[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:04

Kan ik tenminste opstappen zonder krukje

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:05

Morrie schreef:
maar ik temperatuur hem iedere dag 2 x en hij blijft rond de 27.2 dus geen koorts
Das onderkoeld.. Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:06

Tinkerloos schreef:
Morrie schreef:
maar ik temperatuur hem iedere dag 2 x en hij blijft rond de 27.2 dus geen koorts
Das onderkoeld.. Cool

Haha! Knipoog Clown

Het is niet voor niks een koudbloed Koe

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:08

37.2.... m'n lamp is stuk boven m'n tafel, dus ik zal niet veel meer posten vanavond, ben niet zo'n ster in blind typen.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:12

Niks d'r van, eerst vertellen wat er anders ging, desnoods licht je maar bij met je mobieltje, of je buigt het computerscherm wat naar beneden zodat ie op het toetsenbord schijnt.
Hoe dan ook... je MOET vertellen hoe goed Annette is Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:21

staat er toch al hierboven?????

ik heb het eindreslutaat nog niet gezien zelf, want het was stikdonker toen ze klaar was en ik moest nog helemaal naar de wei met Morrie...... maar hij heeft voor het eerst een echte mustangroll dat heb ik wel gezien en Annette heeft veel geduld, en Morrie is hoogst itrritant....... Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:22

Bitloos gaat even niet...maar heb vanmiddag een heerlijke buitenrit zadelloos gemaakt. Zelf 2 galopjes en ze was heerlijk braaf! Helaas kregen we nog een bui over ons heen maar toen waren we al bijna thuis. Ben benieuwd hoe laat onze DA morgenochtend komt...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:23

Okee, een mustang roll.
Uh... dat is toch normaal? maar goed...

Vroeg me gewoon af hoe je wel kunt zien dat het anders is, maar dat je niet ziet wat er anders is. Maar goed, de rest horen we dan morgen wel. OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:26

arno8 schreef:
Okee, een mustang roll.
Uh... dat is toch normaal? maar goed...

Vroeg me gewoon af hoe je wel kunt zien dat het anders is, maar dat je niet ziet wat er anders is. Maar goed, de rest horen we dan morgen wel. OK dan!

Morrie wordt al bijna 3 jaar volgens de metheode van de AANHCP bekapt, dus als het goed is, is er niets anders. Er werd alleen nooit een echte mustangroll gemaakt, omdat Morrie ALTIJD in de modder staat, zomer en winter en nooit werkt (niet op de weg gereden wordt)

Hoe het met de Haf was, heb ik even gemist, toen liep ik rondjes met Morrie om de stal heen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:33

En toch vind ik het maar raar... een mustang roll maakt heel veel uit voor de stevigheid van de hoef, of die nou alleen op modder staat of niet... maar goed, ik heb geen opleiding gedaan...
Toch heb ik zo'n gevoel dat de hoeven met hulp van annette nu toch vooruit zullen gaan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:44

Visconti schreef:
En ik wil er dus eentje zonder touw met zachte onderleg ding (zelfde als op lenneke haar hoofdstel) Ik zoek eigenlijk een hoofdstel waar ik ook een beetje goed dresuur mee kan rijden, is de sidepull daar een beetje geschikt voor?

Ik vind alleen zijwaartse druk te weinig om goed te kunnen dressuren. We werken heel veel aan het rechtrichten.
Merrit heeft een merotisch rijhalster, maar dan van biothane. Deze moet tijdens de bakoefeningen in de kast blijven. Mijn NH lesgeefster vind dat we onvoldoende aan de stelling en de contrastelling ed kunnen werken.

Ik zoek dus hoofdstel en bit voor hem. Bit heb ik poosje geleden ritueel in de kliko gemieterd. Clown

Andor rij meestal op bit, soms op CBR, daar heb ik iets meer mee te vertellen dan een touwhalster. Maar ik dressuur buiten het trektochten seizoen heel veel met hem, dus hij wordt sowieso met Myler bitje gereden.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:02

@Lenneke ik ben 1.63 dus net iets kleiner Ja Shy is 1.40 dus maar 10cm groter dan die bonte pony Lips are sealed

Ik ben eigenlijk straks op stal van plan om weer eens met bit in de bak te rijden, puur om dus ook stelling te kunnen vragen, dat lukt echt niet bitloos
En Shy zit iets vast in der rug en we moeten dus oefeningen doen.

Ik heb trouwens net reclame binnen gekregen en daar zat iets intressant tussen Ja
Er is een nieuw paardenblad HORSIMO die wordt uitgebracht door Publi Force en weet je wat er in het eerste deel besproken wordt!!
Bitloos rijden OK dan!
Weer aandacht voor deze manier van rijden Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:14

Ik vind het zo raar, die diagrammetjes met lengte mens en lengte pony... Maakt dat echt zoveel uit? Volgens sommige diagrammen zou ik een enorme reus van 1.75 moeten rijden. Maar ik vind die groot gefokte paarden er vaak maar slapjes uit zien, volgens mij kunnen die eerder minder dan meer hebben...
En daarbij: het gaat toch vooral om het gewicht dat de ruiter heeft? Daarbij heb je dikke en dunne paarden, en de lengte van de rug van een paard heb ik nog niet terug gezien in een diagram. Maar het lijkt mij dat een uitgerekte fries minder kan dragen dan een compacte haflinger.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:21

arno8 schreef:
Ik vind het zo raar, die diagrammetjes met lengte mens en lengte pony... Maakt dat echt zoveel uit? Volgens sommige diagrammen zou ik een enorme reus van 1.75 moeten rijden. Maar ik vind die groot gefokte paarden er vaak maar slapjes uit zien, volgens mij kunnen die eerder minder dan meer hebben...
En daarbij: het gaat toch vooral om het gewicht dat de ruiter heeft? Daarbij heb je dikke en dunne paarden, en de lengte van de rug van een paard heb ik nog niet terug gezien in een diagram. Maar het lijkt mij dat een uitgerekte fries minder kan dragen dan een compacte haflinger.

Nee, het gaat om de manier van rijden.

Een lichtgewicht kan vreselijk tegenwerken, waardoor het paard er behoorlijk last van kan hebben.
Een zwaargewciht kan heel mooi stil zitten en het paard niet hinderen.
Omgekeerd kan natuurlijk ook Haha! Maar lijkt me niet de wenselijke situatie.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:24

Ja, dat ook...
(ik moet eeeeeeecht een keer les gaan nemen en mijn borst natmaken voor scheepladingen kritiek)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:24

Lenneke_ schreef:
Kan je nagaan hoe mini ik ben Clown

Ik ben 1,65m, maar heb best wel korte benen

Dan heb je mij nog nooit ontmoet... ik ben 1,60m met heel korte pootjes. Lengtemaat 28 van spijkerbroeken.
Leuke poownie!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:26

Oh ja... ter info: omdat Ara een tijdje weg is, heb ik mezelf even benoemd tot opperbevelhebber der naturals, maar dat begrijpt iedereen natuurlijk wel... Tong uitsteken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:28

arno8 schreef:
Oh ja... ter info: omdat Ara een tijdje weg is, heb ik mezelf even benoemd tot opperbevelhebber der naturals, maar dat begrijpt iedereen natuurlijk wel... Tong uitsteken

Uiteraard negeer ik dat Duivel

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:28

arno8 schreef:

Clown
Jaja, tuurlijk

gekken moet je altijd gelijk geven Clown

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:31

evita_ schreef:
Kaya had in augustus geënt moeten worden..nu moet ze zeker haar hele basisenting overnieuw? Iemand enig idee hoeveel dat kost en wat dat precies inhoud?

Gewoon 2 keer enten... Kost mij per enting 25 euro dacht ik zonder voorrijkosten...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:32

JoviBan schreef:
Ik heb er m'n vraagtekens bij.
Men zegt dat er een eerste keer geënt moet worden en dan na 3 tot 6 weken weer. De eerste keer noemt men dan basisenting. Vervolgens wordt er jaarlijks geënt. Terwijl de enting maar voor 9 maanden werkzaam is.
In principe ent je dan dus elk jaar 3 maanden te laat. En zegt mijn logische beredenering dat de "basisenting" dus flauwekul is.

Influenza werkt maar 9 maanden, maar tetanus werkt wel 5 jaar..
Als ik de keus had zou ik niet elk jaar enten.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:36

Wendy schreef:
gekken moet je altijd gelijk geven Clown

Hmmm... de opperbevelhebber Sigaar gaat maar eens afwassen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:37

Gelukkig heb ik een afwasmachine!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:40

Visconti schreef:
Wie van jullie heeft allemaal ervaring met een sidepull? Las net de conclusie uit het onder zoek van pn en die was behoorlijk negatief Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb er een poosje 1 gehad, maar mijn oude verzorgpaard vond het een vreselijk ding.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:42

AM: Ik kan me serieus niet voorstellen dat iemand van 100 kilo zijn paard niet hinderd...
Ik wil ze ook absoluut niet op mijn paard hebben (maar daar mag toch al bijna niemand op rijden Knipoog )