Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
morelia schreef:Ik heb gister een zadelindruk laten maken met dit zadel via Green Distance. Via een speciale pad kun je zien of je zadel ergens te veel druk geeft. Ik heb dit gemeten met en zonder pad onder het zadel. Zonder pad zag je dat de druk heel mooi gelijkmatig verdeeld wordt. Ik zit zelf echter iets te veel naar links. Daarna heb ik het zadel met pad laten meten en toen was de druk mooi gelijk verdeeld. Natuurlijk heb ik er ook opgelet dat ik wat rechter ging zitten. Er kwam met de pad wel een drukplek richting schouder, 2 pads onder het zadel is toch te veel van het goedeIk ben blij dat ik het gedaan heb. Meten is weten. Wel leuk om te zien dat het zadel al in Nederland te koop is. Ik geloof dat Green Distance ze ook aan het testen is en misschien wil verkopen.
jakkiwakki schreef:Mijn ervaring is dat een banaansingel weinig helpt bij paarden met een buikje. Door de krachten die er op de singel staan rolt de singel zich als het ware op naar voren en is er van het banaanmodel weinig over.
Bij paarden met ruime gangen is een banaansingel wel nuttig, want zo is er meer bewegingsruimte achter de elleboog.
Shyla25 schreef:jakkiwakki schreef:Mijn ervaring is dat een banaansingel weinig helpt bij paarden met een buikje. Door de krachten die er op de singel staan rolt de singel zich als het ware op naar voren en is er van het banaanmodel weinig over.
Bij paarden met ruime gangen is een banaansingel wel nuttig, want zo is er meer bewegingsruimte achter de elleboog.
Een singel die oproltdan is hij niet stevig genoeg of heb je er een martingaal aan.
Bij mij werkt het echt super en mijn zadel lag na 10min altijd in haar nek, nu nietmeer
whoopie schreef:Hallo
Ik heb het zadel vanochtend nogmaals geprobeerd, de kussens een stuk verder uit elkaar gezet aan de voorkant. Ik vondt dat er teveel druk bleef, dus niet meer gereden. Vindt het wel jammer, maar voor Whoopie is dit gewoon niet het zadel. Ik denk dat een bredere boom bij Whoopie toch nodig zou zijn. Omdat ik er zelf ook niet goed in zat, ga ik dat verder niet meer uitproberen.
Ik ga weer verder met mijn zoektocht.