kleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:36

Nou katiavi, het zijn ook best rare mensen natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen
Ik bedoel, je paarden buiten laten staan zónder deken, zonder ijzers, bitloos.. aiaiaiaiaiai. Vreemde snuiters hoor Clown

Ik ga in het vervolg mijn eigen kleding verbouwen: geiten voor de geitenwollen sokken, schapen voor mijn biologische schapenkleren (waaahh een wollen onderbroek o.O), riet voor mijn rietenhoedje, boom voor de klompen ennn een goed wollig diertje voor een warm jasje *LOL* En dan als klap op de vuurpijl tatoeer ik dan "natural" op mijn voorhoofd Vork zodat mensen maar goed kunnen zijn dat ik natural ben, en ze dat vooral niet kan ontgaan.
Pling

Editje: oh ja, naast die prachtjurken die HC allemaal aandracht, vind ik de zigeunerstijl ook het einde! Past ook goed bij mijn zigeunerpaard! Als ik dan ooit nog een Ierse Hunter of Scottish Highland Pony heb, dan hijs ik me dan in die mooie jurken Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:40

Hmmm

Als ik dat zou doen, zou ik oude rassen herinvoeren. En wol van de varkens gebruiken!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:44

Als 'boer' begrijp ik niet waarom mensen paarden verzorgen in ríjkleding. Daar is veel practischer wérkkleding voor. Net als voor een lesgeefmens urenlang rondlópend in een ringsdressuur-ríjsetje Gestoord
Daarom kleed ík me om als mijn paard klaar staat en doe die uit als deze bij de stal nog even staat te ontspannen met de toet in een bak snaai.
Wat de zogenaamde rijkkleding betreft is het erg droevig gesteld en het meeste niet voor rijden- maar voor 'de lifestyle look' bedoeld welke die lifestyle ook is. Traditioneel, barok, western of NH is er maar bar weinig kleding waar geen minstens zo goed alternatief voor is buíten de ruiterzaak.
Door de associaties binnen rigide denkramen zijn er naast aannames over wat 'hoort' ook enorm veel aannames over wat wel en niet 'kan'.
Alleen al het scheiden van rijden en de rest verzet alle bordjes voor de vermeend noodzakelijke 'uniformen'.

Het is al aan bod gekomen doch je kan in echt zowat elke stijl die je wil een praktisch setje vinden en dat wíllen is eigenlijk het enige wat de drempel is.
Er zijn altijd redenen te over om iets niet te doen en je hebt er maar één nodig om het wél te doen Haha!

Paardrijden is voor míj alleen maar leuk, dus Go jij! Go jij!

HC

@Berdien
Ik prepareer de vachten van onze voor onze eigen consumptie geslachte lammetjes en geitjes, binnenkort ook konijn, zelf Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:52

Dus jij leeft je helemaal uit! OK dan!
tja, ik zie niet in waarom ik niet op stal rond kan struinen in mijn rijbroek (wel een jodphur natuurlijk Knipoog ) met daarover mijn groene laarsjes + waxcoat. Er zit natuurlijk ook wel wat onder de waxcoat, maar dat komt dan niet aan bod *LOL*
In de zomer is het wat anders, dan trek ik zo min mogelijk aan, maar aangezien dat weer niet prettig rijd, trek ik vijf minuten de rijdbroek aan, om die zsm als ik weer op stal ben uit te trekken.
Tjaaa.. mijn paard is volgens mij wel jurk/rok/... proof (paard is allesproof Cool ) dus het is inderdaad een kwestie van willen, heb je helemaal gelijk in. Ik beken!

Oh echt HC? Dus jij struint straks rond met dierenvelletjes?
(is stiekem overtuigd vegetariër en moet er niet aan denken met een dood k'nijntje op mijn hoofd rond te lopen *LOL* )
Maar nee, ik zat meer te denken aan een ander wollig diertje. Er loopt nog wel een heel wollig bont veulentje rond, dan mag iemand anders die op eten, en doe ik zijn vachtje aan als jas, met zijn hoofd als muts. Indianen deden het met wolven, dus waarom ik niet met een klein, wollig, bont, bijdehand, snoezig shetlander veulentje? Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:53

Nuja voor mij moeten ze niet echt dood, als bijna uitgestorven ras zou ik eerst fokken, en uitdelen.
Ik wil een varken, maar mijn moeder wou de wol zelfs spinnen, en verwerken in een jas voor haar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:55

Eehh.. wol van een varken? Scheve mond wat mis ik hier?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:57

Berdien schreef:
Eehh.. wol van een varken? Scheve mond wat mis ik hier?

Algemene ras kennis veronder stel ik Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:59

Bloos ik ken alleen het Nederlandse HTK varken wat vooral opgegeten wordt en kinderboerderijen bevolkt en het hangbuikzwijn. En oh ja, wilde zwijnen. Verder houdt mijn varkenskennis op.
Scheve mond
Maar hóe krijg je nou wol van een varken? Daar moet je toch redelijk wat haar/vacht voor hebben omdat te kunnen spinnen enzo, en hoewel een varken ("mijn" varkens dan) wel haar hebben, maar zoveel..
*voelt zich dom Zij zijn groot en ik is klein! *

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:00

Citaat:
Als 'boer' begrijp ik niet waarom mensen paarden verzorgen in ríjkleding

misschien omdat jij je paarden aan huis hebt staan, als ik me wil omkleden bij mijn paard, sta ik gewoon in de buitenlucht in m'n onderbroek, ik heb alleen een weitje, geen stal, schuur whatever. Dan word ik meteen opgepakt wegens verstoring van de openbare zeden..... ofzo..... en even naar huis rijden is geen optie, dat 20 km verderop......als ik dan terugkom, heeft mijn moerasmonster allang weer in de bagger liggen paneren......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:03

Berdien schreef:
Bloos ik ken alleen het Nederlandse HTK varken wat vooral opgegeten wordt en kinderboerderijen bevolkt en het hangbuikzwijn. En oh ja, wilde zwijnen. Verder houdt mijn varkenskennis op.
Scheve mond
Maar hóe krijg je nou wol van een varken? Daar moet je toch redelijk wat haar/vacht voor hebben omdat te kunnen spinnen enzo, en hoewel een varken ("mijn" varkens dan) wel haar hebben, maar zoveel..
*voelt zich dom Zij zijn groot en ik is klein! *

Speciaal voor jou

Afbeelding

bijna uitgestorven in 1972 toen alles moest beginnen opbrengen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:06

Berdien schreef:
Oh echt HC? Dus jij struint straks rond met dierenvelletjes?

Vanwaar die associatie? Heb al jaren altijd een stapelje vachten voor van alles liggen maar waarom zou ik daar dan gelijk in moeten rondlopen? heb zelfs geen geitenwollen sokken Tong uitsteken
We bakken ook ons eigen brood en malen daar inmiddels ook zelf het graan voor, maar ben niet wit van het meel noch loop ik met een bakkersmuts op Knipoog

We hopen volgend jaar winter ook worst van eigen iberische zwarte varkens te hebben die met zijn twee op 400 m² mogen dollen. Gezónd vlees van dieren die wat lol in hun leven gehad hebben OK dan!

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:07

Oooooohh katiavi!
Die zijn LIEF!
Een schaapvarken! Haha! *LOL*
Zo één wil ik ook wel! Wat een schatjes zeg!
(ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht "ja? Dat is een schaap hoor Sigaar totdat mijn hersens begonnen te werken Bloos )

Nou HC, ik dacht dat als je vachtjes prepareert, je ze ook zelf draagt Ja Haha! leek me wel zo praktisch, en lekker warm.
En dát vind ik nou dieren houden. OK dan!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:10

wat een enorme snoepies hierboven Haha! aaaaah Lovers zijn die er nog? Haha!

ik rijd altijd eigenlijk in een rijbroek en dan een waterdichte rijjas eroverheen. spijkerbroek zit me niet lekker Scheve mond

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:12

Afbeelding

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:13

Lovers
Wat een heerlijk plaatje! Wordt dit ook een velletje? (oh, dat klinkt wel cru/onaardig, maar je snapt wat ik bedoel Lachen )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:19

....zo, even de wrongel gesneden.

Berdien schreef:
Lovers
Wat een heerlijk plaatje! Wordt dit ook een velletje? (oh, dat klinkt wel cru/onaardig, maar je snapt wat ik bedoel Lachen )

Zoonlief heeft lamsvacht aan en Chivo is al láng nuttig aangewend ja.

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:25

Dat had ik nog niet eens gezien joh. Staat wel heel lief Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:33

geluksvogel schreef:
wat een enorme snoepies hierboven Haha! aaaaah Lovers zijn die er nog? Haha!

ik rijd altijd eigenlijk in een rijbroek en dan een waterdichte rijjas eroverheen. spijkerbroek zit me niet lekker Scheve mond

Australie hebben ze er nog veel, hongarijen deels, en sinds kort engeland terug. In het ras behou centrum

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:37

Die mag je vast niet in je tuin houden Zij zijn groot en ik is klein! Wil ik onze graszoden wel voor opofferen hoor, wat een liefjes.
Als ik toch naar Engeland ga om te studeren, ga ik ze opzoeken en aaien Ja *voelt zich kleuter*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:46

Berdien schreef:
Die mag je vast niet in je tuin houden Zij zijn groot en ik is klein!

In NL zijn hobby-varkens van welk ras ook een heel heet hangrijzer....

Hier zou het dat ook moeten zijn eigenlijk, want EC, maar hier heeft elke campesino varkens voor matanza in de winter en gaat dat níet veranderen, dus heeft de overheid een gratis parasietcontrole op het vlees ingevoerd Haha!

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:48

Slimme overheid Ja

Tja, terwijl varkens hele slimme en schone dieren zijn Verward en ik ga ze niet op eten; want vegetariër. Dus nee, deze zijn puur voor de leuk (aaahh dat vachtje Lovers ) en dus voor mijn varkenswollen sokken *LOL*
Ik zal mijn ouders mededelen dat naast drie katten, een hond, een hamster en een paard (maar die staat niet thuis) we nou twee varkentjes erbij krijgen Ja Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:50

Berdien schreef:
Die mag je vast niet in je tuin houden Zij zijn groot en ik is klein! Wil ik onze graszoden wel voor opofferen hoor, wat een liefjes.
Als ik toch naar Engeland ga om te studeren, ga ik ze opzoeken en aaien Ja *voelt zich kleuter*

Wat ga je studeren als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Ik vind het goed om over verschillende kwaliteiten te beschikken:
- zo ben ik imker, b3 schapen, everzwijnen, geiten, struisvogels, herten houder,
spinnen heb ik ook een cursus voor gevolgd

Hopelijk is het ooit eens nuttig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:53

Nou, voor zover ik weet niks met varkentjes, ga gewoon mijn studie voortzetten als het kan, anders wil ik daar graag Engels, of als het niet anders kan, Geschiedenis studeren (ga, als het allemaal lukt, kan en mag) via Geschiedenis ipv met mijn eigen studie (communicatie- en informatie wetenschappen).
Dus niks "dierlijks".
Wel gaaf dat je dat allemaal kan en mag, je weet nooit waar het goed voor is, en het is goed om je zo breed mogelijk te ontwikkelen, niet waar? Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:54

katiavl schreef:
Hopelijk is het ooit eens nuttig.

...hmmmmm Pling hoe ben je met kinderen? ik weet nog een ridder met een leeg extra torentje Schijnheilig

Tong uitsteken

HC

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:16

*boink* *LOL* Party!! Ik ben verkocht Lovers wanneer kan ik intrekken Clown