misschien heb je toevallig een smid die al op deze manier bekapt, die zijn er namelijk ook
Plaats anders even wat foto's van de hoeven van je paard, dan kunnen wij aangeven wat wij anders zouden doen en waarom
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Wat heeft de voorkeur? voor-, onder- of zij-aanzicht
Citaat:Zijn er uberhaupt mensen hier die met een traditioneel bekapt paard zonder hoefproblemen zijn overgestapt op natuurlijk bekappen?
Citaat:Hier is de clou:
De natuurlijke trim heeft hetzelfde effect op de ‘tamme’ hoef als de natuurlijke slijtage bij een ‘wilde’ hoef. De getrimde hoef reageert op de trim alsof hij op hardere grond leeft dan in werkelijkheid en past zich daaraan aan: hij groeit sneller en wordt (weer) zo stevig als hij zou moeten zijn! Dit is van groot belang in ons land waar de grond over het algemeen zacht is en de hoef niet voldoende wordt gestimuleerd in zijn groei. Bovendien komt de hoef bij de natuurlijke trim in de natuurlijke stand waarbij het hoefbeen in de hoef (nagenoeg) parallel staat met de bodem. Hierdoor kan de hoef makkelijker op de hiel landen en naar voren afwikkelen. Dit zorgt, samen met de holle vorm in de zool, voor een maximale schokdemping.
ellenlouise schreef:Zijn er uberhaupt mensen hier die met een traditioneel bekapt paard zonder hoefproblemen zijn overgestapt op natuurlijk bekappen?
ellenlouise schreef:Maar mijn paard heeft geen brokkelhoeven, loopt niet gevoelig op de harde weg (doe ik regelmatig) en heeft eigenlijk probleemloze hoeven.
Dus mijn vraag is eigenlijk of er dan nog voordelen aan zijn om over te stappen op natuurlijk bekappen.
Arabesk schreef:het gaat lekker op het forum van hoefnatuurlijk, vette herrie joh
Arabesk schreef:[
Dames ik heb het excel bestandje aangepast naar de laatste wensen, blijf checken.
[/quote]
smurf schreef:ha Cooks ben je al klaar met masseren, of moet je nog
Cookies schreef:smurf schreef:ha Cooks ben je al klaar met masseren, of moet je nog
Nee ben al uitgemasseerd. AM mag verslag doen van de massage. Ik zal wel alvast verklappen dat Andor het erg lekker vond.