[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:29

arno8 schreef:
ik vraag me af of die mensen een leuke relatie hebben...

Haha, arno, foei, je weet toch dat je paarden en mensen niet kunt vergelijken op seksueel gebied?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:32

Shy heeft ook geen probleem met in de blub liggen die heeft zelf modder tussen der oren Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:32

Wendy schreef:
arno8 schreef:
ik vraag me af of die mensen een leuke relatie hebben...

Haha, arno, foei, je weet toch dat je paarden en mensen niet kunt vergelijken op seksueel gebied?

Nee okee Haha!
Ik moet er ook niet aan denken om een kudde vrouwen in mijn huis rond te hebben lopen. Dan liever een vrijgezellen hengsten kudde Haha!
Maar het gaat hier om mensen die toch al aan antropomorfisme doen (paard moet op warm stalletje etc.) dus ik dacht: het rare beeld dat ze van seks hebben moet toch ergens vandaan komen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:34

Dat zou je dan wel zeggen ja...
Maar je kunt net zo goed betogen dat het zielig voor een merrie is om elke keer hengstig te moeten worden natuurlijk Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:36

Daarom zou iedereen een hengst bij de merrie moeten zetten, zodat ze in haar behoefte voorzien wordt...
(zou over een paar jaar ook het tekort aan werk voor paardenslagers oplossen... misschien heeft dit idee nog een wat verdere uitwerking nodig)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:50

Visco probeerd gisteren ook een merrie te versieren, een flinke trap was het resultaat. Nu is Visco een zielig ruintje met een minderwaardigheidscomplex (vind ik Bloos ) Dus misschien zit het met hengsten wel heel anders. Maar bij ons in de wei zijn de merries heel duidelijk de baas, echte bitchen zijn het. En ik heb vaak meer medelijden met de zielige ruintjes Vork

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:01

Walter is echt de baas over de 2 merries...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:05

Leuke foto's Morrie! Inderdaad mistig bij jullie.

Ik heb net iets verkeerds gedaan geloof ik. Veearts zou half uur bellen van te voren zodat ik tijd had om te komen. Toen ik aankwam was hij er al en was alles al klaar (mn zusje was er ook heen gevlogen). Maar ik had nog die vragen. En ik vond het ook nogal raar dat ie gewoon de enting heeft gezet terwijl die van niets wist. Nieuw paard, wil ik gewoon bij zijn en ze was te laat voor de jaarlijkse enting.

Nou hij vond het maar wat vervelend. En nu was dat mens (ikke dus) nog kritisch ook. Shaomi kreeg 3 volle spuiten en moet morgen en vrijdag weer gespoten worden. Aangezien bezoek 25 euro kost vroeg ik of ik die spuit ook zelf kon geven. Nou dat was het toppunt, als ik dat zou doen dan viel het paard dood neer..
Nou rustig maar ik vroeg gewoon of het een optie was. Hij was er helemaal zat van zei die. Ja mn zusje had ook al kritisch gereageerd op zijn tips voor de mok. Kootholtes scheren, op stal en hydrocortiderm (hormoonzalf) erop.
Wat een mafkees die veearts, die voelde zich waarschijnlijk hardstikke aangevallen ofzo, en ging zich verdedigen met dat we het zelf maar moesten weten en dat als het paard dood ging hij in ieder geval geen schuld had.
Ik snapte allang niet meer waar het over ging, ik had me alleen afgevraagd waarom we bepaalde dingen moesten doen volgens hem. Het zijn toch onze paarden, en je doet toch niet iets klakkeloos iets laten injecteren of volgt een advies op omdat de Grote Veearts dat zegt?

Over het entenverhaal. Hij wist er niet zoveel van denk ik, nam gewoon de regels over van het boekje (ja sorry maar kwa geloofwaardigheid is die man bij mij nu een heel end gezakt). Ik heb de bijsluiter van Duvaxyn wel van hem gekregen en daar staan wel wat antwoorden.
Overigens was het niet erg dat Kaya nu 'onbeschermd' rond liep, maar als ik wedstrijd zou gaan rijden zou ze volgende maand een 'basisenting' moeten hebben. En dat is gewoon 2 keer dezelfde spuit, waarvan ze er nu dus ook 1 heeft gehad. Gewone enting keer 2 dus..

Nou een heleboel Verward Verward Verward Verward naar die man toe en dit was de laatste keer dat ik hem bij mn paarden heb. Als hij zich niet eens in kan leven in onze situatie.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:13

Zo, ook weer bijgelezen.
Wat een rare man eva! Kan me voorstellen dat je hem niet meer bij je paarden wil hebben, logisch.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:29

leuk zo'n DA, komt me bekend voor Clown
Ze hadden een keer een nieuwe DA gestuurd om Morrie te enten een paar jaar geleden, hij scheet bagger voor Morrie (dat wisten z'n collega's natuurlijk)
's avonds werd ik gebeld door 1 van zijn collega's die ik wel kende, ik kon een verwijsbrief voor Utrecht halen om Morries hoeven te laten opknappen, haar collega was zich rot geschrokken, maar er stonden 3 van de heksen om dat paard heen vals te kijken, dus hij durfde er niets van te zeggen *whahahaaha* 2 van de 2 "heksen" waren enorme normals, die het alleen maar roerend met het eens geweest waren Clown Haha!
Toen was ik net bezig met NB, hij was door de smid van de ijzers gehaald en Wout was 1 x geweest ofzo.....het zag er ook nog niet uit toen....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:34

Als ik al die verhalen over jouw stalgenoten hoor els, dan ben ik éxtra blij dat ik bij Rixta sta, hihi!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:37

Met onze vorige hoefsmid precies hetzelfde verhaal hoor. En het ligt echt niet aan ons. Toen ben ik het zelf gaan uitzoeken, en kwam ik op NB.
Zal ik dat ook doen met veearts? Knipoog Lijkt me wel een leuk beroep eigenlijk, maar zou alleen paarden willen doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:42

Auky schreef:
Als ik al die verhalen over jouw stalgenoten hoor els, dan ben ik éxtra blij dat ik bij Rixta sta, hihi!

die 2 dames waren geen stalgenoten, maar 2 dames die bij mij op bezoek waren om een ritje met de slee te maken met Morrie Clown
Op een stal waar zo'n 40 mensen rondlopen, zitten er in mijn geval altijd wel een paar tussen waarmee ik absoluut niet door 1 deur kan... als ze dan ook nog keer op keer op mijn fouten blijven wijzen, wil ik er helemaal niet eens meer zijn...... en dat kan gelukkig, ik heb alles in de auto wat ik nodig heb en mijn paard staat een end verderop in de wei.

Ik ben meer geschikt voor kleinschalig gebeuren het liefst met gelijkgestemde zielen.....maar ja, dat is ondenkbaar, in het Gooi zitten vrijwel geen naturals

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:22

ik doelde meer op die verhalen van die meiden die alleen maar kunnen zeiken dat Morrie aan het werk wil en hij ijzers onder moet, maargoed Knipoog
Hier in de buurt zitten ook niet zo heel veel naturals, maar ik heb het geluk er toch bij 'op stal' te staan Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:23

Maar ik ga, even stukje wandelen met paardjelief Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:40

Anouar was zo vervelend aan het doen Frusty
Ik zet z'n bak met eten voor z'n neus, gooit hij hem om. Alle granen over de grond. Dus moest ie het maar van de grond eten. De eerste paar happen ging dat nog wel, maar daarna ging hij na elke hap lekker om zich heen lopen kijken. Hij wilde totaal niet dooreten.
Hij heeft uiteidelijk een kwart opgegeten, toen wilde hij echt niet meer. Nou ja, jammer dan hoor.

Hij doet al een paar dagen zo. Het is niet dat hij het niet lekker vind, want als je het voor z'n neus zet, valt hij meteen aan. Maar na een paar happen wil hij andere dingen doen dan eten.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:42

Haha Len jouw onderschrift... als het niet van Robbie Williams was, zou ik hem echt leuk vinden Tong uitsteken

Misschien heeft Anouar gewoon geen honger?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:46

Stond in z'n boek, ik vond hem ook wel grappig.

Ik denk idd dat hij geen honger heeft. Maar hij is zo mager geworden. Ik weet dat het bij hem niet zorgwekkend is, maar ik zou hem wel iets voller willen hebben.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:47

Citaat:
ik doelde meer op die verhalen van die meiden die alleen maar kunnen zeiken dat Morrie aan het werk wil en hij ijzers onder moet

dat zijn geen meiden maar vrouwen van mijn leeftijd en het zijn er maar 2 van de pakweg 40 op dit moment.....
het gros van de mensen zie ik nooit, ik heb ook geen idee wanneer die op stal zijn. 's avonds waarschijnlijk, dan ben ik er nooit, ik houd niet van het donker, dan durf ik niet goed de deur uit

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:20

Ik heb weer een helm gekocht

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:21

foto!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:21

wat voor kleur.....????(merk, model....)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:23

Volgens TL een Duiste legerhelm Clown

Een crosshelm, zoeen zonder klepje waar een cover overheen moet. Hij was niet duur

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:23

Dit is helm nummer 5, dus voorlopig mag ik er niet meer kopen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:27

Lenneke_ schreef:
Anouar was zo vervelend aan het doen Frusty
Ik zet z'n bak met eten voor z'n neus, gooit hij hem om. Alle granen over de grond. Dus moest ie het maar van de grond eten. De eerste paar happen ging dat nog wel, maar daarna ging hij na elke hap lekker om zich heen lopen kijken. Hij wilde totaal niet dooreten. Hij heeft uiteidelijk een kwart opgegeten, toen wilde hij echt niet meer. Nou ja, jammer dan hoor.

Hij doet al een paar dagen zo. Het is niet dat hij het niet lekker vind, want als je het voor z'n neus zet, valt hij meteen aan. Maar na een paar happen wil hij andere dingen doen dan eten.

Rowygo deed dit vandaag ook ! En als hij dan een hap heeft genomen heel langzaam kauwend om zich heen kijken en meer dan de helft uit zijn mond laten vallen. Scheve mond Denk je dat het gewoon is dattie geen honger heeft ?