Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Apple schreef:Djilan, het is hun eerste paard, kun je die mensen niet wat bepraten?
Immers beest heeft wintervacht dus kan best zonder die deken. Als ze volgend jaar aan het rijden zijn en misschien willen scheren kunnen ze altijd nog aan een deken beginnen.
Myfairytale schreef:Iki wil zo niet direct namen gaan noemen, maar enkelen krijgen hier nachtmerrie wat betreft juist de andere wijze van paarden houden.
Anne_GTI schreef:Een paard een half jaar of langer met zere voeten laten lopen vind ik zieliger dan er een ijzer onder laten slaan. Die zoolkneuzingen kreeg hij al in de wei zonder training of veel op het harde lopen. En de zool werd niks aan gedaan als jong paard. Alleen even randjes eraf knippen zodat de hoeven niet te lang werden en weer klaar. Stukken zool werden niet weggehaald; dat weet ik zeker. Heb hem al vanaf het moment dat hij 6 weken oud was en zijn moeder dood ging.
Apple schreef:Wie zie jij als extremen dan?
Ik zie mezelf ook als grijze massa.
Myfairytale schreef:Iki wil zo niet direct namen gaan noemen, maar enkelen krijgen hier nachtmerrie wat betreft juist de andere wijze van paarden houden.
Anne_GTI schreef:Morrie, ik zou maar een automonteur gaan regelen. Daar heb je meer aan dan van alles regelen voor als je verongelukt bent.
Anne_GTI schreef:Zo vind ik ook dat je een nieuwe eigenaar niet constant lastig moet vallen als je je paard verkocht hebt. Wat adviezen kun je altijd geven over wat de speciale gebruiksaanwijzingen zijn van een paard maar als een nieuwe eigenaar het heel anders aanpakt dan jij zou doen moet je je daar niet teveel mee bemoeien. Dan had je het paard niet moeten verkopen.