Er komen kunststof palen in met 5/5 gaas 1,70 hoog. Je wil niet weten wat dat kost, maar ja een nieuw paard is duurder

Dat zal die vreetzakken leren om van de liguster af te blijven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Zo, hebben we nog leuke weekendplannen?
nienke07 schreef:Zeg Ara... Als je halterhoofdstel binnen is...waar is dan de foto?????!!!!!
Arabesk schreef:Antheman schreef:Zo, hebben we nog leuke weekendplannen?
zondag moet ik mee als groom op de wedstrijd (endurance) van Esperanza met Ginger (Frau Holle)én Ant weer ontmoeten
![]()
![]()
Oja MIJN HALSTERHOOFDSTEL IS BINNEN
Sugarmiss schreef:Deur voor de paarden. Er komt een nieuw hekwerk tussen de buurman en de paddock. Voor het handige (en omdat ik hoop ooit nog eens zijn wei te mogen gebruiken) wil ik er een deur in hebben.
Er komen kunststof palen in met 5/5 gaas 1,70 hoog. Je wil niet weten wat dat kost, maar ja een nieuw paard is duurder
Dat zal die vreetzakken leren om van de liguster af te blijven}>
Pellie schreef:stelletje kletsmajoren zijn jullie hier... maar wel gezellig
wat een vreselijk nieuws AM, hou d'r maar snel vast!![]()
ewalds' ene voorhoef lijkt wat sneller te groeien dan de andere, die staat ook wat naar binnen en waaierd wat sneller uit aan de binnenkant. heb voorzichtig geprobeerd om het wat bij te werken. andermans' paardje is toch wat spannender merk ik
nienke07 schreef:Smurf ging geloof ik toch het erf al bijna niet af?
Sugarmiss schreef:Dat zal die vreetzakken leren om van de
liguster
af te blijven}>
Antheman schreef:Giftig???
Sugarmiss schreef:Voor de beeldvorming hoeveel ze op hebben: de heg is 20 meter lang en 40 cm breed. Over 15 meter lengte hebben ze 30 cm afgevreten.
Buitenzinnig schreef:Maar...misschien.....het klinkt een beetje stom en kortzichtig....
hadden ze het nodig???? Eventueel??? Ze zijn toch niet ziek geworden???
Citaat:vraagje: heeft er hier iemand ervaring met natuurlijk bekappen e/o de cursus van Frans Veldman? ik heb net hun pas nieuwe cursusboek binnen en begin enthousiast te worden. terecht? het klinkt allemaal zo te mooi om waar te zijn... maar gezien dat Paard X toch steeds weer last heeft van die pezen denk ik nu: waarom zou ik de stap niet eens wagen?
Citaat:Ik ben hier altijd heel kort over: Je denkt toch niet dat je na een
weekend hobby-en met paardenvoeten jezelf hoefsmid kunt noemen.
In de praktijk is het niet meer of minder dan enig basis-inzicht hebben in het hoe en waarom bij paardenvoeten. Als er eens iets gebeurt, dan ben je in staat verantwoord noodmaatregelen te nemen, niet meer en niet minder.Bij paarden met enige vorm van problemen aan de voeten of benen zou geen haar op mijn hoofd eraan denken om zelf te gaan prutsen. Een GOEDE smid is goud waard. Dat je zelf door goed onderhoud aan de voeten het je smid makkellijker kunt maken is iets heel anders en zou ik ook in overleg met mijn smid doen en niet op basis van een weekend cursus.
Citaat:X verwoordt exact mijn gedachten... Het is *maar* een cursus. Je snijdt
daar in 1 dode voet en that's it. Ik ben, na mijzelf behoorlijk grondig te
hebben verdiept in de bouw en het functioneren van de hoef, geen voorstander
van dit soort cursussen...
Mocht je toch beslissen te gaan ben ik wel heel benieuwd naar je ervaringen.