[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:38

moggû

klein wereldje hier: zoveel mist dat ik de overkant niet eens kan zien

ik vind een paard van 1.45-1.50 het fijnst, de meeste (bekende) Parelliers hebben ook een klein paard, dat is gewoon veel praktischer. Ik ken er eigenlijk maar 1 met en Shire en 1 met een groot paard in mijn Parelli-kennissenkring, verder allemaal pony's of kleine paardjes

Ik heb mijn rechterhand fors bezeerd, dat had ik een maand of wat geleden al, was niet goed genezen maar ik denk dat het weer stuk is, kan me niet herinneren waar en hoe , maar typen doet erg zeer.......

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:49

goeiemorgen!

Na heel heel heel veel regen is het hier nu stralend weer. Hopen dat het zo blijft want ons land is een moeras. En stinken dat die paarden doen!!! Gatverderrie, naar sloot.

DA komt zo. zit nu op mn werk dus moet snel heen en weer fietsen. Dan ben ik blij dat mn wereldje zo klein is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:57

hebjij geen vakantie Eva? Bij ons is het restaurant dicht in de vakanties

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:07

Morrie schreef:
hebjij geen vakantie Eva? Bij ons is het restaurant dicht in de vakanties

het restaurant wel, maar wij hebben ook nog een grand café, bedrijfsrestaurant, nog een lunchroom en een vergadercentrum. Die draaien allemaal door. En aangezien de (inhaal) leerlingen niet op komen dagen...kan ik lekker zelf koffie en thee sjouwen.
Morgen ben ik vrij! en ik werk vandaag natuurlijk niet zo lang.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:08

Goedemorgen.

Ik kan vandaag op zieken bezoek. De man van mijn beste vriendin belde gisterenavond dat ze aan een accute blindedarmontsteking is geopereert. Ze moest vannacht blijven, en mag als het goed is vandaag naar huis. Ik weet om 11 uur meer. Ik ben dus maar thuis gebleven van college, kan ik meteen aanrijden als ze belt..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:20

goedemorgen Lachen

nou de verhuizing is gelukt Lachen ik heb in totaal 7 vuilniszakken troep weggegooit en er gaan 4 dozen spullen mee... vooral schoolspullen enzo. dat dat allemala in een hokt van 4 bij 4 gelegen heeft.
Fijn els dat morrie toch bekapt is! ben benieuwd hoe je het resultaat vindt!
Ik ben 1.80 en heb een fjord van 1.48 ik zit eigenlijk liever op zo'n paardje lekker compact en stevig dan een groot en slungelig paard... ik denk ook niet dat Netam echt moeite met mij heeft.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:25

Ik hou ook niet van grote slungelige paarden. Het eerst wat ik zo mooi aan Witte vond was zijn kleur, het 2e dat ie zo lekker stevig gebouwd is (voor een kwpn-er in ieder geval, vergeleken Morrie natuurlijk niet)

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:41

Ik hou ook niet van grote paarden, vind poonies veel leuker Haha!
Heb nu zelf ook een paard van 1m70 schoft en Flame (van Alike) is bijna 1m75. Maar die heeft weer het karakter van een pony dus dat vind ik dan niet zo erg groot.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:45

sjips het salaris staat nog nie top mijn rekening, kan ik dus geen nieuwe lamp kopen want ik sta hartstikke rood, kan niet meer pinnen.......

aangezien het er gisteren al had moeten zijn, begin ik me wat zorgen te maken, straks PZ maar es bellen, want ik was ook al gedelete bij de servicedesk en m'n pasje deed het niet vorige week.....

na 1 dag al naar huis van een blindedarmoperatie?????? Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en 6 weken thuis op bed en toen kon ik nog niets..... 30 jaar geleden

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:01

Morrie schreef:
sjips het salaris staat nog nie top mijn rekening, kan ik dus geen nieuwe lamp kopen want ik sta hartstikke rood, kan niet meer pinnen.......

aangezien het er gisteren al had moeten zijn, begin ik me wat zorgen te maken, straks PZ maar es bellen, want ik was ook al gedelete bij de servicedesk en m'n pasje deed het niet vorige week.....

na 1 dag al naar huis van een blindedarmoperatie?????? Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en 6 weken thuis op bed en toen kon ik nog niets..... 30 jaar geleden

gaat allemaal veel sneller nu. Ze mag naar huis omdat ze naar haar schoonmoeder gaat, die hele dagen thuis is. Daarnaast kan ze erg slecht slapen in een vreemde omgeving, wat haar gezondheid ook geen goed doet.

Balen dat het nog niet gestort is.. hopelijk zijn ze alleen een dagje te laat...

Ik hou wel van grote paarden, alleen niet van die breekbare / slungelige grote paarden.. (Wit is ook 1,72 en dat vind ik een erg mooie maat..)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:18

Walter vond ik eigenlijk te groot worden, maar ja, je doet een paard ook niet weg omdat je hem te groot vindt. Hij zit nu ongeveer op 1,55m schat ik, misschien iets groter. Zelf ben ik maar 1,60m. Een ukkie dus.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:30

goedenmorgen.
Net op mijn knol even rondgehobbeld, het was echt heel mistig en koud maar het had opzich wel wat.
Daarna moest ik hem nog bekappen, alleen viel er verdomd weinig te bekappen. Zijn steunsels waren nog goed en zijn hoeven waren behoorlijk kort doordat ik nu veel over asfalt rij. Het hij echt een mega mustangroll Nagelbijten / Gniffelen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:52

ik kan dus in m'n uppie geen foto's maken van de hoeven: paard stil laten staan (niet z'n hobby) poot optillen en foto trekken, dat lukt me echt niet....

voorhoeven, dat blauwe is CTC spray want hij heeft een balbetrapping
Afbeelding

ik denk linksvoor.....
Afbeelding

liggen in het rijstveld is ook geen probleem, de hele zooi staat blank, maar daar heeft Morrie maling aan
Afbeelding

hé baas wat ben jij laat zeg, in mijn CAO staat dat ik om 8 uur vreten krijg en het is 10 uur Clown
Afbeelding

en samen op de sawa (rijstveld) met zijn partner in crime Casper van 22:
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:53

Kinke schreef:
buigt voor Ara...welkom terug Afgod
Goedemorgen!

Pling
*braaf*

Haha!

(stelletje mafkezen) Gestoord

Jullie Ara gaat vandaag wéér naar de IKEA Zij zijn groot en ik is klein!, *joegij* ik heb nl. nog niet alles... Boos!

Leuke foto's Els!!! Als ik nog tijd heb deze week kom ik miss nog ff bij je langs. Morrie aaien en de bullsnaps éindelijk brengen Dromen .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:57

Leuk joh, Ikea

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:59

Je kunt het ook overdrijven met de ikea.
Ik was laatst bij mijn ex langs, die woont in een geweldig jaren 30 huis, helemaal gerestaureerd door hem en zijn vriendin (nu uit elkaar). Die vriendin was dus ook helemaal fan van ikea... zo zonde

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:08

Ik hoor en zie de laatste tijd zoveel paarden met hoefzweren. Ik vroeg me af of het met de tijd van het jaar te maken zou kunnen hebben.
Hoeven worden zachter door de nattigheid en paarden hebben misschien een iets mindere weerstand door het weer.
Wat denken jullie?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:10

hmm eerder omdat ze meer op stal staan denk ik
arabesk staat in een wadi, maar heeft nooit hoefzweren Verward

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:11

Zou best kunnen... Een hoefzweer is immers een ontsteking, kan best zijn dat dat zich nu ontwikkelt door een wat mindere weerstand Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:39

Ik moet ook een paar nieuwe beugelriemen, die ik nu heb zijn niet echt veilig.
Dus ik eens kijken bij divoza wat die dingen zo'n beetje kosten. Zie ik dat ze ook junior hebben, extra kort en smal. Die moet ik dan maar nemen voor m'n korte pootjes, hoef ik eens een keer geen gaatjes bij te maken Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:41

Citaat:
Leuke foto's Els!!! Als ik nog tijd heb deze week kom ik miss nog ff bij je langs. Morrie aaien en de bullsnaps éindelijk brengen .

vanaf vrijdag 14.00 uur en ik dag en nacht op de winterwei aan het werk, de hele omheining weghalen en een nieuwe maken..... weer of geen weer......

zaterdag is Caro er ook, kunnen we Noriker-praat houden.... Clown

jij wilt zeker het werk van Annette even bekijken, zolang het nog niet beschadigd is door Morrie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:52

Mooie foto's morrie!

Ik zit hier te vernikkelen van de kou. Ik mag wel handschoenen aan doen. Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:56

ik heb net de auto helemaal leeggehaald, alle zomertroep de schuur in gegooid, gestofzuigd en weer ingeruimd. Heb nu een hele zak voer achterin liggen, hoef ik niet meer iedere 3 dagen naar stal om het kratje te vullen. Ik word door sommige mensen wat uitgekotst op stal, dus als er een bepaalde auto staat, rijd ik liever door naar de wei en ga ik met Morrie de andere kant op wandelen..... ipv aan te horen dat het zo zielig dat ie met zere voeten moet lopen zonder ijzers en dat ie zo graag aan het werk wil, dat paarden er zijn om te werken *bladiebla*.....

het was errrug jammer dat de betreffende persoon er net even niet was toen jackie er was gisteren en eergisteren, want zij kan zo lekker droog uit de hoek komen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:07

Goeiemorgen!

Leuke foto's weer van Morrie, ook al zo lekker vies Haha! !

Ik heb destijds echt niet anders gewild dan grote paarden. Vooral van die robuuste schimmels van 1.80 vond ik in één woord geweldig. Echter sinds ik gevallen ben piep ik wel anders, ik denk dat de max. voor mij wel 1.65 blijft Haha! . Keet is zelf 1.60; alleen die toont veel groter door der opgerichte hals, gigantische front en kont. Die weegt ruim 700kilo; aldus het mooie meetlint die ik kreeg bij Equimax.
Ik hou iig wel erg van Barokke paarden, mag van mij wel lekker stevig en gespierd zijn Lachen . Zag zondag op Animal Planet bij 'A stable life' van die warmbloedhengsten, vind ik dan echt totaal niet mooi Net als Arabieren, die barbie-Haflingers en andere modern gefokte rassen, denk aan hoogbenige ranke Friezen van 1.70 , verschrikkelijk Gestoord

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:21

Hoi allemaal, ik ben weer bijgelezen. Ik las net dat sommige mensen het zielig vinden als je je merrie laat dekken...
ik vraag me af of die mensen een leuke relatie hebben...