[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:28

Lekker he, bij de paarden zijn. Wij waren ook veel bij de paardjes.

Dat het paard altijd overal de schuld van krijg, zie ik ook te veel-. Net als het niet zien als een paard ergens problemen mee heeft, bang is of pijn heeft. En vaak is het geen kwade opzet... maar gewoon simpelweg niet zien.
Hoewel... er staat nog steeds een grote groep mensen niet open voor clues in die richting. We hebben het altijd zo gedaan dus........

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:54

Hallo allemaal,

Heb weer alles snel bijgelezen, leuke foto's en filmpjes!

Ja erg he, ik heb het er bij mezelf echt ingeramd 'het paard heeft altijd gelijk' ... Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog best wel eens de neiging heb om mijn geduld te verliezen of onredelijk te zijn (dan moet er wel echt veel voorgevallen zijn hoor), ja sorry, maar ik kom ook uit een behoorlijk traditioneel wereldje. Maar het verschil is dat ik niets meer met die neiging doe, ik laat dan liever mijn paard even voor wat ze is en tel even ergens tot tien :D. Reina en ik hadden vrijdag een dikke miscommunicatie, waar iedereen (lees: hele traditionele paardenmensen en een stel kinderen) zich op een gegeven moment mee ging bemoeien en lekker kwam toekijken ... Pfft, dan kan ik me dus niet meer concentreren he. Ik heb gewoon het hek van de bak opengegooid en Reina naar de kudde laten rennen, ik was er even helemaal klaar mee ... Ik denk dat ze liever hadden gezien dat ik haar even had 'doorgepakt' ofzo :+ . Jammer jongens, show is over!

Heb een heerlijk weekend gehad! Ben snipverkouden nu en gisteren een beetje verbrand :).

Edit: ojah, Reina komt dit jaar niet zo lekker door haar vacht heen en ik ben bang dat ze het te warm heeft/gaat krijgen. Ik wil haar iets bijgeven, ik zat zelf te denken aan lijnzaad door haar voer. Hebben jullie tips, ideeën of ervaringen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:39

Wandelen met rock is nog erg inspannend maar ik vind het heerlijk! Met twan ook trouwens, doe al 3 jaar bijna niet meer met hem dan knuffelen en wandelen vanwege zn slechte pezen. Juist die "quality time" vind ik heerlijk! Daarom geef ik rock ook alle tijd om op te groeien en basis op de grond te leren voordat ik er maar aan denk om hem te gaan zadelen! Mensen snappen dat inderdaad niet, je hebt een paard toch om te rijden? Eh nee dus.... Ik weet niet eens of het wel klikt onder het zadel en heb al besloten dat als het onder zadel niet klikt, ik lekker met hem ga mennen. Is absoluut geen reden om hem weg te doen voor mij. Er is veel meer mogelijk met je paardje!

Dani, ik kom ook uit de "traditionele" wereld. Sterker nog, ik zit er nog middenin! Les op een manege met voornamelijk dressuur en ze fokken sportpaarden. Maar ze komen daar wel lekker buiten en er word rekening gehouden met het karakter van het paard! Echt super, dat kan dus ook!
Maar ik betrap mezelf ook wel eens erop dat ik toch mn geduld verlies en het paard de schuld wil gaan geven, het zit er toch in he? Maar net zoals jij Dani, doe ik er niks meer mee. Als ik bijv een slechte dag heb (zelf wat emotioneel ben o.i.d.) en merk dat ik weinig geduld kan opbrengen, dan laat ik rock lekker staan want daar heb ik juist veel geduld bij nodig. Ik vind het niet eerlijk om hem dan aan mijn bui bloot te stellen dus blijft hij lekker in het land en ik ga alleen ff knuffelen en poetsen.

Wat betreft verharen, ik zweer bij een gekarteld zweetmes om haren los te krijgen. Vinden ze heerlijk over het algemeen en de haren vliegen los. Verder hoor ik altijd goede ervaringen met lijnzaadolie dus dat is zeker de meoite waard om te proberen denk ik. Gelukkig heb ik nog nooit zoiets nodig gehad voor mn paardjes.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:13

Ik zat vroeger zowel in het traditionele wereldje als in een meer natural ingesteld wereldje, al hoewel ik me daar niet bewust van was. Ik heb altijd veel meer geneigd naar de natural manier, onbewust, want toen had je die stromingen niet zozeer. Ik ben helemaal niet ongeduldig met paarden, maar ben wel zo duidelijk mogelijk naar mijn 'eigenwijze' paard toe. Sam is een typje met een enorme slimme kop er op, hij heeft een behoorlijke trukendoos en als je het toelaat sleurt hij je alle kanten op :+ . Zonder mijn geduld te verliezen ben ik echt wel heel streng af en toe. Maar ik scheld nooit op hem en onnodig slaan doe ik ook niet aan. Ik tik hem wel eens bij, als hij naar rechts gaat, terwijl ik duidelijk aan heb gegeven naar links, maar dat is het dan ook. Hij is zowel fysiek als mentaal oersterk en geeft niet snel op. Dus ik hamer nogal op samenwerking, ik wil dat hij iets doet omdat hij het voor me wil doen en niet omdat hij bang is voor geweld e.d. Ik ken hem door en door en daardoor kan ik al heel veel voor zijn. Ik denk dat dat DE truuk is bij dit soort paarden met veel eigen initiatief.

Nou ja, Inge en Dani weten wel wat ik bedoel, hahaha..... Die hebben inmiddels ook wel gezien en zelf gevoeld wat voor typje hij is en dat bitloos (in)rijden echt niet zo makkelijk is bij zo'n paard. :D

Overigens ging vandaag de draf al rijdend weer heel goed, Dani. ;)
Hij had echt lekker pit in zijn lijf, ging SUPER. Verder ook weer heel veel grondwerk gedaan vandaag in de grote bak, ook met balkjes en hindernissen enzo. Hij gaat springen steeds leuker vinden.

Wat die rui betreft, Dani, ben er ook even ingedoken. Dat kan verschillende oorzaken hebben en dan kan je bv denken aan een combi van voeding (vitaminen/mineralen) en ontwormen. Vooral een kuur met ivermectine kan helpen. Wat me gisteren opviel was dat haar tandvlees vrij licht van kleur is momenteel, wat kan wijzen op bloedarmoede. Heeft Sam vorig jaar ook gehad na zijn hoefzwerenellende. Hij heeft toen een ijzervitamine injectie gehad en verder heb ik zijn voeding aangepast (tijdelijk). Hij kreeg veel meer energie toen en knapte vrij snel weer op....... Verder veel borstelen en inderdaad, die lijnzaad(olie) kan ook helpen. Extra mineralen als zink, mangaan en koper kunnen ook helpen.

Ligt de oorzaak toch dieper dan kan het een hormonaal probleem zijn of dingen als een slecht gebit of darmstoornissen.

Een gezond paard hoort met 3 weken te verharen. Bij rassen met extra winterhaar (Shets/IJslanders/etc.) doen er iets langer over. Nou, misschien kun je er iets mee. ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:35

Dankje Natas! Ik had zelf ook al het één en ander opgezocht. Ik heb in ieder geval lijnzaadolie en een kit voor een mestonderzoek besteld. De oorzaak van bloedarmoede kán een wormbesmetting zijn, dus het is goed mogelijk dat er iets uit het onderzoek komt (stiekem hoop ik het een beetje, dan heb ik een oorzaak). Mocht hier ook niets uitkomen dan heeft ze waarschijnlijk een tekort ergens van en laat ik het liefst wat bloedwaardes prikken (ik vind het vinden van een evt. oorzaak wel erg belangrijk). Eerst even dit afwachten maar ...

Ik weet ook wel dat die olie puur een lapmiddel is, maar het kan geen kwaad om haar nu te helpen zo snel mogelijk door dat haar heen te komen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:01

Ik kom ook uit de tradiotionele wereld, maar was toch altijd, net als twiggy, een beetje dwars. Heb nooit veel met wedstrijden gehad en hield nooit van geweld. Overigens werd ik zelf gelukkig nooit boos op mijn paard. Ben wel ooit bang geweest, maar nooit kwaad.

Sam lijkt overigens wel een echte uitdaging... tja... deels fjord (ik reed vroeger bij een fjordenfokker)

Airiin... dit wordt een hele moeilijke periode voor je en ik weet hoe het nu voelt. Ik heb zelf wel nog veel tijd met toon doorgebracht toen ik wist dat ik hem moest afgeven.
In het begin vond ik dat wel moeilijk, maar het ging steeds makkelijker en het werd natuurlijker. We deden uiteindelijk niets meer. Ik was gewoon bij hem en dat voelde goed. Het was net alsof we juiste die laatste dagen na elkaar toe groeide/meer open stonden voor elkaar. Toontje werd namelijk verschrikkelijk gesloten toen hij veel pijn kreeg en dat verdween uitgerekend de laatste dagen bij hem. Hij had toen zoveel rust over zich, alsof hij wist wat er ging gebeuren en daar vrede mee had. HIj had tenslotte veel pijn en dan was er die tumor...
Wat je zelf moet doen.... daartoe moet je je eigen gevoel raadplegen. Niet nadenken, maar puur gevoelsmatig tewerk gaan. Heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door liljebo op 15-04-09 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:01

dat is een lastige keus airiin, ik zou ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen. Heel veel sterkte nog komende tijd!
Klinkt trouwens net als rock, die snurkt overal bij en wil het eigenlijk niet maar staat het wel toe! Hij heeft er trouwens geen haartjes onder, het zijn nu echt kale, zwarte plekjes. Heel apart! Nouja het verspreid niet en hij heeft er geen last meer van...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:47

Airiin, heb ik nou gemist dat jij Roxy in gaat laten slapen???? Echt??

Over vroeger: Toen was alles sowieso wat traditioneler naar mijn idee, maar ik heb jarenlang bij een man New Forests verzorgd, die gewoon het hele jaar door buiten stonden in een vaste groep. Ik reed er ook bitloos op (met halster en touwtje) en ze werden niet beslagen e.d. Geen gedoe met dekens, niets, dus ik vond dat achteraf behoorlijk natural en ik heb dat altijd heel normaal gevonden. Waar ik heb leren rijden als kind, stonden paarden in principe ook gewoon 24/7 buiten, op twee grotere paarden na (die stonden 's nachts wel op stal). Ik ben blij dat ik daarmee begonnen ben en niet ben begonnen op een manege. Ik heb er zoveel van geleerd, van de verzorging en het buiten houden van paarden..... Het traditionele kwam pas wat later en ik had daar nooit zoveel mee. Vond eerlijk gezegd die mensen op die stallingen vaak ook zo onaardig. :+
Of ligt dat aan mij? Ik hou van warme, spontane, sociale en open mensen en ik vond ze altijd zo bot en vaak gunden ze je geen blik waardig. Op een paar uitzonderingen na, maar die kan ik op 1 hand tellen. Typisch paardenvolk, noemden wij dat destijds. :D
Nou was ik vroeger best een verlegen meisje, hoor, iets wat ik nu totaal niet meer ben. ;)

Ik was vanmorgen helemaal alleen bij de paarden, heerlijk!!! Tjitse kwam weer vrolijk op me afgewandeld en nadat ik hem verzorgd en gevoerd had, ben ik met Sam aan de slag gegaan. Reina liep helemaal mee naar voren toe, gezellig, en vervolgens kwam Tjitse keihard aan scheuren, zowel in galop als in draf (en die kan lekker draven, zeg :D ). Echt gaaf!!!

Heb weer een superochtend met Sam gehad, erg he, ik heb nooit iets negatiefs te melden, want ik geniet eigenlijk altijd bij hem :) . Het grondwerken ging weer heel erg goed, ook het wijken voor druk, wending om de voor- en achterhand, het achterwaarts gaan en wat zijpasjes gingen weer goed. Soms kan hij daar zo stug in zijn, dus die oefeningen moet ik echt onderhouden. Ik had wat van die in-en-uit sprongetjes gemaakt in de bak, is goed om zijn achterhand mee te trainen. Heb met hem gespeeld aan de lange lijn. En toen nog even op zijn ruggetje gaan zitten om uit te stappen, want hij was behoorlijk nat weer. Heerlijk rondgestapt zonder cap, want die lag nog in mijn kast. :+
Wat voelt dat toch vrij zonder cap met een touwhalstertje op een paard onder je wat helemaal op jou gericht is. Ik heb prachtige figuren en wendingen gereden en hij deed het super. Best apart dat hij soms zo gevoelig is en op al je aanwijzingen goed reageert en zo zijn er ook dagen dat je het behoorlijk pittig kunt hebben, als hij weer in zijn 'eigen initiatief bui' zit. :+
Ben door het land terug gereden naar zijn weiland, echt zo heerlijk, in het zonnetje...... Wat een weertje is het toch, he? (sorry RedPassion en Zwerte ;) )

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:10

hoi Irene, fijn om te horen dat je weer veilig geland bent. Ik had gehoord dat je Roxy verkocht had. Vond ik al een beetje raar. maar ik begrijp dat je een heel ingijpender afscheid moet gaan nemen. Wens je sterkte. de beslissing zal niet makkelijk zijn geweest, maar uiteindelijk het beste voor je paard. wanneer gaat het gebeuren?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:18

airiin... ik weet hoe je je voelt. Maar inderdaad... je kunt haar niet met pijn laten lopen en je hebt al alles gedaan wat je kon. Dit is het enige wat je nu nog kunt doen.
Een zware beslissing. Ik denk aan je.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:47

Veel sterkte Airiin, ik kan niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt (gelukkig), ik kan het me niets eens indenken, zo vreselijk moet het zijn ...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:02

Airiin, wat vreselijk allemaal.... Pffff, wat lijkt me zoiets moeilijk...... Zo ontzettend heftig...... Ik wens jou en je paard ook heel veel sterkte samen. Geniet nog maar veel van haar...... :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:20

trouwens... vergeten te zeggen... leuk altijd om te lezen hoe je met sam bezig bent, twiggy. Fijn dat jullie zo van elkaar kunnen genieten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:34

Ben zo verliefd op Sammy en zo blij met zijn aandeel in mijn leven...... :+:
Denk dat jullie dat wel herkennen, wat paarden voor je kunnen betekenen in het leven.......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:43

Morgen is mijn dochter trouwens jarig, ze wordt alweer 4 jaartjes!!! :D
Heb een aantal leuke cadeaus voor haar, waaronder een roze poetskoffertjes met roze borsteltjes. Wilde ze ze zo graag!!!
Ben zo benieuwd naar haar gezichtje, als ze het ziet. Wil ze natuurlijk meteen naar de paarden toe, haha.....

Ben druk met de voorbereidingen voor haar afscheid morgen op de peuterspeelzaal. Moet nog wat freubelen met de cadeautjes en de traktatie, hahaha. Ik ben er ook bij in de ochtend, op de psz, dus heb morgen weinig tijd voor de paarden. De komende twee dagen staan echt even in het teken van Nikki en haar feestjes (zaterdag komt de grote en kleine visite). :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:58

wat is psz?
Mocht ik het morgen vergeten, alvast gefeliciteerd met je kleine :D Zo'n roze poetssetje doet het volgens mij altijd goed!
Ik herken het heeeeel goed, hoeveel paarden (en andere dieren voor mij...) voor je kunnen betekenen. Ik kan echt niet leven zonder dieren, ik zou echt doodongelukkig zijn!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:06

psz = peuterspeelzaal. ;)
Ze heeft er twee jaar 2 a 3 ochtendjes per week gespeeld en ze had het er zo naar haar zin. Maar ja, we gaan weer over in een nieuwe fase en inmiddels heeft ze al 5 wendagen op school gehad en vanaf dinsdag gaat ze fulltime naar school. Overigens doet ze dat alsof ze nooit anders gedaan heeft, hoor, ze vindt het geweldig op school gelukkig.

Ja, ze 'zeurde' al een paar keer (lees: heleboel keertjes) om zo'n roze koffertje, want er staat een oude roze koffer bij onze zadelkasten, die ze vaak zag. En ze is dol op roze (een echt grietje dus) en dol op tutten. :+
Bij Divoza zag ik er eentje, dus tja, bestellen maar... Hij staat al zo'n anderhalve maand op zolder verstopt, moet hem vanavond nog even inpakken. :D

Ik kan ook niet zonder dieren. Heb ooit wel een tijdje zonder geleefd, maar ik miste het wel heel erg. Nu heb ik twee poezen en twee nijntjes thuis, ook heel gezellig, samen met Sammy. Had ik maar een boerderij, zucht.....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:19

Gewoon in zweden gaan wonen, twiggy. Daar is het nog betaalbaar. :D

Proficiat met je kleine grote meid. Het gaat zo snel, he. Ze zal vast blij zijn met je koffer, maar eigenlijk vind ik dat je er een shet bij kado moet doen :D

Ik kan ook niet zonder dieren. Ach... het leven zou een stuk simpeler zijn met veel minder werk en heel wat minder getob met financien. Maar het zou ook zoveeeeeeel saaier zijn. Moet er niet aan denken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:28

Hahahaaaaa, ik zou er dolgraag een leuke Shet cadeau bij willen doen, Sandra, helemaal met je eens!!! ;)
Zou ze absoluut geweeeeeeldig vinden!!! Ze is dol op Shetjes (net als ik trouwens). :))

Gelukkig staan in onze kudde ook een paar Shetjes en eentje is haar lieveling momenteel, namelijk deze, Rakkertje, een van de 'les'pony's, dus daar kan ze wel eens lekker mee tutten en op rijden (maar dan geef ik haar zelf 'les'). :)
Afbeelding

Hmmm, zou dolgraag in Zweden komen wonen, heb je toevallig geen leuke Zweedse vent in de aanbieding? :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:15

Twiggy... ik kan wel ff voor je rondkijken... hihihi. Er zitten hier vast genoeg vrijgezellen. Ik ken er wel al een paar, maar die zijn vast niet wat je zoekt. Ze hebben wel veel grond en zo, maar ja... type verstokte vrijgezel...

Maar ik zal wel wat posters ophangen met je foto... hahaha.
Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf je bestaan hier opbouwen

Wat een lekkere pony...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:10

Natas, van harte gefeliciteerd met je lieve grote kleine meid!!! Hoe vind ze haar roze spulletjes :D ?

Aah, zie ik daar lieve Rakkertje voorbij komen :).

Mijn vriend zou ook wel willen emigreren, over heel veel jaar pas hoor. Als we dan nog bij elkaar zijn en er is een mogelijkheid om paardjes bij huis te hebben, dan zie ik mezelf nog wel eens meegaan hoor! Hij heeft al een tijdje in Schotland gewoond en zou daar graag naar terug willen, of anders Spanje of Frankrijk ...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:00

wat een heerlijk klein ding zeg!! Zo schattig, die shetjes. Wij hebben ook zo'n lieverdje staan. Arme ding hebben we net een half jaar en door de verhuizing en de stress daarbij kreeg hij luizen... Dus geschoren en gewassen... Begint meneer nu te schuren :( Dus hij heeft nu een burka aan, kijken of het SME is... Maar verder is het zo'n leuk ding!

Gefeliciteerd!! Ik ben ook erg benieuwd hoe ze haar spulletjes vond!

Emigreren, ik moet er niet aan denken. Nederland bevalt me veel te goed! Als ik al zou emigreren zou het scandinavie worden, iets anders hoef ik niet eens over na te denken.

Kreeg net telefoontje dat twan weer op ijzers staat (hij moet zondag terug naar de huifkarverhuur en dan moet hij uiteraard op ijzers staan) maar dat hij het de smid niet makkelijk maakte... Nou de smid zelf wel, die kent hij goed en is gewoon braaf. Maar er was een stagiair en die kreeg het gewoon niet voor elkaar, hij bleef maar lostrekken om gewicht weer op 4 benen te kunnen zetten. Duidelijk nog last van zn been dus. Ik heb natuurlijk ook al die tijd wel gemerkt dat hij er moeite mee had maar voor mij gaat ie sowieso door vuur. Dat hij door zn pijn heen bijt als ik het vraag wist ik al langer dan vandaag maar dat maakt hij nu weer eens duidelijk... Arm dier. Zweet brak hem ook uit... en dat moet voor een huifkar, een week lang :(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:15

Wat erg, zeg, Zwerte. Arme Twan...... Dat ze hem zo laten lopen, zeg, dat snap je toch niet??? Fjorden zijn vaak paarden die hun pijn niet laten merken. Ze zijn zo taai. Maar het is wel erg zielig..... Dat moet wel heel moeilijk zijn voor jou om te verkroppen, om je paardje zo te moeten zien straks..... ;(

Nikki vond haar poetskoffertje HELEMAAL GEWELDIG *\o/* !!! Ze heeft onze kat Tijgertje er al lekker mee geborsteld. :+
Bovendien kreeg ze ook nog een paardenstickerboekje, dus er zitten hier en daar al wat stickers als gezellige decoratie. :D
En dan krijgt ze nog meer, maar dat doen we vanavond. Schandalig verwend met best erg veel cadeaus, maar ach, we hebben maar 1 dochter. :D

We gaan zo naar de paarden om alleen even bij ze te kijken of alles goed gaat, want helaas heb ik geen tijd om uitgebreid te gaan tutten vanmiddag. Nik is daar wat teleurgesteld over en dat uit ze ook te pas en te onpas :7 , maar eerdaags maak ik dat wel weer goed. ;)
Ik ben de hele ochtend bij de peuterspeelzaal gebleven vanwege haar afscheid daar. Was eigenlijk de bedoeling dat ik na een uurtje nog even langs de paarden ging, maar ach, je weet hoe dat gaat... Ben blijven hangen natuurlijk. :D
Was erg gezellig met die kids, de juf en de meehelpmoeders. Weer een fase afgesloten, wat best gek voelt.

Ik denk wel eens aan emigreren, heb het zelfs ooit bijna gedaan naar Italie naar mijn toenmalige vriend. Maar NL is wel mijn 'thuis', mijn cultuur. Ik heb het hier prima naar mijn zin qua land. Overal zijn positieve en negatieve dingen en het is maar wat je ervan maakt, denk ik. Het weer vind ik hier prima te doen eigenlijk, ik woon in een groene omgeving, heb lieve vrienden en spreek de taal goed, wat ik in Italie destijds echt pittig vond. Daarbij werd ik ook gek van hoe die Italianen op mijn blonde uiterlijk reageerden, heb daar echt de idiootste taferelen meegemaakt. :D
Maar goed, toen was ik ook een twintiger, misschien keuren ze me nu geen blik waardig meer, als eind dertiger, hahaha.....

Liljebo, maar zou ik kunnen doen in Zweden? Ik spreek de taal niet, ben alleen met kind en dieren en alles behalve rijk....
Kun je als Engelstalige makkelijk werk vinden dan? Want je spreekt niet meteen Zweeds, he. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:20

de taal, daar zit ik zelf dus ook mee. En het zorgstelsel en alle regeltjes in nederland vind ik juist erg fijn. Nou schijnt Zweden wat dat soort dingen betreft nog beter geregeld te zijn? Maar ik ben een vreselijke talenkneus dus dat word niks.

Hihi, ik zie al zo''n lief klein meisje een kat poetsen... Vond jullie kat dat goed?

Het is inderdaad heel moeilijk voor me, om hem elke keer pijn te zien lijden... Maar 1 troost, zodra hij kreupel is zetten ze hem wel stil. Dan is het duidelijk zichtbaar dat er iets aan de hand is. Ze doen het ook zeker niet uit gemeenheid, ze zien het gewoon niet... subtiele signalen he, die missen veel mensen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:42

Ja, de meeste mensen kunnen paarden (of andere dieren) niet 'lezen' en missen de subtiele signalen. Jammer is dat, blijkbaar is dat een gave die duidelijk niet iedereen heeft. En dat is heel moeilijk voor mensen die het wel zien..... :\
Hopelijk geeft Twan zijn ongemak snel aan....

Ja, onze Tijger is zo'n kat die alles prima vindt. Ga je te ver, dan geeft ze op een gegeven moment wel eens een knauwtje, en dan weet Nikki genoeg. Maar op zich is het zo'n enorm kroelbeest en die twee zijn echt hele dikke maatjes. Je zou ze eens samen in de tuin moeten zien spelen. Tijgertje loopt ons overal achterna en blijft altijd dicht bij huis, dus meestal ook in de tuin. Echt ideaal, zo'n kat. Beertje, de andere, is een heel ander geval (zie profiel voor foto's van onze twee rooien. Heb ze gisteren er in gezet ;)).

Ja, ons zorgstelsel (en sommige regeltjes) vind ik ook erg fijn. In Zweden is het idd nog beter geregeld, naar wat ik erover gelezen heb. En de natuur en rust daar trekken me ook heel erg. De mensen lijken me ook vriendelijk, alleen het eten trekt me wat minder :o (ik ben vegetarisch en hier in NL hebben ze zoveel op dat gebied, dat vind ik heel fijn). En de vroege duisternis (en de kou), daar zou ik ook wat moeite mee hebben. Maar verder lijkt het me heerlijk daar!! :)
Heb wel eens op zo'n emigratie website zitten kijken (die van Zweden en die van Nieuw-Zeeland) en dan lekker dromen van je vrijstaande huisje met stuk grond en eigen kudde paarden, hahaha..... Dream on. 8-)