[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:05

Het heeft me vier jaar gekost om Arabel te trailer op te krijgen, alleen maar omdat andere mensen, die het zogenaamd beter wisten, zich er mee bemoeiden.
nu doe ik het sinds dat ze echt van mij is op mijn manier en het heeft me 4 keer gekost en nu loopt ze er zo op. Geen gesteiger, gemep, geren of gaan liggen. Ze kijkt even naar mij of mijn zusje en weet dat het goed is.

Haar moeder was anders. Die was zo doodnerveus als ze de trailer zag maar ze wist dat we leuke dingen gingen doen zodra ze in de trailer moest. Die rende er dus in. Heel hard trillend

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:15

Ik heb toevallig ook vandaag trailerladen geoefend!
1,5 jaar geleden toen ik giel opging halen, zijn ze 3 uur bezig geweest en hebben we hem uiteindelijk moeten laten verdoven door de va..
Uiteindelijk met heel veel geduld had ik hem zover gekregen dat hij onze trailer zonder morren opliep. Vorige week ging ik rijden met een vriendin (andere trailer), daar vertikte hij het dus weer op, en als hij niet wil dan gaat hij toch niet, dus na een uur proberen toch maar te voet richting het bos gegaan. Ook op deze trailer had hij al een paar keer gestaan, maar plots wilde hij niet meer.
Vandaag dus weer eens met de eigen trailer geoefend, na 5 minutjes liep hij zenuwachtig mee, paar keer erin en eruit. Na een aantal keren was hij rustig, toen kon ik zo in mijn eentje de buis erachter doen. Dus tussenschot erin, zo nog een paar keer geladen, Giel stond rustig binnen hooi te knabbelen en wilde er zelfs niet meer uit!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:53

na een 18 uur lange reis van Tirol naar NL was Morrie zo bang van trailers dat hij achterin de polder stond als er toevallig een trailer aangekoppeld stond op het erf.....

Na 2 weken consequent oefenen loopt hij er fluitend in, zonder mij, ik zit op de wielkast en zonder beloning in de vorm van voer.....

hier staan wat filmpjes van Morrie die vanmiddag vrij was en mocht spelen met diverse vriendjes. Vanwege de vorst staat hij nu alleen buiten en ieder sociaal contact vindt ie geweldig!Er komen nog veel meer filmpjes op, maar Zippy-virdeo's is een beetje overspannen momenteel

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:17

Leuk gezicht smurf! Morrie beweegt nog best soepel voor zo'n zwaar paard. Die andere paarden staan normaal op stal neem ik aan?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:19

normaal staan ze allemaal buiten, maar nu staan ze al 2 weken op stal, behalve Morrie, want als ze die niet buiten gooien, doet ie het zelf, gewoon dwars door de deur heen

Maar al die andere paarden hebben ijzers... en die kunnen niet op een bevroren maanlandschap lopen: ze gaan namelijk rennen, voelen niets van die hobbels en bobbels en breken dan hun benen......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:31

Arabesk schreef:

Hoe staat het hiermee? Heb 't vanmiddag gelezen, t/m de reacties van Anya en evitatinkle, en heb sindsdien lopen denken of ik wel of niet een reactie zal plaatsen. Maar als het inmiddels negatief gezeik is geworden en een discussie die weer 'es nergens toe leidt, laat ik het maar (en het verder lezen van de topic dus ook).

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:58

ga er maar niet meer kijken, scheelt een hoop ergernis...... ik voel me bijna persoonlijk de grond in gestrapt als ik dat lees, ik moet wel héél erg dom zijn om een aanhanger van Parelli te zijn ...

Ze hebben het maar over boerenverstand, maar de boeren die ik ken, pakken een end hout en slaan een vervelend paard net zo lang op de neus tot het krak zegt, sluiten hem vervolgens 3 dagen zonder eten en water op in een donker hok en dan is ie mak...... boerenverstand.......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:57

Ik ken ook wel boeren met het boerenverstand dat zij bedoelen. Mijn pensionhouder bijvoorbeeld deelt veel van de principes van NH-ers. Paarden in een groep op de wei, dekens zijn vaak niet nodig. Liever buiten dan op stal. Niet zoveel brok erin kieperen maar goede kwaliteit hooi en als ze ziek zijn zelf de kruiden uit de wei laten zoeken bijvoorbeeld.

En mijn Lan heeft altijd respect voor hem gehad zonder onderdanig te zijn.

Maar NH is ook dat ietsje meer. Spelen met een paard zie ik een boer niet doen bijvoorbeeld. Dat is ook niet het dagelijkse belang.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:03

Ik ken ook weinig boeren met dat boerenverstand van paarden.

Vroeger heb ik voor boeren gereden, maar dat waren echt ruwe types, die hadden alleen paarden voor de handel en de menwedstrijden. Het was dus zaak dat ik ze zo snel mogelijk inreed zodat ze verkocht konden worden. Als ze niet luisterden konden ze een pak slaag krijgen....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:16

ja de boer war ik sta heeft een tuiger voor de kermis, daar rijdt ie dan het ringsteken mee, 1 x per jaar en verder doet ie er niets mee..... ze wordt af en toe gereden door wat dames en dat is het dan.....

Hoe vaak hij mij een end hout in handen heeft gegeven om Morrie even mores te leren weet ik niet meer, vaak, heel erg vaak..... hij is overigens wel bijna de enige die geen commentaar levert op m'n Parelli pogingen, hij lacht me gewoon uit..... maar zegt er niets over

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:17

Ik heb gesproken........

_/-o_

(in het betreffende topic dus)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:18

De stalhouder bij ons is geen boer, maar hij heeft alles wat hij van paarden weet geleerd van zijn neef. Die is boer, tuigpaardenfokker en in een ver verleden ook paardenslager

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:23

"mijn"boer is ook al (paarden)slager..... hij weet alles van koeien, maar van paarden......????......

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:24

Jovarna schreef:
Ik heb gesproken........

_/-o_

Het topic is gestart met als titel "voor de NIET NH ers"
Snap niet goed wat je je op je hals haalt.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:26

Net zo goed dat het niet goed is om iedereen af te zeiken die niet aan NH doet, is het ook onzin om iedereen af te zeiken die het wel doet...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:27

Jovarna schreef:
Ik heb gesproken........

_/-o_

goed gedaan, maar helaas, niet aan de normals besteed.

Ze willen het niet begrijpen,, ik steek er geen energie in, die gebruik ik liever om m'n boek uit te lezen......... van Stephany Burns....

Zoals ik Eddy Modde laatst hoorde zeggen: als ze er niet om vragen, zijn ze er niet klaar voor het antwoord te horen.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:30

Tsja, de populariteit van NH geeft gewoon aan dat er vraag naar is. Blijkbaar ontbreekt er iets fundamenteels aan hoe mensen geleerd wordt met paarden om te gaan, of beter gezegd, hoe dat dus niet gebeurt. Bij je eerste rijles wordt je niks verteld over hoe een paard in elkaar zit... het is soms meer iets van ros er snel een borstel overheen, gooi er een zadel op, en rijden maar.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:44

Leuk topic dat niet voor NHers Ben moe dus lees dit morgen is op mijn gemakje door.

Diegene die het meeste met hun kledder van hun paard afvallen hebben het grootste woord, volgens mij is dit dus boerenverstand

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:52

johnnie schreef:
Leuk topic dat niet voor NHers Ben moe dus lees dit morgen is op mijn gemakje door.

Diegene die het meeste met hun kledder van hun paard afvallen hebben het grootste woord, volgens mij is dit dus boerenverstand

dit vind nu ook niet bepaald genuanceerd.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:54

Volgens mij is het niet zo lief en tegen de bokt regels om uitgebreid een ander topic te becommentariëren.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:03

Ben geen NH-er, ben geen normal...ben gewoon lief voor mijn paard.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:20

als één van ons een topic zou openen met de titel: "voor de niet-normal mensen" zou er binnen 1 tel een slotje op zitten en zou de TS een IP ban aan z'n broek hebben.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:23

Nee Smurf dat is niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:29

Eigenlijk zou ik ook wel van dat titeltje af willen. Want waar slaat het eigenlijk op. Zoals wij er - in de basis - in staan, zou "normaal" moeten zijn. Maar omdat het allemaal niet zo normaal IS in de huidige maatschappij, scheiden mensen die het anders doen, zich af van het traditionele, en dat heeft een naam gekregen. Tja....

Wat mij betreft mag de H van NH staan voor HARMONIE. Want zo is het zoals ik het voel en ervaar met mijn paard, dat is wat wij hebben bereikt.

Nu de N nog....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:30

Nieuwe?