Volgens artikel in Bit: met bit rijden is slecht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:22

Jovarna schreef:
Climax schreef:
Precies mijn punt. Ik discussieer niet om jullie manieren af te zeiken ofzo, ik plaats alleen mijn vraagtekens op punten waar ik die heb, aangezien ik overal voor open sta en er dus graag het mijne van wil weten.

Oké, maar brèng het dan ook anders. Je blijft namelijk volharden. Ik moet bijv. niet aankomen met natuurlijk bekappen. Ik kan bijv. niet vanachter mijn PC beoordelen of een paard wel/niet 6 kilo brokken nodig heeft. Etc.....

Natuurlijk bekappen heb ik mij namelijk al in verdiept en ik ben daar erg tegen. Maar daar gaat het ook in dit topic niet over.
En van die brokken kan je idd niet over oordelen van achter de computer, ik oordeel ook niet over of het wel of niet goed is voor paarden van NH'ers dat ze minder krachtvoer krijgen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:23

pindakaas schreef:
Citaat:
Oké, maar brèng het dan ook anders. Je blijft namelijk volharden. Ik moet bijv. niet aankomen met natuurlijk bekappen. Ik kan bijv. niet vanachter mijn PC beoordelen of een paard wel/niet 6 kilo brokken nodig heeft. Etc.....

Mariek 87 onderbouwt haar stellingen toch met redelijk argumenten? Feit is bijvoorbeeld gewoon dat wedstrijdruiters niet zonder hoedijzers kunnen .....

Oh?

Edit: Er ging even wat mis met de quote
Laatst bijgewerkt door Lenneke_ op 25-03-06 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:24

oke, laten we het bekappen er buiten houden, anders wordt het wel erg ingewikkeld

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:25

Anouar15 schreef:
oke, laten we het bekappen er buiten houden, anders wordt het wel erg ingewikkeld

Klopt, dat is niet erg relevant

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:25

Anouar15 schreef:
pindakaas schreef:
Mariek 87 onderbouwt haar stellingen toch met redelijk argumenten? Feit is bijvoorbeeld gewoon dat wedstrijdruiters niet zonder hoedijzers kunnen .....

Oh?

Edit: Er ging even wat mis met de quote

Niet? Wil je nog graag iets onderbouwd hebben? Roept u maar hoor..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:26

pindakaas schreef:
Dat is echt interessant Jovarna, nou vraag ik me af om welke dressuurruiter het hier gaat?

Het zijn geen bekende ruiters. Welke klasse de één in rijdt, weet ik niet, de ander rijdt Z2.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:27

Jovarna schreef:
pindakaas schreef:
Dat is echt interessant Jovarna, nou vraag ik me af om welke dressuurruiter het hier gaat?

Het zijn geen bekende ruiters. Welke klasse de één in rijdt, weet ik niet, de ander rijdt Z2.

Let wel, Z2 valt nog onder hogere basissport, en dus eigenlijk nog niet onder echte hogere sportniveaus.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds ontzettend knap vind hoor.

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:28

Jovarna schreef:
pindakaas schreef:

Hmm, eerlijkgezegd zou ik dit pas overtuigend vinden wanneer meerdere ruiters op verschillende soorten paarden goede resultaten zonder bit zouden kunnen boeken.

Lenneke_

Re:

Climax schreef:

Zoals ik al schreef wil ik bekappen enzo hier buiten houden. Daar gaat dit topic niet over en we hebben over het onderwerp van het topic al genoeg te kletsen

Morrie

Re:

Citaat:
Niet letterlijk maar die indruk gaf je reactie wel.

dan zeg ik u hierbij vaarwel, ik tem nog even of dit topic uit natural gehaald kan worden en naar rijtechisch verplaatst, want ik, op mijn beurt voel me negatief bejegend oor opmerkingen over natuurlijk bekappen en denigrerende opmerkingen over naturals in het algemeen...

het ga u allen goed, ik wens u veel winstpunten toe......

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:31

smurf schreef:
Citaat:
Niet letterlijk maar die indruk gaf je reactie wel.

dan zeg ik u hierbij vaarwel, ik tem nog even of dit topic uit natural gehaald kan worden en naar rijtechisch verplaatst, want ik, op mijn beurt voel me negatief bejegend oor opmerkingen over natuurlijk bekappen en denigrerende opmerkingen over naturals in het algemeen...

Ik vind dit erg jammer ..... Ik ga ook niet gelijk steigeren als een "natural" zegt dat ik mijn paard met de kin op de borst rijdt en hem 6 kilo haver geef. Ik denk dat in ieder belang is dat we openstaan voor elkaars mening en op basis van redelijke argumenten een discussie voeren. Als ik NH's in dit topic beledigd heb, dan spijt mij dat, dat was absoluut niet de bedoeling.

Climax

Re:

Anouar15 schreef:
Climax schreef:

Zoals ik al schreef wil ik bekappen enzo hier buiten houden. Daar gaat dit topic niet over en we hebben over het onderwerp van het topic al genoeg te kletsen

Vind ik prima hoor, ik gaf ook al eens aan dat ik me al eens verdiept heb in bekappen en dergelijke en dat ik daar niet meer over hoef te discussieren, maar ik dacht dat je vond dat ik mezelf ergens niet goed onderbouwd had, niet persé doelend op dat bekappen.

Climax

Re:

pindakaas schreef:
smurf schreef:

Ik vind dit erg jammer ..... Ik ga ook niet gelijk steigeren als een "natural" zegt dat ik mijn paard met de kin op de borst rijdt en hem 6 kilo haver geef. Ik denk dat in ieder belang is dat we openstaan voor elkaars mening en op basis van redelijke argumenten een discussie voeren. Als ik NH's in dit topic beledigd heb, dan spijt mij dat, dat was absoluut niet de bedoeling.

Mee eens.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:32

pindakaas schreef:
Mariek 87 onderbouwt haar stellingen toch met redelijk argumenten? Feit is bijvoorbeeld gewoon dat wedstrijdruiters niet zonder hoe
f
ijzers kunnen .....

Nou......, redelijke argumenten? Ze schreef dit:

Citaat:
Leuk dat jouw paard ijzerloos blijft, maar dat is niet voor alle paarden mogelijk, en kom alsjeblieft niet met dat natuurlijk bekappen want dat is ook helemaal van gisteren, paarden zijn niet meer zoals vroeger dus we moeten de hoeven ook niet zo willen hebben zoals ze vroeger waren.
Als ik mijn paard zonder ijzers zet kan ik elke maand een smid laten komen om de hoeven bij te vijlen en alles en hoef ik niet meer op straat te lopen omdat ie dan te gevoelig is.

Ik blijf van mening dat je als wedstrijdruiter prima zonder ijzers kunt, maar dat je dan wel bereid moet zijn om diè wedstrijden over te slaan die op nat, glad gras plaatsvinden. Da's mijn mening.
Dat natuurlijk bekappen iets van gisteren is, vind ik ook geen argument en dat paarden niet meer zijn zoals vroeger, óók niet.
Dìt noem ik dus gediscussieer van niks, wat zeker niet op NA thuishoort.

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:35

Omdat we hiet niet meer over natuurlijk bkappen zouden hebben, zal ik hier verder niet op reageren ...

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:36

Jovarna schreef:
pindakaas schreef:
Mariek 87 onderbouwt haar stellingen toch met redelijk argumenten? Feit is bijvoorbeeld gewoon dat wedstrijdruiters niet zonder hoe
f

ijzers kunnen .....

Nou......, redelijke argumenten? Ze schreef dit:

Citaat:
Leuk dat jouw paard ijzerloos blijft, maar dat is niet voor alle paarden mogelijk, en kom alsjeblieft niet met dat natuurlijk bekappen want dat is ook helemaal van gisteren, paarden zijn niet meer zoals vroeger dus we moeten de hoeven ook niet zo willen hebben zoals ze vroeger waren.
Als ik mijn paard zonder ijzers zet kan ik elke maand een smid laten komen om de hoeven bij te vijlen en alles en hoef ik niet meer op straat te lopen omdat ie dan te gevoelig is.

Ik blijf van mening dat je als wedstrijdruiter prima zonder ijzers kunt, maar dat je dan wel bereid moet zijn om diè wedstrijden over te slaan die op nat, glad gras plaatsvinden. Da's
mijn

mening.
Dat natuurlijk bekappen iets van gisteren is, vind ik ook geen argument en dat paarden niet meer zijn zoals vroeger, óók niet.
Dìt noem ik dus gediscussieer van niks, wat zeker niet op NA thuishoort.

Volgens mij ben ik nu wel duidelijk geweest in het feit dat ik niet wil discussieren over natuurlijk bekappen omdat ik me daar al eens in verdiept heb en er ook al ellenlange discussies over heb gevoerd.
Overigens gaven jullie zelf ook aan dat jullie het hier niet over natuurlijk bekappen willen hebben.

Dus dan kan je me wel gaan pakken op dit soort punten, maar ik heb me overal waar het over bitloos rijden ging duidelijk uitgelegd, en als ik me op andere punten duidelijk ga uitleggen krijg ik alleen maar gezeur omdat ik offtopic ga. Het is niet snel goed op Bokt

Maar als jullie dat echt heel graag willen wil ik best uitleg geven op de punten die jij net gequote hebt, aangezien jij er toch weer over begon..

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:37

Overigens gaat het bij mijn paard niet om dat ik dan wedstrijden op glad gras moet overslaan, maar omdat ze zonder ijzers gewoon te gevoelig is en ik dan elke 4 weken de smid kan laten komen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:38

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:39

pindakaas schreef:
Hmm, eerlijkgezegd zou ik dit pas overtuigend vinden wanneer meerdere ruiters op verschillende soorten paarden goede resultaten zonder bit zouden kunnen boeken.

Het zou geweldig zijn als dit gebeurt. Let wel, bitloos rijden komt nu pas in de bekendheid en toch ook wel redelijk in opmars. De ene ruiter van die mails is ook 'natural ' en zodoende ken ik haar. De andere 'dressuurmiepen' die ik ken (een paar vriendinnen van mij) zijn niet-natural en wagen zich ook niet aan bitloos (of ijzerloos of dekenloos...... huh? en toch zijn we vriendin?!?! Ja dat kan!! )
Dus 1. ik ken nauwelijks mensen die wedstrijdfanatiek zijn, op hoog niveua rijden èn open staan voor the natural way en ook bitloos, en 2. het bitloos rijden dringt nu pas door tot 'wedstrijdmensen', dus geef het wat tijd....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:40

Ik vind wel dat de KNHS de keus moet geven tussen bit en bitloos

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:42

Anouar15 schreef:
Ik vind wel dat de KNHS de keus moet geven tussen bit en bitloos

Daar ben ik het zeker mee eens!

Ik vind dit wel erg interessant, en wil de ontwikkelingen graag volgen. Er zijn vast wel wedstrijdruiters die willen meewerken aan onderzoek op dit gebied.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:44

smurf schreef:
ik tem nog even of dit topic uit natural gehaald kan worden en naar rijtechisch verplaatst,

smurf, het komt wel vaker voor dat er even van het onderwerp afgeweken wordt. Als je dit onderwerp niet zo interessant vindt, dan lees je toch gewoon niet meer mee? Ik vind het zeker goed dat er ook rijtechnische dingen besproken worden in dit forum. NH is niet alleen bijv. Parelli; veel NH-ers rijden ook dressuur (en dan meer vanuit balans, energie, focus e.d. en dàt kan weer erg leerzaam zijn voor mensen die erg 'technisch' rijden).

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:44

Al denk ik dat er een wonder moet gebeuren wil de KNHS bitloos voor iedereen toestaan

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:45

En wat maakt het uit waar dit topic staat

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:45

Idd, ik denk dat juist de NH en de "wedstrijdsport" nog een hoop van elkaar kunnen leren, als beide groepen er maar voor open staan.