[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:35

johnnie schreef:
Wij zijn er ook over na aan het denken Sparkley te laten dekken. Hoe meer ik er over nadenk hoemeer vreugde ik eraan begin te krijgen. Ik geloof dat ik tijdens de zwangerschap bij haar zou slapen

Ik ben ietsjes jaloers op je

De hele zwangerschap johnnie? Da's 11 maanden.....
Ik ben wel van plan om rond de verwachte bevallingsdatum bij Jovarna te gaan slapen. Nou ja slapen...., ik doe vast geen oog dicht.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:39

ik heb 5 jaar op een paardenmelkerij gewerkt en welgeteld 3 x een veulen geboren zien worden, terwijl ze toch iedere week kwamen.
In het begin gingen we er ook bij slapen, maar dan zie je het toch mooi niet hoor!

Bij ons bevielen de meesten gewoon in de wei, als we ze dan 's morgens binnen haalden, huppelde er weer een veulen bij....

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:44

Wendy schreef:
@royaltjuh: mooi paard heb je Leuk om te lezen dat je aan de ene kant gewoon dressuurwedstrijden rijdt en aan de andere kant ook zonder zadel en hoofdstel lekker het bos in gaat!

Thanx, ja combinatie tussen deze 2 kan dus ook nog! Al merk ik wel dat Royal geduldiger/minder gestressd is zonder hoofdstel/zadel, dus 'k leer haar vaak nieuwe dingen eerst zonder alles, daarna pas met tuigage erop...

dola schreef:
royaltjuh, leuk paard! Ziet er leuk uit op die foto!

Merci, tis ook een leukerd (al zeg ik het zelf)... Al weet ze dat zelf ook

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:58

vanmiddag hoord eik nog iets grappigs:
Morries drinkbak lekte, eerst de boer erbij, die kon er niets mee, dus een emmer eronder. Komt de loodgieter (beun) kijken, die hoor ik zeggen:

zeker weer bij die dikke Oostenrijkse knol die z'n drinkbak als bidet gebruikt....
Ik ben nogal visueel ingesteld, dus ik kwam echt niet meer bij.......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:11

Even snel, want ik ben ontzettend moe. Ga zo slapen.
Jovarna wat een leuke foto's. Op een of andere manier doet de uitdrukking van jouw paard me heel erg aan Lanna denken. En ook wat je schrijft: jij bent van haar. Ik ben ook van Lan. Als ik met andere mensen praat begint ze te hinniken. Dan moet ik komen vindt ze.

Met de achterkant op de trailerklep en de voorkant op de grond. Het gaat erom dat de achterkant hoger stond. Bij koliekachtige verschijnselen sponste ik haar buik met lauw of warm water. De banden rekken dan wat en dat ontspant. Massage wil ook erg helpen trouwens.

Ik heb al Lan's veulens geboren zien worden. Lan was zo lief altijd op mij te wachten. Maar als moederloos veulen is ze ook wel erg gewend aan de aanwezigheid van mensen. Dat zal meespelen.

Ik heb gelijk een plaatje Smurf. En bidet. Ik lig in een deuk.

Welkom voor de nieuwelingen!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:19

Ook welkom voor de nieuwelingen.

RJ mooi en rustig ogend paard heb je

Zo, ik ga slapen want ik ben stuk

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:21

smurf schreef:
vanmiddag hoord eik nog iets grappigs:
Morries drinkbak lekte, eerst de boer erbij, die kon er niets mee, dus een emmer eronder. Komt de loodgieter (beun) kijken, die hoor ik zeggen:

zeker weer bij die dikke Oostenrijkse knol die z'n drinkbak als bidet gebruikt....
Ik ben nogal visueel ingesteld, dus ik kwam echt niet meer bij.......

Hang eens een camera op Wellicht is het zo

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:26

Een webcam zou toch te regelen moeten zijn

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:42

een webcam op batterijen, want we hebben daar geen stroom.....
ik wil niet eens weten wat Morrie de hele nacht doet, aan de box te zien danst ie de tango en nodigt ie al z'n vrienden uit, plant ie er terroristische activiteiten...... het ziet er altijd uit alsof er een bom ontploft is......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:11

haha! dan mag morrie die van ons de tango leren want het enige wat die de hele nacht doen is een boererampestampfeest houden met de klompendans en als einde voetballen met hun stront! De tango lijkt nog ergens op..

dola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:12

Haha soms heeft donni dat ook maar soms dan lijkt het of ze de hele nacht in 1 hoekje op der tenen heeft gestaan hihi

Wat een weertje he ik ga der zo lekker op de wei zetten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:16

mooi weer??? het is hier een witte, mistige wereld en het is hartstikke koud.......

dola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:22

ow hier is het wel koud mr schijnt heerlijk het zonnetje... vind ik mooi weer hoor donni vind het ook heerlijk

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:53

Vanmorgen toen ik wegfietste sneeuwde het, nu is het geen slecht weer

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:42

vanochtend sneeuwde het hier. Ik ben met de fiets tegen iemand aangebotst en keihard gevallen. Zij fietste om een bus heen ineens mijn rijbaan op. Nu heb ik mijn hand kapot en gekneusd maar niet gebroken denk ik.
Ik vind elk type weer slecht onder de 20 graden. Kan er niet meer tegen, wordt er zwaar depri van.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:06

vervelend zeg.... hopelijk is het snel over..

en oja: ook namens mij: Welkom voor alle nieuwelingen !

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:11

beterschap evitatinkle.....

in Hiliversum scheen de zon, nu ben ik thuis en het is mistig en ijzig koud...... maar ik moet straks de hele box leegsheppen, gevalletje waterschade, dan staat het zweet zo op m'n rug...... dan nog een uurtje Morrie entertainen en dan kan ik eindelijk relaxen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:24

Anya schreef:
Even snel, want ik ben ontzettend moe. Ga zo slapen.
Jovarna wat een leuke foto's. Op een of andere manier doet de uitdrukking van jouw paard me heel erg aan Lanna denken. En ook wat je schrijft: jij bent van haar. Ik ben ook van Lan. Als ik met andere mensen praat begint ze te hinniken. Dan moet ik komen vindt ze.

Ja, je hebt gelijk wat de uitdrukking betreft. Is Lan ook een serieus paard? Een soort van wijsheid en ernst wat ze in zich heeft?

Joyvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:51

Jovarna, wil je niet meer van die afschuwelijke beelden doorgeven. Ik heb wel even langer dan een half uur nodig gehad. Ik dacht trouwens dat het zo mooi zou zijn ....
Toevallig klikte ik de foto's over bitten aan, nu weet ik dus echt zeker dat ik voor bitloos ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:55

Het werkt dus!

dola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:39

Bah wat een nare foto's, maar wel goed dat mensen zien dat je ze niet zo in de mond moet trekken, de meeste doen het dan niet zo erg maar je hebt ze er tussen zitten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:05

toch moet ik zeggen dat er van ons ook wel eens zulke foto's gemaakt zullen zijn. Maar dan vind ik het nog altijd liggen aan het soort bit wat je erin hebt. Ik wil graag zonder bit rijden maar dat lukt nog niet zoals eerder gezegd in dit topic.
Nu rijd ik met Happy mouth en dat gaat beter.

Ik ga vrijdag avond trouwens naar een open avond van paardenbegrijpen.nl in arnhem. Zijn er nog meer mensen die er gaan??

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:23

evitatinkle beterschap!

@Jovarna: Ja Lan is vreselijk serieus. Ze kon vroeger zelfs niet spelen. Had ze nooit geleerd. Ze heeft altijd alleen gestaan in haar stalletje als moederloos veulen. Ze kon ook niet in een groep. Begreep de andere paarden niet.

Uiteindelijk is dat goed gekomen en heeft ze zich opgewerkt tot alpha-merrie. Ze is ontzettend beschermend naar de paarden in haar groepje. Draait helemaal door als je er eentje weghaalt. Wij dachten dus dat ze verlatingsangst had. Maar als je Lan zelf meeneemt met de trailer, is er niets aan de hand. Ze wil haar groep gewoon bij elkaar houden.

Inmiddels is ze wel wat rustiger geworden en kan ze spelen, maar ze blijft heel serieus en soms in zichzelf gekeerd. Ze is voor iedereen lief (mensen), maar laat zich maar door heel weinig mensen knuffelen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:26

Ter illustratie de enige veulenfoto die ik heb van Lanna (gekregen). Ik vind het zo'n trieste foto. Zo'n jong paardje helemaal alleen.

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:45

Och gos..... da's inderdaad een trieste foto zeg...

Frappant hoeveel Lan en Jovi op elkaar lijken, en tegelijkertijd een heel verschillend verleden hebben. Ook Jovarna heeft zich ontwikkeld als alphamerrie. Ze is beschermend en ook begaan met haar kuddegenoten, die altijd erg aan haar 'hangen' (graag bij haar zijn, rust en veiligheid bij haar vinden). En ook zij heeft ze er geen moeite mee om de kudde te verlaten en met mij op pad te gaan.