Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
luxket schreef:oke prompertje, die van jou doen het niet, maar hoe zou jij het dan oplossen bij een paard die dat wel zou doen en totaal geen lichamelijke problemen heeft, laat ik het dan zo zeggen.. Die van mij bokt normaal ook nooit, alleen soms uit vrolijkheid
KiWiKo schreef:wat is in hemelsnaam een bokstopper???
promptertje schreef:Mijn paarden bokken nooit onder het zadel, ik zeg niet dat ze nooit bokken. Dat kunnen ze als de beste, en mogen ze ook als ze los lopen. Onder het zadel wordt er gewoon niet gebokt. En een bokstopper valt bij mij onder lichamelijke mishandeling, en op geen enkele manier goed te praten.
luxket schreef:oke prompertje, die van jou doen het niet, maar hoe zou jij het dan oplossen bij een paard die dat wel zou doen en totaal geen lichamelijke problemen heeft, laat ik het dan zo zeggen.. Die van mij bokt normaal ook nooit, alleen soms uit vrolijkheid
luxket schreef:dus hij leert zichzelf dat hij het beter niet meer kan doen.. en gelijk op het goede moment. als je als ruiter dan drijf of zoals sommige doen een tik geeft wordt het vaak te laat en wordt hij op het verkeerde moment gecorrigeerd
luxket schreef:Hun gebruiken die dingen pas als ze hem eerst totaal medisch hebben gecontroleerd. Dat het niet uit pijn of angst voort komt. Dan pas....
luxket schreef:Bij de voor selectie kijken ze alle paarden helemaal na. Zowel wat het probleem is en daarna of dit een eventuele medische lichamelijke oorzaak heeft. Is dit het geval wordt het paard niet tot de show toegelaten. Is dit niet zo, kan het paard wel toegelaten worden
luxket schreef:Bij de voor selectie kijken ze alle paarden helemaal na. Zowel wat het probleem is en daarna of dit een eventuele medische lichamelijke oorzaak heeft. Is dit het geval wordt het paard niet tot de show toegelaten. Is dit niet zo, kan het paard wel toegelaten worden
annemariev schreef:Even om wat onduidelijk recht te zetten, informatie oevr en dierenartskeuring komt niet bij ons vandaan,
Alle paarden die gekomen zijn voor rijtechnische problemen (Zoals King) hebben vooraf de vraag gekregen of ze het paard recent na hebben laten kijken op fysieke problemen. Ze zijn allemaal gecontroleerd voordat ze komen.
Daarnaast worden er toch regelmatig paarden door ons afgewezen als wij denken dat er een fysiek probleem is. Ook in Zuidlaren hebbenwe een paard niet inde show mee laten doen omdat hij fysiek niet in orde was.
Groeten,
Annemarie
JoviBan schreef:luxket schreef:dus hij leert zichzelf dat hij het beter niet meer kan doen.. en gelijk op het goede moment. als je als ruiter dan drijf of zoals sommige doen een tik geeft wordt het vaak te laat en wordt hij op het verkeerde moment gecorrigeerd
Het paard heeft dan geleerd zich voortaan maar niet meer te uiten (bijv. z'n vrolijkheid).
De ruiter heeft met zo'n bokstopper nog helemaal niets geleerd. En zal waarschijnlijk nooit leren luisteren naar z'n paard.
annemariev schreef:Even om wat onduidelijk recht te zetten, informatie oevr en dierenartskeuring komt niet bij ons vandaan,
Alle paarden die gekomen zijn voor rijtechnische problemen (Zoals King) hebben vooraf de vraag gekregen of ze het paard recent na hebben laten kijken op fysieke problemen. Ze zijn allemaal gecontroleerd voordat ze komen.
Daarnaast worden er toch regelmatig paarden door ons afgewezen als wij denken dat er een fysiek probleem is. Ook in Zuidlaren hebbenwe een paard niet inde show mee laten doen omdat hij fysiek niet in orde was.
Groeten,
Annemarie
luxket schreef:annemariev schreef:Even om wat onduidelijk recht te zetten, informatie oevr en dierenartskeuring komt niet bij ons vandaan,
Groeten,
Annemarie
Dat bedoel ik dus met nakijken