Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:ga vanavond foto's kijken (zit op werk). Ik heb gewoon een dikke westernpad genomen. Stuk goedkoper. Lan had dikke benen idd afspoelen vond ze heerlijk. En de buik sponsen met lauw water vond ze heel onstpannend.
Anya schreef:schijnweeen: paard gaat op grond liggen en drukt. Ze moest dan omhoog gezeuld en met de billen op de trailerklep gezet. Dan stond de achterkant hoger en zakte het veulen weer wat.
Ze kunnen ook koliekig worden van de bandjes (ophanging baarmoeder). Als het veulen draait bijvoorbeeld.
Wendy schreef:@jovarna; ze heeft op zich toch helemaal niet zoveel buik nog??
Wendy schreef:Mijn stalgenootje had een nieuwe theorie bedacht waarom alleen walter en haar paard afgevallen waren in de winter: ze hebben geen deken op, en daarom hebben ze het koud en verbruiken ze meer energie. Eigenlijk lijkt het me een beetje onzin, het lijkt me toeval dat alleen deze 2 afgevallen zijn.
Wat denken jullie?
Wendy schreef:Walter krijgt het meeste hooi van allemaal. Nagenoeg onbeperkt
dola schreef:Jovarna, leuk hoe je dat verteld met die zwangerschap volgens mij heb je echt een heel speciale band met der!
Ik heb trouwens nog een nieuwe western pad liggen , 1 keer opgehad maar hij is te lang voor mij haflinger, als je intesse hebt moet je mr even pben!
evitatinkle schreef:Jovarna, ik had deze foto's al eens gezien. Helaas kun je zo weinig doen aan deze parktijken. Er zullen altijd wrede mensen zijn. Helemaal jammer vind ik dat er een kindje bijzit die hetzelfde doet....
Jovarna schreef:Jullie komen nog wel 'es op de rest van Bokt hè...
Dan weet iemand vast wel een plekje voor deze link....
http://www.nevzorov-haute-ecole.com/en/ ... php?sid=57
Reserveer maar alvast minimaal een half uur stilte........
angela88 schreef:HIEP HIEP HOERA! ik ben vanmiddag geslaagd voor mijn BE rijbewijs, en donderdag gaan ik er meteen gebruik van maken! Wit gaat weer eens mee op les!
Jovarna schreef:Hoi Joyvita en Royaltjuh!
En johnnie: met het veulen heb en neem ik straks alle tijd. Wel spelen, de wereld verkennen en aan dingen & situaties laten wennen, en verder mag het lekker lang kind zijn.
Vanavond hebben we weer 'es in de bak gereden, zonder zadel. Jovarna had best zin vandaag, en deed goed haar best. Ik wilde een galopje proberen, en dat wilde ze ook wel, maar lukte niet zo best. Dus heb ik het er maar bij gelaten (hoewel zij daarna uit zichzelf nog wel wilde proberen, maar ze had tegelijkertijd duidelijk moeite, dus liet ik haar weten dat het echt niet hoefde).
Weten jullie dit, bij hoeveel maanden dracht heeft een merrie het over het algemeen moeilijk met de galop?