Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:16

Iolanthe schreef:
Helemaal gelijk :) Het nadeel met manegepony's is ook dat je ze niet zo vaak ziet (vooral als je een halfuur met de fiets ver woont -O- ) en dat er dus veel andere mensen mee bezig zijn buiten jij, waardoor je soms moeilijker een band krijgt.

*En nu snel de eerste pagina's bijlezen :D *

Ik zie die 2 poowns sowiezo 2 keer per week, en dan ook nog heel vaak op zaterdag :P

Iolanthe

Re: Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:23

ik ben er ook vaak twee keer per week (of meer) maar meestal zijn er lessen bezig... nou ja, ik ben niet gehaast :+

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:27

Ik was vandaag naar me shetlander gegaan en even heel snel geprobeerd om te springen met autobanden en pionnen! :D
Het ging echt super goed! Eerst bij de autobanden zat ze zo te kijken van 'Moet ik hier nu overheen?'
Maar na 1x er overheen stappen sprong ze er al overheen! :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:10

Tazziexxx schreef:
Ik was vandaag naar me shetlander gegaan en even heel snel geprobeerd om te springen met autobanden en pionnen! :D
Het ging echt super goed! Eerst bij de autobanden zat ze zo te kijken van 'Moet ik hier nu overheen?'

Foto's/filmpjes? :D

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:27

binnenkort krijg ik elke week les en dan om en om de ene keer clicker training en dan weer lange lijnen

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:29

Saab99 schreef:
binnenkort krijg ik elke week les en dan om en om de ene keer clicker training en dan weer lange lijnen

Leuk! Succes! :j

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:29

Hitch schreef:
Saab99 schreef:

Leuk! Succes! :j

Leuk! Veel plezier! :)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:33

Saab99 schreef:

Leuk!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:41

XEefjuhX schreef:
Tazziexxx schreef:

Foto's/filmpjes? :D

Nee helaas :(
Ik had er geen tijd voor gehad...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:46

hii mag ik mij komen melden?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:07

Ik meld me ook even. Helaas geen succes hier (voor nu) ofja wel succes maar geen geluk.
Heb al jaren (nog voor t echt in nederland was) intressen gehad in parelli/natural horsemanship, maar het is duur en geen eigen paard.
Veel gelezen en me zo goed als ik kon erin verdiept. Nu ligt de manier van omgaan met paarden van nature bij mij al dicht bij de natural kant en werd ik vaker gecomplimenteerd omdat eigenaren duidelijk verandering zagen in gedrag (positief) van hun paard nu ik er veel mee bezig was.

een tijd terug eindelijk de kans gehad mn levels te kopen 2derhands en ik had een paard ter beschikking waar ik dit mee mocht doen. Net voor de zomer werd ze heel abrupt verkocht wat voor veel tranen gezocht heeft. Vooral ook omdat we al zo ver in een korte tijd gekomen waren en ik nog geen 24 uur van te voren pas hoorde dat ze weg ging. Ik dr heb overhandigt aan de handelaar en ze eigenlijk ook nog bij mn laatste knuffel gewoon heel ruw uit mn handen getrokken werd.
Heb dr stalletje leeg gemaakt en de eigenaren zijn later die dag de spullen komen halen.

Hierna wel een ander paard gekregen waar ik 5 dagen in de week de vrijheid mee kreeg. Het was echt mijn meisje en ik ging in no time ook op touwhalster met dr naar buiten.
Het was nog niet ideaal, moest ook vanaf de grond nog veel leren maar t ging zo goed en ik was zo trots. Na een tijdje verandere de situatie en had ik ook te zeggen over dr voer, wat ze kreeg, hoeveel ze kreeg, dat t gehaald werd etc. Ik genoot er zo ontzettend van.
Helaas is ook zij vrij abrupt verkocht (kon dr zelf helaas niet overnemen) en is ze nu uit mn leven wat me enorm veel moeite kost.
Met haar ging ik met een touwhalster voor t eerst naar buiten! ik was zooooo blij. en zo onwijs trots om mn dame.

Doordat ik altijd hele korte tijd paarden heb gehad waarmee t kon/mocht heb ik nooit de kans t goed te leren en echt verder te komen. Wellicht ooit meer geluk. Voor nu paardloos.
Nouja wel een rijpaard en een verzorgpaardje maar dit is maar tijdelijk en de eigenaar ziet niks in nh.

Maar we blijven hopen dat ik ooit weer een paard heb waarmee ik dit alles mag doen en verder kom. Of ooit mn eigen :)

Hoe dan ook, ik meld me bij deze even

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:26

Hoi! :) Wat ontzettend rot voor je dat die paardjes steeds weg gingen... :(:) ik hoop voor je dat je snel weer een paardje krijgt waar je wel weer verder mee kan! :j
Maar WELKOM! :D

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:49

Wat vervelend! Welkom
Jaa hoor Maureen

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:51

Oh, ja tuurlijk mag dat Maureen! :)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:59

Wat rot zeg! :(:)
Maar natuurlijk mag je je wel aan komen melden :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 09:04

Wat naar.
Ook ik ben nu paardloos.
Had eerst een NH lespaard maar die gng verhuizen, toen een verzorgpaard die ik alles van NH leerde maar dat is naar afgelopen (pb). Dus nu even paardloos. Maar mag wel bij een oude instructrice gaan bijrijden... Maar ook die ziet niets in NH

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:39

Oke. Ik ben dus maureen. Ik ben 17 jaar. Woon sinds kort op mezelf in barneveld maar kom nog elk weekebd bij mijn pleegouders op mijn paard rijden. Ik doe daar parelli mee. Ben nu eind level 2 begin level3. Ik heb een fjorden merrie van19. Orin. Helaas ligt ze nu in de lappemand vanwege een peesblessure en volgen we een afval programma voor haar.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:21

Ik meld me hier ook even :) Heb sinds kort een eigen paardje en alles verloopt beetje stroef, wat zo zijn gevolgen heeft gehad op mijn zelfvertrouwen. Nu heb ik afgelopen weekend samen met een vriendin (die wel al vertrouwd is met NH en Parelli e.d.) mijn eerste stapjes in NH gezet, dit met als doel mijn band met paardlief te versterken en zo mijn eigen zelfvertrouwen ook weer een boost te geven.

We zijn begonnen met de twee eerste games (friendly en porcupine als ik het me nog goed herinner) en dat verliep eigenlijk super! Paardlief vond het allemaal oké, en likte meermaals z'n lippen, wat toch een goed teken was. Ben zeker gemotiveerd om hierin verder te gaan en hoop dat het paardlief en mij ten goede zal komen :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:21

:wave:
Welkom AlexandraM! Rot dat de paardjes elke keer weg gingen :(:)
Welkom Maureen en catzkillz

Mijne heeft altijd een centenbakje als we aan het grondwerken zijn :') heerlijk

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:51

Welkom iedereen! :D wordt nog druk hier hahah :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:49

Best wel ja :) Nou ja, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:47

Welkom nieuwe mense.!
wow al bij de 220 berichte. Tjonge gaat snel zeg

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:57

hallo,
Mag ik ook mee praten?
ik vind natural horsemanship namelijk heel interessant.
ik zal mezelf eerst eens even netjes voorstellen ;)
Ik ben Robin een meisje van 17jaar en doe de opleiding MBO-verpleegkunde
Ik heb 1eigen paardje en we hebben verder nog 3pony's thuis
Ik probeer mijn paard op te leiden door middel van vertrouwen en dat mijn paard mij gaat zien als zijn leider en dat lukt al aardig :)
Hier een kort filmpje van mij met mijn paard Jantal: http://www.youtube.com/watch?v=cJ5exfH4ODQ

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:02

lovemaylo schreef:
hallo,
Mag ik ook mee praten?
ik vind natural horsemanship namelijk heel interessant.
ik zal mezelf eerst eens even netjes voorstellen ;)
Ik ben Robin een meisje van 17jaar en doe de opleiding MBO-verpleegkunde
Ik heb 1eigen paardje en we hebben verder nog 3pony's thuis
Ik probeer mijn paard op te leiden door middel van vertrouwen en dat mijn paard mij gaat zien als zijn leider en dat lukt al aardig :)
Hier een kort filmpje van mij met mijn paard Jantal: http://www.youtube.com/watch?v=cJ5exfH4ODQ

Leuk filmpje ;)
Was dit na een join-up? :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:05

Welkom en inderdaad leuk filmpje :) Volgens mij is het best goed dat we met zoveel "jonge" mensen zijn die met NH bezig zijn :)