit gaat niet gehaast.
Hooi is er zat en ook op een plek waar de ruin niet bij durft maar de hengst wel, dus ook daar komt ie niks tekort van.

Ik vind namelijk een loopstal echt de beste oplossing en vraag me soms af of dat hardnekkige denken dat paarden zeker gaan vechten wel zo waar is.
Ja, jeetje de eerste keer dat ik die hengst bij die ruin zette (in de bak) was ook net alsof er een speenvarken werd geslacht, die hengst probeerde de ruin te 'dekken' en de ruin slaakte hoge gilletjes en probeerde weg te komen.
Ik dacht: ooooh nee he wat nu?
Dit heeft ongeveer 5 minuten geduurd en toen waren de posities bepaald.
Nog steeds is het soms ogenschijnlijk alsof ze hardhandig stoeien, bijten, etc, maar ik zie nooit een wondje
Ik heb mijn paard nog nooit zo gelukkig gezien als nu, in een ruime loopstal zonder tralies en de hele dag gezelschap.

Vreemd genoeg kan je allebei mijn paarden ook waar dan ook neerzetten (de hengst liever niet tussen de merries maar op stal gaat het best zo) en er is nooit mot.
Ik vraag me dus af, of dat toevallig nou net mijn 2 paardjes zijn, of omdat ik ze altijd overal en bij iedereen heb neergezet, zodat ze blijkbaar sociaal zijn?

Ik weet ook heel goed de behoeftes per paard, mijn 2 konden niet verschillender zijn; de 1 wordt dik van de wind, de ander kan niet genoeg eten. De 1 is lui, de ander temperamentvol. De 1 is verlegen, de ander brutaal als de pest. De 1 kan probleemloos de hele winter in de wei, de ander heeft toch een schuilmogelijkheid nodig.
Ik heb ze thuis ook; 2 katten, de 1 zit zich te verbranden aan de kachel en haaaaat regen, en de ander liep vroeger hele marathons buiten.

Maar toch vraag ik me wel eens af of wij die individuele behoeften vaak niet een beetje 'overbeschermen' bij voorbaat al.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:24

als jij net als Rk paarden van anderen ter verzorging op stal heb staan... dan ga je ze niet zomaar ergens bij pleuren. Dan loop je namelijk het risico dat de eigenaar je aansprakelijk stelt.

Daarnaast hebben paarden ook karakters. En net als tussen de mensen zijn er ook paarden met een wat minder vriendelijk karakter. Dat soort paarden moet je niet los willen hebben met andere paarden, want daar krijg je die sjagarijnige knokbende van.

Voernijd wordt ontwikkeld in de jeugd........

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:06

MissEvil schreef:
Ik sta ook open voor de mening van anderen, maar als die zeggen : ja maar ik kan niet anders, want blablabla, en dat blablabla is gewoon níet onderbouwd, behalve dingen als ik woon daar niet goed voor..
Ja, dat vind ik gewoon een smoes.

En nog steeds heeft niemand me verteld waarom ze denken dat het GOED is om je paard zolang in de stal te zetten..

Slotje komt btw niet op aanvraag.

En je kan ze ook de KEUZE geven, RK..
Je kan ze laten kiezen tussen stal of buiten. Clown
Helemaal vergeten zeker?

Ik zal is antwoord geven op de vraag waarom lang binnen. Ik sta in de betuwe op kleigrond. Dan is het niet mogelijk om s'winters (tenzij het vriest dan wel) de paarden overdag buiten te hebben. De wei is te nat en dan vertrappen ze de boel. Daarbij heeft mijn paard een huidziekte, leucocyte pastern dermatrites, Nu gaat het super en heeft hij geen plekken op zijn benen. Vocht en zon is slecht voor deze benen. Dus je zult begrijpen (neem ik aan) dat mijn paard met erg nat weer niet buitenkomt. Aangezien ik dan een erg grote kans heb dat de plekken terugkomen. Zomers staat mijn paard overdag buiten en s'nachts binnen. Tenzij het zo warm is en ze gek worden van de vliegen dan gaan ze s'nachts naar buiten en overdag naar binnen. Op mijn vorige stal moesten de paarden zomers dag en nacht naar buiten. Mijn paard word hier niet gelukkig van loopt de hele tijd te heen en weren langs het hek. Daarom wil ik mijn paard niet dag en nacht buiten. Daarbij hou ik van regelmaat in de dag van mijn paard en zo krijgt hij op vaste tijden zijn krachtvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:04

Citaat:
n Brabant had ik ook zoveel dazen, echt een drama Ja maar op de wei juist NIET Clown
Op het erf en op straat werd ik er gek van, buitenrijden kon ik wel vergeten... Waarom? Omdat dazen voornamelijk op loofbomen af komen en de wei was te 'open'
Dat werd toen iig tegen mij gezegd als reden dat er op de wei zo weinig last was.

Zeg dat hier ook tegen deze dazen....
De wei is open, ook niet veel bos in de buurt. (ja 2km verder op)
Maar toch zoveel dat de paarden gaan schuilen.
Ik ben er wel zeker van dat 2km verder, waar wel bos is, het nog erger is
Maar of er nu 50 of 60 per paard zitten, dat maakt ook niks meer uit.

Citaat:
En je kan ze ook de KEUZE geven, RK..
Je kan ze laten kiezen tussen stal of buiten. Clown
Helemaal vergeten zeker?

Lezen is voor sommige moeilijk
Ik liet ze kiezen en dan staan ze tussen de 12 en 14 uur in een snikhete schuilstal
Als ik kan haal ik ze er dan liever uit en zet ze koel binnen neer.

Vorig jaar had ik 5 jonge paarden en daar had ik binnen geen extra plaats, die stonden dan met z'n 5en op elkaar in dat hete hok...oooh wat zullen ze dat fijn gevonden hebben....

Citaat:
Hier heb ik dus over nagedacht en toevallig met een vriendin over gehad... Wij zijn dus tot de conclusie gekomen dat juist de duurste stallen het meest paardonvriendelijk zijn Clown maar wél luxe Clown
Vreemd vind ik dat, want je wil toch het beste voor je paard Verward

Je hebt idd dure stallen zonder buiten en wel luxe
Dan heb je stallen zonder luxe en wel buiten

Maar wil je dan een stal met buiten en luxe, dan betaal je helemaal een vermogen.

Citaat:
Och jee, iemand heeft paarden in de OPFOK gezien die voernijd ontwikkelden, DUS zal het bij natural paarden ook wel zo gaan, WANT ze lopen allebei buiten.

Wat een onzinnige redenatie.

Niemand zegt dat, dat maak jij ervan (zoals zo vaak dat je het verdraaid)
Wij zijden dat het dus óók kan buiten
En de pony die ik kende stond niet in de opfok, hij werd zo gewoon gehouden door zijn baasje en ze kregen op verschillende plekken voer.

Citaat:
als jij net als Rk paarden van anderen ter verzorging op stal heb staan... dan ga je ze niet zomaar ergens bij pleuren. Dan loop je namelijk het risico dat de eigenaar je aansprakelijk stelt.

Idd
Ik ga echt een paard wat dragend is en hier tijdelijk staat, niet socaliseren met de kudde
Risico voor blessures is me te groot
En dan is de kudde eindelijk gevromd is het paard weer weg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:06

Arabesk schreef:
Hoe klein NL ook is, er is altijd plek voor een HIT actiefstal. Een goed alternatief voor rijen met boxen in gebieden met beperkte ruimte.

Het is een minder slecht alternatief. Beter, veel beter ja, maar niet goéd.
'Beter dan' is een valkuil en een smoes voor het houden van paarden onder sub-optimale condities.
Blijft geen weidegang, blijft geen ruimte en er ís simpelweg geen ruimte. Ook niet voor een half miljoen plekken in HIT-stallen met weide uitloop.
Verkeer je niet in de omstandigheden dat je voor paardgerichte huisvesting kan zorgen, dan hoor je geen paard te houden.
Nogmaals, met zéépaardjes begrijpt iedereen dat!

Het waarom is simpel. Er is geen plek en mensen willen toch paard rijden en dus moet het paard maar roeien met de riemen die de ruiter heeft.
'Ik heb geen tijd, ik heb geen geld, ik heb geen benul, ja maar míjn paard...' = 'IK wil'. Zijn allemaal redenen. Geen excuus.
Jezelf een goed gevoel aanpraten over het nep'natural' van geen deken, geen hoefijzers, een paar uur weidegang en aan een touwhalster trekken is voor de ruíter wellicht prettig, voor een paard is het ???

Er is in NL geen ruimte om zóveel paarden verantwoord te huisvesten. Daar kun je lang en breed smoezen over ophangen maar het is een feit.
De vraag is hoe daar mee om te gaan.

HC

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:10

runningkawa schreef:
Risico voor blessures is me te groot

Dit is gewoon elke keer het hele standpund waarom paarden altijd maar apart staan.
En dan blijf ik bij mijn eigen mening:
Nicolletje schreef:
Maar toch vraag ik me wel eens af of wij die individuele behoeften vaak niet een beetje 'overbeschermen' bij voorbaat al.

Huertecilla schreef:
De vraag is hoe daar mee om te gaan.

Dan vind ik ook een loopstal het beste alternatief. Groter wordt Nederland toch niet en je kan mensen niet tegehouden paarden te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:13

Mijn eigen paarden staan wel gewoon samen, dus helaas gaat je stelling daar voor mij niet op.

Maar iemand die hier tijdenlijk zijn paard neer zet, daar ga ik niet mee rommelen, dat klopt
En mijn eigen paarden zijn niet altijd van die rustige doetjes, daarom Lachen

Afbeelding
Doet ie het?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-07 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:14

blijft lezen maar krijgt steeds minder zin om nog te reageren, ik ben toch gek want mijn paarden staan (in de winter) binnen...
Heb wel weer inspiratie gehad om mijn onderschrift aan te passen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:23

Ik zie geen plaatje Kawa