Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Koia schreef:geen eendaarom vraag ik het.
Je hebt ze ertussen zitten die het gevecht met je aangaan. Niet altijd meteen met zadelmak maken maar later in het traject. Valt onder de noemer uitproberen en dat kan inhouden dat ze je proberen te pletten tegen de bakrand, met hun voorbenen over de bakrand komt, nou ja vul maar in. Als je een paard krijgt die het bij een vorige trainer heeft kunnen winnen, heb je je handen vol om dat recht te breien. Dat kan echt niet met een opgeheven vingertje en "foei".
Kijk even naar dit filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related
Met dit paardje kon ook Buck niets meer. Enkeltje slachthuis.
lifaya schreef:Jeetje, heftig! Was deze nog hengst of niet? Heb een hengst iets vergelijkbaars zien doen met zijn eigenaar, man ik dacht dat ze dood gingzij eindigde eronder en toen schoot die er vandoor. Gelukkig viel de schade wel mee, en was het paard héél goed op zijn plek gezet daarna, (wat voor de "penny's" hier onder mishandelen zal vallen waarschijnlijk
) maar zoiets kan dus ook echt helemaal fout lopen. Paard had nog nooit eerder dat gedrag vertoont, maar er waren veel prikkels in die omgeving en denk dat die daardoor het ook even verloor.
Cassidy schreef:lifaya schreef:Jeetje, heftig! Was deze nog hengst of niet? Heb een hengst iets vergelijkbaars zien doen met zijn eigenaar, man ik dacht dat ze dood gingzij eindigde eronder en toen schoot die er vandoor. Gelukkig viel de schade wel mee, en was het paard héél goed op zijn plek gezet daarna, (wat voor de "penny's" hier onder mishandelen zal vallen waarschijnlijk
) maar zoiets kan dus ook echt helemaal fout lopen. Paard had nog nooit eerder dat gedrag vertoont, maar er waren veel prikkels in die omgeving en denk dat die daardoor het ook even verloor.
Was idd hengst en een flesseveulen. Totaal verknipt, verkeerde basis, verkeerde omgang.
En over het houden van hengsten heb ik ook een uitgesproken mening, maar daar wil ik dit topic niet mee vervuilen.
Als je gaat zoeken op Bokt kom je er genoeg tegen. Een hengst hoort in handen van mensen die weten waar ze mee bezig zijn, en dan hoort er nog een huisvesting bij die geschikt is voor een hengst.
piepenfiets schreef:Het soort breken wat deze man doet is mi alleen goed te praten als het in een 3e wereldland gebeurt door een ongeletterde die eeuwen traditie navolgt.
Zo hier id westerse wereld is het slechts een display van machismo ten koste van een dier.
Volkomen klasseloos en verwerpelijk imo
Cassidy schreef:jesito schreef:Waarom mag ik hem geen halve gare noemen, er zijn ergere scheldwoorden.
Ik word ook maar gewoon domgeboren genoemd.
Geen hond die mij hier persoonlijk kent.
En die stomme penny heeft ook nog eens gelijk.
Iedereen wordt dom geboren.
En dan is het aan jezelf hoeveel je gaat leren....
Om te leren moet je lezen, horen wat anderen vinden, discussieren.
Vragen stellen
Nieuwsgierig zijn naar het hoe en waarom.
Niet te snel conclusies trekken.
En geen aannames doen.
En als je een mening hebt, die fout blijkt te zijn, bereid zijn om deze bij te stellen.
Cassidy schreef:De Sjiem is naar Gert vd Hof gegaan voor correctie, heeft Jeroen niet zelf gedaan.
En over Gert zijn er ook de nodige discussies geweest.
Jolliegirl schreef:Ik weet wel dat gert de paarden niet met touwen naar de grond toe dwingt en vastbind in de mond.....
Dat doet deze persoon op de foto's in dit topic wél!
lifaya schreef:Jolliegirl schreef:Ik weet wel dat gert de paarden niet met touwen naar de grond toe dwingt en vastbind in de mond.....
Dat doet deze persoon op de foto's in dit topic wél!
Vergeet niet dat we met verschillende culturen te maken hebben he. In Amerika zie je bijvoorbeeld ook veel cultuurverschillen betreft paarden omdat dit daar echt nog werkdieren zijn. In NL is het voornamelijk toch een luxe en word het gehouden voor de plezier voor de mens en dan ga je al automatisch anders om met paarden. Ditzelfde geld dus ook voor Spanje