De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:11

Deur voor de paarden. Er komt een nieuw hekwerk tussen de buurman en de paddock. Voor het handige (en omdat ik hoop ooit nog eens zijn wei te mogen gebruiken Cool ) wil ik er een deur in hebben.
Er komen kunststof palen in met 5/5 gaas 1,70 hoog. Je wil niet weten wat dat kost, maar ja een nieuw paard is duurder Cool

Dat zal die vreetzakken leren om van de liguster af te blijven Huilen }>

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:24

stelletje kletsmajoren zijn jullie hier... maar wel gezellig Lachen

wat een vreselijk nieuws AM, hou d'r maar snel vast! Ach gut

ewalds' ene voorhoef lijkt wat sneller te groeien dan de andere, die staat ook wat naar binnen en waaierd wat sneller uit aan de binnenkant. heb voorzichtig geprobeerd om het wat bij te werken. andermans' paardje is toch wat spannender merk ik Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:32

Antheman schreef:
Zo, hebben we nog leuke weekendplannen?

zondag moet ik mee als groom op de wedstrijd (endurance) van Esperanza met Ginger (Frau Holle) Haha! én Ant weer ontmoeten Haha! Haha! Haha!

Oja MIJN HALSTERHOOFDSTEL IS BINNEN Go jij! Go jij!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:35

Zeg Ara... Als je halterhoofdstel binnen is...waar is dan de foto?????!!!!! Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:43

nienke07 schreef:
Zeg Ara... Als je halterhoofdstel binnen is...waar is dan de foto?????!!!!! Clown

ja eerst ff slapen hoor, ik ben kapot... Slapen was laat thuis Boos!

Morgen komt dat meisje haar podiumzadel op arabesk passen, (foto's!!!! dan maak ik van het hhoofdstel ook meteen een foto) en wellicht ga ik m kopen Bloos *gaat nu echt stoppen met geld uitgeven*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 22:57

Arabesk schreef:
Antheman schreef:
Zo, hebben we nog leuke weekendplannen?

zondag moet ik mee als groom op de wedstrijd (endurance) van Esperanza met Ginger (Frau Holle) Haha! én Ant weer ontmoeten Haha! Haha! Haha!

Oja MIJN HALSTERHOOFDSTEL IS BINNEN Go jij! Go jij!

Jippie!!!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:02

Sugarmiss schreef:
Deur voor de paarden. Er komt een nieuw hekwerk tussen de buurman en de paddock. Voor het handige (en omdat ik hoop ooit nog eens zijn wei te mogen gebruiken Cool ) wil ik er een deur in hebben.
Er komen kunststof palen in met 5/5 gaas 1,70 hoog. Je wil niet weten wat dat kost, maar ja een nieuw paard is duurder Cool

Dat zal die vreetzakken leren om van de liguster af te blijven Huilen }>

Giftig???

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:05

He er zijn nog mensen wakker.

Arbo was niets vandaag niet echt wat mee opgeschoten. Behalve dan voor de rsi ze raadde aan iedere 15 min pauze te nemen en rekken en strekken. Heerlijk zie ik wel zitten en heb het meteen aan de baas verteld.

Morgen komt fysio weer omdat haar nek aan het beteren is. Vorige week overgeslagen toen had het geen zin. Ben benieuwd wat ze van haar lopen vind. Gister toen ik haar aan de hand naar de wei bracht liep ze in stap even een paar passen stokkreupel. Nu maar duimen dat het gewoon verstappen was ofzo. Hoop dat ik weer aan de slag kan mijn nieuwe zadel nu eens echt uittesten anders hangt het er maar zo. Kaylee eet ook zo weinig als ik niets met haar doe dus voor haar zou het beter zijn weer te moeten werken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:05

Pellie schreef:
stelletje kletsmajoren zijn jullie hier... maar wel gezellig Lachen

wat een vreselijk nieuws AM, hou d'r maar snel vast! Ach gut

ewalds' ene voorhoef lijkt wat sneller te groeien dan de andere, die staat ook wat naar binnen en waaierd wat sneller uit aan de binnenkant. heb voorzichtig geprobeerd om het wat bij te werken. andermans' paardje is toch wat spannender merk ik Lachen

Cheese!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:06

Succes morgen Gouda!!

Heb je wel verdiend!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 00:12

nienke07 schreef:
Smurf ging geloof ik toch het erf al bijna niet af?

Niet waar hoor Op het erf bij Els ben je vlug klaar, daar valt niet veel te beleven Haha!
Naar het bos over het viaduct is wel een soort van "onderneming" en Mor is dan nog wel eens wat apart in z'n gedrag (understatement) en dat ik nou zo gek ben dat ik het opzoek... Gestoord
Geef Els groot gelijk dat ze zuinig is op zichzelf en alleen de polder uit gaat als de omstandigheden zo goed als perfect zijn en dat is dus niet als er grote injectoren rondrijden of als ze aan de weg aan het werk zijn etc. Je eigen grenzen kennen is heel verstandig!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:38

Ben het helemaal met je eens Margreet. Je eigen grenzen kennen EN bewaken is erg verstandig..Het is alleen zo dat als ik de posts van els lees, dat ze wellicht wel het erf af gaat, maar dat het eigenlijk zelden lukt om verder te komen dan een klein rondje polder of zelfs dat niet eens...op zich prima toch, in het kader van eerder genoemde grenzen...maar ik maak op uit haar manier van schrijven dat ze daar niet bepaald gelukkig mee is. Waarschijnlijk lees ik gewoon niet goed hoor, maar ik lees van jou nog enthousiaste verhalen, van Els heel veel kommer en kwel, meestal zaken vanuit de negatieve kant bekeken ... sorry dat ik dan even gemist heb, dat dit niet 'alleeen' vanuit de negatieve kant bekeken is, maar echt een ernstig opstakel...dat ook bij jou het rijden beïnvloed...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 09:57

Sugarmiss schreef:
Dat zal die vreetzakken leren om van de
liguster

af te blijven Huilen }>
Antheman schreef:
Giftig???

Vertel mij wat, toen ik het zag stond de DA in no time op de stoep. Hij had al kontakt gehad met Utrecht. Omdat de sapstroom (toennog)zo goed als stillag en de struiken geen bessen en bloemen had viel het met de giftigheid wel mee (vermoeden ze).

Missy heeft 2,5 liter parafine naar binnen gegoten gekregen, maar Sugar brak door alles heen. Roesje hielp niet en praam was er niet op te krijgen. Dus die heeft muesli met veel olie gekregen.
Ik heb ze uit voorzorg een kuur Pronutrin gegeven (maagzuurverlagend en darmwandversterkend en nu staan ze nog aan de D-Tox.
Wat het effect op langere termijn is kan geen DA me zeggen, daar schijnt geen historie van te zijn.

Voor de beeldvorming hoeveel ze op hebben: de heg is 20 meter lang en 40 cm breed. Over 15 meter lengte hebben ze 30 cm afgevreten.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:39

Sugarmiss schreef:
Voor de beeldvorming hoeveel ze op hebben: de heg is 20 meter lang en 40 cm breed. Over 15 meter lengte hebben ze 30 cm afgevreten.

OEPS!!!!
Bloos!

Maar...misschien.....het klinkt een beetje stom en kortzichtig....hadden ze het nodig???? Eventueel??? Ze zijn toch niet ziek geworden???

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:19

Nog steeds geen Hoefslag kunnen scoren met het bewuste artikel over bekappen Huilen .

Sinds dat gedoe over Jacobs Kruiskruid? laat ik Oop ook niet meer overal van eten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:42

Kijk, ik zit effe een dagje in mijn blote r**t in de sauna en gelijk l u llen jullie weer tig pagina's vol.

@ara, ik ben ook een echt startrekfan hoor. Vind die nieuwe serie ook leuk. Tussen 18.00 en 19.00 zend veronica Voyager uit. Ook leuk.

@margeet, heeft je paard geen krampigheid, daar lijkt het namelijk wel op.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:43

Nienke, ik denk dat je er beter over op kunt houden Lachen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:44

Jacobs Kruiskruid eten ze vrijwel alleen maar als het in het hooi zit...uit de wei schijnt het te vies te zijn. Net als Boterbloem..en de meeste giftige planten, uiteraard.... Als je je paard zelf laat kiezen in het bos waar hij van wil snoepen, zal je zien dat dat per jaargetijde verschilt. In de winter eet mijn Bram graag mos en schors...in het voorjaar natuurljk liever gras, maar ook het loof van Fluitekruid..in de zomer distelbloemen. Dat zijn dan natuurlijk ook die dingen die volop aanwezig zijn...nu doet hij een moord voor die rode bloemsliertjes uit de populier. Grappig......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:39

Buitenzinnig schreef:
Maar...misschien.....het klinkt een beetje stom en kortzichtig....
hadden ze het nodig
???? Eventueel??? Ze zijn toch niet ziek geworden???

Misschien dat ze zelfmoordneigingen hadden en ergens vanaf springen niet ging lukken Cool

Paarden lusten liguster graag, ondanks dat het dus zeer giftig is c.q. kan zijn. Op internet staat dat 150 - 250 gram dodelijk is. Het is 1 van de weinige planten waarvoor ze geen ingebouwd 'afblijf'mechanisme hebben.

De DA zei dat ze 'aan de schijt' moesten, om zo snel mogelijk het spul uit het maag/darmsysteem te krijgen. Vandaar de olie en de parafine. Missy heeft hooguit iets slappere mest gehad en is niet ziek geweest. Sugar is duidelijk duffig geweest en had iets dunnere mest. Maar beide niet de spuitpoep die ik verwachtte.

Momenteel gaat het goed en ik hoop uiteraart dat dat zo blijft, maar de tijd zal het leren.
Het hek en de achterliggende beplanting is binnenkort wel verleden tijd Boos!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:04

Er groeien nu eenmaal dingen in de natuurd die in grote doses dodelijk en in kleine doses heilzaam kunnen zijn.......
Digitalis
"Aspirine"
Bella Donna
Cyanide verbindingen (zo goed voor huid en haar)
Taxatine

Dat jouw schatjes geen maat wisten te houden is natuurlijk wel stom en ik zal je zeker niet aanmoedigen om dat lekker gezellig uit te proberen Tong uitsteken

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:26

Hieronder een paar stukjes uit een geheel ander forum...het gaat over NB. Ik zie ook hier meer tegengas dan windje mee Verdrietig
(ik heb de namen er uit gehaald)

Citaat:
vraagje: heeft er hier iemand ervaring met natuurlijk bekappen e/o de cursus van Frans Veldman? ik heb net hun pas nieuwe cursusboek binnen en begin enthousiast te worden. terecht? het klinkt allemaal zo te mooi om waar te zijn... maar gezien dat Paard X toch steeds weer last heeft van die pezen denk ik nu: waarom zou ik de stap niet eens wagen?

Citaat:
Ik ben hier altijd heel kort over: Je denkt toch niet dat je na een
weekend hobby-en met paardenvoeten jezelf hoefsmid kunt noemen.
In de praktijk is het niet meer of minder dan enig basis-inzicht hebben in het hoe en waarom bij paardenvoeten. Als er eens iets gebeurt, dan ben je in staat verantwoord noodmaatregelen te nemen, niet meer en niet minder.Bij paarden met enige vorm van problemen aan de voeten of benen zou geen haar op mijn hoofd eraan denken om zelf te gaan prutsen. Een GOEDE smid is goud waard. Dat je zelf door goed onderhoud aan de voeten het je smid makkellijker kunt maken is iets heel anders en zou ik ook in overleg met mijn smid doen en niet op basis van een weekend cursus.

Citaat:
X verwoordt exact mijn gedachten... Het is *maar* een cursus. Je snijdt
daar in 1 dode voet en that's it. Ik ben, na mijzelf behoorlijk grondig te
hebben verdiept in de bouw en het functioneren van de hoef, geen voorstander
van dit soort cursussen...

Mocht je toch beslissen te gaan ben ik wel heel benieuwd naar je ervaringen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:12

Ja, Jammer BZ.
ik ga zeker tegengas geven.

Wat een zeikweer vandaag.

Waar blijven die fotoos van Ara?
Hoe is het met de fysioles van Gouda afgelopen?

Brrr, giftige planten. Andor en Merrit hebben dus weleens taxus gegeten.
Als je nog eens een plaatje van de liguster tegenkomt SM; wil je die dan plaatsen?? Weet ik waar ik op moet letten. Gelukkig is het goed afgelopen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:40

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Het groeit overal, bestaat ook in bonte kleuren (geel/groen) en komt vooral als heg voor...maar soms ook vormsnoei, net als bij buxus of solitair...ik heb perongeluk 1 struikje bij de achteruitgang in de tuin staan...aan de buitenkant...leek op leuk onkruid Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 15:44

Hele goede fotoos BZ!

Dank je!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:23

Net snel een ritje op Sugar gedaan, begon natuurlijk weer te regenen. Kwam nog een hele kudde tinkers tegen, vond Sugar machtig interessant. Ze wilde er iig op een holletje achteraan, maar ik niet Tong uitsteken

Poes vond de regen ook maar niks en kwam snel naar binnen toen de deur open ging (watje).

En het maisland is geploegd, kan ik dus de mest niet meer op kwijt het eerste halfjaar Huilen