[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:21

Die tent is gewoon een simpele constructie van zeilen. # tegen de draad bevestigd als wanden en een bovenlangs. Mijn merrie staat er wel bij, maar houdt zich afzijdig van het gestoei, te druk. Op de foto waar je de hele langte ziet staat Wieneke vooraan, Billy komt aan rennen en Jimmy rent ergens achter in de wei.
Dit is niet de wei die autoweg wordt, dat is namelijk de winterweide, dit is een deel van de wei
Afbeelding
met stal
Afbeelding
Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:22

Hoi allemaal!!!

Mooie foto's van jouw plek en je paardjes, Sonjim. Ziet er heel mooi uit en die tent, ja, geweldig. :D

Liljebo, ik denk dat het hier met dravers niet veel anders gesteld is. Helaas..... ;(
Mag je op bokt vaak niets van zeggen, heb ik gemerkt, maar de realiteit laat anders zien.
Er wordt idd een hoop geroepen over paardenwelzijn tegenwoordig en ik hoop echt dat er een aantal zaken nou eens
voor goed zullen veranderen in paardenland. Maar goed, eerst zien, dan geloven.....

Bij deze alvast wat leuke weidefoto's van 'onze' plek (van Dani, Inge en mij dus :D ). Ze staan op een behoorlijk groot stuk, die overlopen naar drie smallere, behoorlijk lange weitjes met aan weerszijden bomen, struiken, riet, begroeiing (hier en daar is het moerassig) en vrijwel alles is omgeven door watertjes, zowel slootjes als grotere watertjes. Er zijn in totaal drie metalen hekken, verder is het een en al natuurlijke afzetting. Op de lente- en zomeravonden zie je er regelmatig hertjes, hazen, konijntjes, tot zelfs dassen aan toe. Het is wel een eindje lopen vanaf de boerderij, ik heb het er graag voor over. Ik zit er graag uren naar de kudde te kijken en te genieten van de rust. Geen last van mensen, van verkeer, alleen maar de paarden en de natuur. Het zijn geen recente foto's, maar zo ziet het er wel uit eerdaags (zo groen). ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:27

wow zoiets lijkt me ook zo gaaf om rock te kunnen huisvesten! Wat betaal je daar nou eigenlijk voor, als ik zo brutaal mag zijn? Je huurt dit neem ik aan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:27

Ik PB je wel even, Zwerte. ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:35

Sonjim... ziet er netjes uit.

Twiggy, super hoor, waar je paarden staan-
Ik zal niet achterblijven en morgen foto's maken.

Maar is Sam afgevallen? HIj ziet er best mooi slank uit. Dacht dat hij op een vorige foto wat ronder was...

Dat iets zeggen over de drafsport gevoelig ligt, weet ik. Maar als ik zie hoeveel dravers hier te koop staan voor een habbekrats en gedragsproblemen hebben....'
En ik denk niet dat ze met die problemen zijn geboren...
Ze komen gewoon vaak in onkundige handen terecht na de baan, terwijl ze uitgerekend dan een hele goede begeleiding nodig hebben. En er zijn er teveel... Resultaat:Veel salami,.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:46

Het zijn geen recente foto's van Sam, liljebo. ;)
Hij heeft nu nog een halve wintervacht en hij is wat ronder/gespierder dan op deze foto's, die zijn van 2007 en van 2008.
Sam heeft nu meer de bouw van een Fjord, zijn mama dus. Maar zoals hij nu is, kan ik er prima mee leven. Een tijdje terug vond ik hem wat TE rond worden, maar we zijn druk met trainen in grondwerk en rijden en dat lijkt te helpen. Al vraag ik me af hoe het gaat als het gras echt gaat groeien. Vorig jaar kon ik er amper tegenop trainen. Maar dit jaar doen we sowieso veel meer dan vorig jaar (toen was hij 4 jaar oud en ik wilde echt rustig aan doen met hem).

Nu kan hij veel meer hebben, hij is echt volwassen geworden. :)

Jij hebt vast prachtige foto's, liljebo, in dat mooie, groene Zweden. :D
Ben heel benieuwd!!!

Ben het verder helemaal met je eens over de dravers. :j
Triest he, daarom heb ik ook best een hekel aan commerciele paardensport (dat mogen de meelezers best weten ;) ).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:25

Ach een beetje rond lichaam mag wel voor een halve fjord, vind ik. :D

ennuh.. ik heb ook moeite met commerciele paardensport. Eigenlijk met iedere commerciele activiteit met dieren als inzet (of dupe)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:41

Van mij mag sport met dieren afgeschaft worden en dat mogen de meelezers ook weten ... :D

Ja, ik (wij) heb(ben) het wel getroffen met de wei! Ik ben blij dat ik Twiggy's oproepje toen niet gemist had hier op bokt.

Dames, ik ga lekker lang paasweekend vieren en aangezien mijn laptop is verdronken in de bosbessensap heb ik thuis geen internet, dus lees ik jullie pas dinsdag weer als ik weer hoog (heel letterlijk) en droog op mijn kantoortje zit (ga het ook veel te druk hebben om te bokken dit weekend). Morgen eerst eens mijn veullie doodknuffen!

Afbeelding

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:20

Fijn weekend dani.'
En iedereen natuurlijk fijne paasdagen.
Ik ga ook lekker veel buiten zijn in het weekend.

Oh trouwens twiggy... zweden is nu nog niet zo groen als nederland.... dat komt hier iets later omdat de warmte ook iets later komt. Maar het gras begint nu uit te schieten en de eerste blaadjes komen aan de bomen...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:35

fiew! Ik kan niet meer volgen hier!!!! Het gaat zo snel!!!
Ben een week niet meer op de pc geweest... Komt omdat ik afgelope weekend op parelli cursus geweest ben en het de hele week zo druk gehad heb met alles te verwerken en voor mezelf de belangrijkste dingen op te schrijven en natuurlijk teveel op de savvyclub website te zitten :)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:46

Wauw, wat een gave plek Twiggy! +:)+

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:23

Hallo dames !

Sandra, welkom terug! Wat erg dat je Toontje hebt moeten laten gaan, wat zul je verdrietig zijn zeg... Heel veel sterkte. :(:)
Fijn dat Amy nu bij jou is, ik hoop dat ze helemaal zichzelf wordt bij jou.

Ik heb natuurlijk ook een Draver en ik weet maar al te goed hoe gevoelig ze zijn. Ik ken behoorlijk wat Dravers, maar mijn Tjitse is een van de gevoeligste en eenkennigste die ik ken. Hij is nu niet meer zo onzeker, maar dat was wel anders toen hij net bij mij was. Ik weet heel veel over zijn verleden, maar hoe hij zo wantrouwig is geworden, weet ik niet. Vuile was buitenhangen doen de fokkers/trainers natuurlijk liever niet...
En in Zweden zijn ze dan ook nog eens zo goedkoop, dan komen ze zeker in verkeerde handen terecht...

Ik weet niet of ik weer voor een Draver zou kiezen. Tjitse is een prachtpaard, natuurlijk :D, maar niet omdat hij een Draver is. Heb niet zoveel met die algemene termen over een ras. Zo is elke Fjord lomp, elke Arabier nerveus en elke Draver gevoelig. Een Draver zou voor je door het vuur gaan, als hij je eenmaal vertrouwt. Nou ja, ik ben van mening dat je dat met elk paard voor elkaar kunt krijgen, niet alleen met Dravers. :)

Ons weiland is prachtig idd, mooie foto´s Twiggy. Ik heb nog hele mooie winterfoto´s, van toen er sneeuw lag. Moet ik nog op internet zetten, doe ik volgende week. :)

Ik neem weer even afscheid, maandag ga ik voor een week naar Panama! :D Fijne pasen nog allemaal!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:00

Inge... ik ben ook niet rasgebonden. Ik was nu op zoek naar een betaalbaar paard omdat de verhuizing en toon mijn beurs hadden leeggetrokken.

Willeke Nijs... klinkt alsof je echt een gaaf weekend hebt gehad.

Hier zijn de paardjes nu in de zomerweide.

Black Beauty
Afbeelding

Rust
Afbeelding

Afbeelding

Silja in actie
Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:16

Sandra, wat een heerlijk gebied daar in zweden.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:24

Bedankt Sonjim. We zijn ook erg blij met ons plekje en die enorme wei achter ons huis.

We gaan savonds gewoon een poosje naar de kleine kudde kijken. Heerlijk.

Vandaag gegraven op de zweedse forums en ontdekt waar Amy vandaan komt. Was wel schrikken in het begin. Haar papa is Snack Bar en stond bekend als een gemeen ruzie zoekend paard, maar ook een vechter/winnaar en geweldige bewegingen. De meeste mensen omschrijven hem als een duivel, maar sommigen schrijven dat het een paard is met een sterke persoonlijkheid, zeer prettig, zolang alles op zijn voorkeur gebeurd. Een paard wat onmiddellijk terugstraft als je hem op zijn plek zit, maar keihard voor je kan werken. Een paard wat je moet kennen dus.
De nakomelingen hebben soortgelijke karakters en vooral de merries staan bekend als heftige tantes.

SnackBar komt van Nevele Pride, een echte legende. Won alles wat je als paard kunt wennen. Echte winnaarsmentaliteit, maar voor vrijwel iedereeen onhanteerbaar. Heeft zowat iedereen in zijn omgeving verwond, maar had een persoonlijkheid waar je U tegen zei. Onmogelijk ergens toe te dwingen en hij sleet zijn pensioenjaren in een wei, waarbij de verzorger zijn huis in de wei had gebouwd om te voorkomen dat anderen bij het paard moesten komen. Wei was omgeven met waarschuwingsborden en Nevele brak een keer uit en zaaide paniek en angst in de hele buurt. Hij stierf op 28jarige leeftijd en bleef een duiveltje tot zijn laatste dag

Zijn moeder had de bijnaam Little Devil en in haar wei komen was een van de gevaarlijkste dingen die je kon doen.

Pffff was wel ff schrikken toen ik het las, maar nu kan ik er weer mee lachen. Nakomelingen blijken stuk voor stuk ware persoonlijkheden die zich nergens toe laten dwingen, maar ongelooflijk hard en taai zijn. Een aantal mensen zijn er niet over te spreken (vooral niet over de merries, -geflipt, zegt men) maar er zijn ook mensen die er anders over denken. Die het zien als paarden die nu eenmaal een duidelijke eigen mening hebben en waarmee je moet samenwerken, niet afdwingen.

Idd.... dat gevoel had ik bij Amy ook. Geen makkelijke tante als het erop aan komt, maar met een sterke persoonlijkheid, die zeker met je wil werken, zolang het samenwerking is en geen dictatuur van de eigenaar (heeft silja ook wel een beetje)
Het is dus iets waar ik rekening mee zal moeten houden en in die zin ben ik dus blij dat ik nu weet welke genen ze heeft, zodat ik daar rekening mee kan houden.
'
Zelf heb ik het idee dat geprobeerd is om haar met alle middelen eronder te krijgen. Ik denk dat ze daardoor erg ongelukkig is geworden/soms zuur is. Ik vond de vorige eigenaresse eigenlijk wel zacht met haar, maar mijn man zag het anders. Hij zag een eigenaresse die totaal niets had met het paard en het paard zelfs niet moest (niet iedereen houdt van paarden met een eigen wil)
Misschien heeft hij daar wel gelijk in, gezien ze niets aan haar problemen met bit deed ed. Mijn man zag vooral een ongelukkig/geestelijk gedood paard.
Ik heb ook ontdekt dat ze iig al behoorlijk wat keren van eigenaar is gewisseld-
Typisch is haar redelijke prestaties in het begin, die na een onderbreking van een race door dierenarts en daarna andere koetsiers volledig in gedaald tot een prestatie van 0,0- (waardoor ze waarschijnlijk uit de sport is gehaald)

Overigens zijn de meeste nakomelingen onverstoorbaar.

Heb het met interesse gelezen en begrijp nu dat ik heel wat savvy nodig zal hebben om haar ware persoonlijkheid op de goede manier naar buiten te laten komen (want dat wil ik dus )

ps... van nevele pride schijnt zelfs een film te zijn gemaakt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:46

Klinkt voor mij als een geweldig paard Sandra. Ik hou wel van de sterke karakters. Jimmy is een ander fomaat, maar qua karakter zo groot (tot aan zijn blessure, nu is hij een mak schaap), dat menig paardenmens, hem denk ik allang had weggedaan. Als hengst konden we niet meer normaal met hem lopen, 2 man aan het halster en dan liep meneer op de achterbenen mee. Met veel rust en geduld kan ik er alles mee, maar hij moet je of hij moet je niet en is dat laatste het geval dan kun je beter maken dat je weg komt.

Wieneke is een lievere pony, maar heeft ook een echte eigen wil en is een tijger als het om haar kudde en kinderen gaat.

Billy wordt nu ook echt hengst, en is een echte kroelkip, maar tegelijkertijd wil hij stoer zijn, dat is zo grappig om te zien.

Bij Wieneke is de hele familie zo knuffelig en toch sterk van karakter. Bij Jimmy weet ik het niet en Billy, tja dat is een kopie van zijn moeder.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:06

Wauw, wat een heerlijke stukken grond komen hier voorbij!

Goed dat je dat hebt uitgezocht Sandra, meestal worden heel veel dingen duidelijk(er) als je zulke dingen weet. :)

Het gaat zo goed tussen Blessa en mij!
Ben level 1 zo goed als door en we zijn nu bezig met kleine stukjes level 2 en 3.
Gisteren heerlijk gewandeld met de Blessa. De eigenaresse nam Stella mee. Ging echt zo relaxt! :D Heb in alle zones kunnen lopen bij Blessa tijdens de wandeling.
Afbeelding

Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:24

goedemiddag dames! Ik kan jullie nog een prettige 2e paasdag wensen :D Ben wel te laat om inge een prettige week te wensen dus dan leest ze dit maar achteraf :D

Ik ben ook niet zo van de vooroordelen van een ras maar tot op zekere hoogte zit er wel een kern van waarheid in. Zoals de fjord, die zijn echt gefokt op een werkwillig karakter, ze gaan altijd maar door. Dat is ook mijn ervaring met alle fjorden tot nu toe. Vrij lomp en sober maar een werklust waar je u tegen zegt. Ik ben nog geen fjord tegen gekomen die dat niet had. Zulke rassen, die met een overduidelijk doel zijn gefokt, hebben in mijn ogen wel tot op zekere hoogte allemaal bepaalde eigenschappen. Zo zullen vrijwel alle dravers toch wel de neiging hebben om flink door te lopen lijkt me?
Zelf ben ik niet echt rasgebonden maar ik neig toch wel meer naar de koele kikkers, de koudbloedjes. Maar dat is puur op ervaring, daar heb ik meestal gewoon meer klik mee. Maar zoals we allemaal weten komt er op een gegeven moment een individu op je pad waar je niet omheen kan :D En rock is wel koel maar echt geen typische koudbloed qua karakter, daar is hij veel te gevoelig voor.

Wat een heerlijke foto's weer!! Ik ben echt op jullie allemaal jaloers, zulke mooie stukken land! Kom ik aan zetten met mn drassige kleiweilandje... Nouja ze staan iig lekker buiten en deze zomer gaan we flink aan de slag met het land :D Gaan ook vergunning (alweer) aanvragen voor een schuilstalletje... ben benieuwd!

Liljebo, slim om haar genen na te gaan zoeken! Weet je toch beter waar je aan toe bent en wat je mogelijk van haar kan verwachten. Ik denk persoonlijk dat de meeste mensen zulke paarden gewoon niet aan kunnen, de meesten willen toch een paard commanderen ipv samenwerken. "hij moet luisteren" hoor je toch vele malen vaker dan "ik wil dat hij naar me luistert omdat hij dat wil". Dat verpest zulke paarden volledig! Ik hoop dat je haar nog een prettig leven kan geven en dat ze met je gaat samenwerken! Ik ben echt heel erg benieuwd naar de vooruitgang de komende tijd, soms kunnen zulke paarden je versteld doen staan in korte tijd, als ze maar de juiste personen treffen.
Zo ben ik gister weer eens verbaasd geweest toen ik oude foto's van rock bekeek. Vorig jaar, voordat ik met hem begon, keek hij vrijwel altijd wantrouwend. Altijd op een afstandje en een oortje half naar achter en die blik...die blik heb ik nu al maanden niet meer gezien, althans niet naar mij of mn vriend toe. De afstand is veranderd in zo dicht mogelijk bij staan en de blik is volledig vertrouwd geworden. Van tevoren had ik niet durven dromen dat ik zo vlot zn vertrouwen zou winnen! Soms gaat er in die dieren een knopje om en zijn ze ineens anders...erg fascinerend!

Klinkt als een heerlijke wandeling muurp!

Ik heb een druk weekend gehad zoals gewoonlijk! Zaterdag hele dag weer paardjes, pfff wat was het warm in de zon! Rock had niet echt een geduldige dag, hij wilde liever in het zonnetje spelen en wat knuffelen. Heb het dus gehouden bij een flinke poetsbeurt en voetjes oefenen. Dat ging al moeizaam genoeg met een jonkie zonder geduld! Zijn plekjes zijn niet meer schilferig, maar nu gewoon wat kale, zwarte plekjes die niet meer gevoelig zijn. Een halster kan ik tegenwoordig ook met alle vertrouwen om doen, zn oren vind hij niet meer eng. Vorig jaar ging hij nog bijna de lucht in als je een halster over zn oren trok... En gister kwam zn neusje zelfs naar beneden!
Twan heeft ook een heerlijke poetsbeurt gehad, gelijk zn manen weer in fatsoen gebracht. Hij moet volgend weekend weer terug want de 26e is hij voor een week verhuurd... vrees dat ie in die 1e week al gaat bezwijken....we zullen wel zien hoe het gaat, meer kan ik dr niet aan doen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:05

Even een filmpje van hoe rock in de winter nog met me meeliep in het land. Lekker dichtbij!Afbeelding

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:37

zwerte--- róck wil wel heel dichtbij je zijn. Leuk. Geweldig dat je zoveel met hem hebt bereikt in toch een korte tijd. Je ziet de problemen van een paard inderdaad echt in zijn blik. Soms zie ik foto's van mensen met/op hun paard en dan denk ik ' mens, zie je niet hoe verdrietig je paard kijkt'. Dat doel ik op paarden die in gedwongen houdingen lopen en dat soort dingen Naar een concours kan ik ook niet meer nuchter kijken en ik betrap mij zelfs erop dat ik in films zie als een paard het zwaar te verduren heeft/paniekerig of bang kijkt. . (vaak gecombineerd met geruk aan het bit)

Muurp... mooie foto's hoor. Ziet er lekker relax uit.

Sonjim... het is iig een uitdaging. Maar aan uitdagingen heb jij zo te lezen ook geen gebrek.

Vandaag ff gekanoot met alle drie de honden. Alesko en Daisy zijn vaker mee geweest, maar voor kleine Sam was het de eerste keer. Hij vond het wel best. Lekker ff een stukje over de rivier, rond onze wei, gekanoot (de kano ligt dus ook in de wei, achter het huis... wat een luxe he)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:55

wat een luxe liljebo! Volgens mij heb je echt een heerlijk leven daar in zweden.
Rock wil idd heeeeeel dicht bij me zijn. Hij staat echt het liefste tegen me aan. Is echt superlief, helemaal aangezien hij vorig jaar dus nog op een x aantal meter afstand stond van iedereen. Aan zn ogen zie je echt alles als je erop let. Foto's, films e.d. valt het mij ook altijd op en ik verbaas me ook altijd dat anderen dat niet zien.
Ik ga tegenwoordig regelmatig met christa mee naar wedstrijden (L1) en ik erger me altijd rot... Het is net een timmerschool: zagen en nog meer zagen. Hier en daar een rotschop uitdelen, wat plukken en trekken en tadaaaa kijk een hoe mooi en doodongelukkig mijn paard loopt! Nou doet christa daar gelukkig niet zo aan mee (ruben loopt bijna altijd met oortjes naar voren geprikt en tralalala door de bak) anders kon ik dat ook niet aanzien. Elke keer zijn er mensen die ik toch echt het liefst van het paard af trek... Je hoort ook continu opmerkingen als: "hij is echt supervervelend; hij wil niet; hij misdraagt zich" etc. Alles ligt altijd aan het paard :( Bah!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:32

Wat een hele leuke foto's van een wandeling buiten en weer een prachtig weiland voorbij zien komen.
Heel gaaf!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:32

Zwerte schreef:
wat een luxe liljebo! Volgens mij heb je echt een heerlijk leven daar in zweden.
Rock wil idd heeeeeel dicht bij me zijn. Hij staat echt het liefste tegen me aan. Is echt superlief, helemaal aangezien hij vorig jaar dus nog op een x aantal meter afstand stond van iedereen. Aan zn ogen zie je echt alles als je erop let. Foto's, films e.d. valt het mij ook altijd op en ik verbaas me ook altijd dat anderen dat niet zien.
Ik ga tegenwoordig regelmatig met christa mee naar wedstrijden (L1) en ik erger me altijd rot... Het is net een timmerschool: zagen en nog meer zagen. Hier en daar een rotschop uitdelen, wat plukken en trekken en tadaaaa kijk een hoe mooi en doodongelukkig mijn paard loopt! Nou doet christa daar gelukkig niet zo aan mee (ruben loopt bijna altijd met oortjes naar voren geprikt en tralalala door de bak) anders kon ik dat ook niet aanzien. Elke keer zijn er mensen die ik toch echt het liefst van het paard af trek... Je hoort ook continu opmerkingen als: "hij is echt supervervelend; hij wil niet; hij misdraagt zich" etc. Alles ligt altijd aan het paard :( Bah!

Ja balen he..
Tunnelkijkers..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:25

Wat een leuke foto's zie ik weer voorbij komen. Liljebo, heerlijk plekje daar bij jullie in Zweden. Ik zou daar ook best zo willen wonen, hoor. :j :)

Zwerte, ja, ik herken dat 'schuld geven aan het paard' ook helemaal. Mensen leren het zo en weten dan vaak echt niet beter. Belachelijk natuurlijk, maar ja......

Lief filmpje ook van Rock, dat hij zo dicht bij je wil zijn..... :)

En nou moet ik weer even bijlezen wie wat heeft geschreven, want ik ben het alweer kwijt. :o

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:29

Muurp, leuke wandelfoto's!!! Ben blij dat ik (en Dani en Inge) niet de enigen zijn die zo dol zijn op wandelen. Hier zijn ze gauw van 'je hoort er op, hoor, niet ernaast'. :+
Terwijl ik wandelen met Sammy net zo leuk vind, als ik eerlijk ben en dat zeg ik dan ook. Word niet door iedereen even goed begrepen, vermoed ik, maar ach.... :D Ik ben niet zo gefocussed op het rijden alleen, ik vind alles wat ik met Sam samen kan doen leuk. Dat hebben meerderen hier, he, en dat vind ik echt leuk!!!

Ik heb het afgelopen weekend voornamelijk doorgebracht bij de paarden. Heerlijk met die lentezon. Ik ben wel een beetje rood geworden vandaag, geloof ik, haha.....