Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Abercrombie schreef:maralyn schreef:Ik geef monnikspeper. Nu al n halfjaar.
Ze was niet te stuitten wanneer ze hengstig was.
Rennen. Angst. Ontploffing. Schrikken. .. gaan.
Nu met monnikspeper heb ik n heel ander paard. Ook wanneer ze niet hengstig is.
Nogsteedd schrikken. Maar steeds meer te handhaven.
Braver. Geen ontploffingen en als cadeau. Gewoon n stuk minder nerveus!
3 eetlepel op n dag. En wanneer 500 gram er door is dan krijgt ze een pauze van 10 dagen.
Werkt voor ons erg goed. Terwijl magnesium niks deed
Waar koop je dat? Het zit o.a. in moody mare dacht ik maar dat vind ik best prijzig.
SmartBH schreef:Heb even een vraagje, mijn paard is overduidelijk RBE. Tijdens het rijden in de bak hebben we elkaar al goed gevonden. Oefeningen in grondwerk lukken ook goed. Maar als het gaat over alles buiten zijn comfortzone m.a.w. onze bak, dan wordt hij paniekerig en onzeker. Bijvoorbeeld een aansluitende paddock waar we opzadelen, als ik daar op stap en de bak binnen stap, dan is hij al nerveus. Op wandeling is hij enorm voorwaarts. Hoe lossen jullie deze zaken op? Ik wil namelijk heel graag met hem mee doen met kleine wedstrijden, maar op vreemd terrein is het moeilijk...
Starbreeze schreef:@smartBH, heb de eerste wedstrijden gereden op mijn club. Daar eerst een paar keer privéles genomen zodat hij de bak al kende en toen daar op wedstrijd gegaan. Nb, mijn paard was al wat ouder en nog nooit op wedstrijd geweest. Ik heb hem gelijk in het M gestart omdat hij qua training al verder was. Dus eigenlijk zijn we pas een keer of 7 weg geweest alles bij elkaar, dat is ook te weinig.
Ik had het plan om nu wekelijks met hem op clubles te gaan zodat hij ritme krijgt om ergens anders te lopen en weg te gaan met de trailer etc. Maar helaas zit mijn partner nu in het buitenland dus kan ik door de week savonds niet weg vanwege mijn zoontje. Maar dat komt wel weer.