[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

whissie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:22

haha, goedemorgen!
Mag ik hier tussen komen? Want jullie kennen elkaar allemaal al van deel II als ik zo de namen zie.
Ik zal me even voorstellen met mijn paard, ik heb een tuigertje, ook met hoge hals(wat soms wel lastig is met laag instellen) hij is 7 jaar en heb hem 2,5jaar. Pas een half jaar geleden heb ik hem probleemloos onder het zadel gekregen(door zijn verleden) en wel...met een boomloos zadel!! en toen werd ik ziek Tong uitsteken Dus nu heb ik afgelopen zondag weer voor het eerst erop gezeten, voor het eerst zonder problemen, dus ben super trots.
Ik hou niet van teveel poespas op en rond het paard en heb hem zo veel mogelijk buiten,van april/oktober 24/7 en oktober/maart 16uur per dag.
wie wat wil weten die vraagt maar!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:24

Arabesk schreef:
ruk allemaal uw toetsenbord van uw computer
vraag de systeembeheerder om bokt te blokkeren

gooi desnoods je computer het raam uit Clown

Lekker weer he buiten? Zonde dat we moeten werken.

Pling Cool

Haha!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:25

oja, en ik wandel regelmatig met hem langs een maaipad, en de mensen kijken+zeggen dan van: ga er op zitten, daar zijn ze voor. Nou, dacht toch echt dat je op meerdere manieren met je paardje bezig kan zijn Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:31

Wendy schreef:
evita_ schreef:
Iedereen weet wat het beste is voor je paard.

Is dat zo? Een hoop mensen denken te weten wat het beste is voor je paard, das wat anders. Ik weet het zelf niet, ik hoop het ooit te weten. Ik denk dat ik op de goede weg ben, maar mijn paard kan het me niet vertellen...

ja je paard kan het je wel vertellen. Meer mensen zouden hun paard moeten lezen ipv te discussieren over normal en natural.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:32

[even toetsenbord weer uit de tuin pikken Haha! ]

Hoi Whissie,

Welkom hier,
Wat doe je zoal met je paardje?En hoezo problemen in het verleden , vertel!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:32

whissie schreef:
oja, en ik wandel regelmatig met hem langs een maaipad, en de mensen kijken+zeggen dan van: ga er op zitten, daar zijn ze voor. Nou, dacht toch echt dat je op meerdere manieren met je paardje bezig kan zijn Haha!

ja hoor ik ook wel vaak of 'oh een paard uitlaten kan dat ook???'

moet je zeggen dat het rijgedeelte ontbrak in de handleiding die je bij je paard kreeg Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:33

Wat een mensen heb je toch zeg...

Leuk whissie, ik heb ook een halve tuiger!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:34

zegt er eentje 'je kan evengoed je paard bereiden'

ik weet nog wel een paar lekkere recepten met paardenvlees Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:36

whoesia whoesia....
adem in adem uit.

Ik ga s ff aan het werk en laat het topic overwaaien. doei!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:38

heeel verstandig ik ga me ook weer buigen over normstelling van metalen in de bodem Cool

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:38

Ooo dat klinkt ook erg leuk ara, beter als een reltopic (not)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:39

En ik over de verschillen in aangepaste woningen in verschillende twentse gemeenten Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:39

ik ga het niet eens meer lezen Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:43

marina schreef:
Ooo dat klinkt ook erg leuk ara, beter als een reltopic (not)

is ook een soort rel Bloos! wat ik gelezen heb daar lusten de honden geen brood van

er zijn een paar mensen wat aan het aanklooien in een labje en op basis daarvan worden er normen vastgesteld, waardoor half NL gesaneerd zou moeten worden bla bla lang verhaal, maar het rammelt aan alle kanten.

er is te weinig onderzoek gedaan dus nu krijg je soms hele kromme normen, op basis van 1 onderzoekje, omdat er niet meer gegevens zijn.

Ojee ze beginnen nu over homeopathie, ik had al bijna de berekening erop gezet van een D6 verdunning om aan te tonen dat er niets in zit, maar laat ik dat maar niet doen. Want dan krijg je weer 'maar ik zie dat het werk, en dus werkt het' Lekker wetenschappelijk Gestoord

bovendien voldoe ik dan niet meer aan hun beeld van een natural, tenslotte enten die niet, ontwormen met kruidenpasta's halen alleen maar een goeroe erbij die met een toverstok zwaait ipv de VA en bekappen zelf en weigeren hun paard op de poesta te zetten Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:44

Arabesk schreef:
Ojee ze beginnen nu over homeopathie, ik had al bijna de berekening erop gezet van een D6 verdunning om aan te tonen dat er niets in zit, maar laat ik dat maar niet doen. Want dan krijg je weer 'maar ik zie dat het werk, en dus werkt het' Lekker wetenschappelijk Gestoord

Hee, ara, wetenschap is meer dan alleen de exacte wetenschap...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:45

Volgens hun bestaan er geen echte naturals joh Knipoog

Of ik het helemaal met je eens ben op homeopatisch vlak weet ik nog niet, daar wil ik me ooit weleens in gaan verdiepen, want het blijft raar dat het wel werkt!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:45

als ik dat topic alleen maar aanklik heb ik al een OW te pakken denk ik, dus ik doe het maar niet
Weer zo'n test voor m'n emorional fitness... en die wordt hier al genoeg op de proef gesteld op m'n werk....

Eddy Modde zegt het altijd zo mooi: die mensen hebben het licht nog niet gezien...... ik wist vroegah ook niet dat het anders kon...... HC heeft bij mij het licht aan gedaan.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:48

ik ben pas overtuigd als homeopathie boven het placebo effect uitkomt en dat komt het nu niet.

Ik heb jarenlang kruiden gekweekt in mijn eigen achtertuin en me erin verdiept na jaren kwam ik tot de conclusie dat je er thee van kunt zetten en dat het best lekker smaakt. Maar genezen , daarvoor moet je toch echt naar de dokter.

Het woord 'geneeskunde' zou weer uitsluitend voorbehouden moeten zijn aan de reguliere geneeskunde. Dat ze die wet ooit afgeschaft hebben . Zoals dat voorval van Jomanda en dat mens dat nu dood is. Tuurlijk was het haar eigen keus van silvia om 'hulp' te zoeken in het alternatieve circuit, maar dat dat hele circuit legaal kan bestaan. Kwakzalverij is sinds de middeleeuwen weer toegestaan.

In Engeland mag dat allemaal niet Haha! in NL hebben we die wet afgeschaft onder het 'vrijheid blijheid' principe van de jaren '70.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 17-10-06 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:50

Arabesk schreef:

ja hoor ik ook wel vaak of 'oh een paard uitlaten kan dat ook???'

moet je zeggen dat het rijgedeelte ontbrak in de handleiding die je bij je paard kreeg Haha!

haha, das een goeie! die kan ik vast vanmiddag al gebruiken Tong uitsteken

en wat betreft problemen.... hij heeft geen leuk verleden gehad, doodsbang voor mannen, voor bewegende armen, voor zware stemmen, voor stemmen iets harder dan fluisteren, nou, dan weet je het wel...
na 5 dagen dat ik hem had kwam ik achter een hele zware rugblessure, die er volgens alle tig DA's die ik erbij had niet in die 5 dagen had kunnen ontstaan na bijv een glijpartij in de wei ofzo...
1 DA zei zelfs.... tuigers zijn druk, maar deze is panisch, zo gestoord heb ik ze nog nooit gezien, dit gaat je nooit lukken om goed te krijgen.
Vervolgens grootste strijd gehad met vorige eigenaren...heb mijn paardje zelfs een week onder laten duiken in een vreemde wei, die bewoners snacht afgezet hebben met hun auto's.
Ik ben gewoon opgelicht door die verkopers, en ik mocht hem terug doen, maar je denkt toch niet dat ik een paard die zulke reacties geeft weer terug doe naar die mensen?? dacht het niet!

Sidon vertrouwde mij redelijk gauw, en verstopt zich nog steeds achter mij als er wat is.
Maar na een half jaar is hij samen met de pony's uit de wei naar een vriendins stalling gegaan, maar hier duurde het ruim 3 maanden voordat die vriendin hem naar buiten kon brengen, en haar vriend kon hem na 3 maanden nauwelijks een aai over de neus geven, en pas na een dik half jaar durfde sidon met hem mee te lopen.

maarja, al met, na veel tranen en wanhoop en hoge rekeningen.....en 2,5 jaar verder.....RIJ IK!! en is hij rustig geworden!! en stuk minder angstig!!
EN de DA die hem afgeschreven had heeft met verbazing staan kijken hoe relatief rustig hij is geworden(hij is nog druk, maar voor mij is dat super rustig Tong uitsteken )
hij word nog regelmatig even behandeld om zijn rug goed los te houden, maar ik heb het voordeel van een vader die dat doet Tong uitsteken

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:52

Ik ook!
Maar hoe komt het dan dat mensen die jaren lang in het reguliere cirqui rondhobbelen , met allerlei allergien , met gewone medicatie de allergie alleen maar onderdrukken , en er alternatieve geneeswijzen zijn die die mensen echt genezen...
Ik heb hier al zoveel verhalen over gelezen , en ik ken iemand die daadwerkelijk genezen is van meerdere allergien..Ik vind het zo moeilijk om het dan maar niet meer te geloven... Terwijl ik ook wel weet wat voorn water er in de flesjes zit...

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:54

ik lees straks weer bij, ga eerst een kwartiertje hobbelen op mijn beessie

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:55

Citaat:
Ik heb jarenlang kruiden gekweekt in mijn eigen achtertuin

jaja Nors opkijken kruiden...... Hyper!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:56

Een van giel zijn weidegenootjes krijgt nu ook druppeltjes voor zijn lever/ nieren, zijn baasje, een dgk student vind het ook maar onzin, maar het lijkt toch wel te helpen..Ik heb die druppeltjes geproefd, maar het smaakt ook gewoon naar water *LOL*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:57

Nammie schreef:
Ik ook!
Maar hoe komt het dan dat mensen die jaren lang in het reguliere cirqui rondhobbelen , met allerlei allergien , met gewone medicatie de allergie alleen maar onderdrukken , en er alternatieve geneeswijzen zijn die die mensen echt genezen...
Ik heb hier al zoveel verhalen over gelezen , en ik ken iemand die daadwerkelijk genezen is van meerdere allergien..Ik vind het zo moeilijk om het dan maar niet meer te geloven... Terwijl ik ook wel weet wat voorn water er in de flesjes zit...

ik heb met mijn eczeem alles geprobeerd

het enige wat helpt is bepaalde dingen niet meer eten, zoals melk, kaas, eieren etc, veel de buitenlucht in etc en een hormonenzalfje

al die homeopathische troep *vuilnisbak*, helpt niet.

het enige effect van alternatieve geneeskunde is dat mensen vaak gezonder gaan leven en zo het zelfherstellend vermogen van hun lichaam stimuleren. Dat effect zie je, maar heeft geen causaal verband met de zng. 'medicijnen'. Dat is zeg maar het 'peperkoek' verhaal wat op PN genoemd wordt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:58

Citaat:
melk, kaas, eieren

en daaruit bestaat mijn dieet en ik zit vol met exzeem maar ik ben wel bijna 30 kilo afgevallen...... het is voor mij dus het 1 of het ander.....