KiWiKo schreef:Ik kan me wel inleven in jullie denken en doen, en vind er niks mis mee..... waarom kan dat niet andersom?
Dat vind ik ook...
Jovarna schreef:Terug naar het natuurlijk bekappen.
Maar daar wordt dus direct overheen gel*lt.
Jammer. Ik vind ook sommige dingen m.b.t. het meer natuurlijk houden van paarden best interessant, zoals een actiefstal. En sommige ingen vind ik weer onzin. Zoals geen ijzers, dekens etc. Dat er meer aandacht is voor dierenwelzijn vind ik ook alleen maar goed.
Jammer is dat je als 'normal' al direct wordt afgeschilderd als een soort mishandelaar. Dat strijkt mij wel eens tegen de haren in. Kennelijk is er geen middenweg. Daarentegen moet ik als 'normal' toegeven dat wanneer iemand het heeft over een paard 'lezen' en vooraf toestemming vragen om op te stappen, ik toch wel een beetje in de lach schiet. En het dan moeilijk vind om zo iemand serieus te nemen.
Ik als 'normal' wil ook het beste voor mijn paarden. Ja, ze dragen dekens en ijzers. Worden geschoren in de winter. Daarentegen gaan mijn paarden elke dag de hele dag naar buiten (nee, niet in hun eentje in een paddockje, compleet in de peesbeschermers, maar gewoon het land in met een koppel van circa 14 paarden). Ook zien mijn paarden niet alleen de binnenkant van de bak, zij gaan ook regelmatig mee naar het strand. Ook ik heb me verdiept in de psysche van het paard. Niet aan de hand van commerciele boeken van goeroes, maar aan de hand van wetenschappelijke boeken en artikelen. En mijn paarden lopen wedstrijden. Doen waar ze goed in zijn, waar ze voor gefokt zijn.
Hebben mijn paarden het dan slecht? Ik dacht het niet. Ze glanzen tegen je op, kijken fit uit hun ogen, zijn attent en alert. Voeren hetgeen wat ik van hen vraag met de oortjes naar voren uit.
Wat ik dan niet begrijp is hoe ik vanuit de 'natural' hoek gezien het niet goed doe.
Mijn paarden lopen altijd helemaal rad, ja ook NA het verwijderen van de ijzers in de winter.
Mijn paarden komen beide altijd aan rennen als ik hen roep.
Komen de gehele dag buiten. Als ik met de een bezig ben, dan is de ander jaloers en staat hij continu om aandacht te vragen.
Ja, ook als 'normal' kan je een band hebben met je paard hoor. Ik merk direct als er iets is met ze.
Ja, ik gebruik mijn paarden voor de sport, dat wil niet zeggen dat ik dan geen respect voor mijn paarden heb. Wedstrijden rijden is niet natuurlijk, maar dat is op een paard rijden zowiezo niet. Dus ook boomloos, bitloos en ijzerloos niet.
Anouar15 schreef:Vanmiddag hebben we lekker samen in de zon staan suffen. Heerlijk, we hebben daar wel een half uur gestaan, alleen maar wat genieten van de zon. Dat vind ik mooier dan rijden. Het gevoel dat je een bent met je paard. Zulke kleine dingen maken mij heel gelukkig.
Denk je dat ik als 'normal' nooit zulke momenten met mijn paarden heb? Denk je dat ik daar niet van geniet?