Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Reina en ik hadden vrijdag een dikke miscommunicatie, waar iedereen (lees: hele traditionele paardenmensen en een stel kinderen) zich op een gegeven moment mee ging bemoeien en lekker kwam toekijken ... Pfft, dan kan ik me dus niet meer concentreren he. Ik heb gewoon het hek van de bak opengegooid en Reina naar de kudde laten rennen, ik was er even helemaal klaar mee ... Ik denk dat ze liever hadden gezien dat ik haar even had 'doorgepakt' ofzo
. Jammer jongens, show is over!
.
. Zonder mijn geduld te verliezen ben ik echt wel heel streng af en toe. Maar ik scheld nooit op hem en onnodig slaan doe ik ook niet aan. Ik tik hem wel eens bij, als hij naar rechts gaat, terwijl ik duidelijk aan heb gegeven naar links, maar dat is het dan ook. Hij is zowel fysiek als mentaal oersterk en geeft niet snel op. Dus ik hamer nogal op samenwerking, ik wil dat hij iets doet omdat hij het voor me wil doen en niet omdat hij bang is voor geweld e.d. Ik ken hem door en door en daardoor kan ik al heel veel voor zijn. Ik denk dat dat DE truuk is bij dit soort paarden met veel eigen initiatief.
). Echt gaaf!!!
. Het grondwerken ging weer heel erg goed, ook het wijken voor druk, wending om de voor- en achterhand, het achterwaarts gaan en wat zijpasjes gingen weer goed. Soms kan hij daar zo stug in zijn, dus die oefeningen moet ik echt onderhouden. Ik had wat van die in-en-uit sprongetjes gemaakt in de bak, is goed om zijn achterhand mee te trainen. Heb met hem gespeeld aan de lange lijn. En toen nog even op zijn ruggetje gaan zitten om uit te stappen, want hij was behoorlijk nat weer. Heerlijk rondgestapt zonder cap, want die lag nog in mijn kast.
)
Zo'n roze poetssetje doet het volgens mij altijd goed!

?
.
Dus hij heeft nu een burka aan, kijken of het SME is... Maar verder is het zo'n leuk ding!
!!! Ze heeft onze kat Tijgertje er al lekker mee geborsteld.
, maar eerdaags maak ik dat wel weer goed.

).
(ik ben vegetarisch en hier in NL hebben ze zoveel op dat gebied, dat vind ik heel fijn). En de vroege duisternis (en de kou), daar zou ik ook wat moeite mee hebben. Maar verder lijkt het me heerlijk daar!!