De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 16:29

Sugarmiss schreef:
Net snel een ritje op Sugar gedaan, begon natuurlijk weer te regenen. Kwam nog een hele kudde tinkers tegen, vond Sugar machtig interessant. Ze wilde er iig op een holletje achteraan, maar ik niet Tong uitsteken

Poes vond de regen ook maar niks en kwam snel naar binnen toen de deur open ging (watje).

En het maisland is geploegd, kan ik dus de mest niet meer op kwijt het eerste halfjaar Huilen

Oei, hoe dat je dat zomers dan met je mest?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:49

In de mestbakken en in de kliko's voorzover die niet te zwaar worden.
En als het mais weer van het land is kan ik de opgepotte mest weer uitrijden.
Alles moet met het handje en kruiwagen want het is in een wat onhandige hoek gebouwd, zodat een vrachtwagen met grijper er niet bij kan komen. De grootste mestbak komen dan ong 100 kruiwagens uit Verdrietig . Iets wat mijn rug niet leuk vind.
Nadeel van paarden aan huis Knipoog En dan heb ik ze dus op vlas staan Lips are sealed

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:51

Goedenmiddag allemaal Lachen

Jacobskruiskruid groeit ook heel veel in de omgeving waar wij paarden hebben. Compleet met bijbehorende Jacobsvlinder.

Het groeit daar blij tussen de Rucola in (wat daar in zo mogelijk nog grotere getalen voorkomt Haha!).

Ik heb vorig jaar al gemerkt dat er veel stalgenoten zijn die geen distel van boterbloem kunnen onderscheiden, laat staan Jacobskruiskruid en Rucola. Ik heb het nog weleens aangewezen aan stalgenoten "Kijk, hiervan gaat je paard dood en dit plantje koop je voor veel te veel geld in de supermarkt". Geloof niet dat het veel succes had Haha!.

Als ik vorig jaar Kevin in de paddock had staan dan plukte ik nog weleens grote struiken Rucola voor hem. Dan hing er later zo'n hele rucolawalm om hem heen Haha!.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 16:53

Sugarmiss schreef:
In de mestbakken en in de kliko's voorzover die niet te zwaar worden.
En als het mais weer van het land is kan ik de opgepotte mest weer uitrijden.
Alles moet met het handje en kruiwagen want het is in een wat onhandige hoek gebouwd, zodat een vrachtwagen met grijper er niet bij kan komen. De grootste mestbak komen dan ong 100 kruiwagens uit Verdrietig . Iets wat mijn rug niet leuk vind.
Nadeel van paarden aan huis Knipoog En dan heb ik ze dus op vlas staan Lips are sealed

Ik ken het, al heb ik ze niet aan huis staan.
Stond bij een boer met een minimesthoopje. S winters konden we dat dus niet meer kwijt. Moest ik dat iedere dag van hem uitrijden op dat meganatte maisland naast "mijn" wei. Vreselijk, ik heb geen rugklachten, maar dat was zooo zwaar. En dan moest je de krui eerst door een geul heen trekken.

Neem aan dat je hulp regelt voor 100 kruiwagens Haha! Kratje bier erbij..... Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:57

Antheman schreef:
Neem aan dat je hulp regelt voor 100 kruiwagens Haha! Kratje bier erbij..... Tong uitsteken
Niet dus. Ik doseer het. Per dag x kruiwagens en dan snel onder de hete douche. Meestal ben ik er dan in 1 a 2 weken doorheen. En dat mag je dubbel opvatten Clown

Nou ja de kraker moet ook brood op de plank Clown

Ik ga eens zoeken hoe rucola eruit ziet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:04

Apple schreef:
Goedenmiddag allemaal Lachen

Jacobskruiskruid groeit ook heel veel in de omgeving waar wij paarden hebben. Compleet met bijbehorende Jacobsvlinder.

Het groeit daar blij tussen de Rucola in (wat daar in zo mogelijk nog grotere getalen voorkomt Haha!).

Ik heb vorig jaar al gemerkt dat er veel stalgenoten zijn die geen distel van boterbloem kunnen onderscheiden, laat staan Jacobskruiskruid en Rucola. Ik heb het nog weleens aangewezen aan stalgenoten "Kijk, hiervan gaat je paard dood en dit plantje koop je voor veel te veel geld in de supermarkt". Geloof niet dat het veel succes had Haha!.

Als ik vorig jaar Kevin in de paddock had staan dan plukte ik nog weleens grote struiken Rucola voor hem. Dan hing er later zo'n hele rucolawalm om hem heen Haha!.

JKK groeit helaas heel erg veel bij mij in de omgeving.
Gelukkig heeft de gemeente Zeist geboden om al het bermafval(met JKK) te vERBRANDEN!! Super ,vroeger werd dat hooi dus verkocht....

Wat ik niet begrijp: er zit een pensionstal vlakbij de boer en hij heeft 2 weilanden met absurd veel JKK erin. En daar lopen dus paarden in.
Nu weet ik ook wel dat ze niet dol zijn op verse JKK, maar dat het niet verbrand/van chemicalien wordt voorzien om de uitbreiding tegen te gaan ,nee daar heb ik geen begrip voor.

Mijn boer weet gelukkig heel goed wat JKK kan toedoen en is daar zeer allert op.

Ach, mijn vriend ziet een krokus voor een tulp aan, dus als je niet zo goed weet wat een distel is, tja
Maar ik vind wel dat iedere buitenruiter op de hoogte moet zijn van giftige planten!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:10

Antheman schreef:
Maar ik vind wel dat iedere buitenruiter op de hoogte moet zijn van giftige planten!

Bloos Heb wat te doen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:11

opala schreef:
Antheman schreef:

Bloos Heb wat te doen

Vind IK
Wat jij vindt, moet jij weten,toch? Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:29

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:33

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:43

Fysio is weer geweest mag weer opbouwen met longeren en dan einde van de week er weer op *o/* *o/* Hyper!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:46

gouda schreef:
Fysio is weer geweest mag weer opbouwen met longeren en dan einde van de week er weer op Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Hyper!

*Effe de Zwaaijuffers met hun roze pluizen laten zwaaien! Haha!*

Goed werk Gouda!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:49

gouda schreef:
Fysio is weer geweest mag weer opbouwen met longeren en dan einde van de week er weer op *o/* *o/* Hyper!

hoera hoera Party!! , enne tipje:

* \ 0 / * is het icoontje,. je moet zelf even het eerste schuine streepje naar links ertussen plakken!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:23

Hi hi ok hebben ze dat nog steeds niet gemaakt Koe

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:52

Gouda: fijn dat er weer vooruitgang in zit

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:12

hmmm ik blijf erbij, mensen die negatief t.o. natuurlijk bekappen staaan zoals in de quotes die door SM worden aangehaald, durven niet over hun eigen grens te kijken. voor mij niet de moeite waard om energie in te steken Lachen

van liguster gesnoept, het klinkt als veel inderdaad. ik vertrouw gam als het gaat om voedselinname... hij komt tenslotte van de Engelse poesta af Koe
rucola kennen wij hier niet volgens mij, dacht ook dat het een zwitsers alpenkruidje was? Blond

gouda jullie mogen weer aan de slag dus? toppie man, wat zei ze van het kreupelen van gister/eergister?

mag ik jullie ook nog ff verblijden met mijn grote paardeliefe...?? Haha! Lovers
Afbeelding

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:14

Lekker ding Pellie Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 21:34

Wat een poepie!!!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:38

Ow pellie...die is echt om op te vreten!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:07

hmmmm hm Haha! Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:09

Lief koppie zeg Lovers

Het kreupelen van eergister kon komen omdat ze de dag ervoor bekapt was of gewoon verstapt/steen. Denk zelf het laatste. Omdat ze al zoveel pech heeft ga je overal op letten bij ieder kuchje sta je al op scherp. Maar gelukkig nek is zo goed als over (nog iets gevoelig op de manenkam) dus nu weer rustig opbouwen en kijken of ze goed blijft lopen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:18

En een linkje over Rucola:

Rucola in de keuken

Staat helaas niets bij over groeigebied. Het komt veel voor in de duinen en op zandgronden. Bij de uitwatering Katwijk zag ik vandaag al weer een eerste struikje de kop op steken Lachen.

Ik kan me niet herinneren dat het vroeger zo vaak voor kwam. Door een artikel in de krant dat het geoogst werd op IJburg werden wij er alert op dat het in het duin voor kon komen. Twee jaar terug hebben we toen op een gegeven moment Rucola gevonden (klein struikje in duin bij Katwijk). Dat vonden we toen nog heel bijzonder.
Vorig jaar groeide het als een enthousiast onkruid rond de hele manege Haha!. Helemaal niet meer bijzonder Haha!.

Kan best zijn dat dit vroeger ook altijd al zo was, maar dat wij er gewoon minder alert op waren Haha!.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:25

Apple schreef:
Vorig jaar groeide het als een enthousiast onkruid rond de hele manege Haha!. Helemaal niet meer bijzonder Haha!.

Manege annex saladetuin Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:27

Rucula is vrij duur in de super dus binnenkort maar weer plukken.Het smaakt wel anders ; veel scherper van smaak. In ieder geval iets om de sla op te leuken Knipoog .
Of pasta op een bedje van rucula Knipoog .

Pellie, Gam is echt een lekker ding jammer voor mij dat hij geen hengst meer is. Het zou een leuke combi met jeanie zijn.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:34

Even tussendoor als het mag: waar is Smurf??