[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:44

ik heb nog een sidepull achterin de auto liggen, die moet terug naar margreet... heb er 1 keer mee gereden maar vond het 10 x nix..... onduidelijk ding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:45

En dan te bedenken dat het gemiddelde paard in nederland zo'n 70 kilo aan teveel lichaamsgewicht meesjouwt, een gemiddelde ruiter dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:46

Lenneke & Shyla25 jullie zijn ook klein Sigaar , ik zit alweer aan de 1.76 en er is 'uitgemeten' dat ik de 1.80 haal (hoop het niet, vréselijk Nagelbijten / Gniffelen )

Gezellig beest toch, die Morrie. Katie is ook een monster bij de Hoefsmid, die heeft een trucendoos die iedere smid heeft versteld doen staan. Was ook grappig, nog in de ijzertijd was ze een ijzer kwijtgeraakt en gingen we naar de kliniek om 'em daar bij die smid die daar rondloopt eronder te slaan. Dus wij naar die ruimte, rubber matten als vloer. Keet begon meteen te mesten (doet ze zelden op ander terrein, zal wel stressmest geweest zijn Tong uitsteken ) en hij zegt 'Ah gelukkig is het mest, als ze hier gaat staan zeiken hebben we echt een probleem, want er loopt geen afvoer hieronder' . Driemaal raden wat er toen gebeurde Cool Staart omhoog en daar ging ze. Geweldig Haha! ! Hoefsmid was alleen minder blij met der.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:53

Morrie heeft tijdens de bekapping beide gedaan, alleenmaar een beetje geplast, de overstort eruit gegooid, op de weg naar de wei gingen de sluizen open. Kind dat er op zat zei verbaasd: hij gaat heel raar staan, wat gaat ie doen???? Clown

Vroeger zei ik :Morrie heeft humor, nu zeg ik: Morrie is leftbraind dominant...... in beide gevallen is ie in ieder geval véél te moeilijk voor mij, zoals de boer zegt: jij ken hem nooit baas......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:01

Haha!

Keet gisteren ook; We gingen der uit de wei halen, boer liep mee vanwege een eng aanvallend ponygevaarte die erbij staat en zoals gewoonlijk laten we Keet dan los eruitlopen om de rest (plakkende Fries oa) tegen te kunnen houden. Keet zag alleen direct buiten het hek een interessant grassprietje en blokkeerde de boel nogal. Dus die boer geeft zo een 'klap' op der kont: 'Lopen ouwe lobbes!' , geen gehoor. Dus ik in alle haast vol tegen der kont aanduwen (moet toch wat Blond ) en de boer zegt zo: 'Nee laat maar, als die knol niet wil lopen doettie dat niet en ik krijg volgensmij zo dat hek wel dicht' Haha! . Keet halster omgeklikt en die liep zo braaf mee, tis een apart paard Sigaar

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:02

Klinkt als Vanilla: Ze wil gewoon als een dame behandeld worden en blokkeert als je lomp tekeer gaat.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:06

marina schreef:
AM: Ik kan me serieus niet voorstellen dat iemand van 100 kilo zijn paard niet hinderd...
Ik wil ze ook absoluut niet op mijn paard hebben (maar daar mag toch al bijna niemand op rijden Knipoog )

Dat kan ik me ook niet voorstellen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:07

Morrie schreef:
ik heb nog een sidepull achterin de auto liggen, die moet terug naar margreet... heb er 1 keer mee gereden maar vond het 10 x nix..... onduidelijk ding
Van leer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:07

Achja, kan er altijd wel omlachen.. Op stal krijg ik regelmatig commentaar 'Je bent de baas niet!' 'Geef die knol nou eens een tik!' . Maar ondertussen is ze wel het paard dat keurig aan de hand loopt en op commando halthoudt/teruggaat en als je even een praatje wil houden netjes wacht. Integendeel tot de rest van de bende dus Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:08

Antheman schreef:
marina schreef:
AM: Ik kan me serieus niet voorstellen dat iemand van 100 kilo zijn paard niet hinderd...
Ik wil ze ook absoluut niet op mijn paard hebben (maar daar mag toch al bijna niemand op rijden Knipoog )

Dat kan ik me ook niet voorstellen.

Dat lijkt mij ook ...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:13

nienke zoekt een sidepull...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:14

Ik ga Slapen

En ik hoop dat ik er morgen aan toe kom mijn huisje op te ruimen...
en de wei leeg te scheppen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:14

Tinkerloos schreef:
Morrie schreef:
Van leer?

nee en hij is niet van mij, maar van magreet, hij is van biothane ofzo. ben hem vergeten terug te geven en zij is net verhuisd en heeft er ook niet meer aan gedacht.....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:32

arno8 schreef:
Ik vind het zo raar, die diagrammetjes met lengte mens en lengte pony... Maakt dat echt zoveel uit? Volgens sommige diagrammen zou ik een enorme reus van 1.75 moeten rijden. Maar ik vind die groot gefokte paarden er vaak maar slapjes uit zien, volgens mij kunnen die eerder minder dan meer hebben...
En daarbij: het gaat toch vooral om het gewicht dat de ruiter heeft? Daarbij heb je dikke en dunne paarden, en de lengte van de rug van een paard heb ik nog niet terug gezien in een diagram. Maar het lijkt mij dat een uitgerekte fries minder kan dragen dan een compacte haflinger.

Ik het boek van KFH staat het volgende;
Vroeger hadden de paarden een schofthoogte van gem. 1.35. De mensen waren toen kleinder. Als je dit zou omrekenen naar de tegenwoordige lichaamslengte 1m80, zou je op een paard uitkomen van 1m45 schofthoogte.

KFH vind zelf dat iemand van 1m70 een paard met schoft van 1m45 tot 1,55 zou moeten hebben. Iemand van 1m80 een paard van 1m50 tot 1m60.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:36

Ik ga slapen, truste Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:40

ik wil ook slapen! maar nu ik het boek van KFH weer heb open geslagen moet ik weer verder lezen.. Boos! Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:47

Volgens mij maakt hoogte van een paard weinig uit, meer de lengte van de rug en de bouw. Visco is 1.62 maar kan niet super veel dragen, terwijl mijn vorige D pony zo iemand van 200 kilo kon dragen (gok ik Bloos )

Ik begin nu weer helemaal te twijfelen over mijn toekomstige hoofdstel Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:51

Ik kan met die side pull precies hetzelfde als met bit. Heeft wel even geduurd voordat Anouar het helemaal doorhad, maar het resultaat is ernaar. Stelling, rechtrichten enzo, geen enkel probleem.

Met de crosslink ging dat niet, door de druk aan alle kanten snapte hij het gewoon niet meer

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:55

Dat had ik ook met mijn zelf in elkaar geflanste crosslink, en Visco hield helemaal niet van de druk achter zijn oren

Ik het hoofdstel eigenlijk gewoon even willen proberen, maar ik weet dus niet of dat bij outdoorriding kan...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:04

arno8 schreef:
Oh ja... ter info: omdat Ara een tijdje weg is, heb ik mezelf even benoemd tot opperbevelhebber der naturals, maar dat begrijpt iedereen natuurlijk wel... Tong uitsteken

daarrrr steek ik een stokje voor Vork

ik ga een slotje vragen op dit topic Cool , jullie l.ullen te hard Clown , ik moest 14 pagina's bijlezen

WETEN JULLIE WEL HOE IRRITANT DAT IS??????

Jullie hebben een hele dag lol gehad zónder mij Zij zijn groot en ik is klein! Clown Haha!
Ik was bij de IKEA tussen de schreeuwende kids. Boos! Hamer Blauw oog Ik had de trailer mee, omdat ik uit ervaring weet dat de spullen van IKEA nét niet passen in de auto die je bij je hebt. Enfin ik kon nog niet alles meenemen, omdat de winkelwagentjes dit keer de beperkende factor waren. Mijn vriendin en ik hadden elk al een kar, helemaal volgeladen. Dus ik moet nóg een keer heen... Koe

En toen ik gisteravond dapper smste dat het droog was bij mij, brak daarna de hel los Extreme duivel

Arabesk vond ik vanochtend terug in een rijstveld Clown, tenminste, zo heet zo'n veld toch waar je groene sprietjes boven water uit ziet steken Verward

Afbeelding

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 06:50

Goedemorgen.

Ara: Nagelbijten / Gniffelen
Welkom terug o grote leider.. Cool

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:12

buigt voor Ara...welkom terug Afgod
Goedemorgen!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:14

Visconti schreef:
Ik begin nu weer helemaal te twijfelen over mijn toekomstige hoofdstel Nagelbijten / Gniffelen
Kan je niet een hoofdstel lenen van iemand?
Om een paar verschillende uit te proberen?
Je mag de mijne komen lenen,maar ik woon niet echt om de hoek toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:53

Goedemorgen!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:15

Goede morgen

Shy had de eerste keer bij de smid alleen staan kijken, de 2de keer was ze wakker Vork
Elke keer als hij met een voetje wou beginnen ging ze steigeren.
Nu komt hij pas op stal en kan ik haar vast zetten.
Dat doe ik dan met hoofd omlaag zodat ze geen vaart kan zetten om omhoog te gaan of te gaan hangen Pling

Ik heb gewoon een pony gekocht die met der schofthoogte op mijn schouderhoogte zit, zo heb ik geleerd dat het hoort te zijn (of dus hoger maar niet lager).
Ik heb wel op kleinere pony's gereden en op grote paarde maar bij de maat 1.40 t/m 1.55 voel ik me het beste Ja